Zobacz pełną wersję : 160 km/h co sie dzieje?
Witam wszystkich, jestem posiadaczem EJ9 z 97r z silnikiem D14A3 autko sprowadzilem niedawno z Niemiec wiec w dowodzie ma wpisane 75 koni. Ku mojemu zaskoczeniu pani Helga (poprzednia właścicelka samochodu lat 54) pozbawila autko zwężki pod przepustnicą(z nieznanych mi przyczyn lecz ku wielkiej mej radości :) ) Co dalej? Mineło 2 tygodnie i Honda ruszyła wraz ze swoim nowym panem i jego panią do kraju najpiekniejszych dróg świata, irytującego języka i swej byłej właścicelki, do szkopkowa mianowicie :d . Autko rozpedzilo sie do 160 km/h na autobahnie i koniec, nie chciało iść dalej, obroty stanęły na 4 tys. Dodam ze pogoda była piekna, nie było wiatru, deszczu ani wzniesień, a samochód nie przyspieszał coraz wolniej, rozpędzał sie "przyzwoicie" az stanął jak wryty na 160 i 4 tys obr na 5 biegu! Co dalej? Powrót do kraju, do serwisu Hondy i dysputa kolesi z serwisuze ze opony za szerokie (195/50/15), ze silnik za slaby i ze tak powinno byc. Bzdety moim zdaniem bo dobity kadet 1.4 w 5 osób pójdzie prawie 180. Co sie dzieje, moze to wina odmulenia auta i komp wariuje?
Prosze o pomoc poniewaz autko jest bardzo wdzieczne i chciałbym je dopieścić, a ta wydawało by sie pierdoła tkwi mi jak dżazga w tyłku. Dodam ze stan techniczny jest na 5 z minusem, od nowości do silnika lany tylko syntetyk (pracuje równo bez żadnych zadyszek) wszystko jest fabryczne, żadnego tunningu, nie potrafie doszukać sie przyczyn takiego stanu rzeczy ?? Dla zainteresowanych podaje nr nadwozia, moze mi coś umknęło JHMEJ93300S150659
na 5 biegu dalej nie pojdzie, jak chesz szybciej to zredukuj do 4 biegu
Czyli co, to nie wina odmulenia tylko silnik za słaby?
Ja tam nie wiem jak to jest..
ale na autostradzie a4 jadąc do zakopca cały czas predkością 120/130 na 5 biegu... wcisnąlem gaz do dechy i do 170/180 byla w miare szybko.. potem juz wolniej i do 200 licznikowych na 5 dobilem....
wiem ze licznik przeklamuje dlatego pisze ze do 200 licznikowych doszedlem.. ale na 5... wiec nie wiem dlaczego u ciebie zamula sie przy 4 tysiącach obrotów
moj silnik to odmulony A3
http://img259.imageshack.us/img259/7102/p5040218rw9.jpg (http://imageshack.us)
Nie pasują mi tu te dwie wartości które są równe, równo 160 km/h, równo 4tys obr.
Poza tym myślę ze silnik na 4 tys obr powinien byc juz na tyle rozkręcony żeby pocągnąć dalej i nie potrzebna jest redukcja ( chociaż przy następnej okazji na pewno spróbóje na 4 biegu)
Nadal sądzę że coś nie tak, help!!!
na czwartym biegu miałem 160km/h a mam nieodmulona (75KM) hanie w gazie, ale skonczyła mi sie droga i nie mogłem pociagnac dalej, piatego biegu nie zdazyłem wrzucic, wiec może spróbuj bujnąć ja na 4
skolopendra
08-09-07, 17:36
4 tys obr powinien byc juz na tyle rozkręcony żeby pocągnąć dalej i nie potrzebna jest redukcja
oczywiście ze potrzebna nie jest
że zwężki nie ma to wcale nie świadczy o tym że masz 90km :/
do tego dochodzi np kiepskiej jakości paliwo ,pozapychane filtry,katalizator czy tłumik końcowy,marne świece ,itp
.......................sprawdziłeś wszystko ??
A ze tak sie podlacze pod temat i zapytam,
Czy czasami sposob nauki kompa po odlaczeniu akumulatora nie ma wplywu na wkrecanie sie silnika na wysokie obroty?
skolopendra
10-09-07, 14:42
nie ma wplywu na wkrecanie sie silnika na wysokie obroty?
nie ma ani na wysokie ,średnie, ani niskie ;)
tylko obroty biegu jałowego
Ja w swojej mam blokade.... Ciagnie do 185 km/h jak glupia a potem podobny efekt jak u Ciebie.
