Zobacz pełną wersję : Skrzynia biegów : Hybryda vs krótka skrzynia 1.3 Noblesse 95r
Witam
Panowie, mam takie pytanie - czy duża różnica jest w przyspieszeniu na skrzyni hybrydowej na bazie przełożeń z CRX a krótkiej skrzyni montowanej w Civicu V 1.3 ostatni wypust w 95r ?
Krótką skrzynię z 1.3 można dostać za 200-250zł, budowa hybrydy to koszt 600-700zł... Jest sens ?
Jest sens, bo do hybrydy wrzucisz sobie długą piątkę, 3 i 4 z CRX'a i możesz dać FD 4.25. Wtedy masz fajna skrzynię do zapier*alania i fajną na trasę. Seria z D13 i FD 4.4 to pomyłka jeśli chodzi o jazdę w trasie. Sam to dopiero miałem zakładać, ale w ostatniej chwili chłopaki na forum mi to wybili z głowy:)
Michalll_1991
01-03-13, 20:38
a ja mam fd 4.437, 5 bieg 0.75(najkrótszy w d serii)3 i 4 crx, lekki zamach i nie narzekam. Przy 100km/h mam bodajże 3200rpm a i wyprzedzić się da bez redukcji
a ja mam fd 4.437, 5 bieg 0.75(najkrótszy w d serii)
Najkrotsza piatka d serii to 0.771
Michalll_1991
01-03-13, 22:58
Najkrotsza piatka d serii to 0.771
ahas faktycznie , czlowiek uczy sie cale zycie :o
ja wlasnie buduje hybryde i powiem Ci ze to nie taka tania zabawa... skrzynia d16z6 150-200zl +piatka z econo (ja kupilem cala skrzynie za 50zl) + 3,4 crx to 250-300zl. + mtf do skrzyni 100-150zl. + lozyska do skrzyni 250-300zl. dodatkowo jak juz zrzucasz skrzynie to fajnie byloby wsadzic lekki zamach (150-200zl) ja jeszcze sprzeglo zmieniam 350zl. no i robocizna... budowa hybrydy 150-200zl + zalozenie 200-300zl. nawrt nie bede tego podliczal zeby sie nie zalamac:)
Wiadomo,mozna taniej... bez sprzegla, zamachu i nowych lozysk, ale jak juz robic to chyba porzadnie.
Hybryda w d serii swoje kosztuje ale przynosi bardzo dobrą poprawę osiągów, samo zdjęcie i założenie skrzyni to też spory koszt więc opłaca się zrobić wszystko co można przy okazji zrobić, wymienić. Niema co płakać że kosztuje, tuning nigdy nie był i nie będzie tani, moim zadniem bardzo dobrze bo zmusza nas do kombinowania i wymyślania nowych rozwiązań.
Panowie a fd4,25 występowało tylko w d16z6?
bednar_ek35
02-03-13, 12:40
Występowało też w D152,D13B2,D15B7 i wielu innych.
D15B7
Tu bylo fd 4.058 ;)
Najtaniej jest kupic skrzynie z d13 95' i do niej wrzucic przelozenia z crx i 5 (0.750- jak sie jezdzi tylko po miescie, czasem w trasie) albo (0.702- jak sie jezdzi czesto w trase) nie oplaca sie dlubac skrzyni na fd 4.25
Teraz odpowiedz na pytanie w temacie: Różnica jest znacząca. Miałem skrzynie najpierw z d13 95' i po kreskach z ludzmi co mieli hybrydy czulem niezadowolenie, a myślałem, że to picki kłak i nie bedzie takiego Wow. Zrobiłem hybryde i jest miodzio. Coprawda przesiadka z 1 skrzyni na 2 przez kierowce jest mniej odczuwalna ale na stołku pasażera czuc juz roznice.
bednar_ek35
03-03-13, 12:30
Tu bylo fd 4.058
Ojtam ojtam troszke nie w temacie jestem ostatnio:)
Najkrotsza piatka d serii to 0.771 - to akurta jest jedna z dłuższych, najkrótsza w d-serii to 0.702 np. w EK3 D15Z6
barnie, im mniejsza liczba tym bieg jest dłuższy czyli 0,771 jest krótsze od 0,702
najkrótsza w d-serii to 0.702 np. w EK3 D15Z6
odwrotnie i dlatego eco vtec jest eco ;)
Nie wiem jak kto interpretuje d-serie. Ale dla mnie to wszystko co jest kompatybilne w tych skrzyniach czyli jeszcze krótsza 5 jest w crx-e.
a ja mam fd 4.437, 5 bieg 0.75(najkrótszy w d serii)3 i 4 crx, lekki zamach i nie narzekam. Przy 100km/h mam bodajże 3200rpm a i wyprzedzić się da bez redukcji
Mam identyczny setup oprócz lekkiego zamachu i całkowicie się zgadzam z tymi słowa.
