PDA

Zobacz pełną wersję : Jak podłączyć SMT6 do B16A2 OBD1 - odpowiedź



wojtrek
18-07-05, 20:20
Odpowiedź na problem pare postów niżej!

Mam taki problem:
nie umiem założyć SMT6 do mojej hondy... wiem, ze najlatwiej napisac "jedz do pana xxx albo firmy yyy" ale jestem z poznania - tu nikt nie zakladał tego (z tego co wiem) do B16, a nie bede jechal np do warszawy tylko po to by podpiac pare kabelkow. mam nadzieje, ze to jasne. poza tym, pisze to tutaj, bo moze sie komus przyda - dzis sam na wlasna reke przekonalem sie jaki to problem jest przy podlaczaniu smt6 do Hond (nie wiem jak z innymi markami) bo wyglada na to, ze wszyscy ktorzy to robili, zgodnie twierdza, ze informacja dostarczana przez producenta jest po prostu bez sesnu...

przechodząc do sedna...
pacjent to civic B16A2, 92rok, OBD1

oto przyklad schematu dostarczanego wraz z SMT6, ktory mozna sobie o kant d...

http://img208.imageshack.us/img208/4590/smt19lk.jpg

na tym schemacie, zatytułowanym "Civic 1.6 VT B16A2 92-95rok" napisane jest, że mam costam podłączyć do wyjscia z komputera o nr np. B37 i A48... tylko, ze A jest od 1 do 26 a B od 1 do 16 jak widać na schemacie wtyczki ECU od nich... jak mozna pisac takie bzdury? kto to robił?

idąc tropem, ze ECU Hond pewnie są podobne, znalazlem schemat który wygląda tak:
http://img208.imageshack.us/img208/9755/smt29ox.jpg

tu niby wszystko pasuje. dobre oznaczenia itp.
wiec podlaczylem tak jak kazali, stosujac schemat polaczeniowy z tego wyzej, a piny z tego nizej i auto nie odpala. okazuje się, ze MAP sensor i czujnik położenia przepustnicy są dobrze podłączone bo smt6 widzi je (ale to oczywiscie zaden dowod, tylko moje przypuszczenie). W momencie jak podlacze zaplon do SMT silnik gasnie/nie chce zapalic.

po paru godzinach prob, w koncu skonfrontowalismy ten schemat ze schematem od Unichipa - był pod ręką. wyglada on tak:
http://img208.imageshack.us/img208/7578/uni8wt.jpg

jak widać zgadza się z tym co znalazlem wczesniej i z tym jak podlaczylem SMT. Roznica polega jedynie na oporniku, ale jak FilipN (dzieki za cala pomoc!!) powiedzial, ten w SMT6 juz jest wbudowany (trzeba podlaczyc sie do odpowiedniego zlacza) ale mimo wlaczenia go, nadal nie dziala - nie chce odpalic.

Pytanie brzmi tak: co robie źle? czy zle podlaczylem SMT? czy zle jest ustawione (choc probowalem rooozne global settings).
Podczas zabaw z samymi ustawieniami SMT, zauwazylem, ze wylaczenie polaryzacji (positive input i output na OFF, czyli odwrotnie niz mowi schemat) silnik przestał gasnac po dolaczeniu przewodu od zaplonu - A21. ale kazda proba przestawienia go powoduje, ze silnik gasnie i nie chce juz odpalic.
Przewod A21 idzie do ICM (ignition control module), czy ktos mnie moze oswiecic czy to dobrze? czy moze smt6 ma byc podlaczone do czujnika polozenia walu czyli piny B15/B16?
Choc nie sadze, bo skoro Unichip tez jest podlaczany do A21, to czemu nie smt... ale cholera wie - nie znam sie.

Co ciekawe, przewod z pinu A21 nalezy przeciac i wpiac go w smt6 pod pina nr 8 a ma wyjsc na 19. po zrobieniu tak, jak pisalem, silnik nie odpala, po zmostkowaniu tez nie, po odlaczeniu ich z smt i nie połączeniu silnik odpala :shock: kabelki sobie wiszą a on chodzi...
moze pisząc to wykazuje się totalnym brakiem wiedzy nt. dzialania silnika, ale coz - jestem lajkonik :P nie da sie ukryc :)

podsumowując - czy ktos podlaczał smt do B16A, albo moze wie co robie źle.. pomocy, prosze :) caly dzien siedze nad schatami, stronami www itd. nic nie moge znalezc, SMT na honda-tech nie istnieje, inne piggybacki np vafc/safc nie kontroluja zaplonu, wiec tu nie pomaga..

pomocy dobrzy ludzie :)

