Zobacz pełną wersję : jak jezdzic ekonomicznie honda civic 1.4 75kw
hornichmarcin
14-03-13, 18:37
posiadam honde civic 1.4 75kw 2000r. i wydaje mi sie ze pali mi za duzo,w miescie wychodzi 8.5 litra na sto kilometrow-jak jezdzic ekonomicznie tym autem
nie mam 1.4 ale wydaje mi sie ze jak na pore roku i miasto to wynik masz w normie
Jeśli 75kw, to chyba całkiem dobre spalanie ;)
BTW. to jest ekonomiczne auto :]
Normalne spalanie, jak na 102 KM.
Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
kamilrojek
14-03-13, 19:14
Jeśli 75kw, to chyba całkiem dobre spalanie ;)
BTW. to jest ekonomiczne auto :]
Ekonomiczny to jest 1.5 d15z8 a nie 1.4, to musi jeść 8-9 w mieście.
posiadam honde civic 1.4 75kw 2000r. i wydaje mi sie ze pali mi za duzo,w miescie wychodzi 8.5 litra na sto kilometrow-jak jezdzic ekonomicznie tym autem
Nie przekraczaj 3tys obrotów i staraj się przewidywać kiedy będziesz musiał zahamować, to może urwiesz te 0,5 litra.
Poczytaj :)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?124676-Jak-je%BCdzi%E6-ekonomicznie&p=1511918&viewfull=1#post1511918
skoro 1.4 silnik to chyba 75 km nie kw. Mi w lecie spalanie wychodzi 6.5 ale trzeba jeździć jak ciota. a zimą tak koło 8.
Ale to też zależy czy robisz krótkie wyprawy na miasto czy w trase.
A z drugiej strony jeśli chcieć tak cały czas poniżej 3tys obrotów jeździć to po jakimś czasie będzie muł, tak mi sie wydaje. Dlatego też czasem swojego skarba przyciskam do oporu :)
skoro 1.4 silnik to chyba 75 km nie kw. Mi w lecie spalanie wychodzi 6.5 ale trzeba jeździć jak ciota. a zimą tak koło 8.
Ale to też zależy czy robisz krótkie wyprawy na miasto czy w trase.
A z drugiej strony jeśli chcieć tak cały czas poniżej 3tys obrotów jeździć to po jakimś czasie będzie muł, tak mi sie wydaje. Dlatego też czasem swojego skarba przyciskam do oporu :)
Nic nie zamuli, ten wóz ma optymalne obroty od mniej/więcej 2tys, takze nie ma mowy o jakis negatywnych wpływach na silnik.
W mieście 8 to norma, a zdarzało się i więcej. Wyjedź na trasę, zejdziesz do 6, a jak się postarasz to nawet mniej...
w lecie spalanie wychodzi 6.5 ale trzeba jeździć jak ciota. a zimą tak koło 8
Na krotkich odcinkach może być nawet większe. IMO spalanie w normie.
Ja w mieście w duże mrozy to średni miałem 10,6 raz ; DD
Niestety miasto swoje zeżre i nie da się niżej zejść uważam, no chyba, że o 3 nad ranem jak są puste drogi. Co rusz ktoś przechodzi, hamuje, skręca, światła.
19.10.2012 8,5/100
16.11.2012 10/100
5.12.2012 9,2/100
4.01.2013 10,6/100
25.01.2013 10,5/100
23.02.2013 9,45/100
Mierzone do odbicia ; ) Na tej samej stacji.
Odcinek drogi 4 km - najczęsciej.
Ekonomicznie jeździ się tym autem zakładając mu gaz :)
Bardzo dobry silnik pod gazowanie.
Ekonomicznie jeździ się tym autem zakładając mu gaz :)
ale z drugiej strony gaz jest do kuchenek :p
8.5 dobry wynik. Ja mam d14a5, mierzone średnie na długim okresie (kilkanaście tankowań), poniżej 9 litrów w lecie nie da rady. W zimie ok 10 litrów. Jazda normalna, bez piłowania do ok 3000 obr, czasami do 5000 przy wyprzedzaniu.
