Zobacz pełną wersję : Swap z D15B2 na D15Z3
Panowie tak jak w temacie mam pytanie - czy duża jest rzeźba, żeby do Vgena HB (który seryjnie miał motor D15B2 czyli OBD0), żeby wsadzić do tej budy silnik D15Z3 VTEC-e z VIgena 5d? Mam opcję zakupu swapu (słupek, aparat, wiązka silnikowa, obydwa kolektory) po małych pieniądzach.
Drugie pytanie - czy jest możliwość wsadzenia kolektorów i wiązki od D15B2 na słupek Z3? Wiem, że aparat będzie miał inne mocowania itp. czy będzie miało prawo to jeździć w ogóle?
Proszę o pomoc, na gwałt potrzebuje informacji, wskazówek itp.
Szukałem na forum, był taki temat, ale z kilku mało znaczących postów nic się nie dowiedziałem..
to nie oplacalne ten silnik przeciez ma tyle koni co twoj czyli 90
kazik2_h9w3
12-03-13, 12:55
Ale nie wszystkim chodzi przecież o osiągi
chyba ze wiec milkne :D to doradzcie koledze bo nie wiem czy bedzie pasowalo :D czy bedzie :D na łapy
Ja na Twoim miejscu wstawiłbym słupek, spiął zawór vtec-e na 16V ( lub przetestował na 12V ) i posadził na osprzęcie d15b2. Nie wiem o które auto chodzi, ale jak masz w nim LPG to można by to na LPG jakos sensownie ustawić w razie potrzeby. Najtaniej by wyszło. Bo rzeźba w obd2 chyba raczej bez sensu.
Właśnie chciałem to zrobić na wiązkach i osprzęcie od B2 ale aparat już nie pasuje a nie wiem jak inne jakieś czujniki no i ten VTEC, który nie bedzie funkcjonował, a co za tym idzie silnik nie bedzie działał tak jak powinien...
Wydaje mi się, że to głupiego robota i grzebania tyle, że nie warte to zachodu... :confused:
Do aparatu zawsze można dorobić mocowania. A zawór trzebaby spiąć na krótko czyli albo 12V albo 16V. Jeśli nie ma ciśnienia na wymiane silnika... to też tak uważam :)
Jutro jade oglądać D15B2, póki go nie kupiłem, temat ciągle aktualny...
Jeżeli chcesz to zrobić z głową to musisz przejść na OBD1, czyli tak jak jest w d15z3, musisz przerobić swoją wiązkę silnikową oraz kabinową na obd1. Na obd0 tego nie odpalisz bo kompa nie podepniesz od d15z3, a jak zostawisz tego z d15b2 to nie będzie Ci chodził vtec econo i możesz mieć inne przypadłości po drodze, nie jestem też pewien odnośnie immo w d15z3 czy był w kompie. Druga rzecz to taka, że Twój silnik jest na dual poincie a d15z3 już na mpfi.
Jeżeli na prawdę jesteś zdecydowany to zrób to porządnie. Bo potem będziesz narzekał na tego ulepa.
Tzn. też jestem pesymistycznie nastawiony co do tej przekładki, bo wiem, że jest rzeźba, wywalanie wnętrza itp i w sumie może wyjść ulep, że byle meches do którego trafi to auto w przyszłości nie będzie wiedział o co kaman. Stary silnik mam na wierzchu i teraz kombinuje... :p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.