Zobacz pełną wersję : Szybkie pytanie szybka odpowiedź
W 8 genie się sprawdza.
Jeżeli masz pytanie do którego nie trzeba zakładać nowego tematu (odpowiedź na nie to najwyżej kilka postów) zadaj je tutaj.
To może ja mam szybkie pytanie. Ile palą Wasze civiki w automacie? Właśnie odebrałem z salonu wersja sport 5D 1,8 w automacie i wychodzi mi ponad 10l/100km :confused:. Niby w mieście, ale nie jest to sportowa jazda. Jestem cokolwiek zaniepokojony, może się dotrze ?
przy ujemnych temperaturach i krótkich odcinkach pokonywanych w mieście jest to raczej możliwe. Co prawda jeżdżę poprzednią generacją (skrzynia ręczna) i rzadko jeżdżę autem po mieście, ale zdarza się, że komputer wskazuje spalanie rzędu 9-9.5 litra.
To raczej normalny wynik. Moj co prawda w manualu, ale tez pali 10 l. Dojezdzam do roboty okolo 6 km po miescie. Dodatkowo nowe auto, po okolo 2, 3 tys powinno troche mniej palic. Tak przyanajmniej mialem w CRV. Spalanie spadlo o okolo 0,5 l / 100
No to jednak mało optymistycznie. Moje poprzednie autko, też w automacie z silnikiem 2.0 150KM paliło w tych samych warunkach do 8 l/100km :(
No to jednak mało optymistycznie. Moje poprzednie autko, też w automacie z silnikiem 2.0 150KM paliło w tych samych warunkach do 8 l/100km :(
Będzie mniej.
Spalanie w mieście, Civic 2008 rok, sedan, 1,8, skrzynia automatyczna, maksymalne zanotowane w zimie, na dystansach 5km do pracy i z powrotem to 9,5 l/100km (z tankowania, komp pokazywał ok. 9). Za to w trasie bez problemu uzyskuję poniżej 6 l/100km (prędkości do 100km/h) - rekord to 5,6 (z tankowania - komp pokazywał 5,2).
Po przejechaniu 10 tys km średnie spalanie w automacie sedan 1.8 z przewagą trasy to 6.8 l/100 km, teraz kiedy jeżdżę więcej po mieście średnie całkowite po 16 tyś km "urosło" do 7.4 l/100 km, do tomsoo - jaki masz przebieg? czy jakieś problemy ze skrzynią były kiedykolwiek?
Obecny przebieg to coś koło 40 tyś km. Problemów ze skrzynią nigdy nie było, mechanicy w ASO mówią, że nie zdarzył im się ani jeden przypadek problemu ze skrzynią automatyczną w Hondzie (były problemy z i-Shift, ale to zwykła skrzynia z siłownikami)..
ok dzięki, mam nadzieję że faktycznie honda z tą skrzynią okaże się trwała i bezawaryjna ;)
Witam,
Powiedzcie mi czy w wersji Sport w przednim podłokietniku jest półeczka pod pokrywą podłokietnika ?
dlaczego zdecydowaliście się na automat hondy a nie jakieś dsg czy dct :confused:
Bo honda nie ma skrzyni dwusprzęgłowej :cool:
Auta z DSG jednak trochę droższe i według mnie dopracowane skrzynie ma w tej chwili tylko vw i mercedes. No i muszę powiedzieć że całkiem fajnie pracuje automat w civicu, tylko spalanie zauważalnie większe.
Witam,
Powiedzcie mi czy w wersji Sport w przednim podłokietniku jest półeczka pod pokrywą podłokietnika ?
No niestety nie, tylko w executive ma tam schowek na okulary.
według mnie automat nie zwiększa zużycia po 16 tys średnie 7,4 l/100 czy to w trasie czy w mieście skrzynia goni do 5-go biegu :)
Hej ! Dwa pytania:
1.Na początku tego nie miałem, teraz za każdym razem gdy uruchamiam auto na wyświetlaczu i-mid pokazuje się stan niezapiętych pasów - jak to wyłączyć ?
2. Na wyświetlaczu od klimatyzacji można ustawić "AC on" i "AC off", a gdy żaden z nich nie jest wyświetlony to klima jest włączona czy nie ? wkurza mnie to bo wolę panować nad nią :)
Witam,
Jak usunąć przytarcie, bo jakis ciul mi przytarl lewy przedni blotnik :/
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/397476_387088228053097_821471168_n.jpg
Zadzwonilem do ASO (Karlik Baranowo - Poznan) i mi to wypolerowali w 10min i co ciekawe nie wzieli ani grosza, a sladu nie ma.
Na początek spróbuj szmatką i pastą tempo - powinno zejść :)
Hej ! Dwa pytania:
1.Na początku tego nie miałem, teraz za każdym razem gdy uruchamiam auto na wyświetlaczu i-mid pokazuje się stan niezapiętych pasów - jak to wyłączyć ?
Nie da sie (albo zapomnieli o tym w instrukcji wspomniec, diler i aso tez nie wiedza). Stan na i-mid sie wlacza gdy otrzysz tylne drzwi.
2. Na wyświetlaczu od klimatyzacji można ustawić "AC on" i "AC off", a gdy żaden z nich nie jest wyświetlony to klima jest włączona czy nie ? wkurza mnie to bo wolę panować nad nią :)
Szukalem w instrukcji, pytalem w ASO - nie wiedza jak sie zachowuje "trzeci" stan klimy - moze bug w sofcie
Szukalem w instrukcji, pytalem w ASO - nie wiedza jak sie zachowuje "trzeci" stan klimy - moze bug w sofcie
A to nie jest tak, że jak się pokazuje on lub off - to wymuszamy włączenie lub wyłączenie. A trzeci stan to automat - w zależności od potrzeb/temperatur.
Taką mam teorię, nie wiem czy prawdziwa :)
A to nie jest tak, że jak się pokazuje on lub off - to wymuszamy włączenie lub wyłączenie. A trzeci stan to automat - w zależności od potrzeb/temperatur.
Taką mam teorię, nie wiem czy prawdziwa :)
Tak jest jak piszesz. Gdy włączamy nawiew "front", to klima się włącza sama, a nie ma na wyświetlaczu komunikatu AC on. Tak samo jest w trybie AUTO. Czyli jak klima sama się włącza, to nie pisze AC on.
czytałem instrukcję ale nie mogłem znaleźć. czy istnieje możliwość, żeby jednym przyciskiem przechodzić z informacji nt średniego spalania do informacji nt zasięgu? w dżezie była taka opcja a w civiku, mimo że przycisków na kierownicy jest z 50, nie mogę tego zrobić...
Nie można. Trzeba ustawienia zmienić w czasie postoju samochodu.
Podczas odbioru samochodu dowiedziałem się u dilera, że modele produkowane od 2013 roku maja już menu komputera pokładowego w j. polskim. Czy ktoś z Was może dowiadywał się czy podczas przeglądu diler będzie bezpłatnie robił up-date? Może ktoś z Was miał już taką sytuację z wcześniejszą Honda? Ja po raz pierwszy kupiłem Honda i nie wiem jak to wygląda? Nie ukrywał, że fajnie byłoby mieć menu kompuyera i_MIND w j.polskim
pzdr
Podczas odbioru samochodu dowiedziałem się u dilera, że modele produkowane od 2013 roku maja już menu komputera pokładowego w j. polskim. Czy ktoś z Was może dowiadywał się czy podczas przeglądu diler będzie bezpłatnie robił up-date? Może ktoś z Was miał już taką sytuację z wcześniejszą Honda? Ja po raz pierwszy kupiłem Honda i nie wiem jak to wygląda? Nie ukrywał, że fajnie byłoby mieć menu kompuyera i_MIND w j.polskim
pzdr
Bardzo ciekawa informacja, ale odpowiedzi nie znam, nie mam zielonego pojęcia. Chętnie podłącze się pod to pytanie:)
do tej pory żadna Honda nie miała menu w j. polski
BTW: po co Ci ten update?
do tej pory żadna Honda nie miała menu w j. polski
BTW: po co Ci ten update?
No może po to żeby łatwiej w ojczystym języku odczytywać informację
No może po to żeby łatwiej w ojczystym języku odczytywać informację
przecież, to tylko kilka słówek...
przecież, to tylko kilka słówek...
No jeśli to tylko kilka słówek to nie ma o czym mówić faktycznie.
Witam
Szybkie pytanie
Ostatnio byłem w górach, wszyscy dobrze widzimy jakie są warunki pogodowe, chlapa, błoto pośniegowe, ogólnie niezły syf:) I zauważyłem w moim civiku pewną rzecz. Konkretnie chodzi mi o materiał z jakiego wykonane jest wyciszenie tylnych nadkoli. Jest to jakiś filc, który podczas takiej pogody jaką aktualnie mamy nasiąka wodą. Male zastrzeżenia mam także do montazu tego materialu. Nie jest chyba zbyt dobrze przymocowany (przykrecony).
Czy Wasze spostrzeżenia są zbieżne z moimi?
I gdzie pytanie kolego bartam? ;-)
Czy Wasze spostrzeżenia są zbieżne z moimi?
Też to zauważyłem u siebie, dopóki nie odpadnie nie ma się czym martwić ;)
Pytanie tylko ile soli dostaje się za "filc", bo warunki do korozji są doskonałe.
U mnie też troszkę odstawał ten filc, ale w serwisie mi go poprawili i jest ładnie.
Filc filcem, bardziej mnie martwi metalowy element zawieszenia/karoserii wewnątrz tylnego nadkola, który jest kompletnie goły, a przez co podatny na rdzę z biegiem czasu - nigdzie wcześniej nie widziałem takiego dziwnego rozwiązania...
Filc filcem, bardziej mnie martwi metalowy element zawieszenia/karoserii wewnątrz tylnego nadkola, który jest kompletnie goły, a przez co podatny na rdzę z biegiem czasu - nigdzie wcześniej nie widziałem takiego dziwnego rozwiązania...
Hmm tego jeszcze nie zauważyłem. No nic dobrze, że jesteśmy pierwszymi właścicielami, myślę że problem z tym może się zrobić później. A że to Honda sprzeda się pewnie nieźle i kupi nierdzewiejącą Skodę Octavię jako 40+:mad:
Mam pytanko
Czy ktoś z użytkowników zbadał dokładnie ile oszczędza się na trybie econ i stosując start/stop? Bo wg mnie korzyści mogą być niewymierne do jakości jazdy i może lepiej dać sobie spokój z tymi systemami.
Sądze , że jednak producent wie co robi i na pewno daje lepsze materiały do tych elementów , które pod wpływem start/stop normalnie szybciej by się zużyły.
Nie chodzi mi o zużycie materiałów a o oszczędność paliwa.
Cześć,
Piszę w temacie mat filocwych zamontowanych pod tylnymi nadkolami. Wątek ten był poruszany w tym posicie. Ostatnio po obfitych opadach śniegu również zauważyłem, że maty zamontowane pod tylnymi nadkolami dość mocno odstają. Wydaje mi się że przyczynił się do tego snieg. Ponieważ ostatnio miałem dość mocno obklejone nadkola śniegiem i ten filc chyba wchłoną dużą ilość wilgoci (wody) i obecnie odstaje od nadkola (można włożyć rękę między filc, a nadkole).
Czy ktość z uzytkowników kontaktował się w tej sprawie z serwisem? Ja jak pojadę na zmianę zimówek to napewno nie omieszkam zapytać czy to zjawisko jest normalne.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy takie same rozwiązane jest stosowane np. w Accord? Boję się że może to przyczynić się do szybszej korozji (tej zimy na drogi sypali mnóstow soli).