Świetny silnik do gazu w 5d to moim zdaniem 1.6 (115km), kolega ma 4 lata instalację - zero problemów.
Kiedyś miałem faze na ekodriving, ale po prostu nie widzę w tym sensu w mieście. I tak swoje spali do pewnego poziomu i mniej nie chce. Zwiększa się spalanie dopiero jak nie żałujemy gazu. W trasie pewne zasady można zachować wiadomo. Ale w mieście hamowanie silnikiem w klarownych sytuacjach. Przecież nie będę hamował w ten sposób gdy 20 m przed stoi auto ; )
W lato zmierze kilka razy przez lanie do pełna i zobaczymy ile najmniej uda się wykręcić w mieście ; )
8-9 litrów w 15-letnich autach to nie jest powód do narzekania. Wczoraj miałem przyjemność pojechać w trasę Saabem 2.3 Aero. Po zalaniu za 100zł obróciłbym tą samą trasę Civikiem dwukrotnie.
jeździj jak najdłużej na tzw cut off ' ie . chyba najlepsze rozwiązanie jezeli chodzi o ekonomikie. dla wyjaśnienia lecisz zwykła krajówką ok 85-90 i ledwie dotykasz gazu wtedy wtrysk raz daje paliwo, raz je odcina wszystko na tyle delikatnie ze tego nie czuć . widziałem to podczas drogi z podłączonym komputerem i czasem wtrysków który przy takiej technice jazdy często wskakiwał na 0,0 . Te auta są bardzo ekonomiczne , ale te nasze cieżkie buty... :D
hornichmarcin
15-03-13, 20:23
no dzieki- na trasie pr jadac 100 wyszla mi 5.8 a jadac 120 juz 7 litrow
w nastepnym tygodni ja sprawdze ile spali na stowke przy maksymalnej predkosci-pozdro
Wczoraj miałem przyjemność pojechać w trasę Saabem 2.3 Aero. Po zalaniu za 100zł obróciłbym tą samą trasę Civikiem dwukrotnie.
Sęk w tym że Civikiem nie miałbyś tej przyjemności :) Szybkość i wygoda swoje kosztują.
Ekonomicznie Civikiem po mieście to płytko gaz i raczej średnie obroty niż kiszenie go na niskich, wtedy brakuje mu dynamiki i depcze się głębiej. 6-7 w trasie i 8 /100 po mieście to całkiem normalne zużycie paliwa dla 1.4 w 5d.
U mnie na D14A8 spalanie jest rzędu ~7,2L/100km w cyklu mieszanym (bardziej miejskim).
Ciekaw jestem który silnik benzynowy jest najbardziej ekonomiczny i najlepszy na swapa:)
u mnie na d14a8 spalanie jest rzędu ~7,2l/100km w cyklu mieszanym (bardziej miejskim).
Ciekaw jestem który silnik benzynowy jest najbardziej ekonomiczny i najlepszy na swapa:)
d15z8
A czym on się różni od d14a8?
A czym on się różni od d14a8?
A nie łaska poczytać sobie ? Masz wszystko na forum.
hornichmarcin
17-03-13, 15:35
to jaki ja mam numer silnika jak mam honde civic 1.4 75km 2000r w trzech dzwiach-podajecie te numery i nie wiem o co chodzi
to jaki ja mam numer silnika jak mam honde civic 1.4 75km 2000r w trzech dzwiach-podajecie te numery i nie wiem o co chodzi
Jak masz w trzech drzwiach, to jesteś w złym dziale.
Oznaczenie silnika znajdziesz na tabliczce znamionowej albo samym silniku.