Ja w swojej mam blokade.... Ciagnie do 185 km/h jak glupia a potem podobny efekt jak u Ciebie.
jezeli jest blokada to słychac charakterystyczne odciecie.... - innej blokady nie ma!
a co do Vmax to w tym modelu udaje się ja osiagnac na 4biegu i odpowiada za to skrzynia.
Generalnie tak powinno byc jak opisujesz+moze jest potrzebne "odmulenie" auta (jakies filtry itp) zeby to poszlo wyzej niz 160km/h.
hmm.... zrobilem pare modow, wiec moze ja przeciagne gdzies na maxa.
A ty serio wierzysz ze tym autem w niemczech jezdzila starsza pani? Wszyscy handlarze tak mowia i az dziw bierze ze ludzie w to wierzą. Czy w DE brak ludzi urodzonych po 1950 :)
Witam wszystkich, jestem posiadaczem EJ9 z 97r z silnikiem D14A3 autko sprowadzilem niedawno z Niemiec wiec w dowodzie ma wpisane 75 koni. Ku mojemu zaskoczeniu pani Helga (poprzednia właścicelka samochodu lat 54) pozbawila
MOJE d14A3 ma 75 KM i nie jest odmulone (jeszcze) i idzie tez tylko do 160 na 4 biegu ,jak dam na 5 do juz nie przyspiesza.
Acha i to wszystko na gazie. Na benzynie nie sprawdzałem.
pozdro
A ty serio wierzysz ze tym autem w niemczech jezdzila starsza pani? Wszyscy handlarze tak mowia i az dziw bierze ze ludzie w to wierzą. Czy w DE brak ludzi urodzonych po 1950
tez tak myslalem dopuki nie pojechalem do niemiec, bylem pod Bremen i tam mozna bylo dostrzec ogromna ilosc "emerytow" za kolkiem.
za to mlodzi ludzie jezdza starymi golfami, oplami i mercami(o wartosci nie przekraczajacej 30-40 tys zl) a jesli chodzi o Hondy to przez 2 miesiace widzialem 3 civici i 2 acordy.
wiec wnioskuje ze, tak, mozna kupic auto po emerycie z niemiec
juz wam powiem ze za pare latek mozna jechac do niemiec po nowe audi a4, a6 merca klasa E i w 90% pierwszymi wlascicielami to ludzie dobrze powyrzej 40-stki
i odrazu wspomne o przebiegu bo wiekszoc z nich jezdzi nimi na zakupy :/ (moj niemiecki szef posiada merca E Klasa z 2005 na liczniku mial 19 tys km , kiedys to bedzie okazja :aloha: )
civicmax, a skad Ty wiesz kto jezdzil tym samochodem?? Wiadomo, ze moze to byc przekret jakich wiele, ale nie uogolniajmy!! Bycmoze Ty sie naciales na cos takiego, ale moze kolegadozerro kupil samochod od Pani w tym wieku :agent:
W kazdym razie dozerro, sprawdz wszystko co chlopaki wyzej wymienili, i pocisnij ja pare razy, jezeli samochod byl jezdzony po miescie wiekszoc czasu to ma prawo sie zamulic...
pzdr
Wiec tak, co do wieku frau Helgi to nie ma wątpliwości, bo widziałem ja na własne oczy, i ma der zmarschczki jak po przejechaniu twarzy przez panzerwagen. Druga rzecz to, ze auto oprócz przegladu do rejestracji przeszlło dodatkowy bardzo wnikliwy przegladzik (świece, wszystkie filtry, zawieszenie olej itd) koleś w warsztacie miał mnie juz dosyć. Wynikało z tego ze nalepki serwisowe pod maską maja pokrycie co do dat na nich wypisanych (wszystko wymienione 2 mies. przed sprzedażą) Jedyne czego nie udało mi sie potwierdzić to rozrząd, brak danych w dokumentach niemieckojęzycznych z serwisu hondy.
