Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przegrzewa sie silnik



Bykens87
11-01-13, 23:09
Witam
Mam problem z autem. Temp wskazowki mi rosnie do gory podczas jazdy i silnik mi sie przegrzewa oraz ogrzewanie w aucie nie dziala . Otoz to u mechanika odpowietrzalem silnik jak i termostat wymienilem. Po 2 tyg zas mi sie zapowietrzyl i plyn chlodniczy sie stracil . A najlepsze jest to gdy wbijam 5 bieg to nagle temp spada i ogrzewanie dziala bo tak to wogole nie dziala chocby nie wiem jak zagrzany byl to leci zimno a na 5 biegu leci cieplo oraz na wysokich obrotach. Pomozcie co to moze byc bo mechanik straszy uszczelka pod glowica a ja nie jestem do konca przekonany ze to jest to bo ani nie dymi z wydechu ani nie stracilem mocy a olej mam normalny zadnej kawy z mlekiem. Dodam ze wentylatory sie nie wlaczaja a jak juz odpowietrze to dzialaja tylko niestety do czasu dopoki mi przez zbiornik wyrownawczy nie wybije mi plynu do zera.

Zrogi
12-01-13, 00:31
Wygląda to na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Czy olej masz czysty? Nie masz majonezu na bagnecie?

CRX1
12-01-13, 01:01
Wybija płyn zbiorniczkiem przelewowym,to znaczy ,że systematycznie może pompowac kompresję do układu chłodzenia.Sprawdż, czy po jeżdzie twarde masz przewody chłodnicy.

Bykens87
12-01-13, 14:17
Olej mam koloru ciemno brazowego prawie czarnego. Jedynie co mam to na korku od oleju maslo takie lekkie. A co do przewodow to gorny mam twardy i goracy a na dole zimny i miekki.

mloodzian
12-01-13, 14:24
jak masz małso to sa dwie możliwości albo silnik nie dogrzany jeździ na krórkich odcinkach albo płyn chłodzący przedostaje się do oleju czyli nieszczelność uszczelki pod głowicą

Bykens87
12-01-13, 16:01
tez to wlasnie slyszalem o tym krotkim odcinku ale wlasnie ja mialem dosc rozgrzany silnik i bylo te maslo ale zas na mocy nie stracilem, nie mam tego dymu z wydechu jak to mawiaja ani kawy z mlekiem na bagnecie. Czyli mowicie ze mimo wszystko uszczelka pod glowica ?a jesli tak to jaki koszt ?

piter7766
12-01-13, 17:09
Podjedź do jakiegoś ,,cywilizowanego'' warsztatu i niech Ci sprawdzą zawartość CO w płynie chłodniczym i wtedy będziesz pewien że to uszczelka.

Bykens87
12-01-13, 19:33
i jaki koszt takiego sprawdzenia ? w poniedzialek gdzies podjade to sprawdzic

piter7766
12-01-13, 19:53
A tego to Ci nie powiem,ale myślę że 50-100zł,może mniej,bo więcej bym nie dał :D

Zrogi
12-01-13, 20:43
Samemu możesz sprawdzić. Na zimnym zgaszonym silniku odkręcasz korek od chłodnicy, odpalasz i patrzysz czy lecą bąble gazu w płynie, cały czas obserwuj jak się silnik zagrzeje. Potem zgaś i zakręć korek. Jak lecą bańki to kompresja leci do płynu.

Bykens87
12-01-13, 23:18
no wlasnie ostatnio u mechanika odpowietrzalismy uklad i babelki caly czas byly i tak trwalo jakies 40 min babelki dalej byly

no i mechanik jak to mowil ze wciaz zapowietrzony jest silnik

Zrogi
13-01-13, 00:32
Chyba mechanik się mylił ale niech się inni wypowiedzą. Ja bym chyba obstawiał uszczlkę.

bunkerites
13-01-13, 08:27
Uszczelka jak w morde strzelil :),sprawdz kompresje silnika przy okazji..... no i oczywiscie zmien mechanika

Bykens87
13-01-13, 10:57
no to panowie skoro mowicie ze uszczelka to wiec jutro jade kompresje sprawdzic pomiar CO zeby sie przekonac no i na pewno mechanika zmienie i odezwe sie po wszystkim jakie wyniki testow wyjda

Bykens87
18-01-13, 22:35
no i bylem sprawidzic co jest i faktycznie uszczelka pod glowica dzieki panowie za pomoc i rady pozdro :)

bunkerites
20-01-13, 18:12
Napisz jakie koszta naprawy

Bykens87
21-01-13, 18:37
no za jakies 2 tyg oddaje auto do naprawy wiec sie odezwe za 2 tyg :)

Bykens87
08-02-13, 21:03
no i auto zrobione. wymieniono mi uszczelke pod glowica i byla planowana glowica ponoc mialem skrzywienie 0,24 mm. koszt calej naprawy to 680 zl

Bykens87
11-02-13, 12:44
Panowie dalej jest cos nie tak ... termostat nowy, uszczelka pod glowica zrobiona ku**a zas nie grzeje tak jak trzeba jak stoje na biegu jalowym lub na niskich biegac od 1 do 3 to leci chlodno nie cieplo ... co jest grane ?!

81saren
11-02-13, 12:52
Zły termostat , zapowietrzony układ , uszkodzona nagrzewnica , uszkodzone cięgna od nagrzewnicy ( nie pełne otwarcie obiegu ) , brak płynu chłodniczego , uszkodzona pompa wody ( rzadko się zdarza , jak się nie wymienia aż w końcu staje i zrywa pasek rozrządu )
ZMIEŃ MECHANIKA

piotrstrojek
11-02-13, 12:54
Teraz to ja bym upatrywał uszkodzenia w postaci linki od nawiewu. Otwórz maskę i za silnikiem na ściance godziowej zobaczysz dwa przewody gumowe, które wchodzą do środka - nimi jest doprowadzane ciepłe chłodziwo downętrza auta. na jednym z nich będzie taki mały zworek z linką - otwórz go i obserwuj czy coś to da. Niestety nie pamiętam w którą stronę trzeba go przesunąć żeby go otworzyć, ale spróbuj i tak i tak. Jak to nic nie da to oznacza że masz problem z samą nagrzewnicą. Może być już zakamieniona etc... żeby się do niej dostać trzeba rwać dechę.

bunkerites
16-02-13, 08:04
Moze tez sprawdź linke od strony pokrętła,one lubią sie tam załamywać bądź spadać.Musisz wyciągnąć kieszeń z radiem i będziesz ładnie widział czy linka jest cala.Sprawdzenie zajmuje około minuty