Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Akumulator czy alternator



kamikazeCIVIC
12-08-12, 23:49
Witam, jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumiałość :)

Mam problem z moją Hanią a mianowicie bardzo szybko pada mi ako które już swoje najlepsze lata ma za sobą, kiedy samochód odpalę kablami od innego odpala i wszystko jest okej przejadę się gdzieś zgaszę go i po 5 min odpalę ale jak postoi godzinę to już nie odpali ako jest puste. Powiedzcie mi czym to jest spowodowane czy po prostu akumulator jest już do wymiany czy może coś z alternatorem.

Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam :)

Hondziarz84
12-08-12, 23:50
Może masz gdzieś zwarcie? Ja miałem zwarcie w centralnym wyjąłem bezpiecznik i jest ok. Więc może posprawdzaj czy Ci coś prądu nie żre?

sucharek
12-08-12, 23:59
albo nie ładuje albo aku albo ucieka prad prosto sprawdzic wes miernik

kamikazeCIVIC
13-08-12, 00:06
A który bezpiecznik jest od centralnego ? Jak próbuje zapalić to i nie odpala bo aku jest za słabe to włącza mi się alarm.

Son - Goku
13-08-12, 12:28
a rozrusznik się kręci ??

Sprawdz miernikiem aku.

Ja miałem taka przygodę, był to alarm,który pobierał dość spory prąd na postoju.




Poczytaj se tu.

Dość sporo możesz się dowiedzieć.

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?141549-Akumulator

Hondziarz84
13-08-12, 12:56
Bezpiecznik od centralnego jest za schowkiem( z lewej strony pod kierownicą). Jak wyjmiesz schowek to z tyłu masz rozpiskę- jak wyjmiesz to będziesz wiedział. 20A chyba nazywa się door power czy coś:)

Poll
13-08-12, 18:54
Stary. Jedź do elektryka i tyle. Jeżeli będzie to pierdoła typu przekaźnik to znajdzie Ci to po godzinie.

kamikazeCIVIC
15-08-12, 13:57
Sprawdzałem miernikiem ładowanie i ładuje 13,98 13,70 i nagle spada do 9,30 czasem nawet do 8,40 i i znowu 13,90 i tak w kółko.

Son - Goku rozrusznik się kręci ale tak jak na słabym aku nie ma siły a później to już tylko cykanie.

Poll
15-08-12, 19:43
Jak aku nie ma prądu to cyka i będzie cisza. A może masz luz na pasku dlatego spada ładowanie? Sprawdzałeś stan paska i jego naciąg?

kamikazeCIVIC
15-08-12, 23:25
`Poll` naciąg jest dobry sprawdzałem i sam pasek też jest okej. Nie wiem co mam zrobić bo cały czas jest to samo...

CRX1
16-08-12, 01:24
Alternator ma dawać 14V przez cały czas,podczas pracy silnika .Na światłach spadek jest nieznaczny max do 13,6.Jak pasek i naciąg jest ok,to sprawdż na początek przewody masowe silnika ,styki alternatora ,czy nie są zaśniedziałe.Jeżeli to nie pomoże,to trzeba sprzwdzić alternator i poddać go regeneracji.Sprawdzić też należałoby akumulator ,czy trzyma prąd pod obciążeniem.

Son - Goku
16-08-12, 17:52
2 Powody,które mogą być przyczyną.

Sprawdź dokładniej alternator jak wyżej pisze

Jak i aku możliwy do wymiany.


Lecz,jest cząstka innego możliwego problemu.

Możliwe że coś innego Ci pobiera podczas postoju.

Zajmij się alternatorem na początku i aku.

kamikazeCIVIC
18-08-12, 13:43
W sumie problem już rozwiązany włożyłem inny aku i odpala normalnie teraz Hania stoi ( zabrany dowód ) i zobaczę po kilku dniach stania czy wszystko będzie dobrze. Byłem już tak zdesperowany że chciałem wyciągać alternator ale dostęp jest trochę słaby więc się wstrzymałem :P

Dziękuje wszystkim za pomoc :)

kowal162
18-08-12, 14:23
Alternator Boscha czy nippon? Bosch daje ksiązkowo 14,40V caly czas a nippon bedzie mial ok 14V , jak tak Ci spada napiecie a obroty nie szaleja to znaczy ze regulator alternatora uwalony jest , jak to jest bosch to odrazu mozesz kupic drugi alternator bo reg kosztuje ok 300Zł . Mozesz kupic nippona i przerobic wtyczke . Alternator wzbudza sie ok 700obr/min.

kamikazeCIVIC
21-08-12, 22:48
`kowal162` nie wiem jakiej firmy mam alternator mam ten samochód od tygodnia, a teraz i tak stoi daleko od miejsca w którym mieszkam, jest to 1995 rok, 1.4 90 KM może z tego da się wywnioskować jaki jest alternator.

kowal162
22-08-12, 11:44
Na 99% masz alternator boscha i jezeli nie trzyma on napiecia pod obciżeniem to juz możesz go wymienić na nippona , bynajmniej lepsza opcja bo i części tańsze i lepsze są pierścienie ślizgowe:)

kamikazeCIVIC
23-08-12, 18:18
Ten alternator nie trzyma równego napięcia nawet bez obciążenia. A wymiana jest plug&play czy trzeba coś przerabiać ? :)

kowal162
24-08-12, 11:18
Wymiana jest plug&play lecz trzeba przerobic jedynie kostke przy aucie do regulatora bo bosch ma 4piny ( w tym 1 nie używany) a nippon ma 3 piny . Gdzieś bylo jak przerobic OBD II na OBI I przy alternatorze lub też wziąść foto obu alternatorów np z kat. elstock i porównać gdzzie który ma iść.