PDA

Zobacz pełną wersję : Wzrost mocy d16y7



Vaio
24-08-12, 21:31
Witam. Mam pytanko, ile koni mogę wyciągnąć z d16y7. Seryjnie ma 105km, czy da rade wyciągnąć z niego nie wielkim kosztem jakieś 120-130? Ile da sama wymiana kolektora na 4-2-1 i tłumika końcowego na ULTER? Wiem, że najlepszy swap, ale to dopiero za rok.

kamilgt
24-08-12, 21:41
http://images42.fotosik.pl/151/dcd3117660cd84d9med.jpg

Pierwszy pomiar to d16y7 ze zrobionym wydechem (kolektor chińczyk 4-2-1 + 2"układ wydechowy) i dolotem (ssący d16y8,dolot z filtrem stożkowym), drugi pomiar + porting głowicy.

Gr4b3Q
24-08-12, 21:45
Wymiana kolektora dolotowego na ten z D15B7 - około 150zł, Dolot CAI z porządnym filtrem coś koło 3 stówek, 4-2-1 - 3 stówki, Wywalenie katalizatora i wspawanie przelotu (~150 dostaniesz za kata jeśli jest w dobrym stanie). MOŻE coś koło 120 zahaczysz ;)

93karol
25-11-13, 09:56
witam
własnie chodzi mi po głowie QP z d16y7 i chciałbym coś wiecej niz te 105km..
robie dolot i wydech i pozniej strojenie? czy bez strojenia takie moce są do uzyskania?

Inside4
25-11-13, 14:26
tloki d13,walek z2,przelot,lekki zamach,przepustnica h22 strojenie i bedzie dobrze jechac,a stroic powinienes zrobic przy kazdym modzie wtedy ma to sens.

Wyslane z tapatalk

kazik2_h9w3
25-11-13, 17:25
Jak zdrowe Y7 to na samych kolektorach plus wydech i dolot można i ponad 130 przekroczyć

93karol
25-11-13, 22:37
wydech wolny bez kata na pustych tłumikach czy rura cały czas?
dolot CAI? z osłona wodna?

PIMPEK_EJ2
25-11-13, 23:17
,a stroic powinienes zrobic przy kazdym modzie wtedy ma to sens.[/QUOTE

No już nie przesadzaj bo po wymianie kolektora na 4-2-1 albo zmianie dolotu na stożek nikt nie będzie stroił auta :)


[QUOTE=93karol;2131319]witam
własnie chodzi mi po głowie QP z d16y7 i chciałbym coś wiecej niz te 105km..
robie dolot i wydech i pozniej strojenie? czy bez strojenia takie moce są do uzyskania?

Tylko pamiętaj że nie każdy stożek będzie lepszy niż np oem:)A bez strojenia to raczej wątpie

Yotomeczek86
25-11-13, 23:19
Oj właśnie u mnie po zmianie wydechu i dolotu silnik był 20% przelany. Więc warto zrobić korektę mapy poprzez strojenie. Niestety tania impreza to to nie jest. A różnica po, jest bardzo odczuwalna - lepsza reakcja na gaz, mniejsze spalanie, i lepszy dół - a tu wiadomo że w hondach z nim ciężko.

PIMPEK_EJ2
25-11-13, 23:44
Yotomeczek chodziło mi o zmianę np. samego 4-2-1 lub założenie stożka zamiast oema, przy jednym i drugim dobrze zrobionym jasne że dobrze było by stroić!! Ale tak osobno po każdej rzeczy to głupota..

Yotomeczek86
25-11-13, 23:46
A nie, po każdej to tak.. idiotyzm.. No chyba że ktoś ma tyyyyyleee kasy hehe :) Lepiej poczynić jakieś tam mody, a potem strojenie. W przypadku Y7 najlepiej na OBD1 przejść.. to też kosztuje

93karol
26-11-13, 01:06
a na czym polega ta konwersja?
bez zmiany odb bedzie gorzej wprowadzać jakieś zmiany?

Brylant1
26-11-13, 09:59
Bez zmiany na Obd1 nie masz mozliwosci strojenia, ktore naprawde sporo daje.

93karol
26-11-13, 10:36
Ile taki zabieg kosztuje i jak on wygląda?

Yotomeczek86
26-11-13, 10:47
Wymieniasz kompa np na P28, wtyczki kompa na OBD1 pasujące do niego. I to chyba tyle jeśli chodzi o samo przejście na OBD1. W przypadku mini me z głowicą Z6, zmienia się wtyczki wtrysków, wtyczkę w aparacie zapłonowym, przedłuża się kabel od krokowca, puszcza się wiązkę do vteca. Mogę się mylić, dawno już nie grzebałem w tej kwestii :)

93karol
26-11-13, 18:28
łątwy dostep do Tych czesci?

