PDA

Zobacz pełną wersję : luzy w "dobrym" zawieszeniu



carlosv
16-03-13, 16:18
Witam, nie znalazłem podobnej opcji na CKPL. Sprawa wygląda tak że po wymianie tylnych dolnych tulei w wahaczu kierownicę mam krzywo (w lewą stronę jest skręcona) jak jadę prosto a jak ją puszczę to samochód ściąga w prawo. Miałem luzy na końcówce drążka którą wymieniłem niedawno i myślałem że będzie ok ale jednak nie. Dziś byłem na stacji diagnostycznej, sprawdzili mi cały zawias i nigdzie nie ma żadnych luzów, wszystko według nich jest ok. Dodatkowo jak jadę na łuku (nie wazne w którą stronę) to czuję bicie na kierownicy dosć mocne, jadąc prosto czuję tylko czasami i bardzo słabe, sprawdziłem opony, nie mają guzów, nie uderzyłem nigdzie bokiem kół czy coś podobnego co mogłoby je skrzywić. Co może być przyczyną takiej sytuacji? Dodam że nie jest to efekt jakiejś mocnej kolizji itp bo jak ją kupiłem było wszystko ok a za mojej kadencji nie miała żadnych przykrych zdarzeń.
Jest możliwość że to jakiś luz na maglownicy? Co może być przyczyną że samochód ściąga w prawo? Opony nie są pościnane, zbieżność jest ok. (dziś wszystko sprawdzane)

RRa
16-03-13, 17:01
może głupie ale.. kółka dokręcone?

zobacz pod maską kielichy amortyzatorów czy wszystko ok

piotreek23
16-03-13, 17:07
Opony nie są pościnane, zbieżność jest ok
To zaprzecza



kierownicę mam krzywo (w lewą stronę jest skręcona)
Jedź na sprawdzenie żbieżności. Głupio zapytam najpierw ci tył ustawili? a potem przód?
Ja mam z tyłu lekko przestawioną zbieżność i też ciągnie w prawo :)
Zresztą po wymianie końcówki drążka na bank masz przestawioną zbieżność i dlatego masz krzywą kierę.

carlosv
16-03-13, 18:46
kółka dokręcone?

tak ;)



obacz pod maską kielichy amortyzatorów czy wszystko ok
wszystko ok :)



Jedź na sprawdzenie żbieżności.
dziś sprawdzana i jest ok, przetoczył sie przez przejazd i jest ok.



najpierw ci tył ustawili? a potem przód?sprawdzał przód a potem tył, dziś poprawił mi zbieżnosć z przodu po tej wymianie, mają te czujniki laserowe czy coś że tylko przejeżdżasz przez przejazd i wyświetla. Wszystko było ok, ja już głupieje, nie wiem co może być nie tak :/. A kiera była krzywo też przed wymianą.

piotreek23
16-03-13, 19:12
Jedź gdzieś indziej na zbieżność a najlepiej całą geometrię. Ewentualnie zamień opony tył przód. \
@Edyta
A nie jest czasem kiera przestawiona na wieńcu o ząbek?

Tiga
16-03-13, 19:43
Dodatkowo jak jadę na łuku (nie wazne w którą stronę) to czuję bicie na kierownicy
A jak dohamowujesz auto to nie bije ci kiera ?
Moze luz na lozysku ? Zlap kazde kolo 2 rekami i potelep troche, odrazu bedzie wiadomo.


kierownicę mam krzywo
Zbierznosc z przodu poleciala.


samochód ściąga w prawo
Powietrza w kolach masz po rowno lewo - prawo ? :]
Tarcze masz proste napewno ? Moze byly zdejmowane i obracane na szpilkach albo lewo - prawo ? :]
Jak masz tylna zbierznosc przestawiana to tez bedzie zjezdzac.
Cukierki z tylu masz cale ?
Haki ci przypadkiem sie nie zacinaja na ktoryms kole ?

Szczery
16-03-13, 19:49
Jak kiera może być krzywo po zbierzności.

Można tak oczywiście zrobić ale po co. Jakiś dziwny mechanik musiał to ustawiać :|

wjeżdza sie na stanowisko. Pan ustawia koła na obrotowych podstawkach.
Blokuje hamulec i blokuje przyżądem kiere która jest prosto ustawiona.
Patrząc na monitor kompa kręci czym trzeba w zawieszeniu by wszystkie osiem parametrów było w normie. Kontruje i dokręca wszystko. Potem przejażdzka kontrolna z takim panem i jeśli wszystko jest git to płacenie i zadowolenie.

