PDA

Zobacz pełną wersję : jak jezdzic ekonomicznie honda civic 1.4 75kw



hornichmarcin
14-03-13, 18:37
posiadam honde civic 1.4 75kw 2000r. i wydaje mi sie ze pali mi za duzo,w miescie wychodzi 8.5 litra na sto kilometrow-jak jezdzic ekonomicznie tym autem

rafal86
14-03-13, 18:45
nie mam 1.4 ale wydaje mi sie ze jak na pore roku i miasto to wynik masz w normie

probestic
14-03-13, 18:45
Jeśli 75kw, to chyba całkiem dobre spalanie ;)

BTW. to jest ekonomiczne auto :]

bObOrObOl
14-03-13, 18:46
Normalne spalanie, jak na 102 KM.

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

kamilrojek
14-03-13, 19:14
Jeśli 75kw, to chyba całkiem dobre spalanie ;)

BTW. to jest ekonomiczne auto :]

Ekonomiczny to jest 1.5 d15z8 a nie 1.4, to musi jeść 8-9 w mieście.

MM63
14-03-13, 19:30
posiadam honde civic 1.4 75kw 2000r. i wydaje mi sie ze pali mi za duzo,w miescie wychodzi 8.5 litra na sto kilometrow-jak jezdzic ekonomicznie tym autem

Nie przekraczaj 3tys obrotów i staraj się przewidywać kiedy będziesz musiał zahamować, to może urwiesz te 0,5 litra.

MikeFoto
14-03-13, 19:38
Poczytaj :)

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?124676-Jak-je%BCdzi%E6-ekonomicznie&p=1511918&viewfull=1#post1511918

michaus
15-03-13, 00:21
skoro 1.4 silnik to chyba 75 km nie kw. Mi w lecie spalanie wychodzi 6.5 ale trzeba jeździć jak ciota. a zimą tak koło 8.
Ale to też zależy czy robisz krótkie wyprawy na miasto czy w trase.
A z drugiej strony jeśli chcieć tak cały czas poniżej 3tys obrotów jeździć to po jakimś czasie będzie muł, tak mi sie wydaje. Dlatego też czasem swojego skarba przyciskam do oporu :)

MM63
15-03-13, 11:28
skoro 1.4 silnik to chyba 75 km nie kw. Mi w lecie spalanie wychodzi 6.5 ale trzeba jeździć jak ciota. a zimą tak koło 8.
Ale to też zależy czy robisz krótkie wyprawy na miasto czy w trase.
A z drugiej strony jeśli chcieć tak cały czas poniżej 3tys obrotów jeździć to po jakimś czasie będzie muł, tak mi sie wydaje. Dlatego też czasem swojego skarba przyciskam do oporu :)

Nic nie zamuli, ten wóz ma optymalne obroty od mniej/więcej 2tys, takze nie ma mowy o jakis negatywnych wpływach na silnik.

Krawiec
15-03-13, 12:31
W mieście 8 to norma, a zdarzało się i więcej. Wyjedź na trasę, zejdziesz do 6, a jak się postarasz to nawet mniej...

MikeFoto
15-03-13, 13:26
w lecie spalanie wychodzi 6.5 ale trzeba jeździć jak ciota. a zimą tak koło 8

Na krotkich odcinkach może być nawet większe. IMO spalanie w normie.

Poll
15-03-13, 13:55
Ja w mieście w duże mrozy to średni miałem 10,6 raz ; DD

Niestety miasto swoje zeżre i nie da się niżej zejść uważam, no chyba, że o 3 nad ranem jak są puste drogi. Co rusz ktoś przechodzi, hamuje, skręca, światła.

19.10.2012 8,5/100
16.11.2012 10/100
5.12.2012 9,2/100
4.01.2013 10,6/100
25.01.2013 10,5/100
23.02.2013 9,45/100

Mierzone do odbicia ; ) Na tej samej stacji.
Odcinek drogi 4 km - najczęsciej.

szymon16v
15-03-13, 14:08
Ekonomicznie jeździ się tym autem zakładając mu gaz :)
Bardzo dobry silnik pod gazowanie.

michaus
15-03-13, 14:48
Ekonomicznie jeździ się tym autem zakładając mu gaz :)
ale z drugiej strony gaz jest do kuchenek :p

jaskul
15-03-13, 15:15
8.5 dobry wynik. Ja mam d14a5, mierzone średnie na długim okresie (kilkanaście tankowań), poniżej 9 litrów w lecie nie da rady. W zimie ok 10 litrów. Jazda normalna, bez piłowania do ok 3000 obr, czasami do 5000 przy wyprzedzaniu.
Świetny silnik do gazu w 5d to moim zdaniem 1.6 (115km), kolega ma 4 lata instalację - zero problemów.

