Zobacz pełną wersję : Oleje, oleje i jeszcze raz oleje.
No wiec krotko. Temat olei byl poruszany wielokrotnie i w roznych dzialach. Pomyslalem sobie ze warto by bylo usystematyzowac to zagadnienie, bo uzywajac opcji "szukaj" wywala mnostwo tematow mniej lub bardziej zwiazanych z olejami. Mam wiec nadzieje, ze w tym temacie uda sie ta wszystko jakos ulozyc w jedna calosc. Moja propozycja jest taka aby kazdy tutaj napisal na jakim oleju jezdzi, jaki ma silnik, jaki przebieg i ile oleju mu bierze. Dolaczam do tego ankiete.
PS.
Ja mam silnik d14a4 przebieg 130 k km. Kupilem w Niemczech przy 120 k. Nie wiem jaki olej byl wczesniej ale ja wlalem syntetyk Castrol Magnatec 5W40. Nie wielm ile bral wczesniej, ale mi /zaraz po przywiezieniu zamontowalem LPG IV Generacji, wymieniłem rozrząd i olej/ na 10 k KM wzial litr oleju. Srednio co 1 000 km dolewalem setke, aby utrzymac gorna granice. Przy czym ja mam ciezka noge. Rajcuje mnie jak moja Hania lekko wyje pod butem :D Mysle , ze przy normalnie jezdzie wziela by mniej oleju.
Silnik B18C4, przebieg 193 tys., olej Havoline 10w40 półsyntetyk, docelowo (następna wymiana) Motul 6100. Nie bierze nic, ale jeżdżę spokojnie, czasami tylko wchodząc na VTEC.
Wcześniej D16Z6, przebieg 135 tys., olej Motul 4100/6100 10w40 półsyntetyk. Też nie brał ani grama.
d13b2, 180 tysiecy, nie bierze przy obojetnie jakiej nodze milimetra, olej Comma Eurolite 10w40
D16Z6 , 180k km. ok 100-200 w zaleznosci od jazdy
Wcześniej D16Z6, przebieg 135 tys., olej Motul 4100/6100 10w40 półsyntetyk. Też nie brał ani grama.
nie wierze ze nie jadł nic, chyba ze obroty nie przekraczaly 3k rpm ;]
silnik d15b2, przebieg 258tys, LPG od 60tys, jak czesto i ostro paluje to kolo szklanki oleju dolewam od wymiany do wymiany(czyli kolo 200ml)
olej: mobil1 10w40
ja mam D15B7 162 000 przejechane...i moja wina jest to iz zalalem do samochodu tanszy olej i zmienilem z minerala na syntetyk co okazalo sie dopiero po wymianie poniewaz wymienialem go po zakupie samochodu i zaczol mi teraz pic olej... i to jest tak ze jak ostatnio jechalem nad morze 400 km nie schodzac ponizej 120 km/h i srogo mu wciskalem zjadl mi ok 1 litra oleju zas innym razem przejade 1000 km spokojnie i wypije ok 100-150 ml...
nie przeraza mnie to z tego wzgledu iz tak bede wymieniac glowice jakos na dniach na v-tec'a i nie oplaca mi sie nic z tym robic...
poza tym nawet nowe samochody przy ostrej jezdzie potrafia duzo wypic...
Wcześniej D16Z6, przebieg 135 tys., olej Motul 4100/6100 10w40 półsyntetyk. Też nie brał ani grama.
nie wierze ze nie jadł nic, chyba ze obroty nie przekraczaly 3k rpm ;]
Przekraczały, na co mam dowody w postaci filmików. Ale upieram się przy swoim, że ani razu nie potrzebowałem skorzystać z dolewki od wymiany do wymiany (co 8 tys.). Auto sprzedane, więc po co miałbym kłamać? :)
d15b7 olej 15w40, lpg od 10 tys około litr na 10 tys, przy *****iscie ostrej jeździe. mam to gdzieś to norma!
[ Dodano: Sro 05 Wrz, 2007 ]
przebieg 125 tys
d15b7 olej 15w40, lpg od 10 tys około litr na 10 tys, przy *****iscie ostrej jeździe. mam to gdzieś to norma!
