Zobacz pełną wersję : Jaki olej silnikowy?
CivicPablo
20-11-07, 11:20
Witam serdecznie.Proszę o pomoc w wyborze oleju silnikowego do w/w modelu.Do tej pory lałem Mobila 15W40.Chcę zmienić na inny.Proszę o podpowiedź.Syntetyk czy półsyntetyk?A może minerał?.Jaką markę obdarzyć zaufaniem?.Przejechałem siwkiem 10.000tyś.km. dolałem 2,5l oleju.Często się zdarza że siwka lekko batem strzelę ale to zrozumiałe.Niektórzy użytkownicy naszych i tak zakorkowanych ulic powinni jeździć... a najlepiej chodzić!
jezeli masz juz minerala to tylko takiego mozesz lac bo inaczej zajedziesz silnik i bedzie cie czekal remont
na jakim oleju auto jezdzilo te wspomniane 10.000km temu?
CivicPablo
20-11-07, 14:40
MOBIL 1 15W40
skolopendra
20-11-07, 14:48
na jakim oleju auto jezdzilo
a może 15 w 50 motula? :)
dziwne ze przy przebiegu 160.000 ktos zalewa silnik mineralem
skolopendra
20-11-07, 15:39
dziwne ze przy przebiegu 160.000 ktos zalewa silnik mineralem
ale ludzie tak mają :)
kumpel ma fiata 125ps ,przebieg 175tyś i powiedział mi ze ostatnio wymienił na minerala, bo tak mu mechanik poradził .bo pewnie niedługo remont będzie ............... :bicie:
a wiem ze dużo jeździ i pytam czy brał mu olej,odpowiedział ani grama
.........................i gdzie tu sens ;) :d
tak mi sie zdaje, ze to inny dział...
przenosze...
CivicPablo
20-11-07, 17:23
Ile mnie będzie kosztował ten MOTUL i kto go produkuje?Można zaufać tej marce?.Półsyntetyk mam rozumieć?
CivicPablo, sorry za OT, ale jakim autem jezdzisz? Sedan 4D czy liftback 5D? Jaki masz silnik (oznaczenie pelne np. D15Z6)?
Ps. Co to jest V-TEC? ;)
Ile mnie będzie kosztował ten MOTUL i kto go produkuje?Można zaufać tej marce?.Półsyntetyk mam rozumieć?
Firma MOTUL sięga swoimi korzeniami roku 1853, do firmy, która początkowo zajmowała się handlem tłuszczem wielorybim używanym w latarniach. Początkowo należała do Rockefeller Group i była częścią Standard Oil Company. Od 1919 istnieje jako Swan Finch Company. W roku 1932 rodzina Zaugg, która była dystrybutorem Swan Finch Company, kupiła tą firmę ale zachowała markę MOTUL. Cała produkcja została przeniesiona do Francji, a marka MOTUL została odnowiona jako marka francuska. Koncentrując się na poprawieniu jakości i skuteczności środków smarnych, MOTUL dramatycznie odmienił przemysł olejowy, wprowadzając jako pierwszy najnowocześniejsze technologie, kształtując w ten sposób historię środków smarnych do samochodów.
1953 - pierwszy na świecie wielosezonowy olej silnikowy MOTUL CENTURY
1966 - pierwszy na świecie półsyntetyczny olej silnikowy MOTUL 2100
1971 - pierwszy na świecie 100% syntetyczny olej silnikowy.
MOTUL kontynuuje tę tradycję do dnia dzisiejszego produkując najwyższej jakości środki smarne wprowadzając swoje technologiczne innowacje do prawdziwych produktów dla motoryzacji. Oleje do silników benzynowych, turbodoładowanych, z katalizatorami, oleje przekładniowe, płyny hamulcowe, produkty do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów, motocykli, maszyn rolniczych i budowlanych - wszystkie te produkty znajdują się w ofercie MOTULa. MOTUL jest także firmą, której nieobce są problemy ekologii. Firma koncentruje swoje wysiłki by oferować produkty czystsze, przyjazne dla środowiska.
Dziś siedziba firmy MOTUL znajduje się w Paryżu, a jej produkty obecne są na wszystkich rynkach na świecie,
także w Polsce.
wrazie czego zapraszam do siebie :)
http://www.motul.pl/index.php?link=dealers
http://www.motul.auto.pl/
Ja też zalałem raz Mobil 1 10 W40. Po 8 tys zaczeło go żrec ( ok 0.2l na 100km), i wzrosło spalanie paliwa o ok 1l na 100km
Po wymianie na Motul 10 W40 i zastosowaniu STP do wtrysków . Nic mi narazie nie bierze (3000km) i spalanie spadło. Teraz pali mi 6.2l na 100 km :) A wczesniej ledwo w 7 l sie miesciłem
Ps. A co do fiatów tych produkowanych w Polsce to chyba fabrycznie był zalewany minerał. Przynajmniej tak widziałem w instrukcji obsługi pikaczento
Mi tam na Mobilu 1 10w40 nic nie bierze wymieniałem juz 2 razy i wszystko w normie moja hanka ma 170tysków :aloha:
jak lałeś mobila 15W40 to proponuje Castrol lub Orlen 15W40 . NIEmozesz juz zalewać półsyntetykiem ani syntetykiem bo bedą problemy i to DUŻE problemy.
