PDA

Zobacz pełną wersję : d15z6 a d14a2 swap



tyski
19-10-12, 21:38
Witam.
Właśnie wyciągnąłem silnik z rozbitej hanki d15z6 i chce wsadzić go w miejsce d14a2. Prosiłbym o podpowiedz, co do elektryki i wiązek itp. W budzie po d14a2 nie ma elektrycznych lusterek i elektrycznie otwieranych szyb. Chciałbym jednak to w niej umiejscowić, z budy po d15z6. Proszę o wskazówki. Czy wiązkę z kompem muszę przełożyć ?

vnv_nation
19-10-12, 23:02
Wszystkie wskazowki znajdziesz w wyszukiwarce, wysil sie troche

tyski
20-10-12, 20:02
niektórzy ludzie pracują dość dużo, mają małe dziecko, które nie pozwala na chwilę wytchnienia, i nie mają czasu na wyszukiwanie takich inf. Po to jest forum, liczyłem że doczekam się pomocy. Pozdro vnv

vnv_nation
21-10-12, 00:45
Masz racje, po to jest forum zeby sie pewnych informacji dowiedziec, ale jest rowniez na tym forum wyszukiwarka ktora dziala na prawde sprawnie. Wyszukanie informacji ktorych potrzebujesz zajeloby ci max kilka minut a juz napewno krocej niz zakladanie nowych tematow

tyski
21-10-12, 09:49
no tak, jeździsz dieslem . Koniec tematu

Goldeq
21-10-12, 10:02
Masz racje, po to jest forum zeby sie pewnych informacji dowiedziec, ale jest rowniez na tym forum wyszukiwarka ktora dziala na prawde sprawnie. Wyszukanie informacji ktorych potrzebujesz zajeloby ci max kilka minut a juz napewno krocej niz zakladanie nowych tematow

Ale napisałeś 2 posty i tez nic nie pomogłeś koledze .. Więc daruj sobie swoje wykłady .

vnv_nation
21-10-12, 10:21
Ale napisałeś 2 posty i tez nic nie pomogłeś koledze .. Więc daruj sobie swoje wykłady .


Za to ty swoim postem pomogles strasznie :) takie tematy powinny od razu do kosza leciec to by sie ludzie nauczyli ze wyszukiwarka istnieje na kazdym forum. Jakos nie wydaje mi sie ze ktos kto nie ma czasu na to zeby w 15 minut znalezc i poczytac wszystko co go interesuje znajdzie czas na wymiana silnika w aucie, a to raczej zajmie wiecej niz 15 minut. Zbedna dyskusja

Goldeq
21-10-12, 10:25
Za to ty swoim postem pomogles strasznie

Się nie znam na ten temat to sie nie wypowiadam .. EOT.

tyski
29-10-12, 22:49
silnik zapakowany, wiązka ta od silnika z kompem również przełożona. Fura nie odpala, w d15z6 przy kompie jest jeszcze jedna skrzyneczka (sterowanie abs?) nie podłączyłęm jej bo w d14a2 nie ma abs'ów. Zegary wraz ze światełkiem od ekono, przełożone. I podpięte pod kompa. Fura dalej nic, iskra się pojawia sporadycznie. Pytanie do osób, które już to robiły. Wiecie co może byc przyczyną ?

Daniello205
31-10-12, 15:58
Jak wygląda sprawa ECU? OBD1 czy OBD2

mirasek
31-10-12, 17:54
d15z6 jest na OBD2, z kolei d15z8 z P9L nie wymaga całkowitej przeróbki wiązki w 5d do 98r. bo do tego rocznika włącznie wszystkie silniki w tej budzie były na kostkach OBD1

Daniello205
31-10-12, 20:21
Wymaga przeróbki żeby odpaliło na P9L bo inaczej są piny w kostkach poprzekładane ;) D14 ma wtryski sterowane parami i tam gdzie w normalnym kompie powinien wchodzić pin (A4 o ile dobrze pamiętam) z solenoidy (VTEC) jest jakaś masa podpięta ;)

mirasek
31-10-12, 20:42
Takie niuanse pomijam :) chodziło mi o całkowita przeróbkę, czyli inne kostki OBD ale w takim układzie jak piszesz P9L faktycznie nie pójdzie bez małej rzeźby :)

Pisząc o wtryskach sterowanych parami masz na myśli D14A8 ?? Bo starsze D14A2 to normalna sekwencja.

Daniello205
31-10-12, 22:18
Kiedys tu na forum tez przeczytalem ze sterowane parami sa tylko D14A4 ale podczas swapa okazalo sie inaczej, wiec nie wiem jak w przypadku D14A2 ;)

mirasek
31-10-12, 22:57
Jest tak jak napisałem, D14A2 to normalna sekwencja czyli wtryski sterowane osobno. Nie wiem jak jest w D14A8, dlatego pytam.

Daniello205
01-11-12, 11:13
Tak chodziło mi o D14A7/8 tam na 1005 jest parami i to samo dotyczy D14A3/4.