Do sedna: prosze o konkretną odpowiedż na moje pytanie, zdaje sobie doskonale sprawe ze po wyjeciu zwężki auto nie bedzie mialo pełnych 90 kucy, ale nawet jesli byłaby nadal na miejscu, to z 75cioma powinna pójść wiecej niz 160 przy idealnych warunkach. Jeżdziłem juz różnymi autami: 60cio konna cordoba poleci prawie 180, kadett 75 koni nawet wiecej, wiec co sie dzieje? Czy taka modyfikacja ogłupia komputer a ten sprawia mi taką przykrość ( przypone jeszcze raz, to nie jest tak ze czym bliżej 160ciu tym słabiej, tam czuć ze jest jecze zapas, po prostu halt i dalej nie idzie)
To przypomina troche stosunek przerywany :) Luudzie nie z HONDĄ , jeżdże ok miesiąca a już wiem jakie bedzie następne auto kiedy te przejdzie na emeryturę!!! Mocniejsza HONDA
Dajcie mi jakiś punkt zaczepienia drodzy koledzy :hinczyk:
Nie słuchaj bzdur, bez problemu powinna pójść 200 licznikowe, coś jest nie tak...
witam
stwierdziłem ostatnio, że nadszedł najwyższy czas aby sprawdzić co Hania potrafi.
wyskakuje na autostrade, zapinam pątke i...
dochodzi do 5,5 tys. obrotów, 190 km/h na blacie i dalej nie chce.
szok!!!
na karzdym biegu wkręca się pod 7 tys. obr. a na piątce już nie daje rady
chyba musi być jakiś bloker, mam znajomych, którzy mają takie same toczki jak ja i gnają nimi lekko ponad 200 km/h
o co chodzi?
Dołączam się do tematu.
Mój D15Z6 115km!!!! nie chce jechać więcej niż 170km/h...
widziałem filmy gdzie wiara seryjnymi D15Z6 leci 220...
Wkurza mnie to!
civicmax, a skad Ty wiesz kto jezdzil tym samochodem?? Wiadomo, ze moze to byc przekret jakich wiele, ale nie uogolniajmy!! Bycmoze Ty sie naciales na cos takiego, ale moze kolegadozerro kupil samochod od Pani w tym wieku :agent:
W kazdym razie dozerro, sprawdz wszystko co chlopaki wyzej wymienili, i pocisnij ja pare razy, jezeli samochod byl jezdzony po miescie wiekszoc czasu to ma prawo sie zamulic...
pzdr
W Brief sa wbici poprzedni wlasciciele z datami urodzin.
A tak swoja droga, to jak jezdzila tym emerytka to trza Hanie troche odmulic?
ludzie, jak przyspieszacie do prekosci max tio tylko na 4 biegu, 5 jest nad biegiem i na niej predkosci sie nie osiagnie(no chyba ze macie jakiegos super moda i doszlo z 50km t wtedy pojdzie....
wiec wzuc 4 a w tym d15 wskazowka predkosciomieza zatrzyma ci sie przy 205km/h
Małe pytanko, a czym jest 5 bieg w innych autach? Czy HONDA jako jedyna robi jakieś inne piątki?
Małe pytanko, a czym jest 5 bieg w innych autach? Czy HONDA jako jedyna robi jakieś inne piątki?
nie w innych autach jest tak samo, gdyby to mialo sens to skrzynki mialy by po 10 biegow, a predkosc max byla by nieskonczona...
jesli przelozenie ktorego kolwiek jest poniczej 1.00 trudno bedzie sie rozpedzic do wyzszych predkosci, wiec mowie , sprawdzcie to organoleptycznie....
ja jakac na 4 dojde do 205km/h [potem wbijam 5 i po dluzszym, czasie dojde do 210(z malym kawalkiem)
jak przyspieszam na 5 nie moge minac 190km/h
jest to zwiazane rowniez z momentem obrotowym przy roznych obrotach.
ja sie podlaczam do kolegi pytania tyle ze u mnie jest inna sytuacja bo ja mam automata 1.5 l D15B7 in side czy to mozliwe ze automat tylko tyle poleci tylko 160 km/h czy cos moze to blokowac :> pewnie znacie na to odpowiedz bo ja jestem wporownaniu do was typowy lamer w tej dziedzinie :P :aloha:
Roslina, ja to wiem ze w Briefie sa wbici poprzedni wlasciciele... Ale wypowiedz byla skierowana do civicmax'a, a on przeciez nie ma wgladu do Briefa dozerro :agent:
podpinam...
