PDA

Zobacz pełną wersję : Honda Pytanie.



civicD14A4
21-02-13, 00:18
Witam ostatnio nabyłem Honde Civic VI D14A4 ;) to mój pierwszy samochód z dziedziny "Hondy". Samochód o poj. 1.4 90km ,obniżona,obecne koła 14stki , samochód przed kupnem był na diagnostyce, Diagnosta stwierdził że nie widać aby samochód był bity, Honda jeździ prosto,nie ścina opon, kierownica pięknie odbija..Tylko wydaje mi się albo po prostu szukam dziury w całym że jak jadę i zmieniam Pas np z prawego na lewy (to kierownica przy takim skręcie lekkim w lewo chodzi troszkę ciężej , niż przy zmianie pasa z lewego na prawy) Szybko mówiąc mam odczucie że kierownica przy skręcie w lewo chodzi bardziej ciężej podczas jazdy niż przy skręcie w prawo... Wydaje mi się że jest to minimalna różnica. Co wy o tym myślicie?
Dziękuje za odpowiedzi :) Pozdrawiam..

Zairon
21-02-13, 15:47
Wydaje mi się że szukasz dziury w całym.
Ja natomiast mam ?problem/pierdołkę? przeciwną do twojej a mianowicie sądzę że kierownica czasami chodzi za lekko i wgl. czasami żeby skręcić 1 obrót ja muszę kręcić 1.5 :P no ale wiadomo każdy chce dla swojego samochodu jak najlepiej.

skorpion7
21-02-13, 19:26
Być może masz krzywe felgi, zużyte opony lub nie wyważone koła.

mafia35
21-02-13, 23:04
Jeżeli koła są niewyważone lub są krzywe felgi to czuć bicie na kierownicy... Co do zmiany pasa to trzeba wziąć poprawkę na nachylenie jezdni. Na prostej drodze nachylenie jest na prawo, więc teoretycznie łatwiej zjechać w ta stronę. Na zakrętach to już różnie, zależnie od kierunku skrętu.

Wysłane z Sony Xperia P za pomocą Tapatalk 2

civicD14A4
21-02-13, 23:32
Witam,dzisiaj troszkę Hanie popróbowałem na drodze i myślę że to trochę mój wymysł.. Bo ani jej nie ściąga,ani kierownica nie bije jakoś,można jechać się rozpędzić i puścić kierownice i zachamować do zera i auto prowadzi się tym samym torem jazdy, kierownica odbija w (lewo,prawo)także maglownica sprawna :) na drążkach na diagnostyce wyszły minimalne luzy,ale takto wszystko Ok:) Także myślę ze to tylko wymysł mojej chorej głowy...Bo to moja pierwsza upragniona Hania,a mam zamiar zrobić z niej laleczke :-)...

Mam jeszcze pytanie,mam zamiar zakładać w marcu Alufelgi, czy potrzebna jest po założeniu kół , na niskim zawieszeniu (sprawdzenie zbieżności po zimie? i kątów kół?)

Pozdrawiam.

skorpion7
22-02-13, 09:42
Jeżeli koła są niewyważone lub są krzywe felgi to czuć bicie na kierownicy...

Mylisz się kolego nie zawsze czuć bicie na kierownicy. A może być przyczyną ściągania.

MikeFoto
22-02-13, 12:17
Szybko mówiąc mam odczucie że kierownica przy skręcie w lewo chodzi bardziej ciężej podczas jazdy niż przy skręcie w prawo... Wydaje mi się że jest to minimalna różnica.

Rozwiązanie jest proste. Podczas skrętu w jedną stronę "pracuje" bardziej prawa ręka, a w drugą - lewa ręka.
Widocznie którąś z rąk masz bardziej "wyćwiczoną" niż drugą.

Od dziś spróbuj robić TO - tą drugą ręką a problem napewno się rozwiąże :P

A wracając do tematu.....jak zbierzność?

civicD14A4
22-02-13, 13:39
Zbieżność Panowie OK:) gumy piękne nie ścina.To chyba moja chora głowa. bo jak w miejscu krece to nie czuje żadnej różnicy,a jak by było coś nie tak,to byłby już opór gdy stoję w miejscu ;) tak się mi wydaje...

Pzdr.

Poll
22-02-13, 16:21
widocznie którąś z rąk masz bardziej "wyćwiczoną" niż drugą.


; - ddddd

bugster
22-02-13, 18:27
A ja to np mam tak ze jak skrecam w lewo to spada z obrotów poniżej 1tys. potrafi nawet sie zadlawic calkiem, w prawo juz tak nie jest :D rzecz sie ma tylko na lpg. A co do tego czy ciezko czy lekko ... odczucia w moim przypadku zaleza od dnia :D nieraz wbije do hanki i mi sie wydaje ze oporność polonezowska, a innym razem znowu zbyt miekkkko, Lub przy przesiadaniu z auta do auta, jak przeskocze np. z transita do hanki to o wiele lzej :) Receptory zmienne są ...

civicD14A4
24-02-13, 22:21
Witam,Panowie mam takie szybkie pytanko i oczekuje szybkiej odpowiedzi z waszej strony :)) na diagnostyce,Diagnosta stwierdził minimalny luz na drążku kierownicy.I teraz pytanie czy mając ten luz na drążku kierownicy może być tak że kierownica jest bardziej sztywniejsza przy skretach w lewo,a natomiast w prawo chodzi lżej bo ma ten właśnie luz??? Dziękuje za odpowiedź pozdrawiam.