Zobacz pełną wersję : Koszt oleju MTF i wymiany.
Moze kogos to zainteresuje...
Jak wiadomo skrzynie w naszych Hondach dzielnie znosza olej silnikowy, ale stara zasada mowi zeby lac MTF. Poniewaz przymierzam sie do wymiany (leje tylko MTF) zadzwonilem do kilku ASO i oto jaka odpowiedz otrzymalem:
- ASO Wyszomirski (Siedlce): MTF 67 PLN / litr + 30 wymiana
- ASO Aries Motor: MTF 71 PLN / litr + 40 wymiana
- ASO Auto Witolin: MTF 68 PLN / litr + 60 wymiana
- ASO Honda Plaza: MTF 80 PLN / litr + 85 wymiana
- ASO AutoPulawska: MTF 70 PLN / litr + 100 wymiana
- ASO Matraszek (Marki): MTF 67 PLN / litr + 60 wymiana
- ASO AutoWest: MTF 70 PLN / litr + 61 wymiana
Do wymiany mozna tez doliczyc koszt dwoch uszczelek ok. 5 PLN sztuka.
Wybralem wiec ASO Wyszomirski ;) A poniewaz czesto bywam w Siedlcach, zamierzam sprawdzic jakosc ich uslug w najblizszy weekend :)
Pzdr.
Ja tylko mogę potwierdzić bardzo dobry kontakt i pełną chęć współpracy i zaangażowania ze strony Hondy Wyszomirski w Siedlcach :aloha:
A ja niestety nie mogę nic dobrego powiedzieć o ASO w Siedlcach. Dla mnie to amatorzy, którzy nawet nie posiadają podstawowego sprzętu warsztatowego. Porażka!
Odradzam!
A ja niestety nie mogę nic dobrego powiedzieć o ASO w Siedlcach. Dla mnie to amatorzy, którzy nawet nie posiadają podstawowego sprzętu warsztatowego. Porażka!
Odradzam!
A można prosić bardziej konkretnie?
Gruszka, jest pewien trik do załatwienia, ale to już nie przy ladzie. Idziesz do mechaników (u mnie w Białymstoku wystarczy iść nie "na części") i prosisz o olej poza fakturą. Jak się z nimi dogadasz, to ci puszczą płyny bez rachunku/faktury taniej. Mnie MTF wyszedł po 59 pln za litr.
A ja niestety nie mogę nic dobrego powiedzieć o ASO w Siedlcach. Dla mnie to amatorzy, którzy nawet nie posiadają podstawowego sprzętu warsztatowego. Porażka!
Odradzam!
A można prosić bardziej konkretnie?
Ano można.
Otóż przed zakupem swojego civica udałem się do ASO Hondy w Siedlcach celem sprawdzenia samochodu czy wszystko jest w porządku itp. Po ok dwóch godz. odebrałem samochód z dokumentacji wynikało, że wszystko jest oki poza pocącą się miską olejową co sam również zauważyłem.
Niestety poza tym było jeszcze sporo rzeczy, które wyszły niedługo. Dodam, że po dokonaniu sprawdzenia w ASO nie dociekałem osobiście stanu technicznego, gdyż byłem przekonany, że lepiej zrobią to za mnie fachowcy :/
Po sprawdzeniu kupiłem swoją Hanię opierając się na opinii ASO Hondy w Siedlcach, co również miało przełożenie na cenę zakupu (bo jak tu nie ufać fachowcom :/ )
W skrócie powiem, że po pierwsze podczas oględzin nie zauważono, iż tylne opony są przyjarane i nie nadają się do jazdy (bieżnik ok ale mają kształt jaja). Ponadto samochód ściągał aczkolwiek nie był bity (to się akurat zgadza), przyczyną sciągania wdg "fachowców" była wymiana przedniego wahacza i nie ustawiona po wymianie geometria. Jak się poźniej okazało u mojego mechaniora, który chciał zrobić geometrię nie było możliwe ustawienie poprawnie geometri bowiem po prawej stronie był założony lewy whacz a różnica w kącie wyprzedzenia skrętu wynosiła aż 4 stopnie, co można łatwo wychwycić analizując wykres. Tak więc jest ewidentny przykład, iż nie zrobiono tego badania w ASO.
Na koniec okazało się, że "fachowcy" z ASO nie posiadają nawet sprzętu do badania sprawności amortyzatorów i luzów w zawieszeniu!!!
Pożniej wyszło jeszcze kilka mniejszych rzeczy, które niewątpliwie powinny zostać wychwycone przez fachowców.
Podumowując bardzo żałuje, że pojechałem do ASO bo myślę, że sam zrobiłbym to lepiej, albo taniej i lepiej w każdym innym warsztacie.
