Zobacz pełną wersję : Problem z odpalaniem
Witam
Mam honde civic 92 poj. 1,5 i mam straszny problem z odpalaniem. Mam zamiar udać sie z tym do elektryka (o ile uda mi sie odpalic :( Jestem kompletnym laikiem w sprawie samochodów więc proszę o jasne i proste odpowiedzi. Chodzi mi głównie o to żeby fachowiec nie wmówił mi jakiś usterek których rzeczywiście może nie być. Opisuje problem, który jest strasznie dziwny : kiedy samochód stoi na słońcu maska się nagrzewa wtedy nie odpala tzn przekręcam kluczyk rozrusznik działa ale "nie łapie" może smiesznie to brzmi ale nie potrafie tego opisać. Rano znów przekręcam kluczyk nie ma żadnego dzwięku tzn taki bezgłos i nic. Nieraz udaje się że odpali za którymś razem ale dziś zmarnowałam pół dnia i nic z tego. Prosze podajcie mi możliwe przyczyny. Dodam że ktoś radził mi:
1. wietrzyć pod maską ewentualnie odpalać z otwartą
2. Przed odpaleniem wcisnąc 2 razy gaz
3. Przekrecic od razu kluczyk bez czekania az zgasna kontroli (na raz)
4. otworzyc wlew paliwa
Nie wiem czy to są jakies metody ale nieraz pomagały ale dzis zadna nie zadziałala
Z góry dzięki za pomoc
przede wszystkim zadałeś pytanie kompletnie w złym miejscu... kawałek niżej jest specjalny dział w którym każdy użytkownik może zadać pytanie i założyć topic, o ile oczywiście najpierw użył opcji "szukaj" i próbował znaleść czy czasami odpowiedź już nie padła...
Wszystkie te sposoby są strasznie bezsensu...
1. wietrzyć pod maską ewentualnie odpalać z otwartą na mieście, pod sklepem... też tak byś chciała odpalać? nie sądze ;)
2. Przed odpaleniem wcisnąc 2 razy gaz
nie wiem czy toć zmieni
3. Przekrecic od razu kluczyk bez czekania az zgasna kontroli (na raz) nie, napewno nie, przekręcamy kluczyk - pompa zaczyna pracować, słychac takie cyknięcie, kontrolka gaśnie - wtedy odpalasz
4. otworzyc wlew paliwa nie bardzo ;)
teraz pytanie... czy jak przekręcasz kluczyk w stacyjce (ale jeszcze nie odpalasz) to słychać takie "cyknięcie"? jeśli nie to masz problem z pompą paliwa...
pompa powinna "zassać" paliwko czemu towarzyszy charakterystyczny dźwięk
kolejne pytanie... czy masz problem że jeździsz samochodem, zgasisz i za chwilę nie możesz odpalić? jeśli tak... czyli ciepłe auto nie chce odpalić - oznacza to, że masz walnięty przekaźnik pompy paliwa, który znajduję się nad nogami pasażera nie daleko schowka... wystarczy przelutować i wsio będzie ok - jeśli to jest to ;)
a później to standardowo - może świece? może kable wysokiego napięcia? kopułka? aparat zapłonowy? palec? rozdzielacz? trudno powiedzieć co się złego dzieje... najpierw sprawdź i odpowiedz na moje pytania... napewno ktoś pomoże..
zapewne jakiś moderator przesunie twój temat tam, gdzie powinien być więc szukaj go później w tym dziale http://www.civicklub.pl/fi/viewforum.php?f=1
pzdr
Dziekuje Ci za odpowiedz, nie wiem czy zauwazyles ale jestem kobietą ;) , jak napisalam na wstepie kompletnym laikiem i oprocz jazdy, spraewdzenia oleju i zatankowania nic nie wiem na temat samochodów. Chodzi mi o mozliwe usterki, jakie mogły spowodowac nieodpalanie, i uzyskalam odpowiedz - dziękuje. Nie mam takiego cyknięcia o którym mówisz. Dzis auto od rana odpala rewelacyjnie ale pewnie dlatego ze ustawilam w cieniu, wczoraj po kilku godzinach gdy zeszlo z niego slonce tez odpalil. Wiec głowna przyczyną jest to ze nagrzewa sie od slonca w tedy nie odpala- ale co jest tego powodem nie wiem, jutro postaram sie znalezc elektryka
bless, hehe tak się składa że zauważyłem że jesteś kobietą, ale pisałem do Ciebie jak do faceta... pewnie już dla mnie za późno już było :P
więc diagnozy są dwie, u różnych ludzi:
1) pompa paliwa
2) jakis moduł , ale niewiele z tego zrozumiałam
Jeszcze nie wiem jaki może byc koszt takich napraw, czy może ktoś jest zorientowany w cenach?
pompa paliwa (ta co ją słychać chwile jak przekręcasz kluczyk) albo główny przekaźnik (ten co to nie cyka a powinien). poszperaj po forum (głównie za przekaźnikiem) - jest opisana metoda jak go wyleczyć.