Moja d14a3 bez odmulenia, poleciała na wielkopolskiej prawie 180 licznikowe na 4 biegu, przerzuciłem na 5. i prędkość zmalała do 155, po czym baaaardzo powoli rosła do 165. Paliwo v-power 95 ( racing za drogi ;p;p).
Jakiś czas temu próbowałem rozpędzić ją na 5 biegu to dalej jak troche ponad 150 iść nie chciała.
Zamierzam odmulić cudeńko, także jak odmule to lece na obwodnice piask w nocy i sprawdzam czy coś sie zmieniło.
PS. jak ktoś kto odmulał civica a3, może podzielić się ze mną wiedzą skąd najtaniej kupić uszczelke? allegro 44zł a gdzieś kiedyś czytałem że da rade taniej. odpowiedz na pw. please!
Pozdrawiam!
Moja D14A4, doszla sobie bez problemu od 100 do 170 na autostradzie na 5 biegu i poszlaby dalej, tyle, ze ja uznalem, ze wystarczy.
To może troche teorii: czym jest nadbieg?
Wszystkie biegi prócz ostatniego (nadbiegu) mają tak dobrane przełożenia żeby ułatwić przyspieszanie przy odpowiednich dla nich (biegów) predkościach. Nadbieg jest zaprojektowany do ekonomicznej jazdy przy dużych predkościach i dlatego predkość maksymalna dla niego jest na nim osiągana przy niezbyt dużych obrotach (Dluższa jazda z predkością np. 160 kph przy 7k rpm nie bylaby zbyt oszczedna :] ). Tak więc nadbieg jest projektowany tak, że moc samochodu 'kończy się" nie na końcu obrotomierza a w jego środku i nie chce już przyspieszać.
Dlatego wlaśnie w samochodach wyczynowych (wyścigi, rajdy) ostatni bieg (przełożenie główne) zmienany jest z nadbiegu na zwykły, tak aby bieg "kończył się" razem z "kończeniem się" silnika.
Mam nadzieję, że to co napisałem jest zrozumiałe.
A jeśli coś namieszałem to przepraszam :]
We wszystkich samochodach z 5-cio biegową skrzynia biegów (badz wiekszosci) 5-ty bieg to nadbieg. W hondzie, zwlaszcza 1.4, problem polega na tym, ze mamy do dyspozycji stosunkowo mała pojemnosc silnika i maly moment obrotowy, co sprawia, ze silnik pracujac na nadbiegu nie ma zbyt duzej mocy. A wiec 5-ty bieg pozwala na delikatne przyspieszanie lub utzrymywanie predkosci.
Inaczej ma sie sprawa w autach z duzym zapasem momentu obrotowego (zwlaszcza w dieslach). Moim poprzednim autem, a byl to Peugeot 306 1.9 td, na 5-tym biegu przyspieszalem od 70 do konca i nawet przy predkosci 70 km/h nie bylo potrzeby redukowac do 4 przy wyprzedzaniu, ale tak jak napisalem to jest zupelnie inna specyfika silnika i wartosc momentu obrotowego (tam bylo 190 Nm)
No przy tak dużym momencie obrotowym jakim dysponują diesel'e to zrozumiałe. Bo przy przyspieszaniu o te Nm się rozchodzi właśnie :D
No to chłopaki JA TERAZ DODAM COŚ czego nikt nie przytoczył a prawdopodobnie moze to rozwiazac sprawe!
!!Moja hania to też 1.4i od szwabów! I moze autor nie ma takiej naklejki jak ja z lewej strony kierownicy. Okragła naklejka z niebieksimi niemieckimi napisami: " M + S Max > 160km/h TUV BAYERN" !! Auto robi cos jakby odcinke przy 160 na godzine i ani grama więcej niepojedzie! Blokada. Nie wiem dlaczego tak, moze bali się szalonych emerytów/?
Pozatym autko bło w 10000%%% niebite z ksiazeczką TUV k..urwa, i teraz kiedy zaczeło rdzewiec mi tylne nadkole, lakiernik powiedział że auto bło tam bite, jest szpachla, wymieniona przednia szyba :// 16 tys zł z Berlina sprowadzony rok temu od EMERYTA. Nic w ksiazce serwisowej takiego NIEMA. Auto sprowadzał "znajomy" Gdzie lezy więc prawda? :(
PS. jak ktoś kto odmulał civica a3, może podzielić się ze mną wiedzą skąd najtaniej kupić uszczelke? allegro 44zł
Oczywiscie ze nie allegro! Idz do serwisu hondy ASO i zamów ją poprostu, ja dałem 12 zł.