Poll
15-03-13, 15:59
Kiedyś miałem faze na ekodriving, ale po prostu nie widzę w tym sensu w mieście. I tak swoje spali do pewnego poziomu i mniej nie chce. Zwiększa się spalanie dopiero jak nie żałujemy gazu. W trasie pewne zasady można zachować wiadomo. Ale w mieście hamowanie silnikiem w klarownych sytuacjach. Przecież nie będę hamował w ten sposób gdy 20 m przed stoi auto ; )

W lato zmierze kilka razy przez lanie do pełna i zobaczymy ile najmniej uda się wykręcić w mieście ; )

jaskul
15-03-13, 18:36
8-9 litrów w 15-letnich autach to nie jest powód do narzekania. Wczoraj miałem przyjemność pojechać w trasę Saabem 2.3 Aero. Po zalaniu za 100zł obróciłbym tą samą trasę Civikiem dwukrotnie.

djdolar
15-03-13, 18:54
jeździj jak najdłużej na tzw cut off ' ie . chyba najlepsze rozwiązanie jezeli chodzi o ekonomikie. dla wyjaśnienia lecisz zwykła krajówką ok 85-90 i ledwie dotykasz gazu wtedy wtrysk raz daje paliwo, raz je odcina wszystko na tyle delikatnie ze tego nie czuć . widziałem to podczas drogi z podłączonym komputerem i czasem wtrysków który przy takiej technice jazdy często wskakiwał na 0,0 . Te auta są bardzo ekonomiczne , ale te nasze cieżkie buty... :D

hornichmarcin
15-03-13, 20:23
no dzieki- na trasie pr jadac 100 wyszla mi 5.8 a jadac 120 juz 7 litrow
w nastepnym tygodni ja sprawdze ile spali na stowke przy maksymalnej predkosci-pozdro

mirasek
15-03-13, 20:39
Wczoraj miałem przyjemność pojechać w trasę Saabem 2.3 Aero. Po zalaniu za 100zł obróciłbym tą samą trasę Civikiem dwukrotnie.
Sęk w tym że Civikiem nie miałbyś tej przyjemności :) Szybkość i wygoda swoje kosztują.

Ekonomicznie Civikiem po mieście to płytko gaz i raczej średnie obroty niż kiszenie go na niskich, wtedy brakuje mu dynamiki i depcze się głębiej. 6-7 w trasie i 8 /100 po mieście to całkiem normalne zużycie paliwa dla 1.4 w 5d.

apw911
16-03-13, 10:02
U mnie na D14A8 spalanie jest rzędu ~7,2L/100km w cyklu mieszanym (bardziej miejskim).
Ciekaw jestem który silnik benzynowy jest najbardziej ekonomiczny i najlepszy na swapa:)

MikeFoto
16-03-13, 10:27
u mnie na d14a8 spalanie jest rzędu ~7,2l/100km w cyklu mieszanym (bardziej miejskim).
Ciekaw jestem który silnik benzynowy jest najbardziej ekonomiczny i najlepszy na swapa:)

d15z8

apw911
16-03-13, 10:56
A czym on się różni od d14a8?

probestic
16-03-13, 11:00
A czym on się różni od d14a8?

