Zobacz pełną wersję : Civic d16v1 błąd P0138
Witam mianowicie jakiś czas temu wywaliłem kata i zastąpiłem go klasówką 2" z fajką na drugą sondę . Przez okres około 3 miesięcy wszystko było ok do momentu gdy wyskoczył mi błąd P0138
http://images49.fotosik.pl/1769/602ca6d5d4ba2fb9med.jpg (http://www.fotosik.pl)
coś tam że napięcie drugiej sondy za wysokie. Ok rozumiem że to może być spowodowane katem ok ale jak mierzyłem napięcia na sondach to na sondzie pierwszej w kolektorze wacha się od 0. 300 do 0.800
http://images50.fotosik.pl/1823/72bf18caa3b91b7amed.jpg (http://www.fotosik.pl)
natomiast na drugiej jest bez zmian 1.250 i nawet nie drgnie .
http://images45.fotosik.pl/1690/6de9599d2b1d6c9amed.jpg (http://www.fotosik.pl)
Moje pytanie brzmi czy sonda jest zepsuta czu ten pomiar jest spowodowany spalinami . Proszę o porady
druga sonda jest zepsuta :) na pewno do wymiany :)
tez tak myślę , po prostu nie chce wydawać kasy na marne . Pożyczę od kolegi sondę włożę i sprawdzę pod kompem . Jak coś się zmieni z pomiarem i będzie mniejszy to kupię a jak nie to znaczy że to nie jest wina sondy .
na drugiej sondzie tez powinny tak skakac pomiary jakk na pierwszej wiec na pewno jest uwalona
ale jak szukałem w innych wątkach o tym błędzie to mówili ze jak się wywali kata to wyskakuje ten błąd więc może to jest spowodowane brakiem kata . Nie wiem już sam , dlatego ten temat
Załóż emulator sondy będzie taniej i pewniej bo druga sonda jest do niczego nie potrzebna jak nie ma kata.
Nie rozumiem, masz podpięty emulator sondy i sondę pozostawioną podłączoną do instalacji?
Jeśli podłączasz emulator to sondę odłączasz. Emulator zastępuje sondę chociaż nie pełni jej roli. To zwykłe urządzenie elektroniczne które generuje sygnał sondy 0-1 lub 0-5V( w tym zakresie chyba pracuje druga sonda) dla ECU dzięki czemu ten wie, że kat ma się świetnie pomimo, że już dawno trafił do huty :-)
a to nie mam , myślałem że chodzi ci o tą fajkę bo też ją nazywają na allegro emulatorem a tobie chodzi o to
http://allegro.pl/uniwersalny-emulator-sondy-lambda-sonda-1v-5v-i2972700507.html
i pomoże ??:)
No, to jest znacznie lepsze rozwiązanie.
Witam.
Na początek chciałbym się przywitać, ponieważ jestem nowy na forum.
Serdecznie witam forumowiczów!
Postanowiłem dopisać się w tym wątku, żeby nie zakładać nowego.
Mój samochód to Honda Civic VII 1.6 VTEC SPORT - silnik D16V1
Moja sytuacja wygląda następująco:
Pewnego czasu zapaliła mi się kontrolka "check", pojechałem do swojego mechanika, który odczytał błędy P0138 i P0420. Posprawdzał przebiegi, skasował błędy, kazał pojeździć i sprawdzić co się będzie działo. Po pewnym czasie sytuacja wystąpiła ponownie. Mechanik zaproponował mi usunięcie katalizatora oraz zamontowanie przelotowego tłumnika w miejsce katalizatora oraz zamontowanie II sondy lambda na tulejce dystansowej. Był to przełom kwietnia i maja. Tak też się stało. Sonda lambda jest zamontowana na około 30mm tulejce dystansowej.
Po całej operacji i około 100km znowu wyświetlił się "check". Błędy dokładnie te same: P0138 i P0420. Zadzwoniłem do mechanika i powiedział, że trzeba zamontować elektroniczny emulator II sondy lambda. Sprawa się trochę przedłużała z różnych względów i po jakimś czasie "check" sam zgasł.