[ Dodano: Pon 18 Lip 2005 20:22 ]
zapomnialem, tu jest rozpiska pinow w moim ECU - P30
http://tech2.hybridgarage.com/ecu.php?ecutype=p30_obd1

kuki
18-07-05, 23:33
Ja proponuje dac sobie spokoj z smt6. Zapraszam za 2 tyg do mnie wystroimy uberdata lub cromem :]

wojtrek
18-07-05, 23:41
bardzo chetnie, tylko czy ogarneliscie juz temat? czy bedziecie sie uczyc na moim? :) :P
bo ogolnie to temat uberdaty jak najbardziej mi sie podoba, a jak kosztowo to by mnie wynioslo?

kosiniak
19-07-05, 00:02
za rozsadne pieniadze dokupie smt6 :grin:

wojtrek
19-07-05, 00:12
hehe :) no zapewne jak bede chcial sprzedac to sie tu oglosze, ale ja je wlasnie kupilem, jeszcze pachnie swiezoscią, wiec zamiast mi tu OT robic to dawac pomysly jak zrobic zeby zadzialalo.
pozatym, kosiniak, po co ci smt6 skoro wlasnie widzisz ze nie umiem podlaczyc do B16, co? :) moze wiesz i nie chcesz powiedziec? :P

kosiniak
19-07-05, 00:15
hehe :) no zapewne jak bede chcial sprzedac to sie tu oglosze, ale ja je wlasnie kupilem, jeszcze pachnie swiezoscią, wiec zamiast mi tu OT robic to dawac pomysly jak zrobic zeby zadzialalo.
pozatym, kosiniak, po co ci smt6 skoro wlasnie widzisz ze nie umiem podlaczyc do B16, co? :) moze wiesz i nie chcesz powiedziec? :P
pogadaj z krystianem ITR :)

wojtrek
19-07-05, 11:29
znalazlem schemat calego obwodu elektrycznego silnika (wprawdzie od B18C1, ale to to samo na 99%), czy wg tego ktos mi moze wydedukowac w co sie powinienem wpiac by sterowac zaplon przez smt6? A21 idzie do czegos co sie zwie ICM, czyli Ignition Control Module, tak kaze instrukcja smt6 i unichipa, ale tak nie dziala. czy moze nalezy sie wpiac w kabel co idzie od czujnika polozenia walu czyli CKP sensor? to te piny B15/B16...
moze teraz kogos oswieci?
http://img302.imageshack.us/img302/29/gsrwiring1m1qn.gif
http://img302.imageshack.us/img302/1394/gsrwiring2m7ax.gif

lub tu tez, w innej troche formie
http://tech.hybridgarage.com/tech/wiring/wiring01.gif
http://tech.hybridgarage.com/tech/wiring/wiring02.gif

dzieki

emg
20-07-05, 01:04
w inne piny to się nie wpinaj - z tą polaryzacją zapłonu może być problem czy jest sterowanie masą czy plusem z kompa i z smt

kuki
20-07-05, 08:24
bardzo chetnie, tylko czy ogarneliscie juz temat? czy bedziecie sie uczyc na moim? :) :P
bo ogolnie to temat uberdaty jak najbardziej mi sie podoba, a jak kosztowo to by mnie wynioslo? Temat jest juz dobrze obadany testujemy na wlasnych autach wiec nie bylbys juz krolikiem doswiadczalnym. cena strojenia ok. 500 zl z czesciami

[ Dodano: Sro 20 Lip, 2005 ]


hehe :) no zapewne jak bede chcial sprzedac to sie tu oglosze, ale ja je wlasnie kupilem, jeszcze pachnie swiezoscią, wiec zamiast mi tu OT robic to dawac pomysly jak zrobic zeby zadzialalo.
pozatym, kosiniak, po co ci smt6 skoro wlasnie widzisz ze nie umiem podlaczyc do B16, co? :) moze wiesz i nie chcesz powiedziec? :P
pogadaj z krystianem ITR :)

Krystian bedzie stroil u nas swoje nowe mody wlasnie Cromem lub uberdata :P

wojtrek
20-07-05, 15:18
udało sie. Oto przepis na połączenie B16A2 i pewnie innych silników z rodziny B16 i B18 z SMT6:

http://img201.imageshack.us/img201/3912/smtok0bp.jpg

tak nalezy podlaczyc SMT6.
to jest schemat, który wśród wielu dziwnych schematów z SMT6 jako jeden z niewielu chyba ma sens. Jest to schemat zatytułowany HONDA 1.8 16V DOHC.

Problem polegał na tym, ze na schematach w PDFie do SMT6, które mialy B16A2 w nazwie, pin A22 nie byl w ogole podlaczony. dodatkowo, na pinoucie od mojego komputera P30 napisane jest, ze A22 nic nie robi (opis jest A22 - empty). okazalo sie, ze A22 to to samo co A21, nie wiem czy to jest podwojny kabel idący do tego samego modułu (ICM), ale w kazdym razie dlatego auto nie gaslo po odlaczeniu A21, bo nadal dostawalo zaplon przez A22, polaczylem je razem + z 10k opornikiem (to jest to wyjscie 14 z smt) i wszystko działa jak ma.