A nie łaska poczytać sobie ? Masz wszystko na forum.

hornichmarcin
17-03-13, 15:35
to jaki ja mam numer silnika jak mam honde civic 1.4 75km 2000r w trzech dzwiach-podajecie te numery i nie wiem o co chodzi

MM63
17-03-13, 19:14
to jaki ja mam numer silnika jak mam honde civic 1.4 75km 2000r w trzech dzwiach-podajecie te numery i nie wiem o co chodzi

Jak masz w trzech drzwiach, to jesteś w złym dziale.
Oznaczenie silnika znajdziesz na tabliczce znamionowej albo samym silniku.

albanOS
17-03-13, 19:49
Panowie o czym tu mowa, ja uważam, że jazda ekonomiczna jest w człowieku albo się to umie albo nie, można mieć b serie i jeździć na poziomie 8,5 l na sto w jeździe mieszanej, a można mieć i d14 i jeździć na poziomie 9 na sto, ja mając d16y8 nie przekroczyłem 8 litrów a normalnie tak 6, 5/7 l, a w tej chwili jeżdżąc mb6 moja średnia to 8, 5, i wcale nie jeżdżąc jak ciota, ostatnio było trochę miasta trochę trasy gdzie prędkość sięgała nawet 200.

mafia35
17-03-13, 21:34
Ja proponuję wyrzucić zwężkę i mieć pełnowartościowe 1.4 czyli 90km. Wbrew pozorom może to obniżyć spalanie, a na pewno polepszy osiągi.

Klepnięte Xperią T

Marecki
18-03-13, 22:44
A ja proponuję kupić diesla:D
Honda niekoniecznie służy do ekonomicznej jazdy, a jak komuś przeszkadza spalanie rzędu 7.5-8l/100km, to niech se kupi rower:D
Ewentualnie trochę poczytać/ potrenować techniki ekonomicznej jazdy.

Michał102
18-03-13, 23:01
Podstawowy błąd jaki ludzie robią jeżdżąc Hondami, to duszenie na niskich obrotach. jedzie taki jegomość i dusi ten biedny silnik na tych 2k rpm, ciśnie po gazie, panewki mają przesrane, benzyna się leje, a auto i tak nie jedzie. Potem płaczą, że mimo emeryckiej jazdy Honda opiernicza paliwo :/

pajac_am
19-03-13, 08:09
Podstawowy błąd jaki ludzie robią jeżdżąc Hondami, to duszenie na niskich obrotach. jedzie taki jegomość i dusi ten biedny silnik na tych 2k rpm, ciśnie po gazie, panewki mają przesrane, benzyna się leje, a auto i tak nie jedzie. Potem płaczą, że mimo emeryckiej jazdy Honda opiernicza paliwo :/
tzn. Problem z panewkami moze byc jak od tych 2 k na 5 biegu wciskasz gaz i probujesz przyspieszac? Tak?
Bo jak sie trzyma te 2 k i jedzie ze stała predkoscia to chyba wszystko jest ok? Czy tez sie szkodzi?

klepyn
21-03-13, 02:28
Jak nie jedziesz pod gorke tylko po płaskim podłożu utrzymujesz stałą prędkosc to jest ok. Ja mam D15Z8 i latem w miescie 7.5 przy kręceniu nawet do odcięcia od czasu to czasu, rekord po Poznaniu to 6.7 l, a w trasie do 120 km/h wychodzi mi 5.8 l. Zimą teraz duzo gorzej bo 9 l miasto :/

nikog0
21-03-13, 10:08
d14 ma to do siebie, że dużo pali, w porównaniu do innych silników, zwłaszcza VAG w tej samej pojemności. ALe za to można sobie pokręcić i mieć frajde z dźwięku silnika, bo z przyśpieszenia to marną... :) Jak lecisz w trasie, możesz miec 2 k obr na 5tym biegu, ale jeźli jest górka, albo chcesz wyprzedzać to bez zastanowienia 3ka i ogień, honda lubi częste zmiany biegów, w sumie bez tego nie jedzie :) to nie bmw albo vw, że jak już się rozpędzisz do 60 km/h i wrzucisz 5ty bieg, to redukujesz dopiero w miejscu docelowym podróży :) Mi na krótkich 2km odcinkach d14 pali ok 15l/100 km, w trasie 6, i się tym nie bulwersuje bo tak ma być.
Jeśli podst kwestią jazdy samochodem jest dla kogoś oszczędnośc paliwa, to proponuje Opla Corse 1,7 D isuzu :) albo coś w tym stylu. :)

