Zobacz pełną wersję : Akumulator czy alternator
kamikazeCIVIC
12-08-12, 23:49
Witam, jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumiałość :)
Mam problem z moją Hanią a mianowicie bardzo szybko pada mi ako które już swoje najlepsze lata ma za sobą, kiedy samochód odpalę kablami od innego odpala i wszystko jest okej przejadę się gdzieś zgaszę go i po 5 min odpalę ale jak postoi godzinę to już nie odpali ako jest puste. Powiedzcie mi czym to jest spowodowane czy po prostu akumulator jest już do wymiany czy może coś z alternatorem.
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam :)
Hondziarz84
12-08-12, 23:50
Może masz gdzieś zwarcie? Ja miałem zwarcie w centralnym wyjąłem bezpiecznik i jest ok. Więc może posprawdzaj czy Ci coś prądu nie żre?
albo nie ładuje albo aku albo ucieka prad prosto sprawdzic wes miernik
kamikazeCIVIC
13-08-12, 00:06
A który bezpiecznik jest od centralnego ? Jak próbuje zapalić to i nie odpala bo aku jest za słabe to włącza mi się alarm.
Son - Goku
13-08-12, 12:28
a rozrusznik się kręci ??
Sprawdz miernikiem aku.
Ja miałem taka przygodę, był to alarm,który pobierał dość spory prąd na postoju.
Poczytaj se tu.
Dość sporo możesz się dowiedzieć.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?141549-Akumulator
Hondziarz84
13-08-12, 12:56
Bezpiecznik od centralnego jest za schowkiem( z lewej strony pod kierownicą). Jak wyjmiesz schowek to z tyłu masz rozpiskę- jak wyjmiesz to będziesz wiedział. 20A chyba nazywa się door power czy coś:)
Stary. Jedź do elektryka i tyle. Jeżeli będzie to pierdoła typu przekaźnik to znajdzie Ci to po godzinie.
kamikazeCIVIC
15-08-12, 13:57
Sprawdzałem miernikiem ładowanie i ładuje 13,98 13,70 i nagle spada do 9,30 czasem nawet do 8,40 i i znowu 13,90 i tak w kółko.
Son - Goku rozrusznik się kręci ale tak jak na słabym aku nie ma siły a później to już tylko cykanie.
Jak aku nie ma prądu to cyka i będzie cisza. A może masz luz na pasku dlatego spada ładowanie? Sprawdzałeś stan paska i jego naciąg?
kamikazeCIVIC
15-08-12, 23:25
`Poll` naciąg jest dobry sprawdzałem i sam pasek też jest okej. Nie wiem co mam zrobić bo cały czas jest to samo...
Alternator ma dawać 14V przez cały czas,podczas pracy silnika .Na światłach spadek jest nieznaczny max do 13,6.Jak pasek i naciąg jest ok,to sprawdż na początek przewody masowe silnika ,styki alternatora ,czy nie są zaśniedziałe.Jeżeli to nie pomoże,to trzeba sprzwdzić alternator i poddać go regeneracji.Sprawdzić też należałoby akumulator ,czy trzyma prąd pod obciążeniem.
Son - Goku
16-08-12, 17:52
2 Powody,które mogą być przyczyną.
Sprawdź dokładniej alternator jak wyżej pisze
Jak i aku możliwy do wymiany.
Lecz,jest cząstka innego możliwego problemu.
Możliwe że coś innego Ci pobiera podczas postoju.
Zajmij się alternatorem na początku i aku.
kamikazeCIVIC
18-08-12, 13:43
W sumie problem już rozwiązany włożyłem inny aku i odpala normalnie teraz Hania stoi ( zabrany dowód ) i zobaczę po kilku dniach stania czy wszystko będzie dobrze. Byłem już tak zdesperowany że chciałem wyciągać alternator ale dostęp jest trochę słaby więc się wstrzymałem :P
Dziękuje wszystkim za pomoc :)
Alternator Boscha czy nippon? Bosch daje ksiązkowo 14,40V caly czas a nippon bedzie mial ok 14V , jak tak Ci spada napiecie a obroty nie szaleja to znaczy ze regulator alternatora uwalony jest , jak to jest bosch to odrazu mozesz kupic drugi alternator bo reg kosztuje ok 300Zł . Mozesz kupic nippona i przerobic wtyczke . Alternator wzbudza sie ok 700obr/min.
kamikazeCIVIC
21-08-12, 22:48
`kowal162` nie wiem jakiej firmy mam alternator mam ten samochód od tygodnia, a teraz i tak stoi daleko od miejsca w którym mieszkam, jest to 1995 rok, 1.4 90 KM może z tego da się wywnioskować jaki jest alternator.
Na 99% masz alternator boscha i jezeli nie trzyma on napiecia pod obciżeniem to juz możesz go wymienić na nippona , bynajmniej lepsza opcja bo i części tańsze i lepsze są pierścienie ślizgowe:)
kamikazeCIVIC
23-08-12, 18:18
Ten alternator nie trzyma równego napięcia nawet bez obciążenia. A wymiana jest plug&play czy trzeba coś przerabiać ? :)
Wymiana jest plug&play lecz trzeba przerobic jedynie kostke przy aucie do regulatora bo bosch ma 4piny ( w tym 1 nie używany) a nippon ma 3 piny . Gdzieś bylo jak przerobic OBD II na OBI I przy alternatorze lub też wziąść foto obu alternatorów np z kat. elstock i porównać gdzzie który ma iść.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.