Z góry dziękuję za odpowiedź i wskazówki.
pzdr:)
Dla mnie te maty są glupkowate. Są z za grubego filcu zrobione i źle przykręcone ja sie bede chyba kontaktował w tej sprawie z serwisem. Powkladali jakies szmaty kurde:)
Pewnie są po to, żeby było cicho i komfortowo. Za parę lat nadkola zgniją i trzeba bedzie kupić jeszcze bardziej cichą i komfortową X gen.
Na poważnie - mam takie maty w yeti i są "sztywne i prężne" w każdych warunkach drogowych.
Takie pytanko mam: W Motorze z zeszłego tygodnia jest porównanie Civica i Aurisa, i po raz kolejny pojawia się informacja, że w Civicu IX gen w czasie jazdy nie można zmienić informacji wyświetlanej przez komputer pokładowy. Sam mam Civica VIII gen, w którym zmienić to oczywiście można, więc się zastanawiam: czy to jakaś w kółko powielana bzdura dziennikarska czy rzeczywiście coś tam Honda namieszała?
Niestety namieszali i nie da się w czasie jazdy zmienić średniego spalania na zasięg :(.
Dobrze, że chociaż podlicznik można przełączać jadąc.
Hm. W komputerze jest kilka ekranów: zasięg, średnie spalanie, spalanie chwilowe, zapięte pasy... To jak to jest? Ruszasz, i dopóki się nie zatrzymasz wyświetla się tylko ten jeden z którym ruszyłeś?
aluminiowy
25-02-13, 19:13
Ekrany są ale właśnie jest tak że nie można się przełączyć pomiędzy spalaniem a zasięgiem w czasie gdy auto się porusza - miejmy nadzieję że może kiedyś jakieś uaktualnienie systemu coś z tym zrobią :)
Ekrany są ale właśnie jest tak że nie można się przełączyć pomiędzy spalaniem a zasięgiem w czasie gdy auto się porusza - miejmy nadzieję że może kiedyś jakieś uaktualnienie systemu coś z tym zrobią :)
przypuszczam że wątpię. gdzieś widziałem info (albo w instrukcji albo w setup-ie kompa właśnie) że zmiana gdy auto się porusza jest niemożliwa ze względów bezpieczeństwa. w sumie to mnie ta paranoja już nie dziwi: w mojej firmie ostatnio pojawiły się ostrzeżenia na ścianach żeby nie czytać smsów gdy się idzie bo nie widać gdzie się idzie :D . A wracając do civika, po co umieścili opcję zmiany tak głęboko w menu? miałem nowego jeża i tam można było przyciskiem "i" przełączać między spalaniem, zasięgiem, czasem jazdy itd.
Fakt, że mogłoby być łatwiej, ale w zasadzie mnie takie przełączanie nie jest potrzebne. Zasięg widzę po przejechanym dystansie, spalaniu oraz poziomie paliwa. Co jeszcze trzeba ?
Witam, wszystkich forumowiczów, to mój 1szy post. Aktualnie jeżdzę Fiatem Bravo 1.6MJ 105km diesel i zastanawiam się nad zmianą na Ufo IX.
Pytanie: Jakie są wymiary (szer x wys x gł) tej wnęki pod podłogą bagażnika?
Kontekst: Kupując wolnossaka chcę wiedzieć, czy ew, kiedyś da radę zamontowac LPG (tak w razie czego) i czy wejdzie w tę wnękę butla. Wydaje mi się,że nie ma szans :( (nie oglądałem IXgen w salonie jeszcze więc nie mam wyczucia po samym obejżeniu zdjęć)
Pozdrawiam
Nie wiem czy coś namieszałem w komputerze MAINTENACE INFO w usunięciu terminu przeglądu
Mam auto od 3 dni i 480 km przebiegu i w MAINTENACE INFO komputer pokazuje przegląd B za 360 dni i ikonkę (P)
Czyżbym skasował przypadkiem przegląd A ? ... bo się zakręciłem
Witam, wszystkich forumowiczów, to mój 1szy post. Aktualnie jeżdzę Fiatem Bravo 1.6MJ 105km diesel i zastanawiam się nad zmianą na Ufo IX.
Pytanie: Jakie są wymiary (szer x wys x gł) tej wnęki pod podłogą bagażnika?
Kontekst: Kupując wolnossaka chcę wiedzieć, czy ew, kiedyś da radę zamontowac LPG (tak w razie czego) i czy wejdzie w tę wnękę butla. Wydaje mi się,że nie ma szans :( (nie oglądałem IXgen w salonie jeszcze więc nie mam wyczucia po samym obejżeniu zdjęć)
Pozdrawiam
W tej wnęce mieści się spokojnie koło dojazdowe, wiec zbiornik lpg się zmieści, jednak nie poleca się zakładania gazu do silników Hondy. Podobno nie do końca dobrze znoszą inst. lpg.
Jaki przebieg masz w fiacie? ile Ci pali? Bo silnik Hondy jest dość ekonomiczny jak na niemałego wolnossaka. Średnio pali ok 7l/100km, więc można jeździć w miarę tanio. Jest system strat/stop, poza tym econ, który zmniejsza spalanie ok 1 l/100km, więc jak się uprzesz będziesz miał spalanie porównywalne do swojego diesla no z litr większe:)
Moim skromnym zdaniem nie ma szans na zbliżenie spalania Civica i fiatowskiego diesla :)
Ja przed Hondą miałem Fiata Stilo (1.9 JTD, 115KM). Przy takim samym stylu jazdy, na tych samych trasach (głównie miasto), średnie moje spalanie wynosiło: ok 6l/100km w Fiacie i ok 8.5-9l/100km w Civicu 1.8 (jak już gdzieś kiedyś wspominałem, nie używam econa - nie po to kupiłem auto ze 140 końmi żeby robić z nich wałachy ;)). Podejrzewam, że 1.6MJ powinien palić jeszcze mniej.
Odnośnie "za i przeciw" gazowania hondowskiego 1.8 jest cały wątek na forum VIII generacji: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?77516-LPG-w-VIII-generacja-1-8-140KM
Nie wiem czy coś namieszałem w komputerze MAINTENACE INFO w usunięciu terminu przeglądu
Mam auto od 3 dni i 480 km przebiegu i w MAINTENACE INFO komputer pokazuje przegląd B za 360 dni i ikonkę (P)
Czyżbym skasował przypadkiem przegląd A ? ... bo się zakręciłem
Poprawnie jest.
W instrukcji albo książce gwarancyjnej masz opisane co te literki oznaczają.
Poprawnie jest.
W instrukcji albo książce gwarancyjnej masz opisane co te literki oznaczają.
ikonki nie są nigdzie opisane...w instrukcji jest np. foto z ikonką oleju...szczerze mówiąc instrukcja trochę jest kiepsko przetłumaczona na polski (kiepskie tłumaczenie)
ikonki nie są nigdzie opisane...w instrukcji jest np. foto z ikonką oleju...szczerze mówiąc instrukcja trochę jest kiepsko przetłumaczona na polski (kiepskie tłumaczenie)
a przy ikonce jest literka A, a literka A opisana jako wymiana filtra oleju i oleju.
B - typowe czynności sprawdzające (wylistowane).
potem cyferki od 2 do 9.
nie widzę problemu.
wracając do meritum - najpierw pojawia się przegląd B - dokładnie za rok (i pewnie po 20 tys.km jakby to szybciej ubywało), bo to standardowy okresowy przegląd (ale tym razem bez zmiany oleju, co zostało wydzielone osobno).
oleju jeszcze nie doczekałem, pewnie komp coś zlicza w tym celu i pokaże się w odpowiednim momencie.
U mnie wymiana oleju była juz przy 15 tys km za 360 zl teraz mam 19700 i znowu trzeba jechac a rok od zakupu dopiero minie w czerwcu :mad:
a co oznacza w książce gwarancyjnej np WYMIANA OLEJU np odnośnik 0,6 albo 0,4
a co oznacza w książce gwarancyjnej np WYMIANA OLEJU np odnośnik 0,6 albo 0,4
Czas na wykonanie danej czynności czyli pośrednio cenę robocizny w ASO (aczkolwiek olać to, i tak najlepiej ponegocjować przez telefon zanim się do nich pojedzie i porównać 2-3 okoliczne aso).
Moim skromnym zdaniem nie ma szans na zbliżenie spalania Civica i fiatowskiego diesla :)
Podejrzewam, że 1.6MJ powinien palić jeszcze mniej.
Mój ma tylko 105km (na hamowniach ludzie raportowali bonusy +4km) i turbo bez zmiennej geometrii myślę,że nieco mocniejsze wersje 120km mogłyby , przy delikatnym traktowaniu gazu spalić mniej.
Moje średnie z 78kkm 6.7l/100km. Gdzieś tak 50% trasa / 50% miasto.
Na trasie, S-ką gdzie na liczniku trzymam z grubsza 130km/h i jadę normalnie, pali gdzieś 5,4l (powtarzalny wynik wg komputerka). W mieście to zależy, przy mega korkach miałem 7.8l/100km ale moja jazda to taka miejsko podmiejska . Aktualnie w mieście udaje mi się okolice 7 - 7.2 spalanie osiągnąć (mniej ludzi chyba jeździ po Wwie no dłuższe trasy robiłem więc się dogrzał dobrze silnik a to ważne w dieslu)
Odnośnie "za i przeciw" gazowania hondowskiego 1.8 jest cały wątek na forum VIII generacji: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?77516-LPG-w-VIII-generacja-1-8-140KM
Dzięki za linki, już buszuję w wątkach i na accord klub polska ;)
Witam, kolejne pytanie o Civica IX gen. Ile mniej więcej może kosztować 1 "żarówka" (?) do reflektora ksenonowego?
U mnie wymiana oleju była juz przy 15 tys km za 360 zl teraz mam 19700 i znowu trzeba jechac a rok od zakupu dopiero minie w czerwcu :mad:
Ale za wymianę oleju już nie będziesz płacił. Pociesz się, że w nowej Toyocie Auris przegląd jest po 15 tyś . km, a u nas po 20 tyś.
Po 20 tys? Mnie sie wydawalo, ze przeglad jest po roku lub w/g wskazan komputera, a nie po 20 tys....
Po 20 tys? Mnie sie wydawalo, ze przeglad jest po roku lub w/g wskazan komputera, a nie po 20 tys....
zgadza się, wg "wskazań" komputera. ale wychodzi mi na to, że komputer tak czy inaczej "wskazuje" przegląd "B" po 20 tys.km lub roku - w zależności od tego co nadchodzi szybciej.
Pomieszałem wątki :cool:
Witam, kolejne pytanie o Civica IX gen. Ile mniej więcej może kosztować 1 "żarówka" (?) do reflektora ksenonowego?
Do Passata kosztuje około 200,- , myślę że Honda ma takie samo gniazd i typ żarnika. Mówię tu o Philipsowskim żarniku, nie Chińskiej podróbie.
Pomieszałem wątki :cool:
Do Passata kosztuje około 200,- , myślę że Honda ma takie samo gniazd i typ żarnika. Mówię tu o Philipsowskim żarniku, nie Chińskiej podróbie.
W ASO Hondy kosztuje 450 ....
Tylne światła przeciwmgielne: czy światła tylne są po obu czy tylko po lewej stronie ?
Marynarz1985
16-03-13, 23:05
Tylne światła przeciwmgielne: czy światła tylne są po obu czy tylko po lewej stronie ?
