PDA

Zobacz pełną wersję : Montaz auto gazu z systemem BLOS



Dominik_bb
05-07-05, 20:14
Witam ma ktos jakies info na temat montazu instalacji autogazu z systemem BLOS :?: oraz czy ktos sie orientuje jak jest cena takiej instalacji dla porównania instalka 2 generacji do mojego silnika koszt o 1850zł z pełna elektroniką ile moze kosztowac z systemem BLOS bo z tego co mi wiadom ten rodzaj instalacji nie powoduje spadku mocy silnika

wieshaq
05-07-05, 23:34
temat byl pare tygodni temu. poszukaj

e)(trem
15-09-06, 10:05
zobacz to:


http://www.civic4g.pl/forum/topics2/1264.htm?highlight=blos

rafalb33
15-09-06, 10:47
Link do forum forda, temat na ponad 30 stron :

blos (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5828)

tam jest chyba napisane wszystko

wieshaq
15-09-06, 10:57
tu jeszcze z forum crx

http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=3933&highlight=lpg+wykresy

Bonifacy
15-09-06, 16:21
Jak instalacja z Blosem sprawdza sie w D16Z6 ..testował ktoś to? Można ją gdzieś na dolnym śląsku złożyc ?

KACperVLO
15-09-06, 20:50
Mogłby mi ktoś powiedzieć w takim razie czy opłaca sie teraz bawić z Blosem czy lepiej wstawic sekwencje?co latwiej wyregulowac i jaka jest roznica w cenie? moj silnik to d16y7

wieshaq
15-09-06, 23:15
Jak instalacja z Blosem sprawdza sie w D16Z6 ..testował ktoś to?
dostalem auto juz z polrocznym gazem na drugiej generacji... troche mul na palniku to wstawilem blosa. efekt taki ze nie ma roznicy czy sie scigam na benzynie czy lpg



Mogłby mi ktoś powiedzieć w takim razie czy opłaca sie teraz bawić z Blosem czy lepiej wstawic sekwencje?co latwiej wyregulowac i jaka jest roznica w cenie? moj silnik to d16y7
sekwencja jest dwa razy drozsza. zakladasz instalke jakas za 1700-1800 z normalnym mikserem a potem zamiast niego dokladasz blosa. to proste na tyle ze zrobisz to sam

NFS
16-09-06, 17:41
zakladasz instalke jakas za 1700-1800 z normalnym mikserem a potem zamiast niego dokladasz blosa. to proste na tyle ze zrobisz to sam

albo dogadujesz sie z gazowcami zeby Ci wstawili instalke bez miksera za 1300zł i nastepnie sam podpinasz blosa :-D

wieshaq
16-09-06, 21:37
1300 to bedzie pierwsza generacja.. polealbym druga do d16


...ale rzeczywiscie lepiej zalozyc instalke bez miksera jesli chodzi o kase chociaz moze byc problem z dostaniem gwarancji na to.. no i trzeba przejsc pierwszy przeglad najlepiej na znajomej stacji. ale opcja dobra

Toms
17-09-06, 11:02
temat byl walkowany na forum, funkcja szukaj

NFS
17-09-06, 14:08
1300 to bedzie pierwsza generacja.. polealbym druga do d16


...ale rzeczywiscie lepiej zalozyc instalke bez miksera jesli chodzi o kase chociaz moze byc problem z dostaniem gwarancji na to.. no i trzeba przejsc pierwszy przeglad najlepiej na znajomej stacji. ale opcja dobra


ale tak na dobrą sprawe czym sie rózni I od II gen? pierwsza to śruba a druga to śruba sterowana kompem(czyli silniczek krokowy). Jesli natomiast montujemy BLOSa do drugiej gen to ten cały sprzet sterujacy nie jest nam potrzebny, czyli z II gen robi nam sie I. W takim razie po co płacic za cos czego nie uzywamy?

Kwestia gwarancji i przegladu:

Zasadniczo gazownicy są ugodowi i przystaną na taki pomysł zeby zamontowali całą instalke bez mixera(bo to z dopasowaniem jego maja czesto najwiekszy problem) z gwarancją.

Co do przeglądu, są różne stacje diagnostyczne i nie zawsze diagnosci znaja sie na instalkach gazu, ich generacjach i szczegółach technicznych. Poza tym skad maja wiedziec co to jest BLOS i ze nie ma on homologacji, jesli nawet wiekszosc gazowników tego nie wie?

Nie wiem, nie znam sie, nie namawiam, ale widze ze wiekszosc robi sobie sztuczne problemy i na siłe szuka minusów.

wieshaq
17-09-06, 22:43
wiekszosc robi sobie sztuczne problemy i na siłe szuka minusów.
tzn ja?? mnie do blosa namawiac nie trzeba bo mam juz drugie auto na blosie.. i nic innego bym nie zlaozyl

co do roznicy miedzy I i I gen instalki to mialem blosa przy jednej i drugiej.. II daje ci mozliwosc automatycznego przelaczania przy wcisnieciu pedalu gazu. i tu juz ten komputerek sie przydaje... ale tez specem nie jestem od gazu

NFS
18-09-06, 18:12
nie, nie Ty. ale wiekszosc ludzi na siłe szuka przysłowiowego "ale?".


to o czym piszesz to tylko róznica pomiedzy instalka do wtrysku i do gaznikowca. w I gen tez mozesz miec aut. przełaczanie na gaz po wcisnieciu pedału.