Dzięki Tomek za sprawdzenie, teraz wiem że w "moim" aries nie przepłacam za bardzo. :D
havok przy ladzie też można zdziałać bez fakturowy rabat :aloha:
Tom w ASO też pracują ludzie, źle trafiłeś bo pewnie mieli gorszy dzień (po imprezie itp.) i nie chciało im się sprawdzić. Ja 9 razy na 10 wyjeżdżam zadowolony, ale ten raz na 10 muszą coś spier...ić. Nie myli się ten, kto nic nie robi.
Ho, temat dla mnie aktualny. Ja wczoraj założyłem nowe sprzęgło, kupiłem uszczelniacz wału i łożysko koła zamachowego w Honda Plaza na Malowniczej, zalałem skrzynię MTFem i śmiga aż miło. Polecam wszystkim MTF a co do ceny to kombinujcie, pracownicy Hondy mają ok 50% zniżki na ten olej, więc myślę że jakoś na boku coś utargujecie (ja za moje 2l MTF zapłaciłem 90zł :d )
Pzdr.
P.S.
Wymiana oleju jest banalna i możecie śmiało robić ją na własną rękę.
Niestety poza tym było jeszcze sporo rzeczy, które wyszły niedługo. Dodam, że po dokonaniu sprawdzenia w ASO nie dociekałem osobiście stanu technicznego, gdyż byłem przekonany, że lepiej zrobią to za mnie fachowcy :/
Fachowcy to jedno, a rzeczy które sprawdzają to drugie. Zadaniem takiego przeglądu jest określenie co jest nie tak. A jakie są przyczyny i co się okaże podczas naprawy to jest osobny temat.
W skrócie powiem, że po pierwsze podczas oględzin nie zauważono, iż tylne opony są przyjarane i nie nadają się do jazdy (bieżnik ok ale mają kształt jaja).
Opona to opona i skoro sam mówisz, że bieżnik był ok to nie musi być uszkodzenie widoczne. A w czasie jazdy w pewnych warunkach dopiero wyniknie.
Ponadto samochód ściągał aczkolwiek nie był bity (to się akurat zgadza), przyczyną sciągania wdg "fachowców" była wymiana przedniego wahacza i nie ustawiona po wymianie geometria. Jak się poźniej okazało u mojego mechaniora, który chciał zrobić geometrię nie było możliwe ustawienie poprawnie geometri bowiem po prawej stronie był założony lewy whacz a różnica w kącie wyprzedzenia skrętu wynosiła aż 4 stopnie, co można łatwo wychwycić analizując wykres. Tak więc jest ewidentny przykład, iż nie zrobiono tego badania w ASO.
A w czym się tu wg Ciebie "fachowcy" pomylili? Potwierdzili, że geometria jest nie tak? Potwierdzili, że dzwona nie było? Potwierdzili. Pierwszą rzeczą gdy ściąga, jest ustawienie geometrii a nie rozbieranie zawiechy i sprawdzanie czy wahacz nie jest zamontowany nie taki. Ustawienie geometrii nie jest składową przeglądu. Jest to osobny temat i zakładam że nie zlecałeś ustawiania geo w nie swoim jeszcze samochodzie. Więc dlaczego mieli to zrobić?
Skala rozbieżności wyszła dopiero podczas ustawiania geo.
Pożniej wyszło jeszcze kilka mniejszych rzeczy, które niewątpliwie powinny zostać wychwycone przez fachowców.
A może uchylisz rąbka tajemnicy? Bo poprzednie zarzuty uważam subiektywnie za bezprzedmiotowe, więc może te "mniejsze" rzeczy będą de facto poważniejsze.
Zasadniczo przegląd przed zakupem ma za zadanie weryfikację stanu samochodu, a nie jego naprawianie. Potwierdza ogólny stan samochodu, np. wypadkowość, oraz rzeczy które należy zrobić. Nikt nie inwestuje w auto którego nie kupił i nie powinien wymagać, aby serwis w cenie przeglądu usuwał usterki albo wróżył, co się jeszcze po drodze ich usuwania może wydarzyć. PRZEGLĄD TO NIE JEST GWARANCJA NIE WYSTĄPIENIA USTEREK W PRZYSZŁOŚCI więc zupełnie nie rozumiem zarzutu, że auto przegląd miało, a potem coś się jeszcze zepsuło.
Poza tym kupno samochodu używanego z natury wymaga wykonania w nim pewnych prac i przegląd nie jest tu substytutem naprawy. Więc ocena przeglądu jako nierzetelnego, ponieważ należało po nim coś jeszcze w aucie zrobić, jest niesprawiedliwa.