jak lałeś mobila 15W40 to proponuje Castrol lub Orlen 15W40 . NIEmozesz juz zalewać półsyntetykiem ani syntetykiem bo bedą problemy i to DUŻE problemy.
w lidlu jest mineral za "TRZYDZIESCI PARE " zlotych , polecam w twoim przypadku, ewentualnie widzialem w gazetce tesco tez cos maja tanio
Mi tam na Mobilu 1 10w40 nic nie bierze wymieniałem juz 2 razy i wszystko w normie moja hanka ma 170tysków :aloha:
Jak kupujesz Mobila w Angli to nic nadzwyczajnego ,że nie bierze
a ja mam 146000km i leje Castrol Edge 0w30 sport i nic :) nie bierze oleju, chodzi jak ta lala, od początku na syntetyku jeżdżę bo auto z salonu brałem :)
CivicPablo
23-11-07, 17:48
Do Autora GRUSZKI.Oznaczenie silnika:D15Z6.A V-TEC oznacza zmienną fazę rozrządu.
Slawkowski
23-11-07, 17:54
A V-TEC oznacza zmienną fazę rozrządu.
no tak ale prawidlowe ozn. to VTEC (bez tego myslnika).
Do Autora GRUSZKI.Oznaczenie silnika:D15Z6.A V-TEC oznacza zmienną fazę rozrządu.
:d :d :d dobre, mam nadzieje że Gruszka się dzięki Tobie dowiedział co to VTEC :d ;)
Wracając do tematu to nie powinieneś przechodzić z minerału na wyższy poziom, ale skoro Ci bierze ponad 2l minerału to nie wiem w jakim stanie Ty masz silnik. Ja mam ponad 170 tys na szafie, leje syntetyk i jak mi weźmie 0,5l na 10000 to jest coś.
Pzdr
tak se czytam i czytam i tyle co się dowiedziałem z grubsza: (m.in. na streetracing)
castrol raczej rzadko polecany (często "lewy" na rynku)
mobil1 polecany często
valvoline też polecany ale często stawiany niżej od mobila (chociaż często wymieniany VR1 jako olej do tuningowanych i wysilonych silników)
motul najlepszy do sportu (ale jak to się ma na ulicę? też najlepsze "cywilne" oleje robią?)
shell często polecany
orlen też polecany mimo że rzadko wymieniany.
co o tym myślicie?
więc... co zalać do normalnego ciffa? (może lekko pomodzonego i czasem pałowanego ale używanego normalnie na codzień) z przebiegiem np +150tys czyli raczej półsyntetyk.
ceny bez przegięć (żaden motul v300 nie wchodzi grę) czyli okolice stówki za 4L i taki który wymienia się co te 10tys :)
pzdr
dokładnie - motul 6100 albo może valvoline maxlife ew vr1 też ma dośc dobrą cenę
albo moze motul 6100??? :aloha:
widzę dość tendencyjne odpowiedzi :D
nie no spoko :)
a co myślicie o tych moich uwagach?:
"castrol raczej rzadko polecany (często "lewy" na rynku)
mobil1 polecany często
valvoline też polecany ale często stawiany niżej od mobila (chociaż często wymieniany VR1 jako olej do tuningowanych i wysilonych silników)
motul najlepszy do sportu (ale jak to się ma na ulicę? też najlepsze "cywilne" oleje robią?)
shell często polecany
orlen też polecany mimo że rzadko wymieniany. "
jest w tym choć trochę prawdy?
pzdr
dziwne ze przy przebiegu 160.000 ktos zalewa silnik mineralem
Może u majsterusa był. :d
motul najlepszy do sportu (ale jak to się ma na ulicę? też najlepsze "cywilne" oleje robią?)
robia wszystkie oleje, kuknij w link w moim podpisie
wiem, że robią wszystkie ;) tylko czy takie "cywilne" są tak dobre jak te do sportu..?
cywilne sa w zupelnosci wystarczajace do normalnego uzytkowania auta na codzien. oleje do sportu wymagaja czestszych wymian
"castrol raczej rzadko polecany (często "lewy" na rynku)
qrde ja wlasnie wczoraj zalałem Castrol GTX magnatec. Mialem taki w mojej poprzedniej mazdzie i byłem zadowolony
wczesniej Hodna jezdziła na Shell 10w40 jak juz wspomniałem wlasłem castrola i cos zaczeło mi stukac lekko w silniku :djablek: przy okazji co to moze być?? i czy rzeczywiscie ten castroll jest taki zły :(
przebieg 226tyś poitwierdzony ksiązką serwioswą.
SPUTNIK1957
01-12-07, 12:29
przebieg 226tyś poitwierdzony ksiązką serwioswą.
