Zobacz pełn± wersję : od¶iweżyć stary lakier... polerka?
Witam.
Mam czarnego cifa z 92 roku. Chciałbym od¶wieżyć stary lakier, nie chce malować całego samochodu.
Słyszałem, że można to zlecić lakiernikowi. On spoleruje lakier i furka będzie się ¶wiecić jak nowa. Ile w tym prawdy? Jakie¶ minusy? Czy to prosta robota i jaka jest szansa, że lakiernik to spie...?
No i... gdzie to zrobić w wawie? Moze kto¶ to juz robił? Ile to moze kosztować?
Samemu zrób, pasta Tempo, flanela, trochę wolnego czasu i jedziesz :)
Po co wydawać kase jak można PODOBNY efekt uzyskać samemu :)
...robilem polerke niedawno. lakier wiecznie sie swieci teraz jakbym myl codziennie
...polecam
Spokojnie mozesz samemu chodz jesli chcesz porzadnie spolerowac caly samochod to mozesz sie niezle namachac. Mnie osobiscie jesli w gre wchodzi demontaz niektorych listew i zabawa papierkiem sciernym zajmuje to czesto caly dziena nawet wiecej.
- zaczniej od dokladnego umycia calego nadwozia. Miesca w ktorych masz wieksze zarysowania zmatuj papierkiem na ode o gradacji 2000. Szlifuj dosc mocno dociskajac przy czym musisz zadbac o to zeby pod papierkiem nie znajdowaly sie zadne zanieczysczenia (np. drobinki piasku) bo spowoduja powstawanie sporych rys.
- Gdy bedziesz mial juz tak przygotowane auto potrzebujesz maszyny polerskiej, gabki "standartowej" do polerki i pasty polerskiej (polecam farecle) no i duzo wody (mozna na sucho jednak bezpieczniej na wode). Na palec nakladasz mala ilosc pasty ( polecam na poczatek Farecle G3 gruboscierna) i rozcierasz na elemencie. Zamaczasz gabke w wodzie i jedziesz po lakierze. Musisz stawic sobie dobre obroty, jesli beda za niskie to pozostana okragle rysy i smugi (co prawda samchod bedzie sie blyszczal ale pod swiatlo nie bedzie to sie zbyt ladnie prezentowac) notomiast jesli beda wysokie to lawo bedzie ci przegrzac lakier po czym zostana matowe plamy. Osobiscie poleruje na bardzo wysokich obrotach - maszyna mi wrecz swiszczy i ciezko ja utrzymac, pozwala to w miare szybko uzyskac dobry efekt jednak wymaga pewnej wprawy. Gdy dostosujesz juz obroty poleruj, poleruj az do uzyskania dobrego efektu caly czas namaczajac wod± ( wygodnie jest z atomizera) i od czasu do czasu przecierajac past±.
- Gdy nie bedziesz widzial juz niedopolerowanych miejsc czy zmatowien po papierku powinienes zmienic paste polerska na mniej scierna (proponuje farecle G6) oraz gabke na bardziej miekka. Zwieksz minialnie obroty, rozsmaruj paste, duzo wody itd. czyli podobnie jak poprzednio. Poleruj do momentu az znikna okragle rysy po polerce. Czasami nie chca one znikac i nie musi byc spowodowane zbyt krotkim polerowaniem g6 a zla technika (zla sila docisku polerki, zle obroty).
- po zakonczeniu tych czynnosci powinienes wszystko przejechac politur± (mleczkiem) . Polecam 3m - jest drogie bo az 60zl jednak niewiele sie go zuzywa i efekt jest naprawde dobry. Mleczko wypelnik ostatatnie ryski i zabezpieczy lakier przed przedwczesnym matowieniem. Do rozcierania uzyj dwoch szmatek - jedna rozetrzyj mleczko na samochodzie ( niewielkie ilosci) natomiast druga wcierasz w lakier i zbierasz nadmiar.
Kosztorys wymienionych wyzej materialow wyglada nastepujaco:
- pasta polerska Farecla G3 - 30 zl za mala tubke
- pasta polerska Farecla G6 - rowniez 30 zl za mala tubke
- gabka na polerke standart - 20zl
-gabka na polerke miekka - 20zl
- mleczko 3m - 60zl (starcza na bardzo dlugo)
-papierki scierne 2000, 2 arkusze - 5zl
Ewentualnie moze dojsc tasma dwustronna i klej do szyb do posklejania listw i uszczelek ktore trzeba bylo zdemontowac, wujdzie jakies 30zl.
