Zobacz pełną wersję : Civic V D13B2 Gaśnie na ciepłym silniku
Witam.
Mam problem z Hondą z silnikiem D13B2.
Honda odpala normalnie, chodzi, jednak kiedy silnik jest nagrzany, a ssanie się wyłącza to obroty spadają do zera i silnik gaśnie.
Podobnie jest kiedy jadę, wciskam sprzęgło i obroty spadają do zera i silnik gaśnie.
Wyczyściłem silniczek krokowy- nic to nie dało.
Regulowałem obroty śrubą z tyłu gaźnika, też niestety nie pomogło.
Czujnik temperatury również sprawny. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Był resetowany.
Co może być przyczyną? Jak to naprawić, co wymienić?
Zabrudzony filtr przy baku, zabrudzony filtr przed gaźnikiem (o ile jest), syf w iglicy gaźnika. Brudny układ zasilania będzie powodował takie objawy. Przy ssaniu dawka paliwa jest trochę większa, tak samo przy jeździe. Na jałowym lekko sobie wszystko pracuje i paliwo może nie mieć siły przebić się przez syf, który napotka na swojej drodze. Najpierw proponuję wyczyścić układ zasilania. Jeśli jechałeś na rezerwie to mam 95% pewności, że to to.
http://r9.fodey.com/2229/9eff26430a9b4736bf0496868a316870.0.gif
proponuje sprawdzić wężyki podciśnienia, u mnie było identycznie a spadł jeden wężyk obok patelni ;)
Na pewno pod patelnią stojąc przodem po lewej stronie. Jak się go wyjmie to gaśnie. Ale gaśnie też na zimnym. Hacker120 dobrze radzi. Jak któryś wężyk jest sparciały to do wymiany.
http://r9.fodey.com/2229/9eff26430a9b4736bf0496868a316870.0.gif
wężyki wszystkie są ok, miałem dzisiaj całą patelnię zdjętą, wszystko czyściłem pod nią i sprawdzałem wężyki.
Kubuniek, jest jakieś info gdzieś co i jak z tym czyszczeniem ukladu zasilania? To możliwe, że to ponieważ ostatnio zbrakło mi benzyny.
krokowy został dobrze wyczyszczony? mi po drugim czyszczeniu ustąpiło.
krokowy wyczyszczony na pewno dobrze
Procedura jest prosta. Najpierw zabierasz się za filtr paliwa przy baku. Jeśli masz filtr paliwa przed gaźnikiem i jest czysty to zapewne będzie ok. Jeśli nie masz to proponuję założyć i kupić środek do czyszczenia gaźników. Może być np. Motul. Ściągasz wężyk dochodzący do gaźnika i zalewasz tego płynu. Najlepiej aby wypełnił cały filterek paliwa. Powinien dość pewnie wyczyścić gaźnik w środku.
http://r9.fodey.com/2229/9eff26430a9b4736bf0496868a316870.0.gif
możesz sprawdzić też zapłon, bo przez niego też nieraz były jaja jak silnik się zagrzał, ale wtedy powinieneś mieć problem z odpalaniem auta na ciepłym silniku.
zalać go do filtra paliwa tak? kupiłem dzisiaj nowy filtr paliwa i będę wymieniał to zaleję przy okazji tym specyfikiem.
Do filtra przed samym gaźnikiem. Taki mały jak w małym fiacie. Przepływowe gówienko.
http://r9.fodey.com/2229/9eff26430a9b4736bf0496868a316870.0.gif
jeżeli nie mam tego filtra to gdzie wlać ten płyn?
Najlepiej do komory pływakowej. Ale jak nie masz tego filterka to polecam kupić za 7 złotych. Zawsze to dodatkowa ochrona przed brudami. Gaźnik to specyficzne urządzenie bardzo wrażliwe nawet na małe zabrudzenia.
http://r9.fodey.com/2229/9eff26430a9b4736bf0496868a316870.0.gif
aż tak bardzo nie znam się na gażnikach, gdzie się znajduje komora pływakowa? czy byłbyś w stanie pokazać mi ją na jakimś obrazku, zaznaczoną.
doczytałem, że wlać przez te rurki wystające, zgadza się? ile tego płynu wlać?
Odczep wężyk idący do gaźnika z pompy paliwa. I wlej do niego tego środka, skoro 7 złotych na filterek to taki wielki koszt dla Ciebie. Wlej do tak z czuciem. Jest bardzo łatwopalny więc spali się jak benzyna. Nie musisz go żałować. Komora pływakowa w gaźniku jest tam gdzie pływa pływak :-), czyli za wężykiem paliwowym, który idzie do gaźnika.
http://r9.fodey.com/2229/9eff26430a9b4736bf0496868a316870.0.gif
nie tyle żałuje co mieszkam na wsi i wyjazd po filterek wyniesie jego 3krotną wartość, kupię go jak będę w mieście :) dzięki.
To dokup czteropak browara i wyjazd będzie opłacalny :)
http://r9.fodey.com/2229/9eff26430a9b4736bf0496868a316870.0.gif
Jeśli zacznie Ci gasnąć zaraz po odpaleniu, będziesz musiał kilka razy uruchamiać silnik żeby auto ruszyło, w trakcie jazdy przy hamowaniu też zacznie gasnąć to wiedz, że wyrobiła się kostka w stacyjce. Wymiana wiązki rozwiąże problem.
obroty na gaźniku ustawione ? takie czarne pokrętło za gażnikiem pod patelnią wkręć ją o 1,5 obr i zobacz efekt napewno pomoze
Witam.
Mam problem z Hondą z silnikiem D13B2.
Honda odpala normalnie, chodzi, jednak kiedy silnik jest nagrzany, a ssanie się wyłącza to obroty spadają do zera i silnik gaśnie.
Podobnie jest kiedy jadę, wciskam sprzęgło i obroty spadają do zera i silnik gaśnie.
Wyczyściłem silniczek krokowy- nic to nie dało.
Regulowałem obroty śrubą z tyłu gaźnika, też niestety nie pomogło.
Czujnik temperatury również sprawny. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Był resetowany.
Co może być przyczyną? Jak to naprawić, co wymienić?
Jak widać - regulował.
http://r9.fodey.com/2229/9eff26430a9b4736bf0496868a316870.0.gif
wkręć ją na maksa i dopieron powiedz czy cos dało.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.