PDA

Zobacz pełną wersję : Czujnik temperatury i błędy kompa



kosnita
23-01-13, 07:09
Witam, mam problem otóż. Odpalam silnik czekam aż się rozgrzeje i wskazówka od temperatury idzie powoli do góry aż do max. Wskazówka nie idzie od razu po przekręceniu kluczyka tylko w miarę nagrzewania się silnika. Na kompie wywala mi błąd nr6. Znaczy ze czujnik temperatury walnięty prawdopodobnie. Bo z tego co oglądałem to jest kilka... Jeden przy termostacie, z lewej strony dwa jeden 1 pinowy drugi 2 pinowy.
1) Moje pytanie który to czujnik temp ?

2) Nastepne pytanie wywala mi na kompie tez błąd 13 i 9. Błąd 13 od tego ze mam kolektor od z2 i nie mam tego czujnika, ale co zrobić z błędem nr 9 ? Ja nie mam pomysłu na to może wy coś poradzicie.

3) Samochód bardzo ciężko odpala na zimnym silniku muszę z 10 sekund kręcić żeby łapać cokolwiek zaczął i dopiero potem kombinować żeby się rozgrzał i wtedy jest ok. Na ciepłym odpala od razu. Czy to tez może być wina zepsutego czujnika temperatury ? Tzn jeżeli mam zepsuty czujnik to nie włącza ssania i dlatego tak silnik odpala ciężko?

piotreek23
23-01-13, 18:40
Co do wskaźnika temperatury to walnięty termostat (nie otwiera dużego obiegu) lub się układ zapowietrzył. Looknij w ten temat http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?164581-Temperatura-wody-w-civicu jest instrukcja w nim jak sprawdzić po wężach. (Stawiam na termostat)
BTW ja bym nie jeździł ze wskazówką na MAKS bo uszkodzisz uszczelkę pod głowicą.

kosnita
24-01-13, 07:51
To tylko wskaznik temeratury tak wskazuje, wskazowka jest na maksa a jak otworze maske i dotkne silnika to jest letni. Termostat musi byc dobry bo nowy zalozylem z tydzien temu bo go nie bylo ... A poza tym ogrzewanie w aucie mi dziala cieple powietrze leci, wczesniej jak termostatu nie bylo to zimne lecialo, a teraz jest ok.

Ponawiam pytania bo nadal nic mi sie nie wyjasnilo ...

Camellia Racing
24-01-13, 09:07
Masz zapewne jakąś D serie silnik.
Posiadasz dwa czujniki temperatury wkręcone w głowicę. Jeden odpowiada za informacje dla komputera a drugi za to co widzisz na wskaźniku.

civic_lsi
24-01-13, 10:29
nie pamiętam jak to wygląda w d15b2 (bo chyba taki masz silnik)
tu masz jak wygląda rozmieszczenie czujników w d14 i d16
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?157988-Honda-Civic-1-4-is-90km-Ga%B6nie-na-zimnym-sliniku-po-wy%B3%B1czeniu-ssania&p=1805690&viewfull=1#post1805690

jeśli jest tak samo to wysiadł Ci czujnik nr 13 i dlatego nie masz ssania. a może jest tylko przerwa w kablu lub wtyczka nie styka

kosnita
24-01-13, 13:38
Dokladnie mam tak samo, hmm to w takim razie to dziwne jest dzisiaj wrzuce filmik jak dziala mi te autko, jak odpala ciezko i wogole wskazania temperatury. Czy jest to mozliwe ze obydwa czujniki temeratury padly na raz ? Dodam ze przez jakis czas samochod w zime chodzil bez plynu ;/ Potem zostal wymieniony termostat i nalane plynu, w miadzy czasie zmienialem licznik i od tamtej pory wskazania temeratury sa takie jak opisalem w 1szym poscie.
Pewne jest ze czujnik temeratury dla ecu jest popsuty bo blad mi na kompie pokazuje.

Co do reszty nie mam pojecia.
A jak mam zinterpretowac blad nr 9? Co zrobic by komputer nie wywalal tego bledu ?

civic_lsi
24-01-13, 14:20
po zmianie licznika temperatura Ci świruje? może licznik trefny.
nic tam nie dłubałeś w tym miejscu gdzie są te czujniki i aparat zapłonowy?
nie wiem czy dobrze mówię ale czujnik położenia 1ego cylindra jest w aparacie zapłonowym.

kosnita
24-01-13, 16:03
Tzn licznik zmienialem tylko ten od obrotow i predkosciomierz a reszta zostala moja. No i wlasnie po tej wymianie jakos tak dziwnie mi ta temperature wskazuje :/ . Wczesniej bylo to samo z temperatura, a obecnie tobie wiretuck i tez grzebie przy kablach. Ale to samo dzialo sie wczesniej wiec mysle ze to w tej chwili to juz roli nie gra.

Jakies pomysly z tym czujnikiem identyfikujacym pierwszy cylinder ?

civic_lsi
24-01-13, 19:58
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?6770-blad-9-Czujnik-identyfikuj%B1cy-1-szy-cylinder&highlight=b%B3%B1d

Camellia Racing
25-01-13, 22:15
Sprawdź czy wszystko na sztywno podpięte z tyłu licznika. Może śrubek nie dokręciłeś albo kostka nie siadła :)