Zobacz pełną wersję : sciaga na lewo..dlaczego?????
witam mam taki problem jezdzilem na 14 stalowych i sciagalo leciutko na lewo teraz gdy zalozylem 16 205 na 45 wyraznie sciaga mnie na lewo jest to niezmiernie dokuczliwe kola sa wywazone bylem aby sprawdzili zbieznosc i wszystkie inne katy i powiedzieli ze wszytko jest idealnie samochud nie jest krzywy bio nie mial wielkiego "dzwona" w czym moze byc problem ??czy mozliwe jest to ze lewa opona jest bardziej wytarta od prawej i to moze bc przyczyna????pomocy:P
skolopendra
03-09-07, 18:48
zy mozliwe jest to ze lewa opona jest bardziej wytarta od prawej i to moze bc przyczyna?
może
Moze masz zerwane gumy na wachaczu, czsami nie pokaze tego zbierznosc. Sprawdz jezeli masz kanal czy wszystkie sa dobe czy czasem nie jast jakas zerwana lub naderwana. Przy wiekszych oponach wszystkie takie usterki beda bardziej wyczuwalne.
opony i felgi załozyłes nowe czy uzywane?? Jak uzywany to zamień lewą z prawą i jak zacznie ściągać w druga strone to ewidentnie wina opon. Z używanymi tak jest że się docierają pod pierwsze auto a w następnym już nie działaja tak idealnie.
wielkie dzieki panowie sprawdze i gumy i zamienie opony lewa na prawa moze cos sie wyjasni dzieki za pomoc pozdrawiam
Hmmmm
Tez mam 205 tyle ze R15 i powiem Ci ze tez mnie sciaga... tyle ze i na prawo i na lewo na naszych koleinowatych drogach ;) latam po calej drodze jak puszcze kiere. Sprawdz na "idealnie" prostej (wiem wiem ze w PL o taka trudno) nawierzchni.
krystian.NH
04-09-07, 12:57
mi sciagalo w prawo bo mialem calkiem rozwalona oslone przegubu (~20zl), wymienilem i jest wszystko ok :)
mi sciagalo w prawo bo mialem calkiem rozwalona oslone przegubu (~20zl), wymienilem i jest wszystko ok :)
nooo napewno mialo to wplyw :aloha:
a tak serio serio to przy wymianie oslony pewnie ustawili Ci przy okazji (albo przypadkiem) wlasciwa geometrie :agent:
od przeguba hmm watpie ale tak pomyslalem czy nie jest to mozliwe od tego ze mam bardziej wytluczona prawa strone i amor nie dociska prawej strony tylko lewy dociska lewa i dlatego moze cos mnie to sciaga na lewo czy jest to mozliwe??? i gdzie na amorku jest nr oes wiecie nr jaki to model amorku w hondzie 93 r??
To ja sie podlacze do tematu.
U mnie ciagnie na lewo, najpierw wymienilem cukierki z tylu bo byly wybite i ponoc od tego tez moglo byc, pozniej okazalo sie ze mam skrzywiony wachac z tylu wiec tez wymienilem, po tym wszystkim ustawilem geomterie i dalej sciaga ( nie tak jak przedtem ale nadal ) zostaly mi tylko same opony bo sa faktycznie wytyrtane ostro i do tego koles od geometrii powiedzial ze kazda starta inaczej i ze wygladaja jakby byly kazda z innego auta :)
Czy wymiana opon na komplet nowych zimowek ( + wywazenie felg ) powinnno w koncu zaradzic na to ?
Samo zawieszenie jest tip top, geometria ustawiona wiec chyba tylko to zostalo ?
Czy wymiana opon na komplet nowych zimowek ( + wywazenie felg ) powinnno w koncu zaradzic na to ?
Samo zawieszenie jest tip top, geometria ustawiona wiec chyba tylko to zostalo ?
Moze pomoc... choc nie koniecznie ;] nalezaloby znalezc przyczyne wygiecia wahacza...
Nie chcialbym Cie martwic... ale ostatnio mialem Rovera 200, geometria tez byla super.. ale tylko na wprost (czyli tak jak jest badana na stacji diagnostycznej) po skreceniu kolami wszystko sie rozjezdzalo do tego stopnia ze kierownica w ogole nie odbijala ;| .. a zbierznosc byla OK;]
OK, koniec biadolenia bo to nie moj watek.... zamien kola na poczatek stronami... sprawdz luzy na wahaczach, swozniach, na zwrotnicy kierowniczej i koncowkach drazkow.... weeliminuj ewentualne luzy bo jesli sa za duze to zmiana opon nic nie da.
aaaaaaa jakie masz felgi? niewasciwe ET felg tez moze miec znaczenie
od przeguba hmm watpie ale tak pomyslalem czy nie jest to mozliwe od tego ze mam bardziej wytluczona prawa strone i amor nie dociska prawej strony tylko lewy dociska lewa i dlatego moze cos mnie to sciaga na lewo czy jest to mozliwe???
raczej nie ;] amor jesli jest wytluczony to nie "dociska" tylko na nierownosciach kiedy kolo sila bezwladnosci i wlasnej spezystosci zaczyna podskakiwac.... na prstej kola dociskane sa ciezarem auta. Sprawdz wszytskie luzy w ukladzie kierowniczym jak i luzy z tylu na zawieszeniu
Jak mi ostatnio sciagalo na prawo to okazalo sie ze mialem wybita tylnia prawa opone;] mozna samemu sprawdzic jak podniesiesz na lewarku i zakrecisz kolem albo reka.
mialem Rovera 200, geometria tez byla super.. ale tylko na wprost (czyli tak jak jest badana na stacji diagnostycznej) po skreceniu kolami wszystko sie rozjezdzalo do tego stopnia ze kierownica w ogole nie odbijala ;| .. a zbierznosc byla OK;]
OK, koniec biadolenia bo to nie moj watek.... zamien kola na poczatek stronami... sprawdz luzy na wahaczach, swozniach, na zwrotnicy kierowniczej i koncowkach drazkow.... weeliminuj ewentualne luzy bo jesli sa za duze to zmiana opon nic nie da.
aaaaaaa jakie masz felgi? niewasciwe ET felg tez moze miec znaczenie
Mam felgi seryjne VTI 15`.
Opony mam do dupy do tego stopnia ze tylne prawe kolo bije ( sprawdzone, ze to wina opony na 100%)
Jesli po skreceniu kol wszystko sie rozwala na zbieżności - to co z tym zrobic ?
Koncowke drazka jedna mam wymieniona na nowke, druga ( prawa ) jest tip top.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.