wojtrek
18-07-05, 20:20
Odpowiedź na problem pare postów niżej!
Mam taki problem:
nie umiem założyć SMT6 do mojej hondy... wiem, ze najlatwiej napisac "jedz do pana xxx albo firmy yyy" ale jestem z poznania - tu nikt nie zakladał tego (z tego co wiem) do B16, a nie bede jechal np do warszawy tylko po to by podpiac pare kabelkow. mam nadzieje, ze to jasne. poza tym, pisze to tutaj, bo moze sie komus przyda - dzis sam na wlasna reke przekonalem sie jaki to problem jest przy podlaczaniu smt6 do Hond (nie wiem jak z innymi markami) bo wyglada na to, ze wszyscy ktorzy to robili, zgodnie twierdza, ze informacja dostarczana przez producenta jest po prostu bez sesnu...
przechodząc do sedna...
pacjent to civic B16A2, 92rok, OBD1
oto przyklad schematu dostarczanego wraz z SMT6, ktory mozna sobie o kant d...
http://img208.imageshack.us/img208/4590/smt19lk.jpg
na tym schemacie, zatytułowanym "Civic 1.6 VT B16A2 92-95rok" napisane jest, że mam costam podłączyć do wyjscia z komputera o nr np. B37 i A48... tylko, ze A jest od 1 do 26 a B od 1 do 16 jak widać na schemacie wtyczki ECU od nich... jak mozna pisac takie bzdury? kto to robił?
idąc tropem, ze ECU Hond pewnie są podobne, znalazlem schemat który wygląda tak:
http://img208.imageshack.us/img208/9755/smt29ox.jpg
tu niby wszystko pasuje. dobre oznaczenia itp.
wiec podlaczylem tak jak kazali, stosujac schemat polaczeniowy z tego wyzej, a piny z tego nizej i auto nie odpala. okazuje się, ze MAP sensor i czujnik położenia przepustnicy są dobrze podłączone bo smt6 widzi je (ale to oczywiscie zaden dowod, tylko moje przypuszczenie). W momencie jak podlacze zaplon do SMT silnik gasnie/nie chce zapalic.
po paru godzinach prob, w koncu skonfrontowalismy ten schemat ze schematem od Unichipa - był pod ręką. wyglada on tak:
http://img208.imageshack.us/img208/7578/uni8wt.jpg
jak widać zgadza się z tym co znalazlem wczesniej i z tym jak podlaczylem SMT. Roznica polega jedynie na oporniku, ale jak FilipN (dzieki za cala pomoc!!) powiedzial, ten w SMT6 juz jest wbudowany (trzeba podlaczyc sie do odpowiedniego zlacza) ale mimo wlaczenia go, nadal nie dziala - nie chce odpalic.
Pytanie brzmi tak: co robie źle? czy zle podlaczylem SMT? czy zle jest ustawione (choc probowalem rooozne global settings).
Podczas zabaw z samymi ustawieniami SMT, zauwazylem, ze wylaczenie polaryzacji (positive input i output na OFF, czyli odwrotnie niz mowi schemat) silnik przestał gasnac po dolaczeniu przewodu od zaplonu - A21. ale kazda proba przestawienia go powoduje, ze silnik gasnie i nie chce juz odpalic.
Przewod A21 idzie do ICM (ignition control module), czy ktos mnie moze oswiecic czy to dobrze? czy moze smt6 ma byc podlaczone do czujnika polozenia walu czyli piny B15/B16?
Choc nie sadze, bo skoro Unichip tez jest podlaczany do A21, to czemu nie smt... ale cholera wie - nie znam sie.
Co ciekawe, przewod z pinu A21 nalezy przeciac i wpiac go w smt6 pod pina nr 8 a ma wyjsc na 19. po zrobieniu tak, jak pisalem, silnik nie odpala, po zmostkowaniu tez nie, po odlaczeniu ich z smt i nie połączeniu silnik odpala :shock: kabelki sobie wiszą a on chodzi...
moze pisząc to wykazuje się totalnym brakiem wiedzy nt. dzialania silnika, ale coz - jestem lajkonik :P nie da sie ukryc :)
podsumowując - czy ktos podlaczał smt do B16A, albo moze wie co robie źle.. pomocy, prosze :) caly dzien siedze nad schatami, stronami www itd. nic nie moge znalezc, SMT na honda-tech nie istnieje, inne piggybacki np vafc/safc nie kontroluja zaplonu, wiec tu nie pomaga..