Jak to jest z wymianą we własnym zakresie, tudzież przez zwykłego mechanika? To jakiś problem? Olej ze skrzyni da się spuścić, czy trzeba odpompować?
milosh_one
01-06-08, 15:43
Wymiana oleju w skrzyni to max 10 min. Wszystkie korki sa na wierzchu. Jednym spuszczasz. 2 wlewasz te 2 litry mtf i po sprawie.
Przystępując do wymiany oleju w skrzyni biegów, dobrze jest wcześniej, przygotować sobie kawałek węża średnicy ok. 12 mm, lejek i kawałek kwadratowego pręta metalowego o boku ok. 9mm. Pręt jest potrzebny do odkręcenia korka spustowego, chyba że ktoś ma taki specjalny klucz, to nie potrzebuje pręta. Po spuszczeniu starego oleju, w otwór wlewowy wprowadzamy wąż z lejkiem na końcu i wlewamy nowy olej aż zacznie się wylewać. Jest to czynność bardzo prosta i naprawdę nie warto za nią płacić tyle pieniędzy.
teraz wiem że w "moim" aries nie przepłacam za bardzo.
przepłacasz - ja tam płaciłem 63zł przychodząc z ulicy jedynie po sam olej, bo zabrakło nam literka i na szybko musiał być ;),
na chwile musze odkopac - wiem ze temat dotyczy 5D ale domyslam sie ze moja skrzynia wystepuje rowniez w tych modelach - chodzi mi o to ze piszecie o dwoch litrach , w manualu pisza o tym zeby sie przelalo - czy te dwa litry wystarcza ? prosilbym o opinie osoby ktora taki olej wymianiala w jakims d14. dzieki
Wg książki "Sam naprawiam" do wymiany potrzeba ok. 1,8 litra więc 2l wystarczą w zupełności
No właśnie wg. manuala 1,8 L a jak dzwoniłem kiedyś do ASO bodajże Largo Gdynia to mówili, że 2,2 L - ma ktoś pewne info odnośnie EJ9 bo niedługo też będę miał wymianę ;)
A ja mam jeszcze pytanie jaki najlepiej olej lać do D14 jeżeli nie chce ktoś do ASO latać? Zalewał ktoś może TEXACO Rover MTF 94 bo to w końcu do Rovera czyli do Angielki też powinien być? W ogóle jakiej klasy lepkości powinien być? SAE 75W-80W??:confused:
albo mtf albo silnikowy 10w40? musze sprawdzic w kazdym razie na pewno nie przekladniowy.
10W-40 to w razie jak nie ma MTF.
MTF jeżeli się nie mylę to jest syntetyk 5W-30. z jakimiś uszlachetniającymi dodatkami...
A ja mam jeszcze pytanie jaki najlepiej olej lać do D14 jeżeli nie chce ktoś do ASO latać? Zalewał ktoś może TEXACO Rover MTF 94 bo to w końcu do Rovera czyli do Angielki też powinien być? W ogóle jakiej klasy lepkości powinien być? SAE 75W-80W??:confused:
Nie wiem jaką charakterystykę ma olej do Rovera, ale akurat skrzynia tam jest inna bo silniki nie były już takie same jak w Hondach więc niekoniecznie ten olej musi spełniacz wymogi skrzyń w naszych samochodach.
Jeśli nie chcesz wydawać kasy na MTF, zalej silnikowym półsyntetykiem np. Mobil S 10w40, nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania, ale jeśli jeździsz spokojnie i nie wysilasz skrzyni powinien wystarczyć. Koszta to 1/3 z oryginału.
2l. wystarczą do skrzyni, może na sucho by ciut brakło, ale przy wymianie napewno będzie OK!!
Ludzie po co znowu kombinujecie z jakimic olejami od Rovera , konstrukcja skrzyni biegów w hondzie jest inna niz w roverze z racji zastosowania łorzysk igiełkowych i tym samym lepkosc oleju jest inna, olej jest ma mniejsza gestosc, po to zalecany jest MTF lub lub zamiennie jesli nie ma do niego dostępu olej silnikowy,przy silniki 1,4 do wymiany wystarczy 2l sam wyminiałem i jest to czynnosc prostrza od wymiany oleju silnikowego...
Tez mnie dziwi proba zaoszczedzenia doslownie paru dych. Potem ludzie kupuja auta z drugiej reki i dziwia sie, ze skrzynia wydaje dziwne dzwieki albo biegi nie wchodza.
Dlatego właśnie się pytam czy jest jakiś zamiennik i czy warto. Jeżeli nie to przecież nie zaleje go jakąś smołą za kilka dych mniej żeby mi się skrzynia posypała. Nie wiedziałem też właśnie jakiej lepkości musi być ten olej i teraz już wiem, że jest rzadszy od innych i nie można lać 70W> tylko albo Hondy MTF albo tymczasowo silnikowy.
Pozdrawiam:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.