PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana filtra paliwa



alek_m
09-09-07, 20:36
Witam ! Szukałem ale nie znalazłem.
Moze mi ktos powiedziec krok po kroku jak wymieni filtr paliwa w d15z6?
Dzieki za pomoc!

skolopendra
09-09-07, 20:39
a patrzyłeś w manualu ?? ................................................ :szukaj:

.................................................. ....manual str 26......................... :bicie: ...co za leser

pawel_83
10-09-07, 12:16
Odkrecasz stary filtr, zakladasz nowy z nowymi uszczelkami skrecasz i odpalasz fure i patrzysz czy ewentualnie nic nie cieknie...
Ot cala filozofia na max. 20 min.

Lcfr
10-09-07, 15:49
Witam ! Szukałem ale nie znalazłem.
Moze mi ktos powiedziec krok po kroku jak wymieni filtr paliwa w d15z6?
Dzieki za pomoc!

bylo juz opisane ;/
ale masz:

obniżanie cisnienia paliwa w ukladzie:
http://img511.imageshack.us/img511/2416/pal2au6.th.jpg (http://img511.imageshack.us/my.php?image=pal2au6.jpg)

wymiana filtra:
http://img511.imageshack.us/img511/5678/paliq4.th.jpg (http://img511.imageshack.us/my.php?image=paliq4.jpg)


aha... i tutaj tez troszke szczegółów:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=21135&postdays=0&postorder=asc&start=0

karol wlkp
19-11-07, 17:32
witam odświerze troszke temat a mianowicie chce odkręcic i wymienic filtr paliwa ale mam problem z nakretką tą która jest z prawej strony i która jest na miedzianej rurce problem tkwi dokładnie w tym że nakretka jest już okragła i klucz sie ślizga bo poprzedni właściciel zapewne próbował wymienic filtr i zepsuł nakretke poprzez odkręcanie niewłaściwym kluczem teraz niemam pojecia jak odkręcić ta śrubke pomózcie prosze!!!

wojtaspan
19-11-07, 19:48
witam odświerze troszke temat a mianowicie chce odkręcic i wymienic filtr paliwa ale mam problem z nakretką tą która jest z prawej strony i która jest na miedzianej rurce problem tkwi dokładnie w tym że nakretka jest już okragła i klucz sie ślizga bo poprzedni właściciel zapewne próbował wymienic filtr i zepsuł nakretke poprzez odkręcanie niewłaściwym kluczem teraz niemam pojecia jak odkręcić ta śrubke pomózcie prosze!!!



popryskaj dobrze wd40 , poczekaj kilka minut i próbuj, złap nakretke jakimis szczypcami i powinno pójsc

karol wlkp
19-11-07, 20:00
nieda rady wywaliłem na ta nakretke prawie całą puszke wd40 i nic tak bardzo jest zapieczone że nawet ten preparat nie pomógł i szczypce równierz nie dały rady próbowałem kilkoma rodzajami takich narzędzi i nic poprostu ręce opadają :/

s3kawek
20-11-07, 11:39
nieda rady wywaliłem na ta nakretke prawie całą puszke wd40 i nic tak bardzo jest zapieczone że nawet ten preparat nie pomógł i szczypce równierz nie dały rady próbowałem kilkoma rodzajami takich narzędzi i nic poprostu ręce opadają :/

No to nie mam dla Ciebie dobrych informacji. Cięcie, piłowanie nie wchodzi w grę bo może dojść do zapłonu. Żabką próbowałeś? Jeżeli się nie da to chyba pozostaje wymiana razem z przewodem paliwowym.
Może spróbuj jeszcze inaczej. Odkręć filtr od ścianki, złap nakrętkę żabką i kręć filtrem a nie nakrętką. Pewnie przyda Ci się czyjaś pomoc.

