PDA

Zobacz pełną wersję : Stuki przy przy zmianie biegów



nielat
05-09-12, 09:26
Witam zaobserwowałem u siebie w ostatnim czasie dziwne stuki, puki przy zmianie biegów oraz jak hamuję silnikiem albo dodaje gazu.
byłem na stacji diagnostycznej i zawieszenie ok, jedyny luz jaki zauważyliśmy to na tulejce stabilizatora drążka zmiany biegów tej przy skrzyni biegów.
Lecz patrząc na sucho tzn z zaciągniętym ręcznym=> jedynka, wsteczny na zmianę i cisza :confused:
Pozwoliłem sobie znaleźć takową tulejkę na allegro :
http://allegro.pl/honda-tuleja-stabilizatora-drazka-zmiany-biegow-i2554320089.html
podpowiedzi mile widziane :p
Pozdrawiam

Brylant1
05-09-12, 12:24
Poduszki silnika i skrzyni nie pourywane?

marv
05-09-12, 12:29
a zobacz poduszki silnika i skrzyni

Sheiva
05-09-12, 12:31
Hmm, a może poduszki skrzyni i silnika ? :rolleyes:
Dodatkowo przegub wewnętrzny, półośka.

nielat
05-09-12, 16:19
Panowie dałem ciała wstawiłem niepoprawny link :cool:, korekta już zrobiona w pierwszym poście!
Odszukałem podobny wątek i przytaczam wypowiedź jednego z forumowiczów

Witam
ja także miałem problemy ze stukaniem przy ruszaniu, redukowaniu, zmianach biegów...
poczytałem na forum Wasze posty i zabrałem się za szukanie...
wyjąłem całą półoś prawą, rozebrałem przegub wewnętrzny i...nic. Wizualnie w środku bez zarzutu. Luzów i śladów wytarcia brak... więc szukałem dalej, i znalazłem dziwny luz na drążku stabilizatora mechanizmu zmiany biegów. Znajduje się koło wybieraka zmiany biegów, taki pierścień gumowy osadzony w uchu tego drążka i przykręcony do skrzyni. Wycisnąłem ręką tą gumę i nawinąłem taśmę izolacyjną, luz zniknął. Przy wyjmowaniu półosi zauważyłem, że nakrętka od przegubu zewnętrznego była raczej luźna, więc po zamontowaniu półosi ją dokręciłem. Autko teraz nic nie stuka, i nie wiem szczerze czy problem tkwił w luźnej nakrętce, w tym luzie na drążku lub ewentualnie starym smarze grafitowym w przegubie...w to raczej wątpię więc stawiam na te dwie pierwsze ewentualności.
Nie wiem czy moje słowa Wam koleżanki i koledzy pomogą, ale uznałem że trzeba mówić a wszystkich ewentualnościach
pozdrawiam
Także nie pozostaje mi nic innego jak tylko spróbować z tą taśmą a jak poskutkuje to trzeba będzie zakupić tulejeczke,
Dodam że stuk ten jest przy zmianie każdego biegu nawet z 4 na 5:( Wyczułem to po prawej stronie, w podłodze jak siedziałem jako pasażer.

ziomek89
05-09-12, 16:29
Hmm, a może poduszki skrzyni i silnika ? :rolleyes:
Dodatkowo przegub wewnętrzny, półośka.

Kolega ma racje. ja powymienialem poduchy i dalej to samo, pojechalem do mechaniora stwierdzil ze to przegub wewnetrzny. takze tez czeka mnie naprawa ale puki co czekam az sie bardziej zepsuje :)) pozdro

rafal86
05-09-12, 18:49
a jak samemu sprawdzic czy to przegub wew?
mam podobny objaw z tym ze stuka mi przy zmianie na stosunkowo niskich obrotach np 2,5 tys i zmiana na drugi bieg.Jak zmieniam przy 3,4,5 tysiacach itp to nic nie stuka. Oraz stukanie wysteuje w momencie hamowania silnikiem gdy nastąpi odłączenie napedu.
Ile mozna jezdzic z uwalonym przegubem wew?

ziomek89
05-09-12, 20:06
powiedzial mi ze jak nie bede wstawiał w ****e za ostro to i z rok pojezdze. nie wiem jak sprawdzic przejechal sie ze mna powiedzial ze an 100 % to przegub wewnetrzny.

nielat
07-09-12, 08:58
No więc tak patent z taśmą nie przyniósł oczekiwanego efektu:( ale chociaż wiem że nie mam tam luzu :cool:
Pozostaje wiec nauczyć się z tym żyć, no chyba że już nie będzie można wytrzymać to trzeba będzie myśleć nad wymianą tych przegubów:mad:
pozdro