[ Dodano: Sro 05 Wrz, 2007 ]
przebieg 125 tys
szkoda lac mineral przy tak niskim przebiegu!
d16z6 177.000 km
dolewam jakis 1liter 10w40 miedzy wymianami co 10.000 km i pól szklaneczki po każdym upalaniu :)
...D15B2 135tys. km, jezdze na Shell Helix 10W40. nie bierze nic, bez wzgledu na styl jazdy
D16Z6 ok 140 tys km, Mobil 1 5w50, jak pocisne to lyknie tej wody, jak powolutku to prawie wogole, ale wiecej niz 0,2-0,3 na 1000 nie nalewam
d16z6 bierze 1l na 1000 przy butowaniu mobil 15w40(Przed remontem jest) - 160tyś
wcześniej d15b2 ani grama przy butowaniu prawie nic a nic olej tez mobil 15w40 - 210 tyś
d13b2 192 tyś km przebiegu, od wymiany do wymiany na bagnecie jest tyle samo oleju, nigdy nic nie dolewałem, olej Mobil 1 5W50 pełny syntetyk.
d14z4 - przebieg 135 kkm. Od nowości Mobil 1 5w50 nie bierze nic. Jeżdże szybko, ale dbam o silnik. Pzdr.
Motul Synergie+ 10w40, hmm jak mialem mobila10w40 to od wymiany do wymiany wlałem 200ml, na motulu narazie nic.
Wcześniej D16Z6, przebieg 135 tys., olej Motul 4100/6100 10w40 półsyntetyk. Też nie brał ani grama.
nie wierze ze nie jadł nic, chyba ze obroty nie przekraczaly 3k rpm ;]
Przekraczały, na co mam dowody w postaci filmików. Ale upieram się przy swoim, że ani razu nie potrzebowałem skorzystać z dolewki od wymiany do wymiany (co 8 tys.). Auto sprzedane, więc po co miałbym kłamać? :)
ziom, czyli jednak jadł :). Prawa fizyki sie nie oszuka i przy takich obrotach na ktore d16z6 można wkręcić (akurat mam takowy) zawsze trochę oleju zostanie spalone ...
oczywiście tak jak mówisz starczało od wymiany do wymiany wiec wynik wyśmienity :)
D15Z6 96r. 152 tyś Castrol MAGNATEC 10W40 0,3-0,5 l na 10.000, jazda dynamiczna.
Ubytki stwierdzam raczej na przepracowanym oleju, po około 4-5k km. Raz zalałem Liquy Molly z siarczkiem molibdenu czy cuś i łyknął go około litra. Olałem więc poszukiwania super oleju, latam na Castrolu i jest gitara .....
....... tak ogólnie, oprócz oleju też jest gitara :d
D14A4 - 141 tyś km. Mobil Super S 10W-40, nie ma dnia, żeby auto nie widziało odcinki a mimo tego dolewam tylko ok 400-500ml między wymianami co 8 tyś km.
D15Z3 VTEC-e , 163tys km,olej mineralny, na 12tys km - starczylo na dolewki to co w butelce zostalo po wlaniu do silnika, zeby na miarce bylo wysoko. styl jazdy - jak na ten silnik - bardzo dynamiczny :d
Widze odświeże nieco stary temat...
Jak kupiłem B18C4 zrobilem nim w pare dni nieco ponad 1000 km. Jak ją brałem miała pół bagnetu oleju, a po tym tysiącu było prawie zero, i dolałem niecałe 500ml. Ale te pierwsze 1000 km to była zabawa sprawdzanie możliwości auta :)
KJS- owy d16z6 200tyś dynamiczny dojazd+impreza ,olej castrol ( najdroższy ) 1litr na kjs.po zmianie na vawolin szklanka na impreze.( o spalanie martwi sie teraz nowy właściciel)
domwe (żonka śmiga)d16z6 do 4tyś/obr/min po mieście olej prawie nie znika,trasa 600km (ostra jazda)0.8litra (magnatec)
1,8vti KJS-owy 220tyś od zesfapowania ciągłe testy szpery :D ..... litr na 800km (magnatec)
cosmonauth
09-01-09, 21:37
d15b2, 226kkm, 400ml na 2000km, olej mobil 1 10w40, poprzednia wlascicielka lala mineral niewiadomego pochodzenia :/
Piotrek_krak
11-01-09, 22:28
d15b2 eg8 przebieg 230tys km 0,5 ltr shella 10w40 co 10 tys km takze wedlug mnie bdb wynik a bylo by mniej tylko lekko sie poci sie z misy a jezeli chodzi o oleje polsyntetyki typu shell.mobil.total,elf,castrol to jest to jeden gwint oczywiscie jezeli oryginal bo sporo mowi sie o podrabianym np mobil1,zurzycie zalezy tylko od stylu jazdy i od tego czy sie regularnie wymienia.
