Zobacz pełną wersję : Civic 1.4 2001 Najpierw się dusił, nie miał mocy teraz nie odpala.
Witam, mam problem z Hondą Civic. Wczoraj rano samochód przy ruszaniu nie łapał obrotów. kilka razy mi zgasł przy puszczaniu sprzęgła. Po przejechaniu ok 20km w tym 5 przez miasto wyłączyłem go. Po zapaleniu zaświeciła się kontrolka silnika. Po przejechaniu kilku kilometrów samochód zostawiłem. Dziś kontrolka silnika już nie świeci ale samochód w ogóle nie chce zapalać. Myślałem, że być może jest spowodowane przepalonymi świecami więc wszystkie wymieniłem ale to jednak nie to. Ma ktoś może jakiś pomysł? Z góry dziękuję.
najpierw trzeba podłączyć komputer i zczytać kod błędu który jest zapisany w pamięci nawet jak check engine zgasł wtedy powinno się coś wyjaśnić. Rozrusznik kręci i nie zapala?
tak jak kolega wyzej pisze podlacz komputer i wszystko powinno sie wyjasnic.
u mnie podobne objawy wystepowaly przy uszkodzonym czujniku polozenia walu korbowego.
tak wiec wymienilem czujnik jak i kable.
Tak, rozrusznik kręci i nie zapala. W poniedziałek jestem umówiony na podłączenie i wtedy dam znać. Dzięki Panowie za odpowiedzi
Witam. Samochód był podłączony pod komputer i nie wykazał żadnych błędów. Mechanik wyczyścił przepustnicę, dolał do benzyny czyścika wtrysków i wymienił silniczek krokowy. Pomogło... ale tylko na tydzień.
Po tygodniu znów najpierw zaczęło go zamulać przy ruszaniu a po dojechaniu pod dom spadły mu obroty do 500/min i zgasł. Udało się go jeszcze odpalić.
Przy ponownej próbie - rano, nie odpalał. po południu kiedy się nagrzał od słońca zapalił. Następnego dnia, tak samo, po południu zapaliłem i po przejechaniu kilku kilometrów przycisnąłem go do 4000/min i wyskoczył "check engine". Sprawdziłem go na komputerze i pokazało "za bogata mieszanka paliwowa".
Samochód nie ma problemów na wysokich obrotach, jest zamulony przy ruszaniu pod górkę i z obciążeniem, dodatkowo to, że nie odpala na zimnym silniku.
Jak go przegazuję, gdy zdejmę nogę z pedału i obroty zaczynają spadać, to przy ok 1500/min słychać delikatne grzechotnięcie.
Ma ktoś pomysł co może być tego przyczyną?
Jak za bogato to może mieć za mało powietrza. Kiedy wymieniałeś filtr?
Druga sprawa układ wydechowy. Drożny jest? Jak samochód pracuje i przegazujesz to dmucha czy leci jakby chciało a nie mogło?
Trzecia sprawa która mi przychodzi do głowy to rozrząd? Nie przeskoczył Ci!? Jaki przebieg ma auto i kiedy miało wymieniany rozrząd? Przestawionego rozrządu silnik chyba nie zasygnalizuje checkiem...
Samochód ma 189tys. Rozrząd i filtry (powietrza, kabinowy) wymieniałem przy 178tys. Filtr sprawdziłem na początku i jest w miarę czysty.
Znajomy mi powiedział, że może być to problem z wtryskami. Mówił, że być może któryś z nich zalewa za dużo paliwa i dlatego samochód się dusi przy wolnych obrotach...
Możliwe?
Możliwe, jeszcze sondę warto by sprawdzić.
Jeszcze skojarzyłem, że w obydwu przypadkach, kiedy Honda odmawiała posłuszeństwa była na rezerwie (oczywiście paliwo było, bo odkręcałem pompę i zaglądałem do zbiornika) Wczoraj po tym "checku" zatankowałem ją do pełna i dzisiaj rano normalnie odpaliła... Nie mniej jednak ma chyba cały czas za niskie te obroty na wolnym biegu (jak się nagrzeje to ok 600/min).
Jest możliwość, że może pompa się zapowietrzać jak już jest mało paliwa?
To jest jedna sprawa. A może być tak że po prostu masz już zabity filtr paliwowy. Jak masz dużo paliwa ciśnienie jest inne (czyt. większe), wtedy mocniej napiera na filtr i łatwiej jest uciągnąć pompce w zbiorniku. Mając około 200 tys. nakręconych i przy takich objawach, wymieniłbym filtr paliwa, który jest zamontowany przy pompie paliwowej. Bo za chwileczkę trzeba będzie i pompę i filtr wymienić. Tak mi się zdaję :)
PS: a tym bardziej jak mówisz, że poprawiło się jak mechanik dolał środka czyszczącego, to trochę przedarło filtr i na tydzień miałeś spokoju. Jak będziesz wymieniał filtr, poproś mechanika o wyczyszczenie zbiornika baku (na pewno nie zaszkodzi :))
Jak masz dużo paliwa ciśnienie jest inne (czyt. większe), wtedy mocniej napiera na filtr i łatwiej jest uciągnąć pompce w zbiorniku.
Nie wydaje mi się żeby poziom paliwa w zbiorniku miał wpływ na ciśnienie w układzie. Pompa ma swoją wydajność i podaje paliwo bez względu na poziom. Kiedyś słyszałem, że jak jest