Dzida
18-09-06, 18:27
w 1 gen raczej nie. 1 gen polega na tym, że masz butle, parownik, miksery, ręczny przełącznik i nic więcej.

NFS
18-09-06, 19:22
gen polegaja na tym ze masz śrube(Igen), krokowca(IIgen), wtrysk jednopunkt.(IIIgen), lub wielo(sekwencja(IVgen)).

to o czym piszesz to róznica pomiedzy instalka do gaznika lub do wtrysku i zalezy tez od firmy instalacji.

pirat
18-09-06, 21:40
wtrace swoje 2 grosze ;-)
bylem sceptynie nastawiony ogolnie do instalacji gazowych, jako iz chodzily swoich czasow informacje ze zabijaja silnik, gorsza moc i przyspieszenie, podobno co jakis czas trzeba wymieniac jakies tam czesci uszczelki i jakies (czesciej niz standardowe wymiany w silniku) I tak mi szkoda bylo zabijac moj silniczek :-(

Teraz poczytalem troche o blosie ze nie ma duzego spadku mocy, no i ze niedaleko (100km :P) ode mnie jest gaziarz ktory zaklada blosa bezproblemowo odrazu zakladajac instalacje, i jestem skolnny zalozyc instalacje.
Ale jedno mnie martwi, jaka jest zywotnosc silnika poz zalozeniu gazu (z blosem) i jak to jest z tymi wymianamitych uszczelek czy czegos tam?? :roll:
Jak nie jezdze gdzies w trase to miesiecznie robie jakies 1500km (aktualnie od zakupu w maju zrobilem 10000 :P)

Czytalem ze od nowego roku cena gazu ma isc ostro w gore, i tak nie wiem czy mi sie oplaca.... :roll:

wieshaq
18-09-06, 22:03
nie, nie Ty. ale wiekszosc ludzi na siłe szuka przysłowiowego "ale?".
ja tam zawsze staramn sie napisam "za i przeciw"

co do pierwszej gen lpg to wydaje mi sie ze nie znajdziesz z komputerem bo tym wlasnie sie roznia. systemem sterowania bo obydwie sa ze zwyklym mikserem

..ale podkreslam to sa tylko moje wywody :D :D



jaka jest zywotnosc silnika poz zalozeniu gazu (z blosem)
taka jak zwyklej instalki ale roznica polega glownie w osogach bo wchodzi tam w gre ruchoma przepustnica.
co do uszczelek to do wymiany co okolo 2-3 lata nadaja sie membrany w parowniku ale to tez nie jest regula. zalezy jak szybko ptrzelaczasz na gaz w bardzo niskich temperaturach otoczenia

NFS
19-09-06, 13:12
no i ze niedaleko (100km :P) ode mnie jest gaziarz ktory zaklada blosa bezproblemowo odrazu zakladajac instalacje

jestes z Brwinowa a w opaczy zakładali moj gaz z blosem wiec znaja sie juz na tym a nie jest to 100km stad. :mrgreen:

NORMAN
19-09-06, 16:34
mam mozliwosc kupna nowego blosa BRC (mechanicznego )za 450zl.to chyba troche za drogo co o tym sadzicie?

wieshaq
19-09-06, 16:35
na allegro po 320 srednio

pirat
19-09-06, 20:27
no dobra, wiec jak to jest ze zuzywaniem sie czesci silnika przy zalozonej instalacji gazowej? ile spada ich zywotnosc?? tak mniej wiecej procentowo ;-)

Dzida
19-09-06, 20:29
hahaha:D Procentowo:D

Przy dobrze założonej instalacji musiałbyś jeździć przynajmniej 8-10 lat do pierwszych negatywnych objawów biorąc pod uwagę fakt, że będziesz wymieniał i regulował wszystki jak zajdzie taka potrzeba, lub przed.

pirat
19-09-06, 21:01
no co :P
kidys bylem ostrym przeciwnikiem gazu, jako zabijacza silnikow, ale tak jak pisalem ze wzgledow finansowych chyba bede zakladac i chcialem opinii innych ;-)
przeciwnikow nie ma wiec zapewne bedzie zakladany :-P

NORMAN
19-09-06, 21:31
na allegro po 320 srednio

dzieki,a jutro mialem go kupic! nie sprawdzilem na allegro i bym sporo przeplacil

wieshaq
19-09-06, 22:38
dzieki,a jutro mialem go kupic! nie sprawdzilem na allegro i bym sporo przeplacil
sa jeszcze po okolo 390 i dodatkowo maja silowniczek ktory jak przelaczysz na benzyne to unosza (otwieraja) przepustnice na stale w pozycje max otwarta. bo przypominam blos ma swoja wlasna przepustnice sterowana podcisnieniem w dolocie. ale to chyba jest trudniejsze w montazu bo trzeba spiac z sygnalem odciecia gazu i warte jest jak jezdzi sie wiecej i jezdzi na benzynie



no dobra, wiec jak to jest ze zuzywaniem sie czesci silnika przy zalozonej instalacji gazowej
spokojna glowa. przeyzje i ciebie i nastepnego wlasciciela. mialem d13 na gazie przez ponad dwa lata i sprzedajac miala cisnienia ponad 13 atm na kazdym cylindrze wiec nie jest tak zle

[ Dodano: Wto 19 Wrz, 2006 ]
AHA TYLKO NIE KUPUJ BLOSA Z SILNICZKIEM KROKOWYM TYLKO ZWYKLY GOŁY MECHANICZNY