Tylko po jednej stronie, to drugie światło jest po to żeby było ładnie :) Podobnie jak w Titanicu tyle, że tam komin dla picu zrobili :)
Od wyjazdu z salonu też myślałem, że aktywna jest tylko jedna strona. Wczoraj z ciekawości otworzyłem instukcję , która mówi, że powinny palić się obie strony.
Marynarz1985
18-03-13, 13:19
Od wyjazdu z salonu też myślałem, że aktywna jest tylko jedna strona. Wczoraj z ciekawości otworzyłem instrukcję , która mówi, że powinny palić się obie strony.
Ja sprawdziłem u siebie, zapaliłem przeciwmgielne, wyszedłem z auta i pali się jedna lampa. Skoro mówisz że w instrukcji jest napisane, że mają się obie palić to sprawdzę dzisiaj.
U mnie tez tylko jedna sie pali
U mnie też świeci tylko z lewej strony. Ponadto w instrukcji na str. 8 i 150 również jest napisane "tylne światło przeciwmgielne". Jedyna sugestia, że mogą być dwa, jest na str. 369, ale podejrzewam, że może chodzić o wersje angielską i europejską.
Wczoraj z ciekawości otworzyłem instukcję , która mówi, że powinny palić się obie strony.
w którym miejscu to wyczytałeś? Możesz podać nr strony?
Tak nawiasem to wydaje mi się, że nawet jeśli rzeczywiście światło montowane było tylko po jednej stronie, to, jeśli tylko ktoś chce, przeciągnięcie kabelka na drugą nie powinno być problemem.
obie strony to się świeci światło cafania
w którym miejscu to wyczytałeś? Możesz podać nr strony?
369 :)
adamkatowice
29-03-13, 23:12
Witam, dziś odebrałem nową civic lifestyle i nie ma niestety automatycznego zamykania drzwi (po przekroczeniu np.10km/h), czy ktoś z kolegów już ogarniał temat?
i drugie pytanie - koło zapasowe/dojazdówka czy pasuje z VIII ? Sprzedawca zasugerował, że zaciski z tyłu są z Accorda i może być error.
Przy pierwszej wymianie oleju w mojej 9tce pytalem czy istnieje mozliwosc automatycznego zamykania. Niestety nie ma takiej mozliwosci (wersja tez lifestyle). Szkoda bo byla by dosc przydatna.
Marynarz1985
30-03-13, 00:07
Wersja sport też nie ma, ale przyzwyczaiłem się do guzika zaraz po wejściu do samochodu :)
adamkatowice
30-03-13, 10:53
wolałbym się nie przyzwyczajać a mieć ;)
większość samochodów ma to w standardzie... a tu zonk ! ;/
wolałbym się nie przyzwyczajać a mieć ;)
większość samochodów ma to w standardzie... a tu zonk ! ;/
Większość aut raczej nie ma tego systemu. Poza tym trzeba z nim uważać, bo podczas wypadku może powstać spory problem z dostaniem się do pasażerów.
wolałbym się nie przyzwyczajać a mieć ;)
większość samochodów ma to w standardzie... a tu zonk ! ;/
Kiedyś może miała, ale teraz nie pozwalają na to bodajże regulacje UE.
Civic też miewa, nawet w instrukcji jest to opisane, ale nie w wersjach europejskich.
koło zapasowe/dojazdówka czy pasuje z VIII
Pasuje. Po założeniu (na tych samych śrubach) I-mid pokazuje komunikat o ciśnieniu, który trzeba wykasować w serwisie.
Wlasnie, na jakiej zasadzie samochod mierzy cisnienie w oponach? Przeciez nie ma tam zadnego czujnika. Chyba ze sie myle?
Wybaczcie brak polskich znakow pisze z telefonu.
butler.gdansk
01-04-13, 14:37
Wlasnie, na jakiej zasadzie samochod mierzy cisnienie w oponach? Przeciez nie ma tam zadnego czujnika. Chyba ze sie myle?
Wybaczcie brak polskich znakow pisze z telefonu.
Na podstawie czujnika VSA/ABS (nie wnikałem nigdy w szczegóły)... Jak wykryje różną prędkość obrotową kół danej osi to system przyjmuje że któreś jest niedopompowane.
Witam,
Jestem nowa na forum i już w dwóch miejscach zapytałam o spalanie przy zmianie felg a co za tym idzie rozmiaru opon. Czy może w tym miejscu ktoś się podzieli swoimi doświadczeniami lub wskaże odpowiedni temat? Mam nowego Civica 4D z 2012 wersje S czyli 15'' stalowe felgi. Chce kupić aluminiowe 16'' lub 17'' co wiąże się ze zmianą rozmiaru z 195x65 które mam obecnie na 205x55x16 lub 225x45x17. Teraz mam zimówki goodyear'a i spala mi od 5,7 do 6,7 na trasie, ok 10-10,5 w mieście. Jaka może być różnica w spalaniu na letnich szerszych oponach w porównaniu do tego co mam obecnie w takich warunkach atmosferycznych jakie nam przyroda w tym roku zaoferowała?
Witam,
Jestem nowa na forum i już w dwóch miejscach zapytałam o spalanie przy zmianie felg a co za tym idzie rozmiaru opon. Czy może w tym miejscu ktoś się podzieli swoimi doświadczeniami lub wskaże odpowiedni temat? Mam nowego Civica 4D z 2012 wersje S czyli 15'' stalowe felgi. Chce kupić aluminiowe 16'' lub 17'' co wiąże się ze zmianą rozmiaru z 195x65 które mam obecnie na 205x55x16 lub 225x45x17. Teraz mam zimówki goodyear'a i spala mi od 5,7 do 6,7 na trasie, ok 10-10,5 w mieście. Jaka może być różnica w spalaniu na letnich szerszych oponach w porównaniu do tego co mam obecnie w takich warunkach atmosferycznych jakie nam przyroda w tym roku zaoferowała?
Spalanie może być wyższe o jakieś 0,5 - 1 litra/100km przy większych felgach i szerszych oponach, jednak w Twojej sytuacji, warunki letnie sprzyjają niższemu spalaniu, przy przejściu z mniejszych zimówek na większe letnie nie powinnaś zauważyć większej różnicy w spalaniu. Miasto będzie wychodziło dalej ok 10l/100km w sporych korkach i 6-6,5l/100km w trasie.
Jak szybko nagrzewa się w mrozy Civic IX z silnikiem 1.8 142 KM? Tak mniej więcej? Chodzi mi o komfort podróżnych.
Do szkoly mam 13km w krakowskich korkach. Po ok. 4km i 15 minutach auto daje juz cieplo na maxa. Pomagaja tez podgrzewane fotele - wersja lifestyle 2013
Jak szybko nagrzewa się w mrozy Civic IX z silnikiem 1.8 142 KM? Tak mniej więcej? Chodzi mi o komfort podróżnych.
U mnie bardzo szybko. Wcześniej jeździłem dieslem więc nie ma porównania. Tylko wyjadę z parkingu przejadę może z 1 km i wskazówka temp idzie błyskawicznie w górę.
Czy jest możliwość ustawienia intensywności podświetlenia zegarów?
a) analogowych tzn obrotomierza
b) cyfrowego prędkościomierza
W dzień są fajne ale w nocy może dawać po oczach....
Czy jest możliwość ustawienia intensywności podświetlenia zegarów?
a) analogowych tzn obrotomierza
b) cyfrowego prędkościomierza
W dzień są fajne ale w nocy może dawać po oczach....
jest
william_dr
03-04-13, 16:08
Czy jest możliwość ustawienia intensywności podświetlenia zegarów?
a) analogowych tzn obrotomierza
b) cyfrowego prędkościomierza
W dzień są fajne ale w nocy może dawać po oczach....
Po prawej stronie kierownicy, tuż pod zegarem ze wskaźnikiem paliwa, masz takie wystające pokrętło i to reguluje podświetlenie wszystkiego, zarówno zegarów jak i wyświetlaczy.
Witam,
Jestem nowa na forum i już w dwóch miejscach zapytałam o spalanie przy zmianie felg a co za tym idzie rozmiaru opon. Czy może w tym miejscu ktoś się podzieli swoimi doświadczeniami lub wskaże odpowiedni temat? Mam nowego Civica 4D z 2012 wersje S czyli 15'' stalowe felgi. Chce kupić aluminiowe 16'' lub 17'' co wiąże się ze zmianą rozmiaru z 195x65 które mam obecnie na 205x55x16 lub 225x45x17. Teraz mam zimówki goodyear'a i spala mi od 5,7 do 6,7 na trasie, ok 10-10,5 w mieście. Jaka może być różnica w spalaniu na letnich szerszych oponach w porównaniu do tego co mam obecnie w takich warunkach atmosferycznych jakie nam przyroda w tym roku zaoferowała?
Jeśli zależy Ci na prezencji, to tylko felgi 17" ale z oponą 205/50/17, to bardziej odpowiedni rozmiar do tego auta. Węższa opona w dobrej klasie efektywności B albo C będzie lepsza od 225/45/17. Auto nie straci tyle na ekonomice i dynamice, będzie lepiej zachowywało się w koleinach. Dodatkowo, jeśli szukasz felg spoza oferty Hondy, to starałbym się znaleźć coś lżejszego (17" Hondy waży bodajże ok. 12kg). Przy rozsądnym przejściu z 15" na 17" w ekonomice nie powinno być specjalnej różnicy, bardziej odczuje Pani zmianę komfortu jazdy, ale to normalne, gdy przechodzi się 2 rozmiary w górę i opona robi się niższa.
Alternatywa to felga i opona 205/55/16, ale 16" nie będzie tak dobrze wyglądać, ale będzie nieco bardziej komfortowo i cały komplet opon i felg będzie trochę tańszy.
william_dr
05-04-13, 13:08
Mam pytanko: działa CB w Civicu IX? Jeździ ktoś z CB?
Pytam, bo w ostatnim Accordzie wspomaganie kierownicy tak bombarduje falami radiowymi, że CB nie działa, o czym piszą na forum.
Czarno-Czarny
09-04-13, 11:02
Mam pytanko: działa CB w Civicu IX? Jeździ ktoś z CB?
Pytam, bo w ostatnim Accordzie wspomaganie kierownicy tak bombarduje falami radiowymi, że CB nie działa, o czym piszą na forum.
Działa, często korzystam.
Czy oryginalne, seryjne hondowskie felgi 17" powinny mieć pierścienie centrujące, czy zakłada się je bezpośrednio na piastę?
Czy oryginalne, seryjne hondowskie felgi 17" powinny mieć pierścienie centrujące, czy zakłada się je bezpośrednio na piastę?
U mnie nic takiego nie było, a przyglądałem się wymianie zimowych kół na letnie, a jesienią na odwrót.
Dzięki! Ja właśnie nie byłem przy wymianie letnich na zimówki i dlatego się teraz zastanawiałem.
Panowie, powiedzcie czy korki wlewu oleju w silnikach 1,8 benz mają uszczelkę czy nie mają ?
Jak widać nikt poza mną nie zagląda pod maskę. :confused:
Potwierdziło się w serwisie, że jak w każdym innym silniku tak i i tutaj, korek wlewu oleju powinien mieć uszczelkę. Mam nadzieję, że właśnie znalazłem przyczynę ubytku oleju.
U mnie jest uszczelka pod korkiem, ale jeśli nie masz śladów oleju na silniku wokół korka, to przyczyny ubytków szukałbym gdzie indziej.
@ KTYL: Mam już nowy korek z uszczelką. Na bocznej / tylnej ściance pokrywy klawiatury był zaciek oleju.... będę teraz obserwował zużycie oleju.
