Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap z D15B2 na D15Z3



HEG8
12-03-13, 12:10
Panowie tak jak w temacie mam pytanie - czy duża jest rzeźba, żeby do Vgena HB (który seryjnie miał motor D15B2 czyli OBD0), żeby wsadzić do tej budy silnik D15Z3 VTEC-e z VIgena 5d? Mam opcję zakupu swapu (słupek, aparat, wiązka silnikowa, obydwa kolektory) po małych pieniądzach.

Drugie pytanie - czy jest możliwość wsadzenia kolektorów i wiązki od D15B2 na słupek Z3? Wiem, że aparat będzie miał inne mocowania itp. czy będzie miało prawo to jeździć w ogóle?

Proszę o pomoc, na gwałt potrzebuje informacji, wskazówek itp.

Szukałem na forum, był taki temat, ale z kilku mało znaczących postów nic się nie dowiedziałem..

Siepek
12-03-13, 12:20
to nie oplacalne ten silnik przeciez ma tyle koni co twoj czyli 90

kazik2_h9w3
12-03-13, 12:55
Ale nie wszystkim chodzi przecież o osiągi

Siepek
12-03-13, 14:21
chyba ze wiec milkne :D to doradzcie koledze bo nie wiem czy bedzie pasowalo :D czy bedzie :D na łapy

Lune
12-03-13, 15:21
Ja na Twoim miejscu wstawiłbym słupek, spiął zawór vtec-e na 16V ( lub przetestował na 12V ) i posadził na osprzęcie d15b2. Nie wiem o które auto chodzi, ale jak masz w nim LPG to można by to na LPG jakos sensownie ustawić w razie potrzeby. Najtaniej by wyszło. Bo rzeźba w obd2 chyba raczej bez sensu.

HEG8
12-03-13, 15:24
Właśnie chciałem to zrobić na wiązkach i osprzęcie od B2 ale aparat już nie pasuje a nie wiem jak inne jakieś czujniki no i ten VTEC, który nie bedzie funkcjonował, a co za tym idzie silnik nie bedzie działał tak jak powinien...

Wydaje mi się, że to głupiego robota i grzebania tyle, że nie warte to zachodu... :confused:

Lune
12-03-13, 15:31
Do aparatu zawsze można dorobić mocowania. A zawór trzebaby spiąć na krótko czyli albo 12V albo 16V. Jeśli nie ma ciśnienia na wymiane silnika... to też tak uważam :)

HEG8
12-03-13, 18:32
Jutro jade oglądać D15B2, póki go nie kupiłem, temat ciągle aktualny...

FaziRBK
12-03-13, 19:19
Jeżeli chcesz to zrobić z głową to musisz przejść na OBD1, czyli tak jak jest w d15z3, musisz przerobić swoją wiązkę silnikową oraz kabinową na obd1. Na obd0 tego nie odpalisz bo kompa nie podepniesz od d15z3, a jak zostawisz tego z d15b2 to nie będzie Ci chodził vtec econo i możesz mieć inne przypadłości po drodze, nie jestem też pewien odnośnie immo w d15z3 czy był w kompie. Druga rzecz to taka, że Twój silnik jest na dual poincie a d15z3 już na mpfi.
Jeżeli na prawdę jesteś zdecydowany to zrób to porządnie. Bo potem będziesz narzekał na tego ulepa.

HEG8
12-03-13, 19:53
Tzn. też jestem pesymistycznie nastawiony co do tej przekładki, bo wiem, że jest rzeźba, wywalanie wnętrza itp i w sumie może wyjść ulep, że byle meches do którego trafi to auto w przyszłości nie będzie wiedział o co kaman. Stary silnik mam na wierzchu i teraz kombinuje... :p