Zobacz pełną wersję : Wzrost mocy d16y7
Witam. Mam pytanko, ile koni mogę wyciągnąć z d16y7. Seryjnie ma 105km, czy da rade wyciągnąć z niego nie wielkim kosztem jakieś 120-130? Ile da sama wymiana kolektora na 4-2-1 i tłumika końcowego na ULTER? Wiem, że najlepszy swap, ale to dopiero za rok.
http://images42.fotosik.pl/151/dcd3117660cd84d9med.jpg
Pierwszy pomiar to d16y7 ze zrobionym wydechem (kolektor chińczyk 4-2-1 + 2"układ wydechowy) i dolotem (ssący d16y8,dolot z filtrem stożkowym), drugi pomiar + porting głowicy.
Wymiana kolektora dolotowego na ten z D15B7 - około 150zł, Dolot CAI z porządnym filtrem coś koło 3 stówek, 4-2-1 - 3 stówki, Wywalenie katalizatora i wspawanie przelotu (~150 dostaniesz za kata jeśli jest w dobrym stanie). MOŻE coś koło 120 zahaczysz ;)
witam
własnie chodzi mi po głowie QP z d16y7 i chciałbym coś wiecej niz te 105km..
robie dolot i wydech i pozniej strojenie? czy bez strojenia takie moce są do uzyskania?
tloki d13,walek z2,przelot,lekki zamach,przepustnica h22 strojenie i bedzie dobrze jechac,a stroic powinienes zrobic przy kazdym modzie wtedy ma to sens.
Wyslane z tapatalk
kazik2_h9w3
25-11-13, 17:25
Jak zdrowe Y7 to na samych kolektorach plus wydech i dolot można i ponad 130 przekroczyć
wydech wolny bez kata na pustych tłumikach czy rura cały czas?
dolot CAI? z osłona wodna?
PIMPEK_EJ2
25-11-13, 23:17
,a stroic powinienes zrobic przy kazdym modzie wtedy ma to sens.[/QUOTE
No już nie przesadzaj bo po wymianie kolektora na 4-2-1 albo zmianie dolotu na stożek nikt nie będzie stroił auta :)
[QUOTE=93karol;2131319]witam
własnie chodzi mi po głowie QP z d16y7 i chciałbym coś wiecej niz te 105km..
robie dolot i wydech i pozniej strojenie? czy bez strojenia takie moce są do uzyskania?
Tylko pamiętaj że nie każdy stożek będzie lepszy niż np oem:)A bez strojenia to raczej wątpie
Yotomeczek86
25-11-13, 23:19
Oj właśnie u mnie po zmianie wydechu i dolotu silnik był 20% przelany. Więc warto zrobić korektę mapy poprzez strojenie. Niestety tania impreza to to nie jest. A różnica po, jest bardzo odczuwalna - lepsza reakcja na gaz, mniejsze spalanie, i lepszy dół - a tu wiadomo że w hondach z nim ciężko.
PIMPEK_EJ2
25-11-13, 23:44
Yotomeczek chodziło mi o zmianę np. samego 4-2-1 lub założenie stożka zamiast oema, przy jednym i drugim dobrze zrobionym jasne że dobrze było by stroić!! Ale tak osobno po każdej rzeczy to głupota..
Yotomeczek86
25-11-13, 23:46
A nie, po każdej to tak.. idiotyzm.. No chyba że ktoś ma tyyyyyleee kasy hehe :) Lepiej poczynić jakieś tam mody, a potem strojenie. W przypadku Y7 najlepiej na OBD1 przejść.. to też kosztuje
a na czym polega ta konwersja?
bez zmiany odb bedzie gorzej wprowadzać jakieś zmiany?
Bez zmiany na Obd1 nie masz mozliwosci strojenia, ktore naprawde sporo daje.
Ile taki zabieg kosztuje i jak on wygląda?
Yotomeczek86
26-11-13, 10:47
Wymieniasz kompa np na P28, wtyczki kompa na OBD1 pasujące do niego. I to chyba tyle jeśli chodzi o samo przejście na OBD1. W przypadku mini me z głowicą Z6, zmienia się wtyczki wtrysków, wtyczkę w aparacie zapłonowym, przedłuża się kabel od krokowca, puszcza się wiązkę do vteca. Mogę się mylić, dawno już nie grzebałem w tej kwestii :)
łątwy dostep do Tych czesci?