DiabloR
21-03-13, 10:23
zawszs panewki cierpia gdy jedziesz na zbyt niskim biegu pod gorke wciskajac mocno gaz..To nie jest zadna oszczednosc wtedy...Ostatnio mowili ze silnik ma najwieksza sprawnosc w granicach 2500-3500rmp oczywiscie benzynowy.wiadomo ze pod gorke lepiej zredukowac do obrotow ponad 2k co innego na prostej drodze;-).

nikog0
21-03-13, 10:28
zawszs panewki cierpia gdy jedziesz na zbyt niskim biegu pod gorke wciskajac mocno gaz..To nie jest zadna oszczednosc wtedy...Ostatnio mowili ze silnik ma najwieksza sprawnosc w granicach 2500-3500rmp oczywiscie benzynowy.wiadomo ze pod gorke lepiej zredukowac do obrotow ponad 2k co innego na prostej drodze;-).

a d14 wprzynajmniej wg mnie, jazda pod górke albo wyprzedzanie poniżej 3-3,5 k obr/min to morderstwo dla silnika, 2k obr to tylko jak lecimy autem bez obciażenia na prostym i mamy wiatr w plecy :) kilka razy testowałem nawet, bo średnio 1x w miesiacu pokonuje trase 2 x 300 km, raz jechałem jak emeryt, żeby faktycznie było jak najwyższy bieg i 2k obr, innym razem kręciłem pod 4, 5 k rpm i spala tyle samo, a jazda wyraźnie dynamiczniejsza, tylko głośno w środku jak na 300 km i to męczy wtedy.

Tomasz91
21-03-13, 11:58
Ja mam 1.4 75KM z 98r. i średnie spalanie wychodzi mi (zarówno w mieście jak i w trasie) 6.5litra na 100km. Polecam trzymać obroty na poziomie 2,5-3tys no i w trasie jechać 90-100km/h. Wiem, że tak jeździ emeryt dużym fiatem po kościele, ale dzięki temu wskaźnik paliwa tak szybko nie "spada". No i co najważniejsze nie narażasz życia swojego i innych.

nikog0
21-03-13, 12:32
Ja mam 1.4 75KM z 98r. i średnie spalanie wychodzi mi (zarówno w mieście jak i w trasie) 6.5litra na 100km. Polecam trzymać obroty na poziomie 2,5-3tys no i w trasie jechać 90-100km/h. Wiem, że tak jeździ emeryt dużym fiatem po kościele, ale dzięki temu wskaźnik paliwa tak szybko nie "spada". No i co najważniejsze nie narażasz życia swojego i innych.

dobrze mówisz, to optymalna prędkośc i jeszcze nie jest za głośno w środku. Ja u siebie od 130-140 km/h obserwuje szybki spadek wskaźnika poziomu paliwa... większy opór powietrza i inne zwiększają zapotrzebowanie na moc i zwiększają spalanie, u mnie średnia spalania z ost 2 lat to 7,2 / 100km tylko zaznaczam ze wiekoszosć to trasa i silnik d14Z4 (ten paliwożerny).

Hondziarz84
21-03-13, 13:06
No w granicach 140km/h i więcej też zauważyłem bardzo szybki spadek wskazówki do paliwa:) Silnik D14A2. A poniżej 6l nie mogę zejść nawet na trasie 6.2-6.3 pali jadąc równo 100-110KM/H.

Tomasz91
22-03-13, 17:30
Koledzy, a jak wygląda sprawa gdy w owym 1.4 wyjmie się zwężkę zwiększając tym moc do 90KM? Dużo wtedy traci się na spalaniu?

hornichmarcin
22-03-13, 21:29
O jaka zwezke chodzi,gdzie ona jest?

Tomasz91
22-03-13, 22:26
Być może źle się wyraziłem, ale nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym. W każdym razie jak wiemy, w hondach VI (1995-2000) są silniki 1.4i o mocy 75KM i 1.4iS o mocy 90KM. Kolega jakiś czas temu kupił tą pierwszą (najsłabszą) wersję i mówił, że wyjął zwężkę (czy jak to się nazywa) pod przepustnicą i mówi, że ma 90KM. Z resztą słyszałem, że te 1.4i były robione specjalnie dla Niemców z ową zwężką, gdyż oni płacą ubezpieczenie od "konia" a nie od pojemności. No i też po to żeby spalanie było mniejsze.

W każdym razie czy ktoś robił w/w rzecz w samochodzie? Czy dużo traci się na spalaniu?

hornichmarcin
23-03-13, 09:18
koledzy mi moze palic wiecej auto jesli uzyskam 15km-napiscie dokladnie o tej zwezce

probestic
23-03-13, 09:24
koledzy mi moze palic wiecej auto jesli uzyskam 15km-napiscie dokladnie o tej zwezce

Dokładnie o tej zwężce jest ze 100 tematów na forum. Wystarczy odrobina własnych, dobrych chęci i użycie opcji "Szukaj" ... a potem już tylko czytać, czytać, czytać :)

pajac_am
23-03-13, 09:53
Dokładnie o tej zwężce jest ze 100 tematów na forum. Wystarczy odrobina własnych, dobrych chęci i użycie opcji "Szukaj" ... a potem już tylko czytać, czytać, czytać :)

Wystarczyło chłopakowi napisać, że moc wzrośnie, a spalanie spadnie. O ile będzie jeździł tak samo ;)

probestic
23-03-13, 09:55
Wystarczyło chłopakowi napisać, że moc wzrośnie, a spalanie spadnie. O ile będzie jeździł tak samo ;)

Haha ;) Ale nie ma to jak samemu dokopać się do meritum tematu :p

zdz007
23-03-13, 10:04
Mam osobiście civicka z silnikiem D14A5 .Ostatnio trochę pali przez pogodę ale nie robię dalekich dystansów tak wiec spalanie kolo 9l/100km. Zastanawiam się nad włożeniem gazu bo przez rok zrobiłem 20 tys tak że trochę skrobnęło mnie to po kieszeni:)

pajac_am
23-03-13, 11:00
Mam osobiście civicka z silnikiem D14A5 .Ostatnio trochę pali przez pogodę ale nie robię dalekich dystansów tak wiec spalanie kolo 9l/100km. Zastanawiam się nad włożeniem gazu bo przez rok zrobiłem 20 tys tak że trochę skrobnęło mnie to po kieszeni:)

Ja wcześniej jeździłem innym autem na benzynie (15 kkm rocznie, 10 l / 100 km) i troche bolało. Ale uparcie twierdziłem, że gaz to tylko do kuchenek.
Ale cóż zrobić jak zarobki stoją w miejscu, a wszystko wokół drożeje :/
Teraz, jak mam d14a2 + podtlenek LPG (na szczęście zamontowany przez poprzedniego właściciela, którym był mój ojciec) to na paliwo wydaje tyle samo...

Ale jeżdżę 2 razy tyle :D:D:D
Na twoim miejscu, przy 20 kkm rocznie nie zwlekałbym ani sekundy, tylko w poniedziałek melduj się u gazownika. Jak nie masz gotówki, to weź na raty :)
I tak się opłaci.
No chyba, że masz zamiar sprzedać hanie w najbliższym czasie.

T0mekk1
23-03-13, 20:49
Mnie D15Z8 w tych (zimowych) warunkach spala średnio 6,8l/100km. Dodam, że większość to trasa, 30% miasto. Całkiem dobrze jak na 114KM:)

hornichmarcin
24-03-13, 13:05
jadac 140km wyszla mi 9 litrow na sto kmilometrow-wiec nie tak zle

Poll
24-03-13, 14:24
D14 jest ekonomiczny do 90-100 km/h.

hornichmarcin
24-03-13, 21:53
przy stowce wyszedl 5.8

kruczekvu
24-03-13, 22:14
Zastanawiam się nad włożeniem gazu bo przez rok zrobiłem 20 tys tak że trochę skrobnęło mnie to po kieszeni
Pfffff to i tak nie dużo
U mojej żonki przez 16 dni pękł tysiąc km a przez rok ponad 30 tys i jakoś żyję


D14 jest ekonomiczny do 90-100 km/h.
No święta racja
Jak ja jadę to pali więcej niż jak żonka prowadzi i to dotyczy każdego auta
Nie wiem jak ona to robi ale zawsze tak było i nie mogę tego skapować jak ona to robi
Kiedyś testowaliśmy auto na spalanie i w jedną stronę 300 km jechała ona i tankowanie a potem ja w stylu takim samym i mi wyszło spalanie większe