Panowie o czym tu mowa, ja uważam, że jazda ekonomiczna jest w człowieku albo się to umie albo nie, można mieć b serie i jeździć na poziomie 8,5 l na sto w jeździe mieszanej, a można mieć i d14 i jeździć na poziomie 9 na sto, ja mając d16y8 nie przekroczyłem 8 litrów a normalnie tak 6, 5/7 l, a w tej chwili jeżdżąc mb6 moja średnia to 8, 5, i wcale nie jeżdżąc jak ciota, ostatnio było trochę miasta trochę trasy gdzie prędkość sięgała nawet 200.
Ja proponuję wyrzucić zwężkę i mieć pełnowartościowe 1.4 czyli 90km. Wbrew pozorom może to obniżyć spalanie, a na pewno polepszy osiągi.
Klepnięte Xperią T
A ja proponuję kupić diesla:D
Honda niekoniecznie służy do ekonomicznej jazdy, a jak komuś przeszkadza spalanie rzędu 7.5-8l/100km, to niech se kupi rower:D
Ewentualnie trochę poczytać/ potrenować techniki ekonomicznej jazdy.
Podstawowy błąd jaki ludzie robią jeżdżąc Hondami, to duszenie na niskich obrotach. jedzie taki jegomość i dusi ten biedny silnik na tych 2k rpm, ciśnie po gazie, panewki mają przesrane, benzyna się leje, a auto i tak nie jedzie. Potem płaczą, że mimo emeryckiej jazdy Honda opiernicza paliwo :/
Podstawowy błąd jaki ludzie robią jeżdżąc Hondami, to duszenie na niskich obrotach. jedzie taki jegomość i dusi ten biedny silnik na tych 2k rpm, ciśnie po gazie, panewki mają przesrane, benzyna się leje, a auto i tak nie jedzie. Potem płaczą, że mimo emeryckiej jazdy Honda opiernicza paliwo :/
tzn. Problem z panewkami moze byc jak od tych 2 k na 5 biegu wciskasz gaz i probujesz przyspieszac? Tak?
Bo jak sie trzyma te 2 k i jedzie ze stała predkoscia to chyba wszystko jest ok? Czy tez sie szkodzi?
Jak nie jedziesz pod gorke tylko po płaskim podłożu utrzymujesz stałą prędkosc to jest ok. Ja mam D15Z8 i latem w miescie 7.5 przy kręceniu nawet do odcięcia od czasu to czasu, rekord po Poznaniu to 6.7 l, a w trasie do 120 km/h wychodzi mi 5.8 l. Zimą teraz duzo gorzej bo 9 l miasto :/
d14 ma to do siebie, że dużo pali, w porównaniu do innych silników, zwłaszcza VAG w tej samej pojemności. ALe za to można sobie pokręcić i mieć frajde z dźwięku silnika, bo z przyśpieszenia to marną... :) Jak lecisz w trasie, możesz miec 2 k obr na 5tym biegu, ale jeźli jest górka, albo chcesz wyprzedzać to bez zastanowienia 3ka i ogień, honda lubi częste zmiany biegów, w sumie bez tego nie jedzie :) to nie bmw albo vw, że jak już się rozpędzisz do 60 km/h i wrzucisz 5ty bieg, to redukujesz dopiero w miejscu docelowym podróży :) Mi na krótkich 2km odcinkach d14 pali ok 15l/100 km, w trasie 6, i się tym nie bulwersuje bo tak ma być.