Pozdrawiam
@ KTYL: Mam już nowy korek z uszczelką. Na bocznej / tylnej ściance pokrywy klawiatury był zaciek oleju.... będę teraz obserwował zużycie oleju.
Pozdrawiam
Silnik 1.8 w większości egzemplarzy bierze olej - normalne zużycie w tym silniku to ok. litra na 7-10 tys.km.
nie wiem skąd te dane o zużyciu oleju? Moje auto prawie wcale nie zużywa oleju. Tak samo auta moich znajomych. Co prawda tyczy się to VIII gen - takiego jak miał kolega Zombie, ale różnice w konstrukcji silników nie są duże. Jedynym rozwiązaniem wydaje się być zakup Forda...
olej zawsze będzie brało jak ktoś lata na VTEC'u
nie wiem skąd te dane o zużyciu oleju? Moje auto prawie wcale nie zużywa oleju. Tak samo auta moich znajomych. Co prawda tyczy się to VIII gen - takiego jak miał kolega Zombie, ale różnice w konstrukcji silników nie są duże. Jedynym rozwiązaniem wydaje się być zakup Forda...
A co ma Ford do tego ? Są wpisy na forum - liczne, z których wynika że większość 1.8 bierze olej. Mój także brał.
olej zawsze będzie brało jak ktoś lata na VTEC'u
Widocznie nie wszyscy tu latają, a duszą do 2000 obr/min....;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?174996-Zu%BFycie-oleju-Civic-IX-gen - by nie być gołosłownym....to kolejny wątek o braniu oleju 1.8.......
butler.gdansk
24-04-13, 10:23
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?174996-Zu%BFycie-oleju-Civic-IX-gen - by nie być gołosłownym....to kolejny wątek o braniu oleju 1.8.......
Jednemu bierze, drugiemu nie... A Ty wkładasz wszystkich do jednego wora z opisem "bierze".
Kolega mojego ojca kupił 1.8 IXgen w pierwszym rzucie i dolał mu 0,5l oleju po 10000km. Teraz ma 25000 i przed wymianą na nowy olej stan się już nie zmienił.
Widziałem jak jeździ, synrdom ciężkiej nogi mu często dokucza.
Jednemu bierze, drugiemu nie... A Ty wkładasz wszystkich do jednego wora z opisem "bierze".
Kolega mojego ojca kupił 1.8 IXgen w pierwszym rzucie i dolał mu 0,5l oleju po 10000km. Teraz ma 25000 i przed wymianą na nowy olej stan się już nie zmienił.
Widziałem jak jeździ, synrdom ciężkiej nogi mu często dokucza.
Przecież nie piszę, że wszystkim - piszę WIĘKSZOŚCI na podstawie swoich doświadczeń i danych z serwisów Hondy, w których bywałem oraz wpisów na forach internetowych - na pewno nie są to jednostkowe wypadki.
Ciekawe promocje u jednego z dealerów - np. bagażnik dachowy z 1700 zł przeceniony na 700 - http://www.hondaplaza.pl/pl/samochody/promocje/promocje-na-serwis-czesci-i-akcesoria.html - gdybyście znaleźli np. u swoich dealerów coś interesującego to proszę o link
Gdzie widzisz taką przecenę? Największa jest na bagażnik dachowy jest z 1700 na 1450 :) i to do Accorda i CRV. Dla Civicow 150 taniej, czyli wlasnie owe 15%. Jakas wyprzedaz widzialem tez w autokopexie w katowicachl (http://www.autokopex.pl/pl/samochody/czesci-i-akcesoria/wyprzedaz-czesci/2/40/0/0.html) ale to faktycznie wyprzedaż tego co mają na stocku bo wybór mizerny ;)
Reguralne ceny są na http://www.honda-access.com/pl/pl/home.jsp porównaj sobie ceny na bagażnik dachowy civic 4 d z 1700 na 800
Mam civica IX gen 2012, zadam może głupie pytanie, ale nie wiem jak przełączyć na wyświetlaczu żeby pokazywało średnie spalanie, a nie ile jeszcze mogę przejechać. Mam gdzieś wrażenie jak by nie było takiej opcji w menu.
Marynarz1985
27-04-13, 17:38
Tak na szybko bo nie mam Civica ani instrukcji pod ręką: Menu | Display Setup | Trip Computer | Average Fuel. Coś w ten deseń, jak się mylę to proszę poprawić.
Szkoda tylko że nie można pokazać spalania za cały przebieg auta, tylko za trase A i B :(, chyba że jest taka możliwość ale ja o niej nie słyszałem.
Jakie pokrowce kupić do Civa? Kurczę mam psa, a ten zaraz wszystko zmasakruje... ;)
Jak już muszą być to takie , które współgrają z poduszkiami powietrznymi o ile takie robią.
Czy to prawda, że lakiery metalizowane są dużo trwalsze od perłowych ?
Drugie pytanie o wbudowaną nawigacje. Jak z mapami PL, jak z pokryciem i aktualizacjami? Czy navi ma inne funkcje: np wyświetlanie obrazu z kamery cofania?
Gdzie jest przeniesione sterowanie radiem w autach z Navi?
Czy to prawda, że lakiery metalizowane są dużo trwalsze od perłowych ?
Nie prawda...o trwalosci lakieru decyduje powloka lakieru bezbarwnego,a nie baza kolorystyczna.
Nie ma znaczenia...solid,perla,metalic,xiralic,chroma fleur...to tylko tlo.
Wiele osob mysli,ze lakiery solidowe/gladkie sa bardziej miekkie niz metalic.Po prostu na lakierach metalicznych widac mniej uszkodzen,poniewaz maja ziarno aluminiowe i specyficznie odbijaja swiatlo,co utrudnia dla obserwatora zauwazenie np.drobnych rys eksploatacyjnych.
Czy u Was też się tak brudzą wykładziny w środku? ;/
Gdzie kupujecie olej 0w-20 na dolewki? Odwiedziłem parę miejsc, ale ciężko to cholerstwo dostać...
william_dr
06-05-13, 17:11
Gdzie kupujecie olej 0w-20 na dolewki? Odwiedziłem parę miejsc, ale ciężko to cholerstwo dostać...
podobno tylko w ASO albo na necie.
podobno tylko w ASO albo na necie.
No właśnie w ASO mają po 77zł / litr. Trochę drogo. Przy wymianie oleju chyba poproszę o zalanie 0w-30.
A pod jaką marką jest ten olej? Czyje ma logo i jaka jest dokładna nazwa?
No właśnie w ASO mają po 77zł / litr. Trochę drogo. Przy wymianie oleju chyba poproszę o zalanie 0w-30.
http://allegro.pl/amsoil-signature-asm-0w20-1qt-honda-wwa-piastow-i3158761937.html - spokojnie możesz tego dolać.
Nie zalewaj 0W30, ani 5W30, lej 0W20 zawsze.
serwis w Belgii leje tylko 5W30-zawsze, a do diesla 5W40
http://allegro.pl/amsoil-signature-asm-0w20-1qt-honda-wwa-piastow-i3158761937.html - spokojnie możesz tego dolać.
Nie zalewaj 0W30, ani 5W30, lej 0W20 zawsze.
W serwisie w Katowicach leją przy wymianie właśnie 5W30. Powiedzieli, że OW20 jest zbyt rzadki.
A pod jaką marką jest ten olej? Czyje ma logo i jaka jest dokładna nazwa?
Olej jest marki Honda, w Mirkowie pod Wrocławiem kosztuje 77PLN/l. Dokładną nazwę podam jutro, bo został w bagażniku.
Nie zalewaj 0W30, ani 5W30, lej 0W20 zawsze.
Możesz podać jakieś argumenty przemawiające za tym stwierdzeniem?
W serwisie w Katowicach leją przy wymianie właśnie 5W30. Powiedzieli, że OW20 jest zbyt rzadki.
Tia, Honda zaleca 0W20, a pan Henio się z tym nie zgadza....lejcie 0W20 - silnik łatwiej się wkręca na obroty, łatwiej odpala, mniej zużywa się przy zimnym rozruchu - przerabiałem temat, można wyczuć różnicę między 5W30, a 0W20......ten silnik jest skonstruowany tak, aby nie było problemów z 0W20 i na dodatek lepiej chodzi i na pewno nie jest to widzimisię tylko moje, bo podobnych opinii jest wiele.
Honda zaleca 0W20
Gwoli ścisłości to Honda do benzyniaków zaleca 0w-20, 5w-30 lub 0w-30 ;-)
bo podobnych opinii jest wiele
Dopóki te opinie nie są podparte konkretnymi źródłami, a tylko "subiektywnymi odczuciami" i opiniami "panów Władków", to ja jednak bardziej ufam opiniom mechaników z ASO, w końcu co nieco o tych samochodach wiedzieć powinni...
Gwoli ścisłości to Honda do benzyniaków zaleca 0w-20, 5w-30 lub 0w-30 ;-)
Dopóki te opinie nie są podparte konkretnymi źródłami, a tylko "subiektywnymi odczuciami" i opiniami "panów Władków", to ja jednak bardziej ufam opiniom mechaników z ASO, w końcu co nieco o tych samochodach wiedzieć powinni...
Rób jak chcesz, skoro tak ufasz, poczytaj jeszcze o oleju 0W20:
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/honda-city/przeglad-po-3-latach-koniec-gwarancji-21517/
Honda zaleca najbardziej 0W20, alternatywnie 0W30, 5W30, ale lej sobie co tam chcesz, ja miałem porównanie 5W30 do 0W20 i swoje zdanie mam - nowe auta wolą lekkie oleje ;)
PerfectLife
09-05-13, 01:49
Na stronie hondy w specyfikacjach zobaczyłem, że jest funkcja fallow me home. Niby jak to włączyć? W poprzednim aucie trzeba było pociągnąć dźwignie tak jak mrugając długimi światłami na wyłączonym silniku. Ale w hondzie myślalem, że tego nie ma. A na stronie piszą, że jest. Wie ktos???
Gwoli ścisłości to Honda do benzyniaków zaleca 0w-20, 5w-30 lub 0w-30 ;-)
Dopóki te opinie nie są podparte konkretnymi źródłami, a tylko "subiektywnymi odczuciami" i opiniami "panów Władków", to ja jednak bardziej ufam opiniom mechaników z ASO, w końcu co nieco o tych samochodach wiedzieć powinni...
Proszę bardzo:
http://zmienolej.pl/kompendium-wiedzy/46-jaki-olej-do-hondy
DYLEMAT:
kuć i dmuchać b16a2 czy ładować K-serie? jak to sie ma z wytrzymałością?
SORY Panowie, nie ten dział, jeszcze świeży jestem, pozdro :o
DYLEMAT:
kuć i dmuchać b16a2 czy ładować K-serie? jak to sie ma z wytrzymałością?
Do 9 gena??? Bo jeżeli nie to chyba nie ten dział.
Mam pytanie odnośnie ciśnienia w oponach. Mam wersję 1.8 Comfort na kołach 205/55/R16 i na słupku od strony kierowcy jest przyklejona etykieta z wartościami ciśnienia na przedniej i tylnej osi 2.1 bar (ciśnienie zależy od obciążenia, sa tam podane inne wartości). Ostatnio zmieniałem w serwisie koła zimowe na letnie. Wczoraj z ciekawości sprawdziłem ciśnienie przenośnym ciśnieniomierzem i okazało się że mam 2.8 bar. Czy takie ciśnienie jest dobre? Czy mam spuścić powietrze do wartości 2.1 bar znajdującej się na słupku od strony kierowcy? Proszę Was abyście podali jakie ciśnienie jest właściwe. Interesuje mnie tylko ciśnienie dla kół w rozmiarze 16''.
