PDA

Zobacz pełną wersję : poprawa przyczepnosci w zakretach



nightcrawler
15-10-07, 12:10
czesc,
zastanawiam sie co mozna jeszcze zrobic w zawieszeniu ogolnie z autem by lepiej czyt. szybciej i bezpieczniej pokonywac zakrety

w jajku mam juz gwint H&R stabilizator tylny od vti a opony na felgach 15 to 195/50
tego raczej juz nie zmienie

jakie jeszcze modyfikacje mozna dokonac by polepszyc jazde po zakretach ?

Lipek
15-10-07, 12:12
...:rozpórki:... u mnie sama przednia górna dała już poprawę

nightcrawler
15-10-07, 12:27
...:rozpórki:... u mnie sama przednia górna dała już poprawę

doba bede szukal kompletu, orientuje sie ktos czy jest rozpórka ktora wejdzie pod silnik b18c4 bo slyszalem ze te normalne srebrne sie nie mieszcza

co jeszcze mozna zdzialac poza rozpórkami ?

kenny
15-10-07, 12:38
c-pillar, h-brace, klatka...

!markos
15-10-07, 13:49
h-brace - wystarczy przykrecic rozporke sanek z vti, lub integry i mamy praktycznie to samo, tylko nie zaczepiamy o ziemie i nic nie trzeba dokrecac
c-pillar - co ta paleczka ma dawac?
klatka - pomine, bo to juz skrajnosc, szczegolnie w codziennym wozidle

mozesz zmienic gume na poliuretan
mozesz popracowac nad katami kupujac regulowane wachacze
mozesz popracowac wysokoscia zawiasu (z tego co pamietam masz bardzo nisko tyl - za nisko, mozesz go troche podniesc)
mozesz zmienic stabilizatory na komplet z itr

rozporki zdecydowanie na tak, ale nie ebay shit, nie megan i nie tego typu wynalazki, bo maja tak slabe blachy mocowan, ze wyginaja sie w rekach. cusco, password, oem z integry, czy gorna seryjna z vti - kosztuje male pieniadze, a na pewno cos pomoze.

chyba kazda rozporka bedzie pasowala nad b18c4, bo ma nisko kolektor ssacy i nic tam nie moze przeszkadzac

nightcrawler
15-10-07, 13:51
hyba kazda rozporka bedzie pasowala nad b18c4,

chodzi o rozporke pod silnik, ponoc sie nie mieszcza ? moze ktos potwierdzi

zakupy na ebay sie klaniaja :-)

dzieki koledzy

!markos
15-10-07, 14:05
rozporke pod silnik? h-brace, czy dolna rozporka mocowan wachaczy..? h-brace ujdzie, ale dolna rozporka wisi za nisko.. poszukaj seryjnej rozporki sanek z integry, albo civica vti.

nightcrawler
15-10-07, 16:54
zamowilem juz gorna od vti oryginalna, szukam reszty, jakby ktos cos wiedzial to piszcie :)

domyslam sie ze h-brace jest lepszym rozwiazaniem niz dolna rozporka ?

kivik
17-10-07, 01:00
Jak chcesz zeby dalo sie agresywniej jezdzic to zmien stabilizator tylni na ten z ITRa.
Ustawienie katow zawieszenia tez czyni cuda.
Gumy w zawieszeniu zmien na te Mugena wersja łagodniejsza lub ostrzejsza to zamontuj uniballe.
Aha, nikt nie wspomnial o twardszych poduszkach silnika - tez bardzo w zakretach pomagaja.
No i na koniec najwazniejsze - dobre opony. Nie chodzi mi o profil tylko i mieszanke.
Mnie calkiem fajnie jezdzilo sie na 205/50/15 przod i 195/55/15 tyl.

!markos
17-10-07, 13:28
Ustawienie katow zawieszenia tez czyni cudawlasnie.. bys cos podpowiedzial, bo moge juz ustawiac przod i tyl ;)

nelq
17-10-07, 15:13
Pocztyaj np. to (http://www.zss.pl/~moto/geometria.htm). Tu niestety trzeba dużo eksperymentować. Ustawiać - testować, ustawiać - testować, ...
Ale efekty potrafią być kosmiczne wręcz. Im bardziej 'agresywanie' poczynasz z geometrią tym większe prawdopodobieństwo, że opony zetrą się dużo szybciej.

ppm702
17-10-07, 15:17
ja mam tylko jedną prośbę do autora wątku - zmień temat, bo co go widzę to źle mi się kojarzy ;) :aloha: EOT

!markos
17-10-07, 16:21
Pocztyaj np. to.tu nic nie ma. szukam konkretow, a nie wyjasnienia pojec, bo te rozumiem...

nelq
17-10-07, 18:16
szukam konkretow
Tzn konkretnych kątów dla Civic'a?