Od tamtej pory obserwuję co się dzieje i doszedłem do następujących wniosków:
1. "Check" nie świeci się kiedy są upały
2. Zapala się kiedy jest chłodno na zewnątrz (poniżej około 23 st. C), a w szczególności kiedy jest mokro
Sytuacja sprawdza się niemal każdorazowo. Ostatnio miałem sytuację, że nie do końca się sprawdziła, ale dzień wcześniej przejeżdżałem przez dużą kałuże w bocznej drodze i być może stąd ta anomalia.
W między czasie byłem u znajomego elektromechanika i zarejestrowałem przebiegi na I i II sondzie lambda: http://www.youtube.com/playlist?list=PL_YNKLcLOHBTu51CULuyZRsvJWQlFfnX8
Bardzo sceptycznie podchodzę do wszelkich elektronicznych emulatorów sondy lambda i wolałbym uniknąć takiego rozwiązania.
Proszę o porady.
Pozdrawiam!
Czyli drugiej sondy nie wywaliłeś ?? miałem podobnie, sonda już umiera czas albo na wymiankę albo emulator. Ja na emulatorze śmigam od dawna i jest spoko :)
Tak, drugą sondę zostawiłem. Jest zamontowana za tłumikiem przelotowym na trójniku, około 30mm od rury. Samochód nie ma instalacji LPG.
Witam.
Na początek chciałbym się przywitać, ponieważ jestem nowy na forum.
Serdecznie witam forumowiczów!
Postanowiłem dopisać się w tym wątku, żeby nie zakładać nowego.
Mój samochód to Honda Civic VII 1.6 VTEC SPORT - silnik D16V1
Moja sytuacja wygląda następująco:
Pewnego czasu zapaliła mi się kontrolka "check", pojechałem do swojego mechanika, który odczytał błędy P0138 i P0420. Posprawdzał przebiegi, skasował błędy, kazał pojeździć i sprawdzić co się będzie działo. Po pewnym czasie sytuacja wystąpiła ponownie. Mechanik zaproponował mi usunięcie katalizatora oraz zamontowanie przelotowego tłumnika w miejsce katalizatora oraz zamontowanie II sondy lambda na tulejce dystansowej. Był to przełom kwietnia i maja. Tak też się stało. Sonda lambda jest zamontowana na około 30mm tulejce dystansowej.
Po całej operacji i około 100km znowu wyświetlił się "check". Błędy dokładnie te same: P0138 i P0420. Zadzwoniłem do mechanika i powiedział, że trzeba zamontować elektroniczny emulator II sondy lambda. Sprawa się trochę przedłużała z różnych względów i po jakimś czasie "check" sam zgasł.
Od tamtej pory obserwuję co się dzieje i doszedłem do następujących wniosków:
1. "Check" nie świeci się kiedy są upały
2. Zapala się kiedy jest chłodno na zewnątrz (poniżej około 23 st. C), a w szczególności kiedy jest mokro
Sytuacja sprawdza się niemal każdorazowo. Ostatnio miałem sytuację, że nie do końca się sprawdziła, ale dzień wcześniej przejeżdżałem przez dużą kałuże w bocznej drodze i być może stąd ta anomalia.
W między czasie byłem u znajomego elektromechanika i zarejestrowałem przebiegi na I i II sondzie lambda: http://www.youtube.com/playlist?list=PL_YNKLcLOHBTu51CULuyZRsvJWQlFfnX8
Bardzo sceptycznie podchodzę do wszelkich elektronicznych emulatorów sondy lambda i wolałbym uniknąć takiego rozwiązania.
Proszę o porady.
Pozdrawiam!
zrob sobie to - http://www.paladinmicro.com/MustangMILEliminator.htm
Dzięki za odpowiedzi. Jak na razie znalazłem używaną sondę lambda i chcę sprawdzić co się będzie działo na niej.
@itor: Czy sprawdzałeś tą modyfikację?
ja nie ale znam 4 osoby ktore tak zrobily - trzy z pozytywnym skutkiem jedna z negatywnym, z tym ze zadna z tych osob nie robila tego w hondzie
Jak się nie powiedzie z sondą, to spróbuję. Na razie czekam na przesyłkę.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.