matss17
20-11-07, 15:04
nie widac na tych zdieciach :/ nadal niewiem gdzie jest ten filtr w przedziale silnika :/

cosmonauth
05-03-09, 21:13
mam ten sam problem, półtore godziny się z tym męczyłem, po prostu ta nakrętka się zapiekła, fakt cięcie nie wchodzi w rachubę, spróbuję to trochę podgrzać, zaopatrzę się w gaśnice najwyzej jakby mialo dojsc do zaplonu ;), jedyna nadzieja żabki i siła razy gwałt ;p

piotrek-mi
05-03-09, 21:27
RĘCE OPADAJĄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak dojdzie do zapłonu to nie będziesz miał czasu sięgnąć nawet po gaśnice!!! To paliwo a nie ropsko!!!!!!!!!!
Sprubój popukać delikatnie czymś w tą nakrętkę z każdej strony. Użyć dobrych narzędzi, jeśli to nie pomoże to pojedź do mechanika a nie kombinuj z podgrzewaniem czy też cięciem!
Benzynie wystarczy jedna iskierka i wybuchnie w momencie! U mnie przy wymianie filtra szło wszystko ok, ale i tak miałem stresa i robiłem to bardzo ostrożnie, zwłaszcza, że wszystkie elementy przy filtrze są metalowe (wraz z filtrem)!!!

majin103
02-06-09, 17:22
Mam podobny problem. Tzn nie moge odkręcić filtra paliwa. Jest na maxa zapieczone. WD40 nie pomaga. nakrętka robi się powoli okrągła i nieda się kręcić. W sumie już tak próbowałem odkręcać na siłe że doszło do pęknięcia przy filtrze i niemoge odpalać auta bo tryska paliwem!.

Co teraz?

marcocivic1
02-06-09, 19:10
Sprobuj wyjac filtr razem z przewodem nastepnie wkrec srube w dobre imadlo i żaba za filtr krec powinno pojsc

cosmonauth
02-06-09, 22:31
ja tak rozruszalem tą część do której dochodzi rurka z pomki paliwa że odłamała się ona od reszty filtra, wtedy mozna solidnie to chwycic i odkręcic ;)

WaSSIL
03-06-09, 11:10
chłopaki nie rozumiem dlaczego nie wolicie podjechać do mechanika - dać mu zarobić te 20 PLN i mieć święty sposób.

Mario
20-07-09, 14:45
mam pytanie, skan z opisem wymiany fitra sie nie laduje, jestem juz po tej operacji ale: w zestawie z filtrem byly dwie uszczelki jedna miedziana i jedna gumowa, miedzianą dalem od gury tego palucha w ktory wchodzi sruba odprowadzająca paliwo z fitra a ta gumową gdzie mam dać ?? ona jest mniejszej srednicy i nieiwem gdzie ja spasowac bo nigdzie po zalozeniu nie wyglada tak jakby byla na wlasciwym miejscu - jest troche mala. Skręcilem calość bez niej i z pod tego palucha ciecze waha a przy odkrecaniu starego zadnej podkladki tam nie widzialem chyba ze spadla gdzies "po drodze
" i nie zauwazylem.

teg
20-07-09, 18:58
Oj, ile ja się z tym 2 miesiące temu namęczyłem :)

Po pierwsze - odkręcać TYLKO BARDZO DOBRYM KLUCZEM, takim, który po założeniu na śrubę nie ma żadnego luzu - inaczej obrobimy śruby.
Po drugie - ZŁAPAĆ DRUGIM KLUCZEM W MIEJSCE DO TEGO PRZYSTOSOWANE NA OBUDOWIE FILTRA, tzn. zrobić sobie kontrę.

Co do górnej - jest łatwiej, ale musiałem użyć przedłużki zahaczonej o klucz (klucze DEDRA z marketu wystarczyły - okazały się być dobre w dobrej cenie). Kawałek rury i poszło. Z dolną męczyłem się dłużej, bez kontry drugim kluczem można zapomnieć o odkręceniu tego. Trrzeba DUŻO siły. Aha,a wcześniej popsikałem wszystko CX80 (taki tańszy WD40) i odczekałem jeden dzień - dopiero wtedy te środki działają. Przed odkręcaniem popsikałem jeszcze raz.

Gorzej z dokręcaniem. Góra - bez problemu, nie trzeba dużej siły, ale z nową podkładką potem ciekło jak nie wiem - załozyłem starą i jst ok. Dół - masakra. Podobnie użyłem starej podkładki, aa dokręćić musiałem rurką z baaardzo dużą siłą, żeby nie ciekło. POtem zobaczyzłem w manuale, że rzeczywiscie trzeba to dużo większym momentem dokręcać. Teraz nie cieknie, inaczej był strumień benzyny :|

jawe
20-07-09, 20:06
Próbować takimi specjalnymi, samozaciskowymi kluczami, ewentualnie porządnym (powtarzam, porządnym) oczkowym. Jeśli wciąż nie daje rady, od razu do mechanika, bo jak zryje się gwint, to dopiero robi się problem!