!markos
17-10-07, 18:47
rowniez. strona, ktora podales koncentruje sie na nazewnictwie, wyjasnieniu pojec i bardzo ogolnych wyjasnieniach "co moze sie stac gdy..". to za malo ;)

nelq
17-10-07, 20:06
Poszukaj na google :D On wszystko wie.
A tak na poważnie to powinno ci się udać znaleźć co dają pozytywy, negatywy, itd. Nie pamiętam tych wszystkich zasad niestety więc w tej chwili ci nie pomogę :(

Najlepiej byłoby jak by się na forum znalazł ktoś kto ustawia np. zawierzenia w samochodach wyścigowych czy rajdówkach. Jest to bardzo rozległe zagadnienie i fachowiec doradziłby najlepiej. Popytaj, może ktoś ze znajomych na jakieś kontakty z takimi ludżmi.

Efyr
17-10-07, 21:33
Aha, nikt nie wspomnial o twardszych poduszkach silnika - tez bardzo w zakretach pomagaja.
Możesz rozwinąć? Bo chciałbym się dowiedzieć więcej na ten temat, tzn wiem, że jeżeli się założy twardsze poduchy silnika, to lepiej reaguje na gaz (są jeszcze jakieś pozytywy poza tym?), ale bardziej trzęsie budą (gorsze tłumienie drgań silnika).

Czy coś z tych rzeczy wpływa na szybkość pokonywania zakrętów, czy to było tylko ogólnie o agresywniejszej jeździe?

!markos
17-10-07, 23:01
silnik sie mniej rzuca, lepsze sa starty, latwiej wbija sie biegi, troszke mocniejsze trzesienie buda wyczuwalne jest w zasadzie tylko na wolnych obrotach

kivik
18-10-07, 13:17
Twardsze poduszki daja to, ze silnik szybciej i stabilniej przekazuje moc na kola.
Jazda w zakrecie staje sie bardziej przewidywalna i nie traci sie "nagle" balansu samochodu jadac na granicy przyczepnosci

!markos
18-10-07, 13:41
a co powiesz na partyzanckie metody usztywniania poduszek np. przy uzyciu kleju do szyb? :d bo szczerze mowiac nie chce mi sie placic 50$ za pare wkladek z poliuretanu, a na cale nowe poduchy, np. hasporta, czy avida to juz w ogole bez sensu wydatek..

kivik
18-10-07, 16:10
nie wiem :agent: ....bo nigdy tak nie robilem. Pewnie zadziala niezle.
Jedyny minus to, ze jak bedzie za twardo to juz nic nie zrobisz, a wkladki mozesz wyjac, a hasporty zdjac lub kupic innej twardosci wkladki ( co jest w sumie fajna sprawa)

Efyr
18-10-07, 16:25
Gdyby kupić coś takiego:
http://www.energysuspensionparts.com/proddetail.asp?prod=16.1105

To się wyciąga oryginalne poduszki i wstwaia te w te metalowe oprawki, czy jak?
I czy w tym komplecie to są wszystkie na silnik i skrzynie?
I ogólnie czy coś takiego polecacie?

!markos
18-10-07, 18:13
"inserts", czyli wkladki - uzupelnienie seryjnych poduszek silnika
lewa przednia, prawa przednia i tylna, to jest tylko do poduszek stabilizujacych

redukuja podskakiwanie przednich kol przy utracie trakcji i stabilizuja caly uklad napedowy

mozna je tez potraktowac jako ratunek na naderwane/zuzyte poduszki, choc nie do tego zostaly stworzone ;)

Efyr
18-10-07, 19:48
Dzięki wielkie !markos

Czyli dokłada się je do oryginalych po bokach, bo właśnie kształty mi nie pasowały jakby miały być zamiast oryginaów i myślałem, że złe zdjęcie dali

kerim
20-10-07, 18:43
No to ja jeszcze dorzucę pytanko, normalnie na po skręceniu kół i puszczeniu kierownicy koła same się prostują i auto prostuje tor jazdy.
Probblem (?) gdy na dość wysokich obrotach wychodzę z bardziej ostrego zakrętu (oczywiście zachowując przyczepność), kierownica sprawia wrażenie jakby chciała pozostać w tej samej pozycji, a koła nie chciały się same wyprostować.
Może to być wina poduszek???

nightcrawler
22-10-07, 11:35
rozporka oem z vti gorna i stabilizator oem z vti tyl zalozony
auto szybciej reaguje na ruchy kierownica i jest troszke twardsze :aloha:

teraz rozporki tylne

nitro20
26-01-08, 23:27
Odkopie temat, czy moje Ek4 ma seryjnie ten stabilizator z przodu ?? Bo chciałem sobie zapodać dolne rozpórki, bo przednia i tylna górna już jest i teraz sam nie wiem czy musze, bo tutaj mowa o VTI 5d.

!markos
26-01-08, 23:41
skrec kola i spojrzyj za kolo na wachacz dolny, bedziesz widzial czy masz stabilizator, czy ktos go przed toba zdetunowal ;)