PDA

Zobacz pełną wersję : Male zapytanie i prosba odnosnie zaciskow hamulcowych.



BartekR
04-09-12, 07:29
Przepraszam za Polskie znaki ale pisze z z pracy a tutaj nie mam Polskiego systemu.
Mam ej9 i mialem na przodzie tarcze 242. Zamienilem sobie calosc na 262 na zaciskach Lucasa. Wymieniajac regenerowalem odrazu zaciski. I tu powstal problem. Pomieszalem sobie prowadniczki i teraz nie wiem ktore sa do 262 a ktore do 242. Mam luzy, (jadac po nierownosciach slysze jak by mi cale przednie zawieszenie sie rozsypalo) podmienialem na rozne sposoby i wychodzi na to ze prowadniczki mam wyjechane, jakiej bym nie wlozyl to mam luz. Chcialem sie tylko poradzic jakich prowadnic szukac ? Chodzi mi o rozmiar bo nawet nie mam na czym bazowac :( Moze ktos ma gdzies w kanciapie na stole taki zacisk i bylby w stanie zmierzyc ?

Za pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam Bartek.....

Kriss91
04-09-12, 10:55
Sprawdź na początek czy masz dobrze dokręcone zaciski i jarzma. Kiedy śruby mają luz, zaciski lubią tłuc na nierównościach właśnie jakby działo się coś z zawieszeniem.

BartekR
04-09-12, 11:17
Kriss91 Moze nie siedze tutaj za czesto i nie mam duzo postow nabitych, ale wierz mi ze mam wszystko poskrecane. Ten problem to 100% prowadnice. Wystarczy skrecic kola i poruszac za cylinderek. Tlucze sie nawet w rekach.

Kriss91
04-09-12, 21:38
Łatwiej i taniej zacząć od najprostszych rzeczy :) Chodziło mi o to, czy śruby nie mają luzów. Osobiście sądziłem, że w Civicach z tych lat prowadnice są wymienne. Z jakiego samochodu wziąłeś zaciski? Skoro są to 262 Lucasa to zapewne była to "angielka".

BartekR
04-09-12, 22:47
Nie mam zielonego pojecia bo pierwsze kupilem cala zwrotnicez zaciskiem a potem dokupilem zacisk na 2 strone. ( zwrotnice juz mialem ) bralem to wszystko z autozlomu. Regeneracja tloczkow, czyszczenie i jest ok. tylko te prowadniczki.........

Kriss91
04-09-12, 23:14
Wg zamienników w internecie prowadnice są wymienne w Hondach z tych lat tak jak pisałem już wcześniej.

bkrawczy
04-09-12, 23:31
Z tego co kojarze to są odpowiednie zestawy naprawcze do prowadnic. A tak swoją drogą to jakbyś chcicał mam do sprzedania zaciski z jażmami 262 z ek4. Mi były potrzebne tylk ozwrotnice więc reszte tanio sprzedam :)

mirasek
05-09-12, 09:37
Zestaw nowych prowadnic w zamienniku dokupisz bez większego problemu pod model z którego masz hamulce. Gorzej jeżeli kanały prowadnic w jarzmach są mocno wybite, wtedy pozostaje ich wymiana na mniej zużyte, bo wymiana samych prowadnic pomoże tylko częściowo.

Karpiczek
05-09-12, 21:46
A posmarowałeś prowadnice? Jeśli wsadziłeś na sucho, to każda będzie tłuc, ponieważ ich średnica jest znacząco mniejsza niż średnica otworów. Napchaj sporo smaru do środka, przesmaruj prowadnice i powinno ustać.

mirasek
05-09-12, 22:38
Sorry ale jak prowadnice mają luz w kanałach to napchanie smaru nie pomoże, mają wchodzić bez istotnego luzu, tak aby zacisk po przykręceniu siedział dość sztywno, nie przekaszając się względem tarczy. Prowadnice są nadebrane po obu stronach pod miejsce na smar właśnie. Jeśli masz znaczne różnice w średnicach w.w. to po prostu układ jest już wybity...

Lune
05-09-12, 23:52
A pamiętałeś, ze na jeden zacisk wchodza dwie różne prowadniczki? :) Przynajmniej w zaciskach Nissin tak jest.

BartekR
06-09-12, 07:23
Sorry ale jak prowadnice mają luz w kanałach to napchanie smaru nie pomoże, mają wchodzić bez istotnego luzu, tak aby zacisk po przykręceniu siedział dość sztywno, nie przekaszając się względem tarczy. Prowadnice są nadebrane po obu stronach pod miejsce na smar właśnie. Jeśli masz znaczne różnice w średnicach w.w. to po prostu układ jest już wybity...
Wlasnie tu jest zonk. Jak kupowalem zaciski to luzu nie bylo ( w rekach czuc ). Wyciagnalem prowadniczki, umylem ekstraktem, tam gdzie bylo cos rdzy przetarlem papierem 600 DELIKATNIE!. Nasmarowalem smarem miedziowym. Ale znow nie walilem tego smaru Bog wie ile. Ot tak poprostu zeby byly obsmarowane. Moze kurde dalem za malo...... Jak je rozbieralem to smaru bylo naprawde duzo nawalone w porownaniu z tym co ja dalem. A tak swoja droga Nigdy nie smarujcie srub ktorymi przykreca sie zacisk do piasty.... Ja chcialem zrobic dobrze i po okolo 500 km sie odkrecilo.

A pamiętałeś, ze na jeden zacisk wchodza dwie różne prowadniczki? Przynajmniej w zaciskach Nissin tak jest.
Oczywiscie ze pamietam. W Lucas-ie tak nie ma. W Nissinie masz nawet leb jednej sruby wiekszy :)

PS> Moglby ktos mi zwymiarowac prowadniczke z nissina ? Bylbym bardzo wdzieczny bo w koncu bede wiedzial ktore mam od jakiego zacisku :/

Gorliś
08-09-12, 19:24
Smar miedziowy to nie jest dobry smar do hamulcow.

Karpiczek
10-09-12, 00:04
Jest, jeśli smarujesz nim klocki i śruby a nie prowadnice. Ja tak robię i śmigam aż miło.

karmel
10-09-12, 18:01
Mam w garażu zaciski seryjne EG4, podrzuć mi na PW foto czego wymiary mam podać, to pomierzę, jeśli oczywiście wymiary będą identyczne:o