Nie wiem jak kto interpretuje d-serie. Ale dla mnie to wszystko co jest kompatybilne w tych skrzyniach czyli jeszcze krótsza 5 jest w crx-e.
Otóż to.Najkrótsza więc piątka w D serii to 0.878.
przy 100 km masz 3200 ? ja mam w d13 2900 :)
ja mam w d13 2900 Czyli masz skrzynię z FD 4.25 ;-)
konstruktor
04-03-13, 10:09
filmik jak sprawdzić przełożenie główne skrzyni ( bez jej otwierania) :
http://www.youtube.com/watch?v=Si_CPvofUc0
'Civic gearbox s20/s40 gear rotation [Sprawdzanie przełożeń]'
Michalll_1991
04-03-13, 12:04
Majson b7 ma 4.25, przynajmniej moje tak miało, a i koledzy co robią hybrydy tez tak mowili
przy 100 km masz 3200 ? ja mam w d13 2900 :)
3100-3200 przy 100km/h, 4 tys. przy 120km/h wczoraj sprawdzane :)
czyli fd odpowiada tylko za to ile jedziemy na danym biegu a nie wpływa na prześpieszenie?
Przykładowo mam skrzynie z y8 fd 4,25 która ma 2 bieg 1,909 (osiągam na nim 95-100km/h) jak bym miał skrzynie od d14a2 z fd 4,43 ale z 2 biegiem 1,76 to gorzej bedę przyśpieszał na tym biegu i osiągne na nim ok. 80-90km/h?
Nie wiem czy dobrze to ujmę:
Przyspieszał będziesz tak samo(w kontekście osiągów silnika) ale wolniej. Reguła jest taka, że jak skracasz biegi to szybciej przyspieszasz ale zmniejszasz V-max na danym biegu a w konsekwecji również ogólny V-max auta.
Muzyk-Grzes
04-03-13, 14:35
A mam pytanie z innej beczki ,jak to ma się do spalania? Wiadome że przy krótkiej piątce (S20 z FD 4,4) przy 3000 rpm jest jakieś 97 km/h a przy skrzyni econo (S40 z D15Z6) przy 3000 rpm jest około 120 km/h. Wiec generalnie powinienem oszczędzać paliwo o jakieś 20% (czysto teoretycznie) ,chociaż o 10% by się zdało :P jednak tak się nie dzieje.
czyli fd odpowiada tylko za to ile jedziemy na danym biegu a nie wpływa na prześpieszenie?
Przykładowo mam skrzynie z y8 fd 4,25 która ma 2 bieg 1,909 (osiągam na nim 95-100km/h) jak bym miał skrzynie od d14a2 z fd 4,43 ale z 2 biegiem 1,76 to gorzej bedę przyśpieszał na tym biegu i osiągne na nim ok. 80-90km/h?
Jeśli chodzi o konkretny bieg, to należy porównywać przełożenie całkowite (fd pomnożone przez dany bieg), im przełożenie większe tym więcej siły na kołach ale odpowiednio mniejszy zakres prędkości.
Patrząc całościowo, istotne jest także zestopniowanie wszystkich przełożeń pod charakterystykę silnika. Do auta które "jedzie górą" korzystniej jest zestopniować skrzynię "ciasno" aby spadek obrotów po wbiciu kolejnego biegu był jak najmniejszy.
Co do zużycia paliwa to nie ma takiej prostej zależności ale niższe obroty przy jeździe ze stałą prędkością zawsze będą korzystniejsze pod tym względem (do rozsądnego minimum).
Majson b7 ma 4.25, przynajmniej moje tak miało, a i koledzy co robią hybrydy tez tak mowili
To musiala byc juz zmieniana ;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D
Tabelki jak paciorka sie prosze nauczyc :P
Niekoniecznie, EJ2 na Europę miały skrzynki jak np. d15b2, czyli fd 4,25 - miałem taką w rękach, dawca bez kombinacji, a tabelka spoko ale można ją bardziej rozbudować bo wersji było naprawdę wiele, np. VI 5d 1995 faktycznie dwójka 1,761 ale od 1996 już 1,782 przykładowo.
Michalll_1991
05-03-13, 01:23
To musiala byc juz zmieniana ;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D
Tabelki jak paciorka sie prosze nauczyc :P
wiem ze w tabelce jest 4.058, wiem tez ze nie zawiera do konca poprawnych informacji :)
juz nie spamuje w tym kontekscie :P
barnie, im mniejsza liczba tym bieg jest dłuższy czyli 0,771 jest krótsze od 0,702 masz rację pomyliłem się - jest dokladnie jak piszesz :o
a ja mam fd 4.437, 5 bieg 0.75(najkrótszy w d serii)3 i 4 crx, lekki zamach i nie narzekam. Przy 100km/h mam bodajże 3200rpm a i wyprzedzić się da bez redukcji
no to na trase super hehe
ja mam eg3 z '95 ale nie noblesse i wychodzi na to ze mam 4.25 bo przy 3 tys mam jakies 115km/h co jest i tak masakra jesli chodzi o trase i marze o najdluzszej piatce.
