PDA

Zobacz pełną wersję : C800



Kekacz
02-10-07, 11:12
Witam wszystkich

Jestem debiutantem pod względem pisania na tym Forum ale czytam go już kilka dni. O C800 nie ma ani słowa.

Do rzeczy.
Kupiłem w ostatni czwartek Civica 98, 4D. W samochodzie był instalowany alarm Cell C800 jeszcze w roku 1998 w ASO SigmaCar w Rzeszowie.
Alarm nie działa jednak prawidłowo czyli nie słychac wycia syreny, tylko czkanie w momencie włączania/wyłączania instalacji, nie działa centralny zamek z pilota, i tylko taka była podobno możliwość jego sterowania (zdaje sie, ze silownik drzwi kierowcy jest slave). Oczywiscie po otwarciu drzwi czy przecieciu wiązki - światła awaryjne zaczynają mrugać a uruchomienie silnika jest niemożliwe, znaczy da się, silnik popyrka 1 sekunde i gasnie czyli ok. Samochód pantomimę mi odstawia ;)
Wg zapewnien poprzedniego właściciela (samochód bralem z komisu) wszystko działało bezproblemowo.

Instrukcję alarmu czytałem, jest możliwość przestawiania kilku rzeczy, ale o wyłączeniu centralnego nie ma wzmianki, a o wyłączeniu syreny tym bardziej. Umówiłem się już na wizytę w ASO w najblizszy poniedziałek, oni zakładali to może coś pamiętaja jeszcze, ale zawsze wiąże się to z kosztami. Pytanie mam następujące, czy ktos ma tutaj taką instalację lub zna rozwiązanie tego problemu? Może ten alarm ma jakiś kod którym można przywrócic dzialanie instalacji do stanu poprawnego? Pstryczek elektryczek resetujący może? Bezpiecznik? Kluczykiem włączającym/wyłączającym alarm już się bawiłem, może czegoś nie odkrylem?

ppm702
02-10-07, 11:55
Kekacz, na 99% jest coś powalone z kabelkami, a nie z alarmem. CZ da się podłączyć mimo siłownika slave, gdyż tak być powinno. Syrenkę sprawdź na krótko do akumulatora i miernikiem sygnał z alarmu. Może być syrenka uszkodzona.

Kekacz
02-10-07, 12:30
CZ da się podłączyć mimo siłownika slave, gdyż tak być powinno.

Tak wiem, tylko, że w przypadku slave da się chyba tylko otwierać CZ z pilota, a gdyby byl master to można by bylo otwierać wszystko również i kluczykiem.

ppm702
02-10-07, 13:37
nie, mylisz się.

Standardowo w 5 i 6 gen były montowane czujniki "przy bębenku" zamka, które wysyłały do sterownika sygnał identyczny jak siłownik master. Także nawet przy wykorzystaniu slave jest opcja otwierania całego auta z kluczyka i tym samym aktywacji CZ z kluczyka

Kekacz
02-10-07, 14:15
Dzięki za rozjaśnienie.
Ale, że ASO tak zamontowało CZ, że dało się go otworzyc tylko z pilota? Spece ;)

emg
03-10-07, 08:55
co do cella to już bardzo dawno nie ma importera/producenta w pl i jak się zepsuje to kubeł, bo się ani pilota nie wkoduje, ani raczej nikt nie ma schematów do tego

Kekacz
03-10-07, 11:22
Schemat jest na forum.elektroda.pl a konkretnie tutaj (http://img177.imagevenue.com/img.php?loc=loc353&image=91534_c800_538_122_353lo.jpg) jest sam skan, a piloty działają od alarmu MAT 1800

[ Dodano: Wto 09 Paź, 2007 ]
Alarm już wyje, fochy odstawiała stacyjka w syrenie, pozwalająca na wyłączenie sygnału. Okazało się, że łapie pomiedzy pozycjami włączony i wyłączony. Uruchomione w ASO. Koszt: 0 zł. Na uruchomienie CZ mechanik polecił umówić się na za tydzień (koszty to 85 zł roboczo-godzin + ewentualne materiały).

Ale ... centralny i tak już działa i z pilota i kluczyka. Brak było masy. Naprawione u znajomego elektryka. 40 zł

I to by było na tyle :)