Tompro
21-07-09, 08:12
Co tu tak wszyscy z tymi mechanikami. Ludzie sami swapy robią, remonty silników itp. a tu co drugi post, żeby z pierdołą do mechanika lecieć. Za kase co mam dać mechanikowi wole kupić klucz potrzebny do odkręcenia - o ile go nie posiadam.

W dwóch słowach dobre klucze i troche siły w łapach i musi dać się filtr zmienić. Oczywiście wszelkie środki penenetrujące typu WD40 wskazane, jeśli dawno filtr nie był ruszany.

jawe
21-07-09, 09:13
A czy WD40 ma sens? Mówimy tutaj o śrubach mocno skręconych na miedzianych, szerokich uszczelkach. Ja tam wolę podjechać do mechanika, jak z czymś mam problem, instalacja paliwowa to już robota o podwyższonym stopniu ryzyka, niby proste, ale licho nie śpi :D

Mario
21-07-09, 10:42
zobaczyzłem w manuale, że rzeczywiscie trzeba to dużo większym momentem dokręcać. Teraz nie cieknie, inaczej był strumień benzyny :|
To mówisz, że to kwestia mocniejszego dokręcenia śruby i przestanie ciec ?? ja podłożyłem tą miedzianą podkladkę pomiedzy filtr a śrubę i dokręciłem dość mocno, dobrym kluczem i dalej cieknie, a tam czasem nie powinno byc innej podkładki, gumowa etc. ??

Rodman
21-07-09, 13:53
Przy okazji zmiany kolektora dolotowego musiałem odkręcić i przykręci przewód paliwowy wychodzący z filtra paliwa. Przy odkręcaniu było trochę szarpania się i miałem pietra, że będą problemy z szczelnością przy ponownym przykręcaniu (mając w pamięci jak mój mechanik się z ty męczył i przykręcał "na chama"). Podchodząc do sprawy metodycznie, rzuciłem okiem na serwis-manual'a. Wg. instrukcji wymieniłem miedzianą podkładkę pod śrubą przewodu paliwowego i dokręciłem z podaną siłą (relatywnie niewielką - 33Nm). Nie miałem żadnych problemów z szczelnością... :cool:

jawe
21-07-09, 14:58
To mówisz, że to kwestia mocniejszego dokręcenia śruby i przestanie ciec ?? ja podłożyłem tą miedzianą podkladkę pomiedzy filtr a śrubę i dokręciłem dość mocno, dobrym kluczem i dalej cieknie, a tam czasem nie powinno byc innej podkładki, gumowa etc. ??

No właśnie może niekoniecznie skręcać na chama, żeby ta uszczelka nie popękała, rozkręć i zobacz, czy jest cała.... i nie dawaj żadnych innych, tym bardziej żadnych gumowych!!!

misha1982
12-04-10, 09:07
Witam. W sobotę wymieniałem filtr paliwa w swojej hance, silnik d14A4. Filtr znajduje się zaraz koło akumulatora, na grodzi silnika. Filtr jest skręcony na uszczelkach miedzianych dlatego tak ciężko jest go odkręcić. Górna śruba jest przepływowa na 2 uszczelkach miedzianych. Dół jest na stożkowym łączeniu z jedną miedzianą płaską uszczelką. I to tu pojawił się problem. Uszczelka w komplecie z filtrem była, ale średnica zewnętrzna była mniejsza od otworu w który wchodzi przewód paliwowy i ciężko jest nią nacelować żeby równo się ułożyła. Ja skręciłem właśnie na tej uszczelce, dokręciłem dość mocno, odpaliłem i ciekło. Zabrałem sie za odkręcanie bo dalej nie chciało iść dokręcanie. I co, zjechałem śróbe na okrągło bo miedziana uszczelka złapała. Musiałem podjechać do mechaniora i użyć wielkiej żabki. ale na szczęście się udało. Okazało się ze uszczelka nie dopasowała się i to przez nią ciekło. Trzeba było użyć uszczelki o większej średnicy zewnętrznej. takiej żeby nie miała możliwości większego ruchu w gnieżdzie gdzie wchodzi przewód paliwowy. i nawet nie trzeba było mocno dokręcać. Nic nie cieknie. Pozdrawiam