PDA

Zobacz pełną wersję : Szarpnięcie przy 2-2.5k RPM



kuster
28-01-13, 15:00
Witam!
Mam podobny problem jak kolega z szarpnięciem ale nikt mu na nie nie odpowiedział:

A co powiecie na taki objaw tj. jadę sobie (obojętnie czy na 2,3,4 i 5 biegu) z leciutko wciśniętym gazem i puszczam go, żeby hamować silnikiem, i w momencie puszczenia czuć lekkie szarpanie, po puszczeniu gazu gdy już hamuje silnikiem jest ok., następnie zaczynam lekko dodawać gazu i znów przez chwilkę czuć szarpanie, (najbardziej jest to odczuwalne w okolicy 2 - 2,5tys. obr.) potem już silnik ładnie kręci się, aż po "red line". Moje autko, to Civic EK3 D15Z6 96'. Wszystko regularnie wymieniane tj. filtry, kopułka, rozrząd, zapłon ustawiony, żadnych błędów w samodiagnostyce, przepustnica i krokowy niedawno wyczyszczone, no i gdzie tu przyczyna? Czyżby czujnik położenia przepustnicy?

Ja mam Civic MB2 przerobiony na OBD1 (aparat, komp P06, wtryski z B18C4) z tym ze wcześniej też tak miałem na starym osprzęcie...

Czytałem kilka watków ale tam pisali albo o gazie... albo o innym szarpaniu (ciągłym np. do 5k rpm...)

ktoś udzieli info odnośnie przyczyny? Czy przyczyną może by coś z elektryką?

mirasek
28-01-13, 15:13
Jeśli dobrze wyobrażam o co chodzi z opisu, to jest typowy efekt wagonowy, czyli suma luzów w układzie napędowym. Silnik z ciągu przechodzi w hamowanie, czyli zmiana kierunku siły, która zanim trafi do kół, musi zniwelować wszystkie luzy po drodze i z łagodnej zmiany powstaje pojedyncze szarpnięcie. Przy dodaniu gazu tak samo, tylko w druga stronę. Czasem przy mocnym dodaniu gazu szarpnie jakby dwa razy (odbicie) i dalej pojedzie równo. O tym samy myślimy?

pobo22
28-01-13, 16:11
no mirasek opisałem dobrze tyle że co wada samochodu albo po prostu tak jest? ja mam ej9 d14 i jest dokładnie to samo ? czy ew. brak kata coś wpływa na to ?

kuster
28-01-13, 16:50
Tzn tak... Jadę sobie na 3-4 biegu obroty poniżej 2k (tak w granicach 1.5k) dodaje gazu czy to mniej czy to więcej dochodzi mi obrotem do 2-2.5k rpm jest szarpnięcie jakby samochód nagle nie dostal dawki paliwa? A potem jedzie dalej jakby nigdy nic?
Zawsze w tych samych przedziałach rpm samych o i w ciągłym ruchu...

Gr4b3Q
28-01-13, 17:52
Tzn tak... Jadę sobie na 3-4 biegu obroty poniżej 2k (tak w granicach 1.5k) dodaje gazu czy to mniej czy to więcej dochodzi mi obrotem do 2-2.5k rpm jest szarpnięcie jakby samochód nagle nie dostal dawki paliwa? A potem jedzie dalej jakby nigdy nic?
Zawsze w tych samych przedziałach rpm samych o i w ciągłym ruchu...

Jest LPG?

kuster
28-01-13, 18:49
Oczywiście ze nie :P
Filtr paliwa wymieniony, wtryski zmienione na 240 (ale na 190tez tak było)

mirasek
28-01-13, 19:02
Tzn tak... Jadę sobie na 3-4 biegu obroty poniżej 2k (tak w granicach 1.5k) dodaje gazu czy to mniej czy to więcej dochodzi mi obrotem do 2-2.5k rpm jest szarpnięcie jakby samochód nagle nie dostal dawki paliwa? A potem jedzie dalej jakby nigdy nic?
Zawsze w tych samych przedziałach rpm samych o i w ciągłym ruchu...
To jednak zupełnie nie to o czym pisałem. Bardziej coś z zapłonem albo dawkowaniem paliwa. TPS bym podejrzewał gdyby się to działo w jednej określonej pozycji pedału gazu, a tu jak piszesz jest różnie.


czy ew. brak kata coś wpływa na to ?
Nie powinien, sporo civiców jeździ bez kata i tak nie ma.

Kable WN zmienialiście czy jeszcze fabryka?

kuster
28-01-13, 20:01
Zmieniane, aparaty zaplonowe też tyle ze na używki ale czyszczone były z nalotu
Dawkowanie paliwa wyszło na strojeniu dobrze z tym ze bawiliśmy się w wyprzedzanie zapłonu może tam coś poszło nie tak... Ale w sumie działo mi się to też przed zmiana kompa...

Belol
29-01-13, 00:02
Hmm ja miałem coś podobnego po swapie na D16Z6 ale miałem źle przerobioną wiązkę elektryczną pod swap'a. Ostatecznie musiała zostać przerobiona ponownie wiązka elektryczna silnika. Powodem szarpania była praca silnika w trybie awaryjnym czy coś takiego