pomocy dobrzy ludzie :)
[ Dodano: Pon 18 Lip 2005 20:22 ]
zapomnialem, tu jest rozpiska pinow w moim ECU - P30
http://tech2.hybridgarage.com/ecu.php?ecutype=p30_obd1
Mam taki problem:
nie umiem założyć SMT6 do mojej hondy... wiem, ze najlatwiej napisac "jedz do pana xxx albo firmy yyy" ale jestem z poznania - tu nikt nie zakladał tego (z tego co wiem) do B16, a nie bede jechal np do warszawy tylko po to by podpiac pare kabelkow. mam nadzieje, ze to jasne. poza tym, pisze to tutaj, bo moze sie komus przyda - dzis sam na wlasna reke przekonalem sie jaki to problem jest przy podlaczaniu smt6 do Hond (nie wiem jak z innymi markami) bo wyglada na to, ze wszyscy ktorzy to robili, zgodnie twierdza, ze informacja dostarczana przez producenta jest po prostu bez sesnu...
przechodząc do sedna...
pacjent to civic B16A2, 92rok, OBD1
oto przyklad schematu dostarczanego wraz z SMT6, ktory mozna sobie o kant d...
http://img208.imageshack.us/img208/4590/smt19lk.jpg
na tym schemacie, zatytułowanym "Civic 1.6 VT B16A2 92-95rok" napisane jest, że mam costam podłączyć do wyjscia z komputera o nr np. B37 i A48... tylko, ze A jest od 1 do 26 a B od 1 do 16 jak widać na schemacie wtyczki ECU od nich... jak mozna pisac takie bzdury? kto to robił?
idąc tropem, ze ECU Hond pewnie są podobne, znalazlem schemat który wygląda tak:
http://img208.imageshack.us/img208/9755/smt29ox.jpg
tu niby wszystko pasuje. dobre oznaczenia itp.
wiec podlaczylem tak jak kazali, stosujac schemat polaczeniowy z tego wyzej, a piny z tego nizej i auto nie odpala. okazuje się, ze MAP sensor i czujnik położenia przepustnicy są dobrze podłączone bo smt6 widzi je (ale to oczywiscie zaden dowod, tylko moje przypuszczenie). W momencie jak podlacze zaplon do SMT silnik gasnie/nie chce zapalic.
po paru godzinach prob, w koncu skonfrontowalismy ten schemat ze schematem od Unichipa - był pod ręką. wyglada on tak:
http://img208.imageshack.us/img208/7578/uni8wt.jpg
jak widać zgadza się z tym co znalazlem wczesniej i z tym jak podlaczylem SMT. Roznica polega jedynie na oporniku, ale jak FilipN (dzieki za cala pomoc!!) powiedzial, ten w SMT6 juz jest wbudowany (trzeba podlaczyc sie do odpowiedniego zlacza) ale mimo wlaczenia go, nadal nie dziala - nie chce odpalic.
Pytanie brzmi tak: co robie źle? czy zle podlaczylem SMT? czy zle jest ustawione (choc probowalem rooozne global settings).
Podczas zabaw z samymi ustawieniami SMT, zauwazylem, ze wylaczenie polaryzacji (positive input i output na OFF, czyli odwrotnie niz mowi schemat) silnik przestał gasnac po dolaczeniu przewodu od zaplonu - A21. ale kazda proba przestawienia go powoduje, ze silnik gasnie i nie chce juz odpalic.
Przewod A21 idzie do ICM (ignition control module), czy ktos mnie moze oswiecic czy to dobrze? czy moze smt6 ma byc podlaczone do czujnika polozenia walu czyli piny B15/B16?
Choc nie sadze, bo skoro Unichip tez jest podlaczany do A21, to czemu nie smt... ale cholera wie - nie znam sie.
Co ciekawe, przewod z pinu A21 nalezy przeciac i wpiac go w smt6 pod pina nr 8 a ma wyjsc na 19. po zrobieniu tak, jak pisalem, silnik nie odpala, po zmostkowaniu tez nie, po odlaczeniu ich z smt i nie połączeniu silnik odpala :shock: kabelki sobie wiszą a on chodzi...
moze pisząc to wykazuje się totalnym brakiem wiedzy nt. dzialania silnika, ale coz - jestem lajkonik :P nie da sie ukryc :)
podsumowując - czy ktos podlaczał smt do B16A, albo moze wie co robie źle.. pomocy, prosze :) caly dzien siedze nad schatami, stronami www itd. nic nie moge znalezc, SMT na honda-tech nie istnieje, inne piggybacki np vafc/safc nie kontroluja zaplonu, wiec tu nie pomaga..
pomocy dobrzy ludzie :)
[ Dodano: Pon 18 Lip 2005 20:22 ]
zapomnialem, tu jest rozpiska pinow w moim ECU - P30
http://tech2.hybridgarage.com/ecu.php?ecutype=p30_obd1