PDA

Zobacz pełną wersję : korozja podwozia



marc!n
03-01-13, 21:39
Witam wszystkich
Od paru lat jeżdżę civiciem i często korzystam z powodzeniem z Waszych porad przy eliminowaniu różnorakich usterek. Zawsze przeglądam forum zanim o coś zapytam, ale w tym przypadku nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Zauważyłem w moim civicu poważne oznaki korozji podwozia oraz progu (szczegóły na foto http://imageshack.us/photo/my-images/16/p1000757ar.jpg/) w okolicy przednich kół na łączeniu blach.
Mam pytanie jak wyeliminować przyczynę powstawania tej korozji – skąd bierze się tam woda??
Czy to może być związek ze znajdującymi się obok odpływami wody (te 2 otwory)?, coś może jest zatkane i woda źle odpływa?
Bardzo proszę o jakąś pomoc w tej sprawie, bo zanim wezmę się za konserwacje podwozia to chciałbym to jakoś wyeliminować. Może ktoś miał podobny problem. (auto civic 5d polift)
Z góry dzięki za odp.

birchie
03-01-13, 21:45
Mi to wygląda bardziej na powierzchniową korozję. Oczysć to dobrze i sprawdź jaka głęboka ta ruda.

marc!n
03-01-13, 21:55
Raczej nie wyglada to za dobrze, raz juz czyściłem i konserwowałem i po pewnym czasie znów się powiększyło

MM63
03-01-13, 21:58
Woda... Podwozie cały czas ma kontakt z wodą błotem i tak dalej... Tutaj musiałeś mieć jakiś ubytek konserwacji i gotowe, trzeba czasem zerknąć pod podwozie.
To nie jest odpływ wody, po mojemu, to tam się konserwacje do profili wtryskuje. Na pewno nie powinny być otwarte, bo wtedy Ci syf do środka podwozia wlatuje, powinny być założone takie plastikowe korki.
Porządnie to oczyść i nałóż nową konserwę. Przypuszczam, że foto robiłeś z kanału, także masz prostą robotę.
No i zdejmij plastikowe progi i sprawdź, czy wszystko tam ok.

Karpiczek
03-01-13, 22:01
Widocznie kiepsko oczyściłeś. Doczyśc do gołego metalu, zdzierając całą rdzę. Polecam później zastosowac w tym miejscu preparat o nazwie Brunox. Ze 2 warstwy conajmniej. Wydaje mnie się, że w moim MA8 również tak się pojawia rdza, może to wynikac ze znajdujących sie obok odpływów.

marc!n
03-01-13, 22:03
Tymi dwoma otworami to chyba odpływa woda która leci z podszybia, ale nie jestem pewien i muszę to sprawdzić, bo po obydwu stronach brak jest tych zaślepek, poza tym wszędzie są
Progi też już zaczyna w tych miejscach niestety brać

MM63
03-01-13, 22:05
Z podszybia, to gdzieś w komorze leci, na pewno nie są od tego. One powinny być zaślepione.

marc!n
03-01-13, 22:10
Karpiczek
w moim MA8 również tak się pojawia rdza, może to wynikac ze znajdujących sie obok odpływów.

MM63
Z podszybia, to gdzieś w komorze leci, na pewno nie są od tego. One powinny być zaślepione.

to już sam nie wiem czy są to odpływy czy otwory do konserwacji i czy mam je zatkać??

Karpiczek
03-01-13, 22:18
Jutro położę się pod auto i sprawdzę.

MM63
03-01-13, 22:20
Ja Wam powiadam, że mają być korki :D

mirasek
03-01-13, 23:16
Dobrze mówi, powinny być tam korki :)

kruczekvu
03-01-13, 23:30
U mojego brachola są korki również
Dzisiaj byłem pod autem jakby co ;)

marc!n
04-01-13, 09:34
To wyglada na to, że brak tych korków jest prawdopodobną przyczyną powstawania rudej - woda sobie tam wlatuje w czasie jazdy i zżera mi podłogę od wewnątrz

mafia35
04-01-13, 14:04
Ja mam po jednym korku z każdej strony...

reXio
04-01-13, 14:09
Dziewczyny... tamtedy miedzy innymi wylatuje woda z podszybia. Na miliard %. Kto nie wierzy niech sobie poleje z weza po szybie i zobaczy skad mu leci.

mafia35
04-01-13, 14:32
Masz rację. Po dzisiejszych opadach deszczu wymacałem te otwory - od środka były mokre. Od kilku dni nie jeździłem więc naniesienie wilgoci od kół odpada.
Wniosek krótki - nie zatykać. No chyba, że chcecie mieć dodatkowe odwodnienia w postaci korozji... Wydaje mi się, że korek na stronę (tak jak mam) powinien być, a drugi otwór powinien być drożny.

kruczekvu
04-01-13, 15:19
Wydaje mi się, że korek na stronę (tak jak mam) powinien być, a drugi otwór powinien być drożny.
No nie inaczej jest jak pisałem wcześniej

mafia35
04-01-13, 15:26
Ale są w sumie 4 korki czy 2 u twojego brata?

kruczekvu
04-01-13, 15:37
Dokładnie po jednej na stronie
Wczoraj nie dokładnie sprecyzowałem

reXio
04-01-13, 15:38
Ja tez mam po jednym na stronie.

marc!n
04-01-13, 19:56
Te otwory chyba są połączone i zatkanie jednego z nich w niczym raczej nie pomorze.

mafia35
05-01-13, 10:19
Tylko, że fabrycznie są właśnie zatkane po 1 na stronę. Widocznie tak ma być.

jaro467
05-01-13, 12:43
Dziś patrzyłem i też mam po 1 zaślepce na stronę czyli tak musiało być.

MM63
05-01-13, 17:18
Dziś patrzyłem i u mnie są po dwa korki na stronę, więc u Was brakuje po jednym :P
Obok tych dwóch korków jest jeden mały otwór i wychodzi na to, że tylko od ma być drożny.

nikog0
06-01-13, 21:11
Proponuje oczyścić rdzę ile się da. Kupić smar linowy (puszke) i olej pełzający antykorozyjny (ŁT bodajże), ładnie wymieszać, żeby gęste było (zimą można podgrzać na kuchence) i ciepłe rozporowadzić po rdzy. Jeszcze jakby dalo się czymś przykurzyć, pojeździć po suchej drodze gruntowej, co się z niej kurzy, wtedy może by udało się zatrzymać dalszą korozje.


Karpiczek
w moim MA8 również tak się pojawia rdza, może to wynikac ze znajdujących sie obok odpływów.

MM63
Z podszybia, to gdzieś w komorze leci, na pewno nie są od tego. One powinny być zaślepione.

to już sam nie wiem czy są to odpływy czy otwory do konserwacji i czy mam je zatkać??

w d14z4 z podszybia wylewa się pod błotniki praktycznie i cały syf zbiera się w dolnej części błotnika koło samych drzwi i gnije tam. Trzeba od czasu do czasu jak się kontroluje powietrze w kołach przedmuchać i tam, żeby nie było cały czas mokro od jakiś liści.