Dodam że po zdjęciu zwężki (zrobilem to 2 dni temu) i resecie, nie odczułem jakiej super mocy, i teraz nie wiem czy to ma juz 90 koni czy nie. Hamownia 100 zł, cholera szkoda mi kasy. Moze lepiej zmierzyć to stoperem z kolegą? (11 sekund do 100? na poziomej)
A jesli nie ma 90 to bede musial jechac do aso na przeprogramowanie :/ :( (120 zł ECU)
podbijam.Mam cifa 5gen 1,5 vtec-e , zastosowałem jedynie filtr stozkowy i jadac sobie normalnie przy 140 wrzucałem piątke i narazie najwięcej jechalem 190km/h bo potem drogi zabraklo(musiałem zjechac w bok;) ). Zmienilem wczoraj kolektor wydechowy na 4-2-1, jednoczesnie usunąłem kata. I co sie dzieje?140, zapinam piątkę i na 4 tys obrotów 160km/h i ni chu ya nie poleci więcej.
Moze to cos z kompem, przed odpaleniem po przekręceniu kluczyka na 2 pozycje i czekaniu na zgasniecie check engine uslyszalem dźwięk ktory kojarzy mi sie z komputerem.Jutro resetne, no ale wątpię zeby to bylo to...Chociaz po zmianie kolektora zapomnialem go zresetowac...Nikt nie doszedł co to moze byc?
skolopendra
29-09-07, 12:13
Zmienilem wczoraj kolektor wydechowy na 4-2-1, jednoczesnie usunąłem kata.
i czego sie spodziewałeś że pójdzie 220 .................. :bicie:
Pozatym autko bło w 10000%%% niebite z ksiazeczką TUV k..urwa,
.................co drugi handlarz ma własne pieczątki
....................
Hamownia 100 zł, cholera
radze pojechać będziesz miał 100% pewności
jestes niepowazny skolpendra wkurzają mnie tacy ludzie!Powtarzam, na 4-1 jechalem swobodnie 190 na piątce a po załozeniu moc zmalała!.Spodziewalem sie ze przybędzie dołu obrotów ale nie spodziewalem sie ze spadnie Vmax. Czytaj uwaznie [...cenzura...]
Wszystkim ktorzy maj a ten problem polecam reset kompa, po tym bedzie latać cacy!
skolopendra
29-09-07, 17:09
Powtarzam, na 4-1 jechalem swobodnie 190
piszesz jak małe dziecko.... :/
co to znaczy na 4-1 jechałem
.zapewne masz na myśli !! kolektor.. :agent:
...........
ale nie spodziewalem sie ze spadnie Vmax
kolektory 4,1....a 4.2.1 różnią sie trochę zasadą działania ,a i nie wykluczone ze moc max teraz masz mniejszą
:agent:
a jesli nie kumasz ze w tamtym temacie 4-1 moze oznaczał WYŁĄCZNIE kolektor a nie nic innego (chyba ze tobie sie kojarzy z czyms innym, nie znam tych gejowskich gierek) to znaczy ze jestes mniej inteligentny niz ustawa przewiduje
pozostawię takie i inne teksty na PW, bez komentarza .................................................. ..................... :bicie:
Dołączam się do tematu.
Mój D15Z6 115km!!!! nie chce jechać więcej niż 170km/h...
widziałem filmy gdzie wiara seryjnymi D15Z6 leci 220...
Wkurza mnie to!
no to ja was wszystkich przebije; mam ten sam silnik co przedmówca w 6gen i jechałem na razie max 130km/h !! na A2 przy 120 na 4biegu daje do dechy a on wyraźnie zwalnia... trzymam dalej w podłodze... a tu mi całym autem aż zaczęło szarpac !! no ch... by to strzelił !! jakaś blokada czy coś spier... ?? z tego co wyczytałem i dowiedziałem się od mechaniora to może byc: pompa oleju (za małe ciśnienie), aparat zapłonowy, zasilanie paliwa, zapchany wydech, spalony v-tec lub po prostu założony przez RFNy zamulacz... i tu pytanie- czy zamulacz mechaniczny (jakaś zwężka ch... wie gdzie) czy elektroniczny...