silnik d14z2 - 131 000 km - od wymiany oleju przejechane 2500 km - zmiany poziomu oleju na bagnecie niewidoczne - olej Mobil SuperS (10W40) - jazda częściwoo po mieście, częściowo po trasie, jeżdże raczej spokojnie (do 4 000 rpm), czasem przy wyprzedzaniu ciągne powyżej 6 000 rpm
...Bartuś...
08-05-09, 17:14
A ja nie wiem czy mam się martwić czy nie B18C4 przebieg podobno 80000km i od zmiany oleju przejechałem 4000km dużo na vtec dwie trasy po 600km...Dziś zobaczyłem ze na bagnecie nie ma nic dolałem lekko ponad 1L i jest równo na połowie miedzy max a min...Ile palą wasze B18C4 ??
Mój koło pół litra na 10tys. Generalnie nie dolewam, bo zmieniam olej co 8, a zalewam pod górną kreskę.
d15b2, 215 tyś km na liczniku codziennie do odcinki, eg4. Zżera mi 1 litr na 1000 km ale przynajmniej cieszę się z jazdy codziennie :)
Pozdrawiam
silnik b16a2, olej motul 10w40 praktycznie nie bierze nic, ale mam dość dziadowski styl bo często jeżdze z pasażerami którzy na właczenie vteca reaguja denerwujacymi komentarzami w stylu "znowu bedziesz zapier.....niczał":)
d14a4, 175 000 km, olej Mobil M 15w40, jakieś 800 ml / 1000 km w mieście, ponad litr / 1000 km w trasie - wymienione uszczelniacze zaworowe na OEM, wygląda na to, że bez wymiany pierścieni się nie obejdzie...
silnik d14a4 rok 97 przebieg 187500tys olej 10w40 motul synergie plus 61000 przejechalem jak narazie ok 3 tys kilometrow oleju nie ubylo ani ciut, styl jazdy do 3,5 obrotow, raz dziennie sie zdarzy ze do odciecia zaplonu :)
d13b2 178tys. mobil1 10w40 nie bierze nic nie zależnie od chrakteru jazdy (no moze 50 ml. na wymiane, ale to normalne chyba)
d13b2 10w40 ~200kkm nic a nic;) a aniołek nie jestem:P
michalm320
28-12-09, 09:05
D15Z6, 15W50 Motul, przebieg 223tyś. Jak jeżdżę normalnie czyli nie pałuję to nie bierze nić...a jak się pobawię trochę weźmie...generalnie to od wymiany do wymiany dolewam ze 2-3 setki
D15Z6 191tyś. przebieg Zalany Motulem 6100 10W40 półsyntetykiem. Wymieniam na dystansie 8-10tyś. i w międzyczasie nic nie dolewam Stan bez zmian, więc nie ma potrzeby
B18C4/C6
350-400ml na 1000km, troche eko, troche czerwonej lini.
bednar_ek35
26-08-10, 09:23
d15z6 od wymainy do wymiany,czyli co ok.10tyś 2-2,5L,tak więc chyba ok.Przynajmniej koleżka z tym samym motorem też tak ma.
przebie prawie 270.000
Yotomeczek86
26-08-10, 09:37
D16Z6, przy pałowaniu wciągnie z nawet 500ml, spokojna jazda to około 300ml na 1 tyś ;] Zalany Motul 6100 10W40. Odnoszę wrażenie że D16Z6 lubi najbardziej oliwę:P
D14A4, Motul 4100 15W50, bierze tyle że nawet go nie wymieniam :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.