Dzięki za pomoc.
Proszę Was abyście podali jakie ciśnienie jest właściweWe wszystkich autach prawidłowe ciśnienie jest podane na etykiecie i takie powinieneś stosować . Honda wie co pisze . Sprawdź ciśnieniomierz albo zmień serwis:)
Auta fabrycznie na czas transportu mają nabite 2,8, serwis powinien to zmniejszyć do 2,1-2,2.....jak tego nie zrobi jeździ się na twardo :D
Ja, jak wymieniłem po sezonie na letnie, które nie jeździły (kupiłem autko w listopadzie) miałem nabite 3,5 :D
A ja jeździłem miesiąc na letnich w tamtym roku. Teraz przy okazji wymiany kapcia sprawdziłem i też się trochę przeraziłem bo miałem 3,8... po spuszczeniu do zalecanych 2,1 zupełnie inaczej się jeździ...
Czym czyścić ekran Nawigacji?
Mam Sporta + Navi (beż żadnych standardowy zestaw grający). Czy jest jakiś sposób na zmianę (equalizer) charakterystyki dźwięku? Jak dla mnie za dużo basów trochę jest. Przewertowałem obie instrukcje i NIC nie znalazłem w tym temacie :(
Jest na bank. W ustawieniach jeśli dobrze pamiętam jest nutka i tam wchodzisz pisze z głowy i ustawiam w języku Flamandzkim tak że nie wiem jak dokładnie opcje się nazywają
Jest na bank. W ustawieniach jeśli dobrze pamiętam jest nutka i tam wchodzisz pisze z głowy i ustawiam w języku Flamandzkim tak że nie wiem jak dokładnie opcje się nazywają
Znalazłem... Przycisk MENU, -->Ustawienia->efekty dźwiękowe .
Ile mniej więcej jest jeszcze paliwa w baku od momentu zapalenia się kontrolki rezerwy?
Ile mniej więcej jest jeszcze paliwa w baku od momentu zapalenia się kontrolki rezerwy?
Jakieś 7 litrów. Ja po zapaleniu się rezerwy tankuje ok 43 litry do drugiego odbicia pistoletu.
Każda uszczelka w drzwiach na dole ma odkształcenie w postaci wgniecionego kwadratu . TTTM (ten typ tak ma) i machnąć ręką czy jechać do ASO?
Czy w wersji Comfort jest możliwość dogrania tapety z pamięci USB ?
Oczywiście, że tak , masz opisane to w instrukcji samochodu.
No właśnie wywala mi błąd, że nie może załadować pliku. Rozdzielczość i wielkość pliku dostosowana wg. instrukcji obsługi. Testowane na 2 pen drivach.
może format nieodpowiedni.
Każda uszczelka w drzwiach na dole ma odkształcenie w postaci wgniecionego kwadratu . TTTM (ten typ tak ma) i machnąć ręką czy jechać do ASO?
ten typ tak ma sprawdziłem w pracy każdy civic tak ma to jest miejsce zgrzewu uszczelki
Jak wygląda sprawa docierania auta po zakupie ? Ma ktoś jakieś informacje z tym związane, jakieś instrukcje ?
jest wiele teorii co do docierania najlepiej po pierwszym tysiącu wymienić olej i 4-5tys jeździć spokojnie lecz nie zamulacjąc czyli jeździć do 3-4tys i czasami przeciągnąć lecz nie do odcinki i tyle. A serwis mówi ze do pierwszej wymiany (7500km zalecany) oleju jeździć spokojnie.
ja w dwóch salonach usłyszałem że nie trzeba docierać i nie trzeba wymieniać oleju do pierwszego przeglądu. ale z doświadczenia widzę ze jednak silnik musi się dotrzeć, widzę to po spadającym spalaniu, dlatego pierwsze parę tysi przejeździłem grzecznie.
Oczywiście że silnik musi się dotrzeć. Nie jest to tak jak w przypadku poloneza czy malucha że elementy były wykonane w tolerancji do setnych, a może i dziesiątych części milimetra gdzie po pierwszej wymianie oleju znajdowano opiłki metalu. Obecnie technologia poszła zdecydowanie w przód i elementy są wykonywane z dokładnością mikrona co nie znaczy że elementy się nie muszą spasować. Auto przy wyjeździe z fabryki jest częściowo dotarte poprzez sprawdzenie go na każdym biegu w pełnym zakresie obrotów na hamowni lecz wtedy można tylko zdiagnozować czy auto nie posiada wady fabrycznej poprzez niewłaściwy montaż podzespołów. Ja u siebie przefiltruje olej na gazie i rozbiorę filtr oleju w celu sprawdzenia z czystej ciekawości co tam się narobiło w silniku po prawie 8 tys km. Taka jest moja teoria wyniesiona ze szkoły, opinii mechaników i pracy w warsztacie.
A serwis mówi ze do pierwszej wymiany (7500km zalecany) oleju jeździć spokojnie. A w moim ASO ( auto west )powiedzieli żeby nie oszczędzać silnika , zmieniać biegi przy ok. 4000 obr. i czasami docisnąć ale nie do samej odcinki . Odradzali spokojną jazdę (tak jak np. w fordzie zmieniać przy 2000-3000 obr.) żeby nie zamulić silnika
gienio z podobną opinią z salonu i ja się spotkałem. Jeździć normalnie ! Jak trzeba wyprzedzić to redukcja i rura. Byle nie do odcinki. No i pomimo, że nie jest to wymagane to polecają przy 3 tyś km przebiegu wymienić olej z fabrycznego którym jest zalany silnik czyli 0W20 na 5W30.
P.S.
Jak wyłącza się system auto start-stop ?
P.S.
Jak wyłącza się system auto start-stop ?
pod panelem klimy masz okrągły czarny przycisk A w takim kółeczku.
"Zalecana" wymiana oleju przy 3 czy więcej tys. km to kretynizm - czytaj naciąganie naiwnego na kasę - w końcu salon uwielbia zarabiać ;) Honda (w zasadzie wszystkie firmy obecnie) nie zaleca wymiany oleju do pierwszego przeglądu i tego należy się trzymać, ewentualne opiłki i tak wylądują w filtrze oleju, a auto na dotarciu - do 1000-1500 km ma być jeżdżone spokojniej, ale nie zamulane - w Hondzie do ok. 5000 nieraz można je przeciągnąć, a normalnie do 4000-4500 jeździć, po tym przebiegu już można do odcinki kręcić i wymienić olej na pierwszym przeglądzie - jak byk stoi to w instrukcji, ale "mądrzy" dealery wpadli na pomysł naciągactwa na kasiorę i jak widać to działa na wielu !
jest wiele teorii co do docierania najlepiej po pierwszym tysiącu wymienić olej i 4-5tys jeździć spokojnie lecz nie zamulacjąc czyli jeździć do 3-4tys i czasami przeciągnąć lecz nie do odcinki i tyle. A serwis mówi ze do pierwszej wymiany (7500km zalecany) oleju jeździć spokojnie.
Po tysiącu to wymieniano olej w Polonezie, jak widać Komuna wciąż żywa !!! :D
ja w dwóch salonach usłyszałem że nie trzeba docierać i nie trzeba wymieniać oleju do pierwszego przeglądu.
To uczciwe salony były....
No i pomimo, że nie jest to wymagane to polecają przy 3 tyś km przebiegu wymienić olej z fabrycznego którym jest zalany silnik czyli 0W20 na 5W30. W moim salonie nic nie gadali o wcześniejszej wymianie oleju . Zalecają wymianę co ok. 10 tys. ale komputer w aucie sam analizuje sposób jazdy i to on podpowiada kiedy wymienić (bardziej ciśniesz częściej wymieniasz:cool: ) i to ma sens
Po tysiącu to wymieniano olej w Polonezie, jak widać Komuna wciąż żywa !!! Ma haniula po 2000 km. miała jeszcze tak czyściutki olej , że trzeba się było mocno wpatrywać w bagnet aby zobaczyć wilgoć na tym pomarańczowym :)
gienio, a jaki Ci zalecają olej ? 0w20 czy 5w30 ? i jakiej firmy ?
ale "mądrzy" dealery wpadli na pomysł naciągactwa na kasiorę i jak widać to działa na wielu !
wg mnie guzik prawda ponieważ ASO Hondy powiedziało mi, że wymianę po 3 tyś km zrobią mi za darmo.
gienio, a jaki Ci zalecają olej ? 0w20 czy 5w30 ? i jakiej firmy ? Zalali po 10000 km. shell helix ultra AM-L 5w30 ale wydaje mi się że na nim hania pali odrobinę więcej .:( A czy popija oliwkę 5w30 i ile to napiszę za jakiś czas (0w20 łyknęła ok. 1 l. na 10 tys. km. )
wymianę po 3 tyś km zrobią mi za darmo. Jeśli za darmo to wymieniaj ale ja nie widzę sensu , co 10 tys. to i tak dość często :)
Zalali po 10000 km. shell helix ultra AM-L 5w30 ale wydaje mi się że na nim hania pali odrobinę więcej .:(
No bo trzeba lać 0W20 ;)
No bo trzeba lać 0W20 proponują 5w30 bo troszkę geściejszy i ma mniej pić oliwki (bo moja hania to oliwa jest ;)) za jakiś czas będę miał porównanie . Cena za 0w20 i 5w30 podobne .
Jeśli chodzi o mnie to jak poczytałem instrukcje obsługi i pogadałem z ASO to póki co zostane przy 0W20 ze względu na zalecenia producenta, niższe spalanie oraz może minimalnie ale jednak łatwiejszy rozruch w zimie. Cena 5w30 i 0w20 praktycznie taka sama.
Pytanie z innej beczki. Czy podczas zapalania auta po ustawieniu na zapłon czekacie aż zniknie pomarańczowa kontrolka czy odpalacie od razu - ja czekam aż zniknie :)
http://tnij.org/v0dj
Oliwę łyka każdą, nieważne czy Ow20 czy 5W30, ale minimalnie lepiej jeździ na 0w20 ;)
pomyslcie tez nad wyborem dobrego oleju niewazne czy 0w20 czy 5w30 (ja bym wlal 0w20 lub 0W30 -lepszy do ciasno spasowanych silnikow i jak powiedzial kolega lepszy zimny start).
shell, ktorego proponuje Wam ASO nie jest najwyzszych lotow olejem a nie stracicie gwarancji przynoszac dobrany przez siebie olej na przeglad. waze by spelnial normy opisane prze producenta. co wiecej mozecie paradoksalnie pare zlotych mniej wydac na ten lepszy olej..
PerfectLife
13-06-13, 12:01
Jaką rozdzielczość ma wyswietlacz wielofunkcyjny? (ten i-mid czy jakos tak :))
Czy w wersji Sport 2012 schowek (lub podłokietnik) nie jest chłodzony? Takie odnoszę przynajmniej wrażenie.
william_dr
21-06-13, 15:08
W IX genie w wersji sport nie ma chłodzonego schowka po stronie pasażera i wydaje mi się, że w lifestyle i executive też.
PerfectLife
24-06-13, 19:40
Licznik przeglądu.