Hmmm.
A jak przejedziesz pare km to jedno z kół nie jest gorące?
Może hamulec trzyma?

kielu
16-03-13, 19:51
Jakieś dziwne rzeczy piszesz. Masz krzywo fajere i twierdzisz że ktoś Ci ustawiał zbieżność ??? Ustawiali nie sprawdzając w jakiej pozycji jest kierownica ? Druga sprawa,co Wy ustawiacie z tyłu ? :rolleyes:

piotreek23
16-03-13, 19:54
Druga sprawa,co Wy ustawiacie z tyłu ?
W 6 genie jest wielowachacz. W 5 pewnie też :) tam też ustawia się zbieżność.

CRX1
16-03-13, 20:09
W 6 genie jest wielowachacz. W 5 pewnie też :) tam też ustawia się zbieżność.
Jasne, że się reguluje,a zaczyna się od tyłu auta,kończy na przodzie.Jedż do warsztatu, który normalnie na czujnikach laserowych sprawdza i ustawia geometrię.

piotreek23
16-03-13, 20:19
Potwierdzam mnie też na platformie umieścił, zablokował ręczny, ustawił prosto kierownicę i zablokował. A następnie sprawdził ciśnienie w oponach i sprawdzał. U mnie niestety śruby z tyłu są zapieczone i nie da się tego bez ich wymiany poprawić.

kielu
16-03-13, 20:20
A,już wiem gdzie ;) Rok bez cifa i zapomniałem,z tym że u mnie ta regulacja nie chciała drgnąć ;P

carlosv
16-03-13, 21:08
Ewentualnie zamień opony tył przód
to mogę spróbować.



A nie jest czasem kiera przestawiona na wieńcu o ząbek?
tam nie ma wielowypustu/freza żeby sobie ustawić



A jak dohamowujesz auto to nie bije ci kiera ?
nie bije tylko przy hamowaniu też ściąga w prawo :/ co do tarcz to nie mam pewności czy są idealnie porste w sumie swoje już mają nalatane :/.
tuleje wszystkie są ok
ciśnienie w oponach jest równe




A jak przejedziesz pare km to jedno z kół nie jest gorące?
Może hamulec trzyma?

nie są gorące ale na pewno muszę odpowietrzyć heble bo tył prawy i przód lewy delikatnie słabiej hamują.



Masz krzywo fajere i twierdzisz że ktoś Ci ustawiał zbieżność ???

dokładnie tak jest, ostatnio jak byłem na ustawieniu to zablokowali mi kier w pozycji jak powinna być, ustawili wszystko wedłód wskazań producenta (w sensie w tolerancji) i było ok, zdjęłi blokadę wyjechałem i jadąc prosto kiere miałem skręconą w lewo, musiało coś ****ąć bo wcześniej było ok, dzwona nie miałem i nikt inny poza mną nim nie jeździ dla tego zaczyna mnie to wku&wiać delikatnie pisząc :/. A z tyłu też poprawiali ale nie pamietam czy najpierw był przód czy tył :/

piotreek23
16-03-13, 22:43
Wiesz co. Jedź na pomiar zbieżności i geometrii ale bez ustawiania. Jak bedą różnice od poprzedniego ustawienia to coś nie tak jest w zawieszeniu. Jeśli nie będzie różnic to bym obstawiał układ kierowniczy.

carlosv
16-03-13, 23:10
ok, zrobię jak piszesz bo już nic mi do głowy nie przychodzi :/. Może to być wina zużytej maglownicy?

piotreek23
16-03-13, 23:13
Kurcze dziwnie to wygląda. A jak kręcisz kierownicą nie ma luzu? Wyjdź z auta i kręć kiera będzie widać. A masz wspomaganie? może pompa puszcza? Gdzieś czytałem o takim numerze :)

carlosv
16-03-13, 23:20
mam wspomaganie ale pompa nie puszcza nie ubywa płynu tzn ubywa ale baardzo mało bo cieknie trochę z magla :/. Jest to bardzo dziwne, może jak mi wymieniali te tuleje dolne tylne w przednich wahaczach to coś zje&ali... ale w sumie co mogli tam skopać ? Pier%olę, teraz sam będe robił zawias, będe tylko na ustawienia jeździł...

Jak kręce kierownicą to jest bardzo delikatny ale nigdzie na drążkach itp nie ma bo sprawdzali tzn kilka osób niezależnie sprawdzało. chyba że na maglu jest luz... Ogólnie całe zawieszenie (tuleje itp), jest bardzo sztywne i w pełni sprawne aż sam się zdziwiłem że na żadnej tuleji nie ma luzu, jeżdże dwa lata i starałem się wymieniać na dobre części, robiłem tylne cukierki, tylne dolne w przednim wahaczu, końcówki drążków i jeszcze inne i na prawdę cierpliwość mi sie kończy :/