Slyszalem o takim problemie. Podobno jesli nagrzeje sie w sloncu samochod i nie chce odpalac, albo pracuje nieregularnie to wina jest w paliwie w przewodach. Zagrzewa sie czy cos. Z drugiej strony jesli nie ma cykniecia pompy paliwa to moze nie jest przyczyna nagrzanie samochodu tylko wlasnie pompa paliwa. Raz Ci odpala a raz nie.
tzn nie potrafie dokladnie stwioerdzic czy jest to cykniecie czy nie, w tej chwili nawet nie mam jak. ale główny problem to wlasnie ten problem na sloncu - elektryk patrzyl na mnie jak na typową blondynkę gdy o tym mówiłam. Ale jednak ktos o tym slyszał czy mógłbys napisac jakos tak dokladniej o tym
problem to wlasnie ten problem na sloncu u mnie bylo identycznie- przelutowalem przekaznik pompy paliwa (zimne luty) i wszystko wrocilo do normy-polecam wykonac ta czynnosc jako pierwsza-koszt to ok 2 x tyskie u jakiegos elektronika. P.S-przekaznik jest obok bezpiecznikow pod kierownica z lewej strony (taka szara puszka troche wieksza od paczki do zapalek).
Czy ktoś na fiorum mógłby wskazac gdzie znalezc jak to zrobic żebym mogła komus pokazac? To z tymi lutami pliss
Przelutowanie przekaznika pompy paliwa.
INSTRUKCJA:
Powinno dodać się odrobinę cyny z kalafonią gdyż stara cyna jest utleniona. Poprawny lut powinien być święcący, matowy jest przegrzany.
Łopatologicznie to się robi tak:
- w prawej ręce lutownica w lewej cyna z kalafonią (mankuci odwrotnie)
- przygrzewasz lut aż się roztopi, nie odsuwając grota dodajesz trochę cyny aż obleje nóżkę dookoło i odsuwasz grot i cynę.
Element lutowany dobrze jest trwale usadowić na stole aby sie nie bujał.
Przekaźnik w 5gen jest umiejscowiony w miejscu przedstawionym poniżej-obok bezpieczników (na zdjeciu napisany jest dokladny model civic, ale generalnie wszystkie 5gen mialy ten przekaźnik w tym samym miejscu):
http://img245.imageshack.us/img245/6454/przekaznikpx8.th.jpg (http://img245.imageshack.us/my.php?image=przekaznikpx8.jpg)
wystarczy odpiąć brązową wtyczkę, odkręcic śrubkę mocującą i przekaźnik mamy w ręku (szara puszka).
Gdy ją otworzymy naszym oczom ukarze się taki oto widok:
http://img293.imageshack.us/img293/5409/przekaznik2dz6.th.jpg (http://img293.imageshack.us/my.php?image=przekaznik2dz6.jpg)
Wtedy należy postąpić zgodnie z instrukcją zamieszczoną powyżej.
Pozdrawiam i zycze powodzenia :-)
Dziękuję Ci bardzo zresztą wszystkim którzy sie odezwali , mam nadzieje że znajdę kogoś ktto sie podejmie tego zadania, bo już wymiękam z tym autem
[ Dodano: Sro 03 Paź, 2007 ]
ten przekaźnik już przelutowany, problem na słońcu zdaje się zniknął, choć nie mam mozliwości dokładnie sie przekonać bo rzadko jest słońce :(, ale do rzeczy, nastepny problem to że nie odpala teraz rano lub gdy jest mokro to ten problem nr 2, tzn bezgłos, po przekręceniu kluczyka cisza, załapuje za któryms razem zawsze więc to nie jest problem szczególnie doskwierajacy. Po konsultacjach myslę że to pompa paliwa, czy wiecie jaki może być koszt tej naprawy?
[ Dodano: Pią 05 Paź, 2007 ]
Szkoda że nikt sie nie zainteresował :(
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.