Z tym noblesse to jakiś niezniszczalny mit, od 1994 roku (nie wiem którego miesiąca) i cały 1995 EG3 miały fd 4,4 niezależnie od wersji wyposażenia. Podobno po nr skrzyni można to rozpoznać.
Otóż to.Najkrótsza więc piątka w D serii to 0.878.
najkrótsza to 0.771. ta o której piszesz jest najkrótsza... ale w B serii
0.878 miała też d seria DOHC....
0.878 miała też d seria DOHC....
przelozenie z rexa jesli pobrze pamietam , silnik DOHC,D seria :)
przelozenie z rexa jesli pobrze pamietam , silnik DOHC,D seria :)
Dokladnie nie polecam jej laczyc z fd krotszym niz 3.88;)
Michalll_1991
09-03-13, 14:52
no, wychodzi ciut dłuższa niż 4 bieg z 4,058 porownujac do tego 5 z crx i fd 3.88 , musi być krótko :)
Z tym noblesse to jakiś niezniszczalny mit, od 1994 roku (nie wiem którego miesiąca) i cały 1995 EG3 miały fd 4,4 niezależnie od wersji wyposażenia. Podobno po nr skrzyni można to rozpoznać.
Ponoć, jeśli skrzynia ma oznaczenie S20-2xxxxxxxx to jest fd 4,4. Wygooglane na necie, nie wiem ile w tym prawdy ale w przypadku mojej skrzyni się sprawdzilo
Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
Najpewniej to jest sprawdzic osobiscie. Naklejka moze byc a w srodku np ktos podmienil fd.
Ponoć, jeśli skrzynia ma oznaczenie S20-2xxxxxxxx to jest fd 4,4. Wygooglane na necie, nie wiem ile w tym prawdy ale w przypadku mojej skrzyni się sprawdzilo
Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
Pamiętam jak kumpel jakiś czas temu kupił właśnie S20-2xxxxxx i miał Fd 4.25 więc te oznaczenie nie jest chyba regułą co do Fd 4.4
Czyli masz skrzynię z FD 4.25 ;-)
U mnie też przy 100km/h jest 2900 obr. a przecież powinienem mieć FD 4.058:confused:
Mam pytanie robi może ktoś te skrzynie hybrydowe ?
skolopendra
08-06-15, 09:40
Ponoć, jeśli skrzynia ma oznaczenie S20-2xxxxxxxx
bzdury .
skrzynie z większym f.d nie były oznaczane .charakteryzował je najczęściej rok produkcji
bzdury .
skrzynie z większym f.d nie były oznaczane .charakteryzował je najczęściej rok produkcji
świetnie, a teraz popatrz na datę kiedy to pisałem :p ...byłem młody i głupi :)
Zamieszczone przez vipek
Ponoć, jeśli skrzynia ma oznaczenie S20-2xxxxxxxx
bzdury .
skrzynie z większym f.d nie były oznaczane .charakteryzował je najczęściej rok produkcji Mam eg3 z 94 roku, jak sprawdzic jakie jest fd majac skrzynie zapakowana?(oznaczenia ma 2XXXXX), niestety sie obrotomierza jeszcze nie dorobilem, wiec po obrotach sie nie pokapuje;/
wg. Jogalowej rozpiski, której nie chce mi się szukać jajca z roczników 94-95 miały FD4.4
wg. Jogalowej rozpiski, której nie chce mi się szukać jajca z roczników 94-95 miały FD4.4
oraz wszystkie D13B2 w UK
oraz wszystkie D13B2 w UK
Oraz wszystkie 5D d14 z przed liftingu
Oraz wszystkie 5D d14 z przed liftingu
Z tej skrzyni można wziąć jedynie przełożenie główne, ponieważ ma długi 2 i 3 bieg.
Swoja drogą porównywał ktos czasy przyspieszania na skrzyni d13b2 i hybrydzie ? Nie chce mi sie wierzyc zeby byla jakas przepasć. Fakt, krótka piątka czasem wnerwia 3000 obr przy 100 km/h, ale w mieście zmieniac biegi moge przy 2,500 i spokojnie uzywajac leciutko gazu mozna sie wykulać i uzyskac spalanie D15Z6 poniżej 7,5l/100km w Trójmieście.
Z tej skrzyni można wziąć jedynie przełożenie główne, ponieważ ma długi 2 i 3 bieg.
Myślałem, ze tylko o FD chodzi. O biegach wiem. Tak jak piszesz - długie i słabo zestopniowane a nie będzie do nich się dało nawet 3 z crx wsadzić bo coś tam haczy.
Matt. Różnica jest w 3 i 4 przede wszystkim. Masz dużo mniejszą różnicę między 2, 3 i 4 w hybrydzie niż w noblese. Do ścigania idealna ale do jazdy po mieście chyba bym wolał jednak noblese.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.