Jak widzisz koszta wraz z oswietleniem garazu i energia elektryczna na polerke rosna do 170zl. Mozna taniej ale efekt nie bedzie ten sam. Tak wykonana polerka to caly dzien pracy ( dosc ciezkiej bo maszyna polerska jest ciezka i od duzej ilosci wody lubi kopac pradem) a z czyszczeniem rantow itd beda nawet 2 dni. Jdank gwarantuje ci ze efekt bedzie zadowalajacy i trwaly nawet w przypadku kolorow szybko matowiejacych jak czrwony czy zielony. Ja biore od klientow za tak wykonana usluge 250 - 300zl w zaleznosci od wielkosci samochodu itd. Jest to relatywnie niska cena, najczesciej w okolicach warszawy uslyszysz 400zl za sedan. Podliczajac wszystkiek koszta daje to niewielki zysk takze zanim sam sie za to zabierzesz dobrze sie zastanow, jesli cenisz sobie swoj czas i nie masz profesjonalnej maszyny ( amatorsk± na ciemnym kolorze zostawisz smugi ktore niczym nie zejd±) i dobrych warunkow czyli garazu z porzadnym oswietleniem i cierpliwosci ( to chyba najwazniejsze...) to radze zostawic to lakiernikowi. Pozdrawiam i powodzenia.
Neographics
09-10-07, 18:56
kpopis1 rewelacyjny opis :piwo2:
Jesli Gawroon nie masz czasu aż cały dzień lub boisz sie ze moze co¶ nie wyj¶ć to proponuje zrobić tak jak ja czyli:
1. Porz±dne umycie całego auta na ręcznej myjni np. za 5zł da rade sie zmie¶cić ;)
2. Poczekac aż wyschnie...
3. Dwie tubki pasty polerskiej lekko¶ciernej K2 Tempo (na hb jedna nie wystarczy).
4. Postępować zgodnie z tym co jest napisane na opakowaniu K2. Szmatk± rozporowadzać paste, flanelk± polerować.
5. I tak cale auto bez demontowania czegokolwiek. Efekt jest ¶wietny i nie ma zacieków i smug a lakier błyszczy sie bardzo mocno i bardzo dlugo nie chwyta brudu (u mnie 2-3 tygodnie).
Nie polecam stosowania wosku w sprayu Castrol. Chyba jedno z gorszych specyfików jakie miałem. Zostaj± smugi nie do usunięcia w pare minut.
Kosztorys u mnie takiej mini-polerki:
Myjnia: 5zł
2xPasta Tempo: 16zł
= 21zł :)
Po tym jak zrobiłem se to sam to wiem ze nie oddawałbym lakiernikowi tego robić, chyba ze tak profi jak pisze kpopis1 ale tak naprawde jak on to zrobi to nie wiesz. U mnie nie było widać sporej różnicy bo polerowałem pół roku temu.
PRZED
http://www.iaceq.webd.pl/Honda/polerka/01.jpg
W TRAKCIE
http://www.iaceq.webd.pl/Honda/polerka/02.jpg
PO
http://www.iaceq.webd.pl/Honda/polerka/03.jpg
wszystko juz opisane.... ;)
ale farecla G3 czyni cuda dla "znaj±cych temat"...
generalnie - zrobic samemu - nie dawac zarobic - uczyc sie... ;)
na przyszłosc sie przyda ;)
Dokładnie tak jak poprzednicy bardzo polecam pastę TEMPO. Za pierwszym razem jak jej użyłem sam byłem (mile) zaskoczony efektem - za taka cenę taki efekt...
Pokazywałem w moim temacie.
Oto mój efekt 4 godzinnej pracy past± tempo i flanel±. Koszt, myjnia 6 zł + 6,20 pasta Tempo.
Przed: (w dniu zakupu)
http://img191.imagevenue.com/loc570/th_33275_IMG_4303_122_570lo.JPG (http://img191.imagevenue.com/img.php?image=33275_IMG_4303_122_570lo.JPG)
Po:
http://img127.imagevenue.com/loc654/th_38902_IMG_4373_122_654lo.JPG (http://img127.imagevenue.com/img.php?image=38902_IMG_4373_122_654lo.JPG)
Efekt chyba widać, czyż nie? ;)
Panowie czy usunac zaciek po niedoskolanym malarzu? :/
Panowie czy usunac zaciek po niedoskolanym malarzu? :/
zalezy na jakim lakierze..
czy perła/metalic - z czego zaciek? z bazy czy z bezbarwnego?
czy akryl ?
fioletowa perŁa!
zaciek z bezbarwnego :/ :/
z samego pzbarwnego to wprawne ręce i papier 1000-1500 (zależnie jaki zaciek i jak± masz wprawę w tej robocie)
potem papier 2000
farecla
polerka
i jużżżżż :)
Wielkie dzieki :aloha:
pozdrawiam!
