PDA

Zobacz pełną wersję : D15Z6 grzeje się



_Kuba
30-08-12, 09:22
Witam wszystkich,

pojawił się problem, a mianowicie wczoraj po zrobieniu trasy ok. 60 km, (czyli jak co dzień do pracy, prędkość średnia 120km/h) honda się zagotowała. Płynu chłodniczego nie ubywa, wentylator na chłodnicy się załącza, zarówno chłodnica jak i wąż dolny i górny są gorące. Olej również wygląda w porządku (z resztą był wymieniany 2 tyg. temu).
Po zrobieniu krótkiej przerwy i ostudzeniu silnika, problem pojawił się znowu po przejechaniu kilku następnych kilometrów. Później jedynie otworzyłem korek od chłodnicy, zeby zobaczyć czy to mozliwe zeby nie było w niej płynu, ale już po samym przekręceniu korka płyn zaczął uciekać.
Samochód postał godzinę i później już nie udało się go ponownie zagotować. Trochę mnie to niepokoi, bo szykuje mi się właśnie wyjazd za granicę. Czy ktoś wie o co tu może chodzić?

Pozdrawiam

mayday-82
30-08-12, 09:32
Pierwsza możliwość zapowietrzony układ, chłodnica jest cała gorąca od góry do dołu? Druga opcja wysrało uszczelke pod głowicą...

_Kuba
30-08-12, 09:39
Chłodnica była cała gorąca mniej wiecej w połowie, nie sprawdzałem całej. Na silniku nie widać żadnych wycieków. Dodam że dziś po zrobieniu takiej samej trasy wszystko chodzi jak trzeba, wskazówka od temperatury w połowie skali...

mayday-82
30-08-12, 10:06
Sprawdź całą chłodnicę czy jest gorąca. Miałem kiedyś taki przypadek w d13b2 temperatura poszła w górę a potem było wszystko w normie przez jakiś czas później wysrało uszczelkę

_Kuba
30-08-12, 10:45
Wydaje mi się, że chłodnica na całej powierzchni nagrzewa się równomiernie, jeśli są jakieś różnice, to niewielkie.

mayday-82
30-08-12, 11:13
To pozostało ci tylko czekać lub jechać sprawdzić poziom spalin w płynie chłodniczym

_Kuba
30-08-12, 11:41
Dodam jeszcze, że samochód nie dymi, nie kopci, korek od wlewu oleju wygląda jak nowy, na bagnecie też nic nie widać. Widzę tylko, że w zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodniczego pływa trochę jakiś czarnych drobinek (jakiś pył czy coś), ale to niewielka ilość.
Możliwe, że to termostat się zaciął? Jak i gdzie można sprawdzić poziom spalin w płynie chłodniczym?
Zastanawiam się czy w takiej sytuacji śmigać bez obaw hondą za granice, czy lepiej odpuścić?

81saren
30-08-12, 11:46
Wydaje mi się, że chłodnica na całej powierzchni nagrzewa się równomiernie,

Moze byc termostat lekko uchylony i bedzie cos tam przepuszczac, jezeli wniewiesz dokladnie co jest podjedz do kogos kto sie zna i bedziesz mial odpowiedz na swoje pytanie , jezdzac tak dalej bedziesz mial wiecej wydatkow w pozniejszym terminie.
Badz wymien sam sobie termostat a moze to wlasnie tutaj tkwi problem ,( napewno niepogorszy sie , a moze byc lepiej ) termostat tez nalezy wymieniac co jakis czas.

_Kuba
30-08-12, 11:53
Ok, w takim razie wymienię termostat i zobaczymy czy sytuacja się powtórzy.

mayday-82
30-08-12, 12:56
Moze byc termostat lekko uchylony i bedzie cos tam przepuszczac, jezeli wniewiesz dokladnie co jest podjedz do kogos kto sie zna i bedziesz mial odpowiedz na swoje pytanie , jezdzac tak dalej bedziesz mial wiecej wydatkow w pozniejszym terminie.
Badz wymien sam sobie termostat a moze to wlasnie tutaj tkwi problem ,( napewno niepogorszy sie , a moze byc lepiej ) termostat tez nalezy wymieniac co jakis czas.

Kolega dobrze prawi może to być też termostat masz 3 opcje zacznij od najtańszych: wymień termostat i odpowietrz układ jak to nie pomoże to przykro mi bardzo uszczelka