Moim oczywiście skromnym zdaniem to przy takich przebiegach to nalezy lać olej o klasie lepkości 10W40 z reguły sa to oleje półsyntetyczne ale jesli ktoś chce zalać pełnym syntetykiem(rozsądna decyzja) to rafinerie takie też maja w swojej ofercie i z atrakcyjniejszych cenowo jest LOTOS race&rally 10W50 jest to podobno bardzo dobry olej , mówie podobno bo go niepróbowałem, producent podaje ze granica płyniecia wynosi -45 'C Bardzo dobry jest również SHELL Ultra Racing 10W60 , cyfra podana na koncu świadczy o więkrzej odporności na wysoką temperature ale cena niestety jest juz o wiele wyszsza, No i przez niektórych tak chwalony MOTUL też ma w ofercie syntetyka 300V chrono 10W40 ale cena również jest zaporowa :/
Moim oczywiście skromnym zdaniem to przy takich przebiegach to nalezy lać olej o klasie lepkości 10W40
ale castrol przeciez jest 10W40
no chyba, ze sie cos pomyliłem...
przebieg nie swiadczy o tym czy auto ma jezdzic na minerale, polsyntetyku, czy syntetyku. znam mase aut ktore maja przebiegi powyzej 200.000 i smigaja na syntetyku ktorego nie ubywa, lub ubywa nieznacznie
SPUTNIK1957
01-12-07, 17:07
ale castrol przeciez jest 10W40
no chyba, ze sie cos pomyliłem...
Nie no ok, jesli jest to 10W40 to w porządku, mnie zawsze jakoś magnatec kojarzył się z 5W40 ;) , niby producent zapewnia przyciąganie molekularne oleju do metlu więc wybór jest też jak najbardziej trafny.
przebieg nie swiadczy o tym czy auto ma jezdzic na minerale, polsyntetyku, czy syntetyku. znam mase aut ktore maja przebiegi powyzej 200.000 i smigaja na syntetyku ktorego nie ubywa, lub ubywa nieznacznie
No tak ogólnie masz racje ale przebieg też ma wpływ na zurzycie części silnika i niema tu co dyskutować ale jesli komus faktycznie nic nie stuka i nieubywa oleju przy przebiegu 200 tys to niema potrzeby z wymianą z 5W40 na 10 czy 15W40 jednakże jeżeli pojawiają się nieznaczne ubytki na 5W to może z powodzeniem zalać 10W syntetyczny, jesli cos zaczynaubywać na 10W syntetycznym to z ekonomicznego wzgledu zalejemy go półsyntetycznym 10W a jesli i tego zaczyna ubywać w duzych ilosciach to pozostaje tylko lac minerała 15W - i od to wszystko :)
Nie no ok, jesli jest to 10W40 to w porządku, mnie zawsze jakoś magnatec kojarzył się z 5W40
qrde to teraz sam juz nie wiem. mam na pewno wlany Castrol GTX ale czy Magnatec czy nie magnatec to teraz sam zgłupiałem ;)
Nie no ok, jesli jest to 10W40 to w porządku, mnie zawsze jakoś magnatec kojarzył się z 5W40 ;) , niby producent zapewnia przyciąganie molekularne oleju do metlu więc wybór jest też jak najbardziej trafny.
magnatec to cala seria, 5W40 - 10w40 - 15W40
tu jest stronka:
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9010694&contentId=7021488
ale GTX to 15W40 - to tez jest na stronie
magnatec to cala seria, 5W40 - 10w40 - 15W40
tu jest stronka:
http://www.castrol.com/ca...ntentId=7021488
dzieki za stronke :piwo2:
U mnie jest taka historia ze miałem zalany silnik Castrolem 5W40. Dość sporo mi ubywalo tego oleju ok. 1l na 1000km. Mechanik polecił mi zmiane na Castrol 15W40(to już chyba mineralny?)
Mechanik nie sciagnal do konca tego poprzedniego(wysysal stary olej jakims ustrojstwem - starego zostalo moze z 1l)
Mam takie pytania:
1. Czy nic nie zaszkodzi jak doleje sie do 5W40 oleju 15W40 tej samej firmy (od czasu wymiany oleju juz kilka razy dolewalem nowego) - żadnych objawów złej pracy silnika nie mam
2. Auto pobiera mi teraz 1l oleju moze na niecałe 2000km (wielkiej zmiany nie ma -wiec chyba niezbyt dobre posuniecie z ta wymiana?Auto ma przebiego ok.180tys.) - czy to norma przy tym przebiegu i tym silniku?Czutałem na forum ze te silniki moga pobierac ok1l na 3000km a mi pobiera 1l na niecałe 2000 i to jeszcze 15W40.......
mozesz smialo dolewac tego mineralnego nawet jak zostalo troche poprzedniego nic sie nie stanie . oleju ci dosc sporo ubywa albo masz przebieg zamiast 180 to moze 280 tys lub ktos przykatowal auto i jakies uszczelniacze lub pierscienie itd
Ja mam b16 i zrobilem ok 7 tys i nie zauwarzylem ubytkow
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.