koledzy, łącze się z wami w bólu :kirczak:
skolopendra
30-09-07, 12:32
prostu założony przez RFNy zamulacz
w to wątpię ;)
a wymieniał pan kiedyś filtr paliwa ?? i takie tam inne podstawowe rzeczy ;)
kolego djpleban acz y przypadkiem nie jest tak ze pasek rozrzadu ci przeskoczyl, skontroluj to jak naj szybciej.
sprawdz tez filtr paliwa, komp nie wywala ci zadnego bledu?
ile autko ma przebiegu?
powtórzę raz jeszcze, RESET KOMPA.Mi pomógł w tym samym problemie.Po kazdej modyfikacji nie nalezy zapominac o tej prostej czynnosci
przebieg- 145000
reset kompa był
filtry i płyny- wymienione
rozrząd i zapłon- nie sprawdzone
poza tym- zastanawiam się nad zapchanym katalizatorem bo problem właściwie pojawia się w parze ze smrodem z kata
skolopendra
30-09-07, 19:04
nad zapchanym katalizatorem
jak najbardziej, może być to on przyczyną
.rozglądnij sie z sportowym metalowym,albo wstaw rurkę :)
właśnie zakupiłem:
http://www.allegro.pl/item247182966_tlumik_katalizator_ob_kwas_opel_ford _nowosc_.html
zobaczymy co będzie
skolopendra
30-09-07, 19:29
po wymianie zrestartuj kompa i daj znać jakie efekty :d
właśnie zakupiłem:
http://www.allegro.pl/ite...rd_nowosc_.html
zobaczymy co będzie
ale skoro masz d15z6 to chyba zakup takiego kata to blad :bicie:
z tego co pamietam d15z6 tak jak d15z8 ma kata w kolektorze wydechowym, a to nie wymieni sie to tak latwo. proponuje zakup kolektora 4-2-1 od uzytkownika merfi tyle ze trzeba czekac 3-4 tygodnie
jesli to zeczywiscie kat, lepszym rozwiazaniem (chwilowym) bedzie wydlubanie wkladu z tego kata co masz.
!! Moja hania to też 1.4i od szwabów! I moze autor nie ma takiej naklejki jak ja z lewej strony kierownicy. Okragła naklejka z niebieksimi niemieckimi napisami: " M + S Max > 160km/h TUV BAYERN" !!
Nikt na to nieodpowiedzial, tylko szukacie problemu w wadliwie działającym silniku czy elementach. Co to k .. wa znaczy ta naklejka?? Bo wg mnie w tym jest odpowiedz. Eh
definitywnie kata nie mozna dokupowac universalnego do serii z;]. cały kolektor trzeba wymieniac:).Ale faktycznie Imho moze przyczyną byc kat;]
GiegX napisał/a:
!! Moja hania to też 1.4i od szwabów! I moze autor nie ma takiej naklejki jak ja z lewej strony kierownicy. Okragła naklejka z niebieksimi niemieckimi napisami: " M + S Max > 160km/h TUV BAYERN" !!
Nikt na to nieodpowiedzial, tylko szukacie problemu w wadliwie działającym silniku czy elementach. Co to k .. wa znaczy ta naklejka?? Bo wg mnie w tym jest odpowiedz. Eh
Może to naklejka jakaś od opon M+S sie zgadza i dopuszczalna prędkość 160 km/h.
Kolego Giegx, wszyscy piszą o silniku i osprzęcie bo co może być przyczyną słabych osiągów ?? ....... naklejka ?? ......... tajemnicze odcięcie ??
naklejka ......... tajemnicze odcięcie
zawsze to jakieś wytłumaczenie
ja nadal uważam, że szwaby mogły dławic auta
ja sie podlaczam do kolegi pytania tyle ze u mnie jest inna sytuacja bo ja mam automata 1.5 l D15B7 in side czy to mozliwe ze automat tylko tyle poleci tylko 160 km/h czy cos moze to blokowac :> pewnie znacie na to odpowiedz bo ja jestem wporownaniu do was typowy lamer w tej dziedzinie :P :aloha:
Moj poszedl 190km/h i ani grama dalej a tak ladnie szla do tej predkosci.