W styczniu miałem robiony przegląd (ten przy 20 000). 3 dni temu patrzyłem z ciekawości ile mam jeszcze do kolejnego przeglądu. Pojawiło się 6800 km czy jakoś tak. A tu dzisiaj niespodzianka bo pojawia mi się komunikat o przeglądzie. Wszystko niby w miare ok. Ale dlaczego nagle licznik przeglądu pokazuje mi 1100 km ? Gdzie wyparowalo 5000 km? W ASO powiedzieli, że przegląd sie robi co 20 000 km lub jak komputer pokaze. Wiec wyglada na to, ze jak zrobie przeglad teraz i za tydzien mi sie znowu wyswietli komunikat to przeglad musze zrobic jeszcze raz.... Masakra
Jak to jest z systemem kontroli trakcji ? Czy domyślnie jest to włączone czy wyłączone ?
PerfectLife
25-06-13, 13:43
Wlaczone :)
Hmm to ja już nie wiem. Bo ja nie czuje tej kontroli trakcji :). I przy ustawieniu na zapłon przez ułamek sekundy widzę na kontrolce pomarańczowej symbol auta w pośligzu i napis OFF. Jak mi sie uda to cykne foto.
Kontrola trakcji mignie jak np. zerwiesz przyczepność przy ruszaniu - najłatwiej to sprawdzić czy działa, po włączeniu zapłonu powinna być włączona domyślnie i można ją wyłączyć ręcznie przyciskiem.
Licznik przeglądu.
W styczniu miałem robiony przegląd (ten przy 20 000). 3 dni temu patrzyłem z ciekawości ile mam jeszcze do kolejnego przeglądu. Pojawiło się 6800 km czy jakoś tak. A tu dzisiaj niespodzianka bo pojawia mi się komunikat o przeglądzie. Wszystko niby w miare ok. Ale dlaczego nagle licznik przeglądu pokazuje mi 1100 km ? Gdzie wyparowalo 5000 km? W ASO powiedzieli, że przegląd sie robi co 20 000 km lub jak komputer pokaze. Wiec wyglada na to, ze jak zrobie przeglad teraz i za tydzien mi sie znowu wyswietli komunikat to przeglad musze zrobic jeszcze raz.... Masakra
dziwny przypadek skoro wiesz że masz zrobić przegląd za kilka tys to sam wyzeruj przegląd, a po przeglądzie wyzerujesz ponownie. Wiem ze komputer liczy dni lub km może serwisant przez pospiech usunął tylko km i nie sprawdził czy dni się zmieniły. Krąży też teoria ze komputer sam oblicza czas do serwisu jeśli ostro przeciągasz silnik lub go katujesz lecz jest to nieprawda, niektóre marki samochodowe maja takie cos ale nie honda.
W XI generacji komputer decyduje o terminie przeglądu. W przypadku wymiany oleju (przegląd A) jest to max 20 tyś.km . Przegląd techniczny B liczony jest w dniach ( przeważnie raz do roku). W zeszłym tygodniu byłem na przeglądzie B. komputer wyświetlił zapchany filtr kabinowy i regulacje w układzie hamulcowym. Po skasowaniu przeglądu B pojawił się A - dystans 5900km.
Wychodzi na to że serwis trzeba będzie odwiedzać 2 razy w roku. Za przegląd B zapłaciłem 330zł z materiałami.
aluminiowy
02-07-13, 21:45
Czy ktoś z was próbował otwierać tylne okno przy prędkości około 100km/h. Dzisiaj chciałem przewietrzyć w aucie i kabina wpada w taki rezonans że nie można wytrzymać.
Jakie śruby do dojazdówki?
Kupiłem dojazdówkę i po kilku dniach mnie dopiero "olśniło",że muszę pewnie kupić jakieś inne , niż do org. felg aluminiowych, śruby do tego kółka. Co polecacie?
Jak masz ori alu to będą pasowały do dojazdówki.
Jak masz ori alu to będą pasowały do dojazdówki. Dzięki, takie samo info też dostałem w ASO.
Czy Wam również falują obroty biegu jałowego gdy jest klima włączona na duże obroty ? Jak i również gdy chodzi klima, a autko wkręca się na obroty to czasami potrafi leciutko szarpnąc - nie idzie płynnie ?
Czy Wam również falują obroty biegu jałowego gdy jest klima włączona na duże obroty ? Jak i również gdy chodzi klima, a autko wkręca się na obroty to czasami potrafi leciutko szarpnąc - nie idzie płynnie ?
Dokładnie tak miałem w VIII genie, myślę że to normalne, brakuje momentu obrotowego i dlatego klima wyczuwalnie obciąża silnik. Obroty zaś nieco falują przez włączającą się sprężarkę klimy, na pewno nie ma tu jednak żadnej usterki.
Aleksander
10-07-13, 11:45
http://otomoto.pl/honda-civic-honda-civic-1-4-i-s-90-km-C29844592.html Może mi ktoś powiedzieć jakie jest oznaczenie silnika w tej hani? :)
i czy opłaca się ją kupić? ;)
propably D14A4 SOHC 16V a czy sie opłaca to już do kogo innego
Czy Wam również falują obroty biegu jałowego gdy jest klima włączona na duże obroty ? Jak i również gdy chodzi klima, a autko wkręca się na obroty to czasami potrafi leciutko szarpnąc - nie idzie płynnie ?
Potwierdzam, co więcej nie jestem pewien czy falowanie nie wystepuje tez na biegu jalowym na wylaczonej klimie, albo cos a'la delikatne wibracje ....
Potwierdzam, co więcej nie jestem pewien czy falowanie nie wystepuje tez na biegu jalowym na wylaczonej klimie, albo cos a'la delikatne wibracje ....
Występuje - ten typ tak ma.
Występuje - ten typ tak ma.
A mój typ tak nie ma.
Moj ma od niedawna , aktualny przebieg 7000km :(
Moj ma od niedawna , aktualny przebieg 7000km :(
Z tym, że to jest normalne, ojciec w Accordzie też tak ma.
A mój typ tak nie ma.
Bo tego nie zauważasz...
[QUOTE=zombie6;
Bo tego nie zauważasz...[/QUOTE]
Zauważam, bo było tak w moim poprzednim Renault Clio III, a tu jest równiutko.
Jak zombie6 powiedział, że nie zauważasz to znaczy że nie zauważasz i koniec dyskusji :D
Jak ktoś nie zauważa tego swoistego mulenia z załączoną klimą to sorry - niczego nie zauważy - także różnicy między osiągami na kołach 205/55R16, a 225/45R17 na fabrycznych ciężkich felach....podobnie nie zauważy delikatnych wibracji czy pływania obrotów - także delikatnego na biegu jałowym.....zależy jak kto jest wyczulony, ale także jak operuje gazem z włączoną klimą - przy delikatnym naciskaniu jest lepiej niż w momentach gdy mocniej wciśniemy i chcemy przyspieszać gwałtowniej - wtedy wyraźnie czuć, że jest tak jakby lekko zaciągnięty ręczny, a dopiero po chwili auto odpuszcza i lepiej przyspiesza......nie ma tej płynności auta z wyłączoną klimą....intensywność owego mulenia zależy też od prędkości nawiewu klimy i ogólnie warunków atmosferycznych - raz może być więc większe, raz mniejsze, ale jest......
Pierwszy raz zgadzam się z użytkownikiem zombie 6 :o aż sam nie wierzę w to co piszę ale faktycznie ma rację!
Zamieszczone przez poziomek
Potwierdzam, co więcej nie jestem pewien czy falowanie nie wystepuje tez na biegu jalowym na wylaczonej klimie, albo cos a'la delikatne wibracje ....
Występuje - ten typ tak ma.
Chodzi o falowanie bez klimy. Wiadomo jak sprężarka się załączy to obroty muszą podskoczyć, bo jest spory pobór mocy.
aluminiowy
17-07-13, 19:37
Witam Was.
Wybieram się na wakacje za granicę. W niektórych krajach przez które będę jechał wymagane jest posiadanie kompletu żarówek. Jakie żarówki wg Was powinienem mieć?
Pozdrawiam.
Kup sobie jakiś zestaw żarówek, będziesz tam miał w pudełku większość tego, co ma szanse paść w drodze. Słowaccy policjanci są w sprawdzaniu żarówek najlepsi: masz w samochodzie światła mijania ksenonowe, a oni się czepiają, że nie masz zapasowej H4. Ale czasem się trafi rozgarnięty, który rozróżnia typy. W przypadku ksenonów, zapasowego palnika wozić nie musisz, bo tłumaczysz się zawsze, że palniki mogą być wymienianie tylko w ASO (tak napisali ci w instrukcji obsługi samochodu). Dobrze mieć ze sobą zestaw bezpieczników, szczególnie jak jedziesz z nawigacją zasilaną z gniazda zapalniczki. Czasem te zasilacze potrafią generować przetężenia prądowe i bezpieczniki lecą (tak miałem z zasilaczem z Mio i Navroad w 2 różnych samochodach).
Witam Was.
Wybieram się na wakacje za granicę. W niektórych krajach przez które będę jechał wymagane jest posiadanie kompletu żarówek. Jakie żarówki wg Was powinienem mieć?
Pozdrawiam.
W świetle prawa nie musisz mieć wyposażenia auta odpowiadającego krajowi, przez który jedziesz a krajowi rejestracji. Mówi o tym konwencja wiedeńska. Chociaż pewnie łatwiej kupić komplet żarówek i kamizelkę odblaskową niż się kłócić z policmajstrem w języku niekoniecznie zrozumiałym.
Czy do 9gen. pasują felgi stalowe OEM (5x114.3, ET55, 6.5 cala, 16") z 8gen?
Teoretycznie w IX gen jest ET 45, ale ja nie dopatrzyłem tego jak kupowałem felgi na zimówki i kupiłem właśnie 55 i na takich przejeździłem od stycznia do kwietnia. Nic niepokojącego przez ten czas nie zauważyłem.
ECON włączony. Trasa. Czy jak wciskam gaz do dechy to mam "pod kopytem" pełna moc? Czy też w trybie ECON inaczej to jest zaprogramowane? Wydaje mi się,że idzie na 100% ale jakoś jeszcze nie czuje jeszcze tak do końca różnic między jazdą z ECON ON i OFF.. A wy jakie macie odczucia?
ECON włączony. Trasa. Czy jak wciskam gaz do dechy to mam "pod kopytem" pełna moc? Czy też w trybie ECON inaczej to jest zaprogramowane? Wydaje mi się,że idzie na 100% ale jakoś jeszcze nie czuje jeszcze tak do końca różnic między jazdą z ECON ON i OFF.. A wy jakie macie odczucia?
Moim zdaniem ECON działa. nie tylko aktywnie (zamula auto) ale też działa na moją świadomość i ciągle chcę żeby te paski po bokach prędkościomierza były zielone. Udało mi się przejeździć 1 bak w ten sposób w Krakowie, spalanie przy dystrybutorze 7.2 - dla mnie bomba. Jeszcze większa bomba jak ECON wyłączyłem - przez chwilę czułem jakby auto miało 1.6 ecoboost 182KM pod maską (pozdrowienia dla zombie6 :P )
Jak wciskam gaz w podłogę w trybie ECON to jednak mam wrażenie że jest pełna moc, tylko jakby wyje głośniej niż zwykle...
spalanie przy dystrybutorze 7.2 - dla mnie bomba
Spalanie rewelka, ja w te upały to o 8mke walczę z przodu ;)
Ps: jakie masz opony? 225 szerokości 17" czy 205 16"?