Yotomeczek86
17-03-13, 00:14
Zrób gdzieś geometrię i będzie okej.. bo ewidentnie tutaj według mnie leży problem. Magla raczej nie obstawiam, ale nie masz jakiś dziwnych stuków przy energicznym ruszaniu kierą prawo lewo z włączonym silnikiem? Bo na wyłączonym magiel ma prawo mieć luzy bez ciśnienia

carlosv
17-03-13, 01:06
Nie, jak jest silnik włączony nie ma zadnych dzwięków poza silnikiem. Ok to ogarne to jak najszybciej, jak sie nie uda naprawic to tu napisze.

jasiek09
17-03-13, 08:59
Może dolny sworzeń ma luz, tylko na szarpakach nie pokaże luzu a trzeba podnieść samochód.

carlosv
17-03-13, 12:47
koleś wczoraj jak byłem na szarpakach powiedział że wszystkie sworznie są ok, nie ma żadnych luzów, zachowuje się tak jakby to był sworzeń i tez o tym myślałem ale wczoraj na diagnostycznej koleś zbił mnie z tropu :/, da się odczuć jakby to w lewym kole coś było nie tak ale też może tylko tak ja to odbieram, pojadę na sprwdzenie geometrii itp, zobaczymy. Czy jak jest luż na sworzniu to po odkręceniu koła będe mógł go jakoś wyczuć?

piotreek23
17-03-13, 14:26
Wiesz co nie zawsze luzy wychodzą na szarpakach. Jedź to mechaniora niech weźmie łom i napieprza może coś znajdzie.

P.S Mogę się mylić ale w Hondzie geometrii jako takiej się nie ustawia. Jak już to przez wymianę całych elementów ale mogę się mylić.

carlosv
17-03-13, 16:10
Chyba w ogóle muszę jechać w jakieś inne miejsce nie te w które jeździłem do tej pory :/, w tygodniu cośpokombinuje i te sworznie też sprawdzę.

RRa
17-03-13, 20:11
da się odczuć jakby to w lewym kole coś było nie tak ale też może tylko tak ja to odbieram

przypomina mi to sytuacje z 323efki mojego brata. coś strasznie "waliło" w prawym kole. okazało się, że LEWA końcówka drążka kierowniczego padła :eek:

AROcivic6
17-03-13, 20:47
człowieku przy wymianie gum w wahaczach wymianie drążków kier czy końcówek od kręcenie zwrotnicy itp zawsze zmienia się geometria kół w przypadku przednio napędowych pojazdów robi się rozbieżne a w tylko zbieżne ustawienie pozdrawiam

ten problem co masz jest normalny przy tego typu wymianie niby nic się krytycznie nie przesuwa ale jednak te pare mm robi duża różnicę

Michalll_1991
17-03-13, 22:33
mi tez zaczelo stukac po wymianie magla, koncówka drążka kierowniczego u mnie .

AROcivic6 zbierzność w V genie, nie masz czym ustawic gemetrii(negatywu) w seryjnych wachaczach.

Yotomeczek86
17-03-13, 23:20
Ale negatyw a ściąganie to dwie różne rzeczy są ;) Zresztą, niech pojedzie do kogoś kto dobrze ogarnia i bedzie lux :) Pewnie śrub z tyłu nie mogli poluzować i stąd te cyrki.. jak i u mnie to było.

carlosv
18-03-13, 00:13
dziś przejechałem sie tak z wyczuciem, jak przyśpieszam to mocniej ściąga w prawo jak się toczy na luzie ściąga delikatnie, jechałem powoli slalomem i za każdym razem jak kierownica mijała położenie do jazdy na wprost i zaczynał sie taki opór delikatny to bardzo mocno odczuwałem bicie na kierownicy jak jadę szybciej to czuć słabiej, najbrdziej jak jadę około 20-30 km/h. Postaram sie w tygodniu to sprawdzić, ostatnio jak byłem na kontroli to poprawili mi zbieżność po wymianie, pisałem o tym kilka postów wcześniej.

spychu
18-03-13, 06:16
Skoro niby nie ma luzow na niczym metalowo gumowych to czy ktokolwiek zadal sobie trud i sprawdzil czy nie masz wywalonych lozysk ?

Od razu dodam, ze wywalone lozyska to nie tylko wycie :D

Jesli kierownica jest krzywo to nie koniecznie musi byc objaw zle ustawionej zbieznosci, sama zbieznosc moze byc ustawiona nawet i ok ale fachman zapomnial zgraniu razem z ustawieniem kierki :)

RRa
18-03-13, 09:17
na przeglądzie wyjdzie bez problemu luz sworznia dolnego wahacza ?

jasiek09
18-03-13, 09:22
U mnie na szarpakach panowie nic nie widzieli a luz był bo jak sobie w domu go wymieniałem i podniosłem koło, złapałem góra dół to czuć było wyraźnie

carlosv
18-03-13, 19:56
Sprawdze jutro te sworznie, akurat mam dzien wolny. Dzieki za podpowiedzi.