No to jak ta naklejka o niczym w silniku nie swiadczy to teraz znalezc prawdziwą przyczynę czemu tak sie dzieje, chyba graniczy z cudem :)
To może ja dodam moje spostrzeżenia.
Mam u siebie kilka modów w D14A4 ostatnie hamowanie wypluło 99.2KM. od tamtego czasu doszedł kompletny wydech przelotowy bez kata i myśle, że jest w granicach 105KM.
Na serii która wyszła 90.7KM na 5biegu bez problemów osiągałem 170-175km/h przy przyspieszaniu od ok 120.
Teraz na 5 nie sprawdzałem ale na 4 bez najmniejszego problemu łape odcinke i wtedy licznik wskazuje nieco ponad 200km/h wrzucam 5 obroty spadają na ok 5 tyś obr czyli tak gdzie wg wykresu zaczynał się płaski przebieg 99.2KM a prędkośc praktycznie pozostaje bez zmian dochodzi do ok 210 i dalej nie jedzie.
Niestety te skrzynie tak mają, że Vmax jest na 4 a nie na 5.
normalnie cuda opowiadacie gdyż w D14A4 prędkość Vmax to 177km/h tak podaje producent i mi taką udało sie bez problemu osiągnąć!!! nie 200 ani 210!!!
skolopendra
15-11-07, 16:24
normalnie cuda opowiadacie gdyż w D14A4 prędkość Vmax to 177km/h tak podaje producent
.................................................. .................. :bicie:
ale chyba zapomniałeś o tym ze mało kto ma tutaj seryjne auto :bicie:
osiągnąć!!! nie 200 ani 210!!!
a wyobraź sobie ze ja swoją zamykam budzik
:agent:
Może ktoś mi wytłumaczy dlaczego D15Z8 ze skrzynią od D14A8 idzie tylko 160.
W końcu to 25 KM więcej i według mnie powinien iść minimum 200.
Z tego co wiem silniki nie mają wewnętrznego przełożenia.
Diverse007
25-11-07, 06:00
to by sie zgadało ze tylko 160km w brifie jest napisane na ten samochód prędkość max 165... ile sie nie mylę...
ja mam d14z2 zmieniony kolektor 4-2-1 strumienica seryjna rura i zrobiony dolot lecialem 205 km/h ale pan vectra nie chcial zjechac wiec na tym sie skonczylo :D przed modami leciala w granicach 175-180 km/h znajomek ma d14a4 troche wymeczone i 160 to wszystko co pociagnie
Brief briefem a powinien iść lepiej.
Z tą samą skrzynią D14A8 szedł 180 a po swapie 160.
Mocniejszy silnik, kolektor 4-2-1 wszystko super ale jechać nie chce.
Myślę, że to coś w kompie.
swapowales silnik do reszty czy skrzynie do tego silnika??
Sam silnik a skrzynia została od D14.
Sam silnik a skrzynia została od D14.
a kompa wymieniales, wiazke itd. ??
Wszystko co potrzeba.
Silnik z kompletnym osprzętem, wiązka przerobiona z anglika i komp.
Muszę przyznać, że odejście jest ale V-max to kicha. :(
VTEC na pewno ci sie zalacza ?? ten Vmax to n ajakim biegu uzyskujesz??
jeśli 160, to jestes kolejną osobą, ale spróbuj wyciągnąć na chwile bezpiecznik 5 pod maską moze pomoze;P.
Ciągnąłem na IV do 160 a potem V i nie szło.
Vteca sprawdzę wkrótce.
Angrekoo, witam. kolego mógłbym prosic o pomoc?mam d14a3 odblokowane i staje na 175 licznikowych i 4800 obr:/ a widze ze u Ciebie lepiej to wyglada:) co moze byc tego przyczyną?? z góry dzieki za odp. pozdrawiam
Panowie mój przypadek:
mam: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...light=radar333
Do końca 3-go biegu robie CRX'a brata D16z5 (+ dolot i kol 4-2-1)
Na 4-ce 185 km/h, wbijam 5-ke, dochodzi do 200 km/h i 6500 obr/min i odcina mi zapłon.