Spalanie rewelka, ja w te upały to o 8mke walczę z przodu ;)
Ps: jakie masz opony? 225 szerokości 17" czy 205 16"?
faktycznie, powinienem doprecyzować: to było w czerwcu, jak jeszcze były normalne temperatury...
opony 225 17''. ostatnio (już w upały i bez ECON) spaliła 8.5l i nie jeździłem grzecznie, ale jeżdzę sam i zazwyczaj też nie w godzinach szczytu.
faktycznie, powinienem doprecyzować: to było w czerwcu, jak jeszcze były normalne temperatury...
opony 225 17''. ostatnio (już w upały i bez ECON) spaliła 8.5l i nie jeździłem grzecznie, ale jeżdzę sam i zazwyczaj też nie w godzinach szczytu.
Mi się wydaje,że od ECONa bardziej istotne są strzałki podpowiadające zmianę biegu + ECONowe wskaźniki/kolorki wokół prędkościomierza. Bez ECONa trzymając się zasad wczesnej zmiany biegów i delikatnego przyśpieszania powinno teoretycznie wyjść badzo podobnie.
PS: eco-driving często zaleca dynamiczne przyśpieszanie do zadanej prędkości i potem lajtowa jazda z przewidywaniem sytuacji drogowych. Obserwując zachowanie auta na tempomacie w trybie ECON i podpowiadacza od strzałek wydaje mi się,że Honda zachęca do delikatnego przyśpieszania. I teraz pytanie która droga jest słuszna jeżeli chodzi o oszczędność?
ECON włączony. Trasa. Czy jak wciskam gaz do dechy to mam "pod kopytem" pełna moc? Czy też w trybie ECON inaczej to jest zaprogramowane? Wydaje mi się,że idzie na 100% ale jakoś jeszcze nie czuje jeszcze tak do końca różnic między jazdą z ECON ON i OFF.. A wy jakie macie odczucia?Wjedź na równą, pustą prostą, zacznij przyspieszać i niezmieniając biegu pedał w podłogę i wyłącz ECON to po jakiś 2 sek poczujesz że puścił;) Econ czuć już nawet przy samym ruszaniu. Bez Econu przy ruszaniu nie dodaje gazu żeby się toczyć, a z Econem jest to awykonalne i trzeba jednak przegazować.
Ogólnie działa to ustrojstwo, faktycznie oszczędza w minimalnym stopniu paliwo, ale więcej daje styl jazdy.
Mi się wydaje,że od ECONa bardziej istotne są strzałki podpowiadające zmianę biegu + ECONowe wskaźniki/kolorki wokół prędkościomierza. Bez ECONa trzymając się zasad wczesnej zmiany biegów i delikatnego przyśpieszania powinno teoretycznie wyjść badzo podobnie.
PS: eco-driving często zaleca dynamiczne przyśpieszanie do zadanej prędkości i potem lajtowa jazda z przewidywaniem sytuacji drogowych. Obserwując zachowanie auta na tempomacie w trybie ECON i podpowiadacza od strzałek wydaje mi się,że Honda zachęca do delikatnego przyśpieszania. I teraz pytanie która droga jest słuszna jeżeli chodzi o oszczędność?
Skłaniam się ku wersji, że jeźdząc w mieście bez econu, a stosując przytoczoną przez Ciebie zasadę ecodrivingu będziemy mieli lepsze wyniki spalania (stosuję i się sprawdza). Zasada ta mówi o sprawnym rozpędzaniu z pedałem wciśniętym na 3/4 i zmianę biegów dla benzyny przy ~2.5 tyś obr., następnie po uzyskaniu prędkości docelowej, unikaniu niepotrzebnego operowania gazem - i dopiero tutaj uważam, że tryb econ może przynieść jakieś korzyści (jeśli ktoś ma stopę podatną na nerwowe ruchy).
Wjedź na równą, pustą prostą, zacznij przyspieszać i niezmieniając biegu pedał w podłogę i wyłącz ECON to po jakiś 2 sek poczujesz że puścił;)
Hmmm raczej trzeba by do odcinki z ECONEM i bez ECONA potestować. Bo wyłączając ECONa w trakcie przyśpieszania nigdy nie wiem czy się lepiej zbiera bo dochodzi po umownych 2s do wyższych obrotów które dają wyższą moc, czy jest tak jak piszesz i ECON kastruje jednak przy pedale na 100% wciśniętym.
Econ czuć już nawet przy samym ruszaniu. Bez Econu przy ruszaniu nie dodaje gazu żeby się toczyć, a z Econem jest to awykonalne i trzeba jednak przegazować.
Ruszanie normalnie (bez pedału w podłodze) to inna bajka i czuję różnicę, mi chodzi o fakt jak przepustnica jest 100% wciśnięta.
Ogólnie działa to ustrojstwo, faktycznie oszczędza w minimalnym stopniu paliwo, ale więcej daje styl jazdy.
Mi to się wydaję,że w ostatnie dni to przez upały, czyli klimę (ustawiam manualnie AC ON nawiew 3kreski 23st) mam podwyższone spalanie. Ostatnio nawet na ECONIE ciężko zawalczyć o niższe spalanie. Tak z ciekawości trochę to testuję....
Hmmm raczej trzeba by do odcinki z ECONEM i bez ECONA potestować. Bo wyłączając ECONa w trakcie przyśpieszania nigdy nie wiem czy się lepiej zbiera bo dochodzi po umownych 2s do wyższych obrotów które dają wyższą moc, czy jest tak jak piszesz i ECON kastruje jednak przy pedale na 100% wciśniętym.
Nie wiem jak to lepiej opisać :D Każdy wyczuwa na swój sposób, ale 100% pewności jak obcina i o ile, da chyba tylko wjechanie na rolki i zmierzenie mocy.
Ciekawe czy ktoś porównywał moce i przebiegi momentu? Może warto skorzystać z jakiegoś Dyno Day i się przekonać.
Jadąc z ECONem włączonym ze stałą prędkością, po wyłączeniu ECONa auto zaczyna przyspieszać ;) Ja mam przynajmniej takie doświadczenia.
Econ to jakieś nieporozumienie - jak go włączyłem na jeździe próbnej to od razu wyłączyłem, ale auto dalej jechało jak jechało, z tym że przynajmniej jechało, a nie snuło się jak CC700 :D
planuję zakup nowego IX gen i pytanie brać benzynę czy diesel? ostatnio naczytałem się o dieslach o tym jak się zapychają itp.
Ja wziąłem benzynę i pięknie pracuje;-)
no ja też się jednak zdecyduję na benzynkę, szkoda mi tylko będzie mojej starej, głośnej i twardej Hanki:(
Co do econa, mnie on po mieście nie przeszkadza. Nigdy nie mieszałem przesadnie w miejskich warunkach, nie widzę, bym odstawał od innych, wręcz przeciwnie- jak 'depnę', auto zbiera się co najmniej wystarczająco (do mojej jazdy). Na trasie co innego- poza może autostradami, w zwykłych polskich warunkach potrzebuję pełniej mocy "na żądanie".
no ja też się jednak zdecyduję na benzynkę, szkoda mi tylko będzie mojej starej, głośnej i twardej Hanki:(
Bierz 1.8 benzynę. Dobry, sprawdzony motor, a diesel nie dość, że ciut mały, to nowość, więc jeszcze nie wiadomo jak się będzie spisywał. Poza tym cena chora!
Cześć,
Jak to w końcu jest z tym przeglądem?
http://imageshack.us/photo/my-images/268/lii1.jpg/
Mam przejechane nieco ponad 8tys i w październiku minie rok od wydania w salonie.
Wg. instrukcji w ramach przeglądu B ogólnie rzecz biorąc czeka mnie przegląd hamulców i zawieszenia.
Czy mogę się spodziewać że chwilę po przeglądzie B wyskoczy mi komunikat o zmianie oleju?
Nie do końca jeszcze to rozkmniiłem....
Pierwszy przegląd po roku lub po max. 20 tys. km w zależności od tego co nastąpi wcześniej....w październiku jedziesz na przegląd i Ci go robią - wymieniają olej i sprawdzają wszystko co ma być sprawdzone w ramach pierwszego przeglądu.
9 gen różni się od 8 gen. Jeśli chodzi o przeglądy to trzeba sugerować się wskazaniami komputera...
Mam pytanie do wszystkich którzy w swoich Haniach zamontowali bluetootha . Napiszcie jaki model , jakiej firmy , wady i zalety . Ile kosztował , gdzie montowaliście , jak działa itp. Jednym słowem wszystko co może być przydatne . Dzięki :)
Ja mam coś takiego - PARROT MKi9000. Wybrałem bo jest niewielki i nie zasłania wskaźników. Wczytuje książkę z telefonu i potem można wybierać głosowo, co sprawdza się bezbłędnie.Odbierać rozmowy też można głosowo, a więc telefon może podróżować w bagażniku. Odtwarza muzykę z telefonu oraz ma chyba możliwość czytania SMSów (nie ustawione u mnie). Można go sparować z paroma telefonami (chyba trzema, między innymi "gada" z iphonem 3S) więc nie ma problemu jak pożyczam samochód od żony. Mikrofony mam podczepione pod lusterkiem wstecznym a dźwięk oraz słyszalność rozmówców jest bardzo dobra. Często rozmawiam z żoną (ona jeździ na co dzień Hanią ;-) i bardzo ładnie słychać bez często spotykanej "studni". Montowałem w ASO razem z innymi wynegocjowanymi akcesoriami. Dokładnej ceny nie pamiętam, ale było to około 600,- . Nie zdecydowałem się na wyświetlacz, bo nie znalazłem na ten zestaw ergonomicznego miejsca (żeby nic nie zasłaniał i jednocześnie żeby dało się coś odczytać na wyświetlaczu).
W swoim samochodzie mam jakiś zestaw nokii i twierdzę że parrot sprawuje się dużo lepiej
PS
Właśnie pytałem się małżonki jak się sprawuje zestaw i powiedziała że od paru dni może odbierać tylko głosowo :-( . A tak chwaliłem. Jutro może tam zajrzę i spróbuję zresetować system. Może zrobię zdjęcia i wrzucę, to zobaczysz jak to wygląda.
Dzięki ze informacje , wiem jak wygląda bo od jakiegoś czasu myślę o zestawie . Ale wal foty może innych też zainteresuje ten temat :)
Pytanko mam. Zauważyłem bardzo miłe usprawnie w autku. Jak jest deszcz i włącze wycieraczki (co oczywiste :)) i klimę na AUTO przy temperaturach NIE wymagajacych klimy to autko inteligentnie i tak włączy klimę aby osuszyć szyby. Moje pytanie brzmi, co determinuje że auto włącza klimę? Czujnik deszczu? Czy fak wyłączenia wycieraczek wyłączy klimę (nie przestetowałem jeszcze)? Czy jakieś inne czujki?
Pytanko mam. Zauważyłem bardzo miłe usprawnie w autku. Jak jest deszcz i włącze wycieraczki (co oczywiste :)) i klimę na AUTO przy temperaturach NIE wymagajacych klimy to autko inteligentnie i tak włączy klimę aby osuszyć szyby. Moje pytanie brzmi, co determinuje że auto włącza klimę? Czujnik deszczu? Czy fak wyłączenia wycieraczek wyłączy klimę (nie przestetowałem jeszcze)? Czy jakieś inne czujki?