- pasta polerska Farecla G3 - 30 zl za mala tubke
- pasta polerska Farecla G6 - rowniez 30 zl za mala tubke
a ile tego wlasciwie kupic? po 1 tubce starcza? wiecej?
samochod mam maly - del sol :)
dobra... tylko ta G3 i G6 nakladaliscie na wiertarce z wyregulowanymi obrotami czy polerowaliscie recznie ?
widzialem efekt tej pasty po przystawce z wiertarki i miazga...
ciekaw jestem czy ktos tyrał rękami i jaki jest efekt
dobra... tylko ta G3 i G6 nakladaliscie na wiertarce z wyregulowanymi obrotami czy polerowaliscie recznie ?
widzialem efekt tej pasty po przystawce z wiertarki i miazga...
ciekaw jestem czy ktos tyrał rękami i jaki jest efekt
lepiej wiertark± z regulacj± obrotów badz tak± na akumulatorek-żeby nie przesadzic...
a ręcznie to starczy sił na porz±dne zrobienie 1-2 elementów i koniec....
Recznie odpada.
Wiertarki raczej nie polecam, trudno utrzymac w rekach jak sie przyklada do lakieru i bardziej sie czlowiek zmeczy.
Najlepsza jest polerka/ szlifierka z regulacja obrotow( bez regulacji raczej nie probowac bo ma z 10tys obrotow, i odrazu polerka bedzie do metalu :d )
Musi byc polerka,. Jesli zrobicie recznie czy nawet z wiertark± to pozniej jesli spojrzycie "pod swiatlo" to zobaczycie smugi.
odgrzeje troche.
możliwe ze w najbliższym czasie bede robił polerke, chce najpierw zrobic nadkola i poprosic lakiernika zeby resztki farby mi zlal do jakiegos słoika. czy jak taka farbka zamaluje punktowo ubytki o ¶rednicy 1-.1,5 mm i następnie zrobie polerke to te zaprawki będ± sie trzymać, czy poodpadaj± ?
Son - Goku
01-07-10, 17:41
a powiedzcie mi. . .
Jak długo utrzymuję się ten od¶wieżony lakier??
Czy jak tam.
Zależy jak dbasz o auto. Jak myjesz... bo jak szorujesz sam± wod± twardymi szczotkami. Nie nakładasz wosku. TO miesiac po polerce będziesz miał spowrotem matowy...
Jak się dba jak nalezy to polerka raz na 2-3 lata powinna wystarczyć. Oczewi¶cie też zależy jaki kto lubi mieć połysk....
U mnie polerka jest raz w roku, zazwyczaj po zimie i jest miód malina.
U mnie polerka jest raz w roku, zazwyczaj po zimie i jest miód malina.
A czym polerka, bo jak u lakiernika farecla 3g, to niedlugo bedziesz mial goly metal na lustro spolerowany...
N orbi przyznaj sie czym robisz ta polerkę?
z samego pzbarwnego to wprawne ręce i papier 1000-1500 (zależnie jaki zaciek i jak± masz wprawę w tej robocie)
potem papier 2000
farecla
polerka
i jużżżżż :)
przetrzesz sie do bazy. obklej ta¶m± dookoła jesli duzy zaciek następnie na klocku papierem. jelsi na ręce to sie przetrzesz do bezbarwnego a zaciek zostanie ^^
Panowie popularna widzę pastę Tempo polecam nakładać, a potem polerować zwykła wat±, kupion± w aptece...zdecydowanie mniej rysek!
Panowie popularna widzę pastę Tempo polecam nakładać, a potem polerować zwykła wat±, kupion± w aptece...zdecydowanie mniej rysek!
a ja proponuję nie słuchać tego pana i zainwestować ciut więcej w mikrofibrę zamiast waty :eek: i odpu¶cić sobie tempo i dołożyć troszkę i kupić co¶ porz±dniejszego
Dokładny opis jak polerować krok po kroku można znaleĽć tutaj --->PolecamPrzewodnik - polerka lakieru (http://www.detailer.pl)
Efekt chyba widać, czyż nie?
no widać ale ty się lepiej weĽ za tylne nadkole
a ja proponuję nie słuchać tego pana i zainwestować ciut więcej w mikrofibrę zamiast waty i odpu¶cić sobie tempo i dołożyć troszkę i kupić co¶ porz±dniejszego
No wata to wiecie do czego jest :o a tempo wcale takie złe nie jest :p
a tempo wcale takie złe nie jest
rozumie, że traktować t± wypowiedĽ w ironicznym charakterze?! :eek:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.