Zobacz pełną wersję : Przegrzewa sie silnik
Witam
Mam problem z autem. Temp wskazowki mi rosnie do gory podczas jazdy i silnik mi sie przegrzewa oraz ogrzewanie w aucie nie dziala . Otoz to u mechanika odpowietrzalem silnik jak i termostat wymienilem. Po 2 tyg zas mi sie zapowietrzyl i plyn chlodniczy sie stracil . A najlepsze jest to gdy wbijam 5 bieg to nagle temp spada i ogrzewanie dziala bo tak to wogole nie dziala chocby nie wiem jak zagrzany byl to leci zimno a na 5 biegu leci cieplo oraz na wysokich obrotach. Pomozcie co to moze byc bo mechanik straszy uszczelka pod glowica a ja nie jestem do konca przekonany ze to jest to bo ani nie dymi z wydechu ani nie stracilem mocy a olej mam normalny zadnej kawy z mlekiem. Dodam ze wentylatory sie nie wlaczaja a jak juz odpowietrze to dzialaja tylko niestety do czasu dopoki mi przez zbiornik wyrownawczy nie wybije mi plynu do zera.
Wygląda to na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Czy olej masz czysty? Nie masz majonezu na bagnecie?
Wybija płyn zbiorniczkiem przelewowym,to znaczy ,że systematycznie może pompowac kompresję do układu chłodzenia.Sprawdż, czy po jeżdzie twarde masz przewody chłodnicy.
Olej mam koloru ciemno brazowego prawie czarnego. Jedynie co mam to na korku od oleju maslo takie lekkie. A co do przewodow to gorny mam twardy i goracy a na dole zimny i miekki.
jak masz małso to sa dwie możliwości albo silnik nie dogrzany jeździ na krórkich odcinkach albo płyn chłodzący przedostaje się do oleju czyli nieszczelność uszczelki pod głowicą
tez to wlasnie slyszalem o tym krotkim odcinku ale wlasnie ja mialem dosc rozgrzany silnik i bylo te maslo ale zas na mocy nie stracilem, nie mam tego dymu z wydechu jak to mawiaja ani kawy z mlekiem na bagnecie. Czyli mowicie ze mimo wszystko uszczelka pod glowica ?a jesli tak to jaki koszt ?
Podjedź do jakiegoś ,,cywilizowanego'' warsztatu i niech Ci sprawdzą zawartość CO w płynie chłodniczym i wtedy będziesz pewien że to uszczelka.
i jaki koszt takiego sprawdzenia ? w poniedzialek gdzies podjade to sprawdzic
A tego to Ci nie powiem,ale myślę że 50-100zł,może mniej,bo więcej bym nie dał :D
Samemu możesz sprawdzić. Na zimnym zgaszonym silniku odkręcasz korek od chłodnicy, odpalasz i patrzysz czy lecą bąble gazu w płynie, cały czas obserwuj jak się silnik zagrzeje. Potem zgaś i zakręć korek. Jak lecą bańki to kompresja leci do płynu.
no wlasnie ostatnio u mechanika odpowietrzalismy uklad i babelki caly czas byly i tak trwalo jakies 40 min babelki dalej byly
no i mechanik jak to mowil ze wciaz zapowietrzony jest silnik
Chyba mechanik się mylił ale niech się inni wypowiedzą. Ja bym chyba obstawiał uszczlkę.
bunkerites
13-01-13, 08:27
Uszczelka jak w morde strzelil :),sprawdz kompresje silnika przy okazji..... no i oczywiscie zmien mechanika
no to panowie skoro mowicie ze uszczelka to wiec jutro jade kompresje sprawdzic pomiar CO zeby sie przekonac no i na pewno mechanika zmienie i odezwe sie po wszystkim jakie wyniki testow wyjda
no i bylem sprawidzic co jest i faktycznie uszczelka pod glowica dzieki panowie za pomoc i rady pozdro :)
bunkerites
20-01-13, 18:12
Napisz jakie koszta naprawy
no za jakies 2 tyg oddaje auto do naprawy wiec sie odezwe za 2 tyg :)
no i auto zrobione. wymieniono mi uszczelke pod glowica i byla planowana glowica ponoc mialem skrzywienie 0,24 mm. koszt calej naprawy to 680 zl
Panowie dalej jest cos nie tak ... termostat nowy, uszczelka pod glowica zrobiona ku**a zas nie grzeje tak jak trzeba jak stoje na biegu jalowym lub na niskich biegac od 1 do 3 to leci chlodno nie cieplo ... co jest grane ?!
Zły termostat , zapowietrzony układ , uszkodzona nagrzewnica , uszkodzone cięgna od nagrzewnicy ( nie pełne otwarcie obiegu ) , brak płynu chłodniczego , uszkodzona pompa wody ( rzadko się zdarza , jak się nie wymienia aż w końcu staje i zrywa pasek rozrządu )
ZMIEŃ MECHANIKA
piotrstrojek
11-02-13, 12:54
Teraz to ja bym upatrywał uszkodzenia w postaci linki od nawiewu. Otwórz maskę i za silnikiem na ściance godziowej zobaczysz dwa przewody gumowe, które wchodzą do środka - nimi jest doprowadzane ciepłe chłodziwo downętrza auta. na jednym z nich będzie taki mały zworek z linką - otwórz go i obserwuj czy coś to da. Niestety nie pamiętam w którą stronę trzeba go przesunąć żeby go otworzyć, ale spróbuj i tak i tak. Jak to nic nie da to oznacza że masz problem z samą nagrzewnicą. Może być już zakamieniona etc... żeby się do niej dostać trzeba rwać dechę.
bunkerites
16-02-13, 08:04
Moze tez sprawdź linke od strony pokrętła,one lubią sie tam załamywać bądź spadać.Musisz wyciągnąć kieszeń z radiem i będziesz ładnie widział czy linka jest cala.Sprawdzenie zajmuje około minuty
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.