Yotomeczek86
26-11-13, 21:12
http://www.ebay.com/itm/OBD2A-to-OBD1-ECU-Jumper-Conversion-Harness-Honda-Civic-/251027368421 proszem :) do tego komp P28, ale musi być mapa zrobiona pod D16Y7
tylko przepinam i juz zrobione?;>
no wyglada to fajnie. do tego jeszcze ten p28 tak?
O ile dobrze pamiętam, to sam komputer oczywiście pasuje plug&play, jednak potrzebujesz aparatu, w którym czujnik położenia wału znajduje się w aparacie, a nie przy pompie oleju. Także potrzebujesz wymienić aparat.
Yotomeczek86
27-11-13, 01:20
Ale on nie robi mini me.. Tylko jeśli już, to przejście na OBD1 więc nie musi aparatu zmieniać. Mogę sie w tej kwestii mylić.. Bo Ty robiłeś mini me, wiec może się mi porypało.
Ale on nie robi mini me.. Tylko jeśli już, to przejście na OBD1 więc nie musi aparatu zmieniać. Mogę sie w tej kwestii mylić.. Bo Ty robiłeś mini me, wiec może się mi porypało.
Ale aparat się zmienia na taki, który się dogada z komputerem OBD1, a komputer OBD1 odczytuje sygnał położenia wału z aparatu a nie z okolic pompy oleju.
Muzyk-Grzes
27-11-13, 12:05
Ale aparat z D16Y7 jest elektrycznie identyczny z tym z D16Z6 (TD-42u) czy D15B7 (TD-41u) różnią się tylko wtyczką ,a obudowa ,moduł ,cewka i ilość czujników jest taka sama (korpus z D16Z6).
aktualnie w tym silniku tj. d16y7 jest odb2?
czyli cofam sie z technika?
arecki18is
28-11-13, 16:21
W tym przypadku trzeba się cofnąć żeby się rozwijać :p
dobry Tekst:)
musze zadziałać z tematem zakupu d16:)
Ale aparat z D16Y7 jest elektrycznie identyczny z tym z D16Z6 (TD-42u
W Y7 jest TD-80U o ile pamiętam i nie zawiera on czujnika położenia wału, tylko te dwa pozostałe.
arecki18is
28-11-13, 16:43
Aparaty Y7 i Z6 w środku są identyczne
Aparaty Y7 i Z6 w środku są identyczne
Tak? To się wkopałem w kosztach przy mini-me :P Nie mówię, że tak jest, tylko że tak mi się wydawało ;) W takim razie z ludzkiej ciekawości - czujnik obrotu wału przy pompie oleju czemu służy w 6 genie? Bo wygląda na to, że się dubluje z tym w aparacie.
arecki18is
28-11-13, 21:43
W Hondach czujnik położenia wału korbowego znajduje się w aparacie zapłonowym a w silnikach OBD2a to jest czujnik zmian prędkości wału korbowego CKF( Crankshaft Speed Fluctuation)
Mati070290
28-11-13, 22:47
Ja np w swoim d16y7 nie miałem żadnego czujnika przy pompie oleju. Był tylko w aparacie
Jeśli chodzi o aparat to zauważcie że w vtecu-e -d15z6,y7 i y8 są dokładnie te same aparaty..Zatem po co zmieniać nawet przy dołożeniu vecowej głowicy?
Mam y7 na obd1 132km - bez portingu ;)
Dolot, wydech i strojenie 132km?
+ przepustnica i wtryski 240tki. Przepustnica 62mm
przejsciowka wystarczy i komp z podstawka pod kosc z mapa y7
zadnych zamian wtyczek czy aparatow nie tzeba stosowac
wtryski 240cc obd2 np z b18c4 jesli sa mniejsze w y7
Dokładnie tak to jest u mnie zrobione ;) Wtryski koniecznie zmienić, 190 mulą okrutnie..
Ogólnie ten silnik od razu powinien mieć inne kolektory..
przejsciowka wystarczy i komp z podstawka pod kosc z mapa y7
o Co w tym chodzi, bo jestem "świeży" w tym temacie i nie duzo mi to mowi...;/
jesli chcesz stroic auto to potrzebujesz miec komputer OBD1 (komputer o oznaczeniu P28)
w tym komputerze trzeba wlutowac podstawke pod kosc EEPROM aby mozna bylo wystroic mape
z wiazki masz wtyczki do kompa obd2 wiec potrzebujesz przejsciowke obd2->obd1
zaczynam Czaic:)
nie bedzie zle najpierw musze znalesc swoje EJ6:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.