Skrzynia mi sie skończyła?Na 5-ce wskazówka przyspiesza cały czas równo, jakby nie odcięcie to było by napewno więcej, dużo wiecej. O co chodzi? (skrzynia seryjna d15b2)
może nie do końca na temat ale Ja od siebie dodam tylko ze moim d15z6 wyciągam na 5 biegu spokojnie ponad 200KM/h Dokładnie najwięcej leciałem 215 (redukcja z 4 na 5 przy 180KM/h) Przy oponach 195/55R15 może trochę przekłamywać ale co by nie było nie jest źle a nawet dobrze. Modów troszkę było a na serii nie mierzyłem więc porównania nie mam jak by moja hania w serii poleciała...
skolopendra
03-11-08, 13:47
Skrzynia mi sie skończyła?
to niezłe stwierdzenie :D
podejrzewam ze komp po prostu odcina a że niby wcześniej to przekłamanie obrotomierza
No to ile seryjne d15b2 z seryjna skrzynią leci??
Może teraz mam tyle mocy i momentu że mi zamyka 5-ty bieg poprostu?
moj d14z2 (90km) jedzie blisko 195km/h i to na 195/55 R14 takze kólka malutkie. nie pamietam ile obrotów ma wtedy. nic nie grzebane, seria i to 170tys km jej juz stukneło
skolopendra
04-11-08, 16:59
No to ile seryjne d15b2 z seryjna skrzynią leci??
Może teraz mam tyle mocy i momentu że mi zamyka 5-ty bieg poprostu?
nie wiem jakie dokładnie jest FD w przypadku tej skrzynki ,lecz obawiam się ze odcinka na 5 biegu będzie ok 230km/h
niestety to nie wina nadmiernej mocy i momentu :D tylko przekłamanie wskaźników :rolleyes:
No to ile seryjne d15b2 z seryjna skrzynią leci??
Może teraz mam tyle mocy i momentu że mi zamyka 5-ty bieg poprostu?
u mnie prawie jak seria tylko tlumik inny, licznikowe 200+ czyli pewno realne kolo 180
Moje d14a4 z 96r. z 75 kucami pojechalo 160km ale seryjnym wydechu, a bez koncowki tlumika polecialo juz 170, caly czas obrotomierz pokazywal okolo 4,2-4,5. Nie wiem czemu, ale na 5 biegu nie poeci wiecej jak 4,5 tys obrotow. Na nizszych dolatuje do 7,5 i zalacza sie blokada.
Moze trzeba zmienic wydech, zamontowac stozek, doda to troche mocy.
Koles ma tez 1,4 tylko z 01r i polecial nia 200km tylko ze ma 90 koni. Oba auta sa seryjne. :confused:
twoje d14a4 to d14a3 skoro ma 75 koni;]. ale to nie problem-zdejmij zwęzkę z przepustnicy. znajomemu tak odblokowalismy d14a3 75konne. zamontował krótki dolot i dojscie zimnego i shamował 98KM.także całkiem sensowny mod, zastanów się nad nim
Witam u mnie w silniku D14Z2 90 koni + stożek (prawdopodobnie zły jak na dzień dzisiejszy i jest on do wymiany) podobnie jak u kilku kolegów 4300 - 4500 rpm i tylko 160km/h , nie mam pojęcia co to za problem jest ale jakiś istnieje na pewno. Reset kompa był ale to i tak nie pomogło.:(
Ja swoją Hanką leciałem niecałe 170 tak jak widać na dołączonym niżej filmiku.Gdy osiągnąłem tą prędkość i zagoniłem 5 bieg nic dalej się nie działo.Pod koniec filmiku widać jak wskazówka staje w miejscu. Ale uwierzcie że na 4 biegu na tym samym odcinku miałem niecałe 180 i wskazówka powolutku toczyła się do przodu:D
http://pl.youtube.com/watch?v=i7Dhu9IXqiE
___________
Moja Hanka
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=27465&highlight=sk%B1py
MAGNES_CivicVI
07-12-08, 19:08
Ja swoja wczesniejsza honda 96r 3d 1.4 75koni jechalem max 160km/h i nic wiecej,po zdjeciu zwezki nie robiac zadnego resetu kompa na 4biegu bylo juz 180;-)5biegu nie zdazylem wrzucic(ostry zakret i wymieklem) Teraz mam honde 98r 3d 1.4 90koni znajomy który mi ja sprowadzał z niemiec lecial nia 210km/h (zrobil nawet zdjecie);-)ale nie wiem przez jaki dystans musial ja ciagnac zeby doszla do tej predkosci.Oby dwie Hanie byly na 195/50/15
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.