Nie bardzo rozumiem. Piszesz, że włączasz klimę na AUTO, więc Ty sam włączasz a nie sama się włącza. Tryb AUTO automatycznie dostosowuje siłę nawiewu i temperaturę powietrza do zadanej temperatury.
w samochodzie znajduje sie czujnik wilgotności (o ile dobrze pamietam to jest to ten sam, ktory mierzy temperature)
w 8 gen jest w poblizu kierownicy - taka 'kratka', w sedanie tu jest:
http://www.8thcivic.com/forums/i-c-e-electrical-security-navigation/103900-adding-auto-c-controls-my-lx-diy-coming-soon-2.html
nie wiem gdzie jest w IX ale zapewne tez go zainstalowali i to on wie kiedy wlaczyc klime w trybie auto
w samochodzie znajduje sie czujnik wilgotności (o ile dobrze pamietam to jest to ten sam, ktory mierzy temperature)
w 8 gen jest w poblizu kierownicy - taka 'kratka', w sedanie tu jest:
nie wiem gdzie jest w IX ale zapewne tez go zainstalowali i to on wie kiedy wlaczyc klime w trybie auto
AAA to wiem który to. Jest koło stacyjki. Dzięki za odpoweidź i wszystko już jasne. :)
Nie bardzo rozumiem. Piszesz, że włączasz klimę na AUTO, więc Ty sam włączasz a nie sama się włącza. Tryb AUTO automatycznie dostosowuje siłę nawiewu i temperaturę powietrza do zadanej temperatury.
O ile ja rozumiem jak działa tryb AUTO to jeżeli temperatura zadana jest np wyższa jakoś znacząco od temp. zewnęgtrznej to klima nie MUSI działać (sensie chłodzenia) i wg. moich pobieżnych obserwacji nie włącza się wtedy w trybie AUTO (chyba). Ale jak jest deszcz i jak kolega poniżej odpisał jest czujnik wilgotności wnętrza, który w trybie AUTO WYMUSZA działanie klimy (plus dogrzewa sobie żeby nie zamrozić kierownika). Temp. w kabinie jest taka jaką keirownik zadał ale z UZYCIEM klimy i przy okazji osuszeniem wnętrza!. Dla mnie SUPER!
PerfectLife
05-10-13, 21:10
Wiecie może jakie rozmiary powinno mieć zdjęcie, żeby po ustawieniu go jako tapeta zajmowało cały ekran? Chce sobie ustawić zdjęcie z sesji fotograficznej syna w dniu chrztu i jest chyba nietypowy rozmiar zdjęcia 5760x3840. Ja to zdjęcie przerabiam m.in do maksymalnych wymiarów z instrukcji obsługi samochodu (1920x936) próbowałem jeszcze 1200x585 ale na dole wyświetlacza jest czarny pasek i na górze też. Jaką muszę ustawić rozdzielczość, żeby to zdjęcie zajmowało cały ekran?
PerfectLife
06-10-13, 01:02
Jeżeli komuś to byłoby potrzebne to jak się zmieni zdjęcie na 1200x675 to jest w miare na cały wyświetlacz. Ale, żeby było tak dokładnie to nie wiem i w necie nie moge znalezc ;/
Jeżeli komuś to byłoby potrzebne to jak się zmieni zdjęcie na 1200x675 to jest w miare na cały wyświetlacz. Ale, żeby było tak dokładnie to nie wiem i w necie nie moge znalezc ;/
Z instrukcji wnioskuję, że wyświetlacz ma 480x234 pikseli.
Musisz więc zachować analogiczne proporcje albo lepiej przygotować obrazek o dokładnie takich wymiarach
(algorytmy skalujące obraz w civicu mogą być gorsze niż w przeciętnym programie graficznym).
edit: chyba faktycznie masz rację, że dane w instrukcji nie są do końca poprawne i taki obrazek nie wypełnia całości.
Tutaj http://imidwallpapers.com/faq podają 840x468. Może to jest właściwy rozmiar. Nie chce mi się teraz iść sprawdzać.
W innym miejscu http://www.crvownersclub.com/forums/20-mobile-electronics/19135-corrected-i-mid-wallpaper-sizes.html :
"My new 2012 CRV EX manual has updated the sizes for the i-MID wallpaper that better fill the screen than those posted before. The CORRECT sizes are: 234 x 420, 468 x 840, or 936 x 1680"
co prawda CRV, ale to chyba ten sam wyświetlacz. I tutaj podają chyba na odwrót, tj. wysokość x szerokość.
PerfectLife
06-10-13, 19:08
chyba faktycznie masz rację, że dane w instrukcji nie są do końca poprawne i taki obrazek nie wypełnia całości.
Tutaj http://imidwallpapers.com/faq podają 840x468.
Ja potem sprawdze to napisze ale wydaje mi sie, ze 840x468 to jest ten wyswietlacz od nawigacji. A te wymiary 480x234 o ile pamiętam to robią pasek na górze i na dole. Raz mi wyszły paski po bokach tylko jak spróbowałem innego rozmiaru.
840x468 jest ok jednak. Są paski na górze i na dole ale o szerokości ok 1 mm wiec moze byc :) Dzieki
edit: Zeby było co do milimetra należy ustawić 420x236 :P Pobawiłem się i wyszło.
Pozdrawiam
Gdzie w tym modelu (1,8) znajduje się gniazdo OBD II?
pod kierownica (nad pedałami) chyba po prawej stronie
Witam czas zakupów nadchodzi.
Po wstępnej selekcji na placu boju zostały
Uniroyal MS Plus 77 205/55 R16 91 T
http://www.oponeo.pl/Temp/uniroyal-ms-plus-77-10524-t-f-l125-sk1.png
lub
Nokian WR A3 205/55 R16 91 H
http://www.oponeo.pl/Temp/nokian-wr-a3-7305-t-f-l125-sk1.png
auto używane tylko w mieście więc skupiam się na odporności prowadzeniu na mokrym, uniroyal znany z deszczoodporności i prowadzenia na wodzie...
Nokian - niby premium...
ceny bardzo podobne - różnica 100zl na komplecie
Nokian mniejsze opory toczenia
Uniroyal cichsza opona
co polecacie?
co kupujecie?
adamkatowice
21-10-13, 14:10
ja z tej pary wybrałbym nokiany, a prywatnie kupiłem goodyear ug8 205/55/r16.
Moim zdaniem obie opony będą dobre. Ja kupiłem te Nokiany ostatniej zimy i nie mogę im nic zarzucić. Uniroyale (tyle że 195x65x15) miałem z kolei w poprzednim samochodzie i przez 3 sezony też nigdy mnie nie zawiodły.
Moim zdaniem obie opony będą dobre. Ja kupiłem te Nokiany ostatniej zimy i nie mogę im nic zarzucić. Uniroyale (tyle że 195x65x15) miałem z kolei w poprzednim samochodzie i przez 3 sezony też nigdy mnie nie zawiodły.
jak te NOKIANY na mokrym? czy miałes A3 czy D3?
przedstawione tutaj Uniroyale to nowość, osobiście jeździłem też na poprzednich zimowych ms66 i były super - dlatego tak daleko te dojechały w rozważaniach
Nokian WR A3 205/55 R16 91 H
W tym roku też się skusiłem, już nie mogę się doczekać pierwszych opadów śniegu :p
A tak się prezentują na feldze Rial Milano:
http://imageshack.com/scaled/thumb280x200/405/yfli.jpg (http://imageshack.com/i/b9yflij)
Mogę polecić sklep gdzie można kupić zestaw w niezłej cenie jakby co.
Mogę polecić sklep gdzie można kupić zestaw w niezłej cenie jakby co.
Oponeo oferuja to za 332 z dostawa do najbliższego mi gumiarza + montaz za 17/szt.
czyli 4x(332+17)=1396PLN
każdą zniżke chętnie przyjme
Ja kupiłem tutaj
http://www.gerex.pl/205-55r16-nokian-wr-a3-91h.html
299 zł/szt + transport 32zł (1228zł)
Montaż kosztował mnie podobnie bo wyszło 20zł od koła
Różnicy jeśli dobrze liczę wychodzi stówka więc się opłaca.
Dopytaj tylko o rok produkcji, w opisie produktu że 2012, ale ja bez problemu dostałem 2013.
jak te NOKIANY na mokrym? czy miałes A3 czy D3?
przedstawione tutaj Uniroyale to nowość, osobiście jeździłem też na poprzednich zimowych ms66 i były super - dlatego tak daleko te dojechały w rozważaniach
Nokiany A3. Przejeździłem na nich od stycznia do kwietnia i nigdy nie zdarzyło się, żeby auto zachowywało się niepoprawnie, ani na śniegu, ani na mokrym, ani na suchym. A uniroyale to faktycznie MS66 były :)
Ja kupiłem tutaj
http://www.gerex.pl/205-55r16-nokian-wr-a3-91h.html
Dopytaj tylko o rok produkcji, w opisie produktu że 2012, ale ja bez problemu dostałem 2013.
Marcin
adres super - niestety chyba wykupiłeś wszystkie 2013 i maja już tylko 2012 ;-(
- a do Civica z 2013 z planowanym przebiegami 10-15kkm rocznie chce coś jak najswieższego... bo tutaj opony się zestarzeją a nie zużyją ;-)
w każdym razie zmotywowałeś mnie i przeszukałem internet i zamówienie za 1220 poszło do opony-go
W tym roku też się skusiłem, już nie mogę się doczekać pierwszych opadów śniegu :p
A tak się prezentują na feldze Rial Milano:
http://imageshack.com/scaled/thumb280x200/405/yfli.jpg (http://imageshack.com/i/b9yflij)
Mogę polecić sklep gdzie można kupić zestaw w niezłej cenie jakby co.
Hej Marcin, ja poproszę, jestem na etapie poszukiwań. A te felgi bardzo mi się podobają. Może być na priv.
ostatnio gdzie wyczytałem, że istnieje jednak różnica między Sportem a Komfortem w rozmiarze hamulców,
edytowane...
mam znalazłem - Sport ma hamulce 16" a comfort i S tylko 15" - moje obawy o za małe felgi były nieuzasadnione.
http://img43.imageshack.us/img43/7417/22ze.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/43/22ze.jpg/)
adres super - niestety chyba wykupiłeś wszystkie 2013 i maja już tylko 2012 ;-(
Widocznie miałem farta:D
Hej Marcin, ja poproszę, jestem na etapie poszukiwań. A te felgi bardzo mi się podobają. Może być na priv.
Kupiłem w tym samym sklepie co opony, ale widziałem już później w niższej cenie na ceneo. Trzeba zrobić rozeznanie, bo ceny zmieniają się z dnia na dzień.
Felga ogólnie dość ładna, szukałem najbardziej zbliżonej do moich ori 16'. Niestety mam wrażenie, że jest dość ciężka w porównaniu do oryginału, ale przekonam się na 100% jak będę zmieniał koła.
Dzięki Marcin, wysłałem do nich zapytanie, ile sobie policzą jak kupię komplet, ale na razie nie dostałem odpowiedzi. Jakie ET wziąłeś, 45?
Mi z ceny zejść nie chcieli, transportu gratis też nie zrobili...
ET45, tak jak letnie.
Hej, chyba zdecyduję się na te felgi RIAL Milano i prawdopodobnie opony Falken HS 449, czy ktoś z Was miał do czynienia z tymi oponami?
Generalnie jak czytam op-inie w necie, to w zasadzie każda z opon ma zwolenników i przeciwników, chyba tylko Continentale są wszędzie najwyżej oceniane, ale cena zaporowa. Miałem już kupować Nokiany WR D3, ale też mnie zniechęciło kilka opinii. Te Falkeny podobno bardzo dobrze wypadają w relacji cena - jakość.
z własnych doświadczeń mogę polecić Nokian WR A3 - cenowo klasa budżet a jakość klasa premium , właściwości jezdne dobre na każdej nawierzchni , stabilne na suchym , dobra przyczepność na mokrym i śniegu, lód wiadomo ....
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.