Jeśli podst kwestią jazdy samochodem jest dla kogoś oszczędnośc paliwa, to proponuje Opla Corse 1,7 D isuzu :) albo coś w tym stylu. :)
zawszs panewki cierpia gdy jedziesz na zbyt niskim biegu pod gorke wciskajac mocno gaz..To nie jest zadna oszczednosc wtedy...Ostatnio mowili ze silnik ma najwieksza sprawnosc w granicach 2500-3500rmp oczywiscie benzynowy.wiadomo ze pod gorke lepiej zredukowac do obrotow ponad 2k co innego na prostej drodze;-).
zawszs panewki cierpia gdy jedziesz na zbyt niskim biegu pod gorke wciskajac mocno gaz..To nie jest zadna oszczednosc wtedy...Ostatnio mowili ze silnik ma najwieksza sprawnosc w granicach 2500-3500rmp oczywiscie benzynowy.wiadomo ze pod gorke lepiej zredukowac do obrotow ponad 2k co innego na prostej drodze;-).
a d14 wprzynajmniej wg mnie, jazda pod górke albo wyprzedzanie poniżej 3-3,5 k obr/min to morderstwo dla silnika, 2k obr to tylko jak lecimy autem bez obciażenia na prostym i mamy wiatr w plecy :) kilka razy testowałem nawet, bo średnio 1x w miesiacu pokonuje trase 2 x 300 km, raz jechałem jak emeryt, żeby faktycznie było jak najwyższy bieg i 2k obr, innym razem kręciłem pod 4, 5 k rpm i spala tyle samo, a jazda wyraźnie dynamiczniejsza, tylko głośno w środku jak na 300 km i to męczy wtedy.
Ja mam 1.4 75KM z 98r. i średnie spalanie wychodzi mi (zarówno w mieście jak i w trasie) 6.5litra na 100km. Polecam trzymać obroty na poziomie 2,5-3tys no i w trasie jechać 90-100km/h. Wiem, że tak jeździ emeryt dużym fiatem po kościele, ale dzięki temu wskaźnik paliwa tak szybko nie "spada". No i co najważniejsze nie narażasz życia swojego i innych.
Ja mam 1.4 75KM z 98r. i średnie spalanie wychodzi mi (zarówno w mieście jak i w trasie) 6.5litra na 100km. Polecam trzymać obroty na poziomie 2,5-3tys no i w trasie jechać 90-100km/h. Wiem, że tak jeździ emeryt dużym fiatem po kościele, ale dzięki temu wskaźnik paliwa tak szybko nie "spada". No i co najważniejsze nie narażasz życia swojego i innych.
dobrze mówisz, to optymalna prędkośc i jeszcze nie jest za głośno w środku. Ja u siebie od 130-140 km/h obserwuje szybki spadek wskaźnika poziomu paliwa... większy opór powietrza i inne zwiększają zapotrzebowanie na moc i zwiększają spalanie, u mnie średnia spalania z ost 2 lat to 7,2 / 100km tylko zaznaczam ze wiekoszosć to trasa i silnik d14Z4 (ten paliwożerny).
Hondziarz84
21-03-13, 13:06
No w granicach 140km/h i więcej też zauważyłem bardzo szybki spadek wskazówki do paliwa:) Silnik D14A2. A poniżej 6l nie mogę zejść nawet na trasie 6.2-6.3 pali jadąc równo 100-110KM/H.
Koledzy, a jak wygląda sprawa gdy w owym 1.4 wyjmie się zwężkę zwiększając tym moc do 90KM? Dużo wtedy traci się na spalaniu?
hornichmarcin
22-03-13, 21:29
O jaka zwezke chodzi,gdzie ona jest?
Być może źle się wyraziłem, ale nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym. W każdym razie jak wiemy, w hondach VI (1995-2000) są silniki 1.4i o mocy 75KM i 1.4iS o mocy 90KM. Kolega jakiś czas temu kupił tą pierwszą (najsłabszą) wersję i mówił, że wyjął zwężkę (czy jak to się nazywa) pod przepustnicą i mówi, że ma 90KM. Z resztą słyszałem, że te 1.4i były robione specjalnie dla Niemców z ową zwężką, gdyż oni płacą ubezpieczenie od "konia" a nie od pojemności. No i też po to żeby spalanie było mniejsze.