Paputek
26-11-13, 21:02
bardzo latwy :)

Yotomeczek86
26-11-13, 21:12
http://www.ebay.com/itm/OBD2A-to-OBD1-ECU-Jumper-Conversion-Harness-Honda-Civic-/251027368421 proszem :) do tego komp P28, ale musi być mapa zrobiona pod D16Y7

93karol
26-11-13, 21:31
tylko przepinam i juz zrobione?;>
no wyglada to fajnie. do tego jeszcze ten p28 tak?

Saiti
27-11-13, 00:56
O ile dobrze pamiętam, to sam komputer oczywiście pasuje plug&play, jednak potrzebujesz aparatu, w którym czujnik położenia wału znajduje się w aparacie, a nie przy pompie oleju. Także potrzebujesz wymienić aparat.

Yotomeczek86
27-11-13, 01:20
Ale on nie robi mini me.. Tylko jeśli już, to przejście na OBD1 więc nie musi aparatu zmieniać. Mogę sie w tej kwestii mylić.. Bo Ty robiłeś mini me, wiec może się mi porypało.

Saiti
27-11-13, 11:10
Ale on nie robi mini me.. Tylko jeśli już, to przejście na OBD1 więc nie musi aparatu zmieniać. Mogę sie w tej kwestii mylić.. Bo Ty robiłeś mini me, wiec może się mi porypało.

Ale aparat się zmienia na taki, który się dogada z komputerem OBD1, a komputer OBD1 odczytuje sygnał położenia wału z aparatu a nie z okolic pompy oleju.

Muzyk-Grzes
27-11-13, 12:05
Ale aparat z D16Y7 jest elektrycznie identyczny z tym z D16Z6 (TD-42u) czy D15B7 (TD-41u) różnią się tylko wtyczką ,a obudowa ,moduł ,cewka i ilość czujników jest taka sama (korpus z D16Z6).

93karol
27-11-13, 16:07
aktualnie w tym silniku tj. d16y7 jest odb2?
czyli cofam sie z technika?

arecki18is
28-11-13, 16:21
W tym przypadku trzeba się cofnąć żeby się rozwijać :p

93karol
28-11-13, 16:22
dobry Tekst:)
musze zadziałać z tematem zakupu d16:)

Saiti
28-11-13, 16:34
Ale aparat z D16Y7 jest elektrycznie identyczny z tym z D16Z6 (TD-42u

W Y7 jest TD-80U o ile pamiętam i nie zawiera on czujnika położenia wału, tylko te dwa pozostałe.

arecki18is
28-11-13, 16:43
Aparaty Y7 i Z6 w środku są identyczne

Saiti
28-11-13, 17:32
Aparaty Y7 i Z6 w środku są identyczne

Tak? To się wkopałem w kosztach przy mini-me :P Nie mówię, że tak jest, tylko że tak mi się wydawało ;) W takim razie z ludzkiej ciekawości - czujnik obrotu wału przy pompie oleju czemu służy w 6 genie? Bo wygląda na to, że się dubluje z tym w aparacie.

arecki18is
28-11-13, 21:43
W Hondach czujnik położenia wału korbowego znajduje się w aparacie zapłonowym a w silnikach OBD2a to jest czujnik zmian prędkości wału korbowego CKF( Crankshaft Speed Fluctuation)

Mati070290
28-11-13, 22:47
Ja np w swoim d16y7 nie miałem żadnego czujnika przy pompie oleju. Był tylko w aparacie

Brylant1
28-11-13, 22:50
U mnie jest tak samo.

Marc_us
01-12-13, 20:17
Jeśli chodzi o aparat to zauważcie że w vtecu-e -d15z6,y7 i y8 są dokładnie te same aparaty..Zatem po co zmieniać nawet przy dołożeniu vecowej głowicy?
Mam y7 na obd1 132km - bez portingu ;)

93karol
03-12-13, 00:02
Dolot, wydech i strojenie 132km?

Marc_us
04-12-13, 22:58
+ przepustnica i wtryski 240tki. Przepustnica 62mm

luchuma
04-12-13, 23:47
przejsciowka wystarczy i komp z podstawka pod kosc z mapa y7

zadnych zamian wtyczek czy aparatow nie tzeba stosowac

wtryski 240cc obd2 np z b18c4 jesli sa mniejsze w y7

Marc_us
05-12-13, 21:45
Dokładnie tak to jest u mnie zrobione ;) Wtryski koniecznie zmienić, 190 mulą okrutnie..
Ogólnie ten silnik od razu powinien mieć inne kolektory..

93karol
06-12-13, 15:04
przejsciowka wystarczy i komp z podstawka pod kosc z mapa y7


o Co w tym chodzi, bo jestem "świeży" w tym temacie i nie duzo mi to mowi...;/

luchuma
06-12-13, 16:27
jesli chcesz stroic auto to potrzebujesz miec komputer OBD1 (komputer o oznaczeniu P28)

w tym komputerze trzeba wlutowac podstawke pod kosc EEPROM aby mozna bylo wystroic mape


z wiazki masz wtyczki do kompa obd2 wiec potrzebujesz przejsciowke obd2->obd1

93karol
08-12-13, 00:22
zaczynam Czaic:)
nie bedzie zle najpierw musze znalesc swoje EJ6:)