Zobacz pełną wersję : CIVIC 1,4 2001R. check engine. Prośba o pomoc !!!
Witam wszystkich :) jestem tu nowy ale do rzeczy wczoraj kupiłem hondę Civic 1,4. Autkiem wracałem wczoraj od sprzedającego ok. 60km wszystko idealnie się sprawowało przy średniej prędkości 100 km/h. Dziś postanowiłem zabrać Hondę na A4 i sprawdzić co potrafi no i się stało :( po rozpędzeniu auta do 180 km/h i przejechaniu z tą prędkością ok 10 km zaświeciła mi się kontrolka check engine. Co jest powodem takiej sytuacji ?? Jeździłem wcześniej Vw POLO i dlatego proszę was o pomoc bo już mi ciśnienie skacze że kupiłem bubla :(
trzeba podłączyć pod kompa i zczytać błąd i zobaczyć co jest nie tak, pewnie katalizator
Kolego, poczekaj dosłownie 2-3 dni, oczywiście jeżdżąc samochodem. Na 99% jest to błąd chwilowy 2 sondy - wynik pałowania (ten typ tak często ma - niestety). A najlepiej jak napisał mlodzian - kabelek i inspekcja. Ale myślę że przejdzie.
Ale myślę że przejdzie też tak myślę, cierpliwości :)
No to trzeba było przy Polo zostać. Hondy już od dawna niczym nie zachwycają. Tak poza tym, to TTTM. Najpewniej sonda nr2, pewnie przez chwilę wartość spoza zakresu. Samo zniknie.
Przy takim pałowaniu auta, biorą pod uwagę jego wiek, mógł to byc faktycznie chwilowy błąd sondy lambda. U kolegi ostatnio taki błą pojawił się przy okazji przetartej/przepalonej "plecionki" (tłumika drgań układu wydechowego). II-ga sonda dostawała "lewe" powietrze i czasem wyskakiwał błąd, który ELM327 diagnozował jako bład sondy lambda. Skasowanie błędu pomagało na kilka dni. Kilka dni obserwacji wykazało, że pojawianie sie ChE zwiazane było z ruchami wydechu. Dźwięk wydechu był prawie niedosłyszalnie inny więc dopiero po zejściu pod auto znaleźliśmy tę nieszczelnośc. Okazało się, że wystarczyło w czasie pracy silnika ruszyć troche mocniej wydechem i pyk...ChE się zapalał. Na znanym portalu aukcyjnym została zakupiona gotowa "plecionka" i...po problemie.
tak komp pokazał błąd sondy lambda. Błąd został skasowany ale wczoraj wieczorem znów się pojawił, rano odpaliłem autko i już go nie było. Może nie wymieniać i faktycznie jak pisze ,, lajsta '' poszukać nieszczelności w układzie wydechowym ?? błąd głowie zapala się prźy dużych prędkościach albo obrotach ok 4-5 tyś czytałem na forum że wymiana sondy w niektórych przypadkach wcale nie kończy się pozbyciem błędu ..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.