W każdym razie czy ktoś robił w/w rzecz w samochodzie? Czy dużo traci się na spalaniu?
hornichmarcin
23-03-13, 09:18
koledzy mi moze palic wiecej auto jesli uzyskam 15km-napiscie dokladnie o tej zwezce
koledzy mi moze palic wiecej auto jesli uzyskam 15km-napiscie dokladnie o tej zwezce
Dokładnie o tej zwężce jest ze 100 tematów na forum. Wystarczy odrobina własnych, dobrych chęci i użycie opcji "Szukaj" ... a potem już tylko czytać, czytać, czytać :)
Dokładnie o tej zwężce jest ze 100 tematów na forum. Wystarczy odrobina własnych, dobrych chęci i użycie opcji "Szukaj" ... a potem już tylko czytać, czytać, czytać :)
Wystarczyło chłopakowi napisać, że moc wzrośnie, a spalanie spadnie. O ile będzie jeździł tak samo ;)
Wystarczyło chłopakowi napisać, że moc wzrośnie, a spalanie spadnie. O ile będzie jeździł tak samo ;)
Haha ;) Ale nie ma to jak samemu dokopać się do meritum tematu :p
Mam osobiście civicka z silnikiem D14A5 .Ostatnio trochę pali przez pogodę ale nie robię dalekich dystansów tak wiec spalanie kolo 9l/100km. Zastanawiam się nad włożeniem gazu bo przez rok zrobiłem 20 tys tak że trochę skrobnęło mnie to po kieszeni:)
Mam osobiście civicka z silnikiem D14A5 .Ostatnio trochę pali przez pogodę ale nie robię dalekich dystansów tak wiec spalanie kolo 9l/100km. Zastanawiam się nad włożeniem gazu bo przez rok zrobiłem 20 tys tak że trochę skrobnęło mnie to po kieszeni:)
Ja wcześniej jeździłem innym autem na benzynie (15 kkm rocznie, 10 l / 100 km) i troche bolało. Ale uparcie twierdziłem, że gaz to tylko do kuchenek.
Ale cóż zrobić jak zarobki stoją w miejscu, a wszystko wokół drożeje :/
Teraz, jak mam d14a2 + podtlenek LPG (na szczęście zamontowany przez poprzedniego właściciela, którym był mój ojciec) to na paliwo wydaje tyle samo...
Ale jeżdżę 2 razy tyle :D:D:D
Na twoim miejscu, przy 20 kkm rocznie nie zwlekałbym ani sekundy, tylko w poniedziałek melduj się u gazownika. Jak nie masz gotówki, to weź na raty :)
I tak się opłaci.
No chyba, że masz zamiar sprzedać hanie w najbliższym czasie.
Mnie D15Z8 w tych (zimowych) warunkach spala średnio 6,8l/100km. Dodam, że większość to trasa, 30% miasto. Całkiem dobrze jak na 114KM:)
hornichmarcin
24-03-13, 13:05
jadac 140km wyszla mi 9 litrow na sto kmilometrow-wiec nie tak zle
D14 jest ekonomiczny do 90-100 km/h.
hornichmarcin
24-03-13, 21:53
przy stowce wyszedl 5.8
Zastanawiam się nad włożeniem gazu bo przez rok zrobiłem 20 tys tak że trochę skrobnęło mnie to po kieszeni
Pfffff to i tak nie dużo
U mojej żonki przez 16 dni pękł tysiąc km a przez rok ponad 30 tys i jakoś żyję
D14 jest ekonomiczny do 90-100 km/h.
No święta racja
Jak ja jadę to pali więcej niż jak żonka prowadzi i to dotyczy każdego auta
Nie wiem jak ona to robi ale zawsze tak było i nie mogę tego skapować jak ona to robi
Kiedyś testowaliśmy auto na spalanie i w jedną stronę 300 km jechała ona i tankowanie a potem ja w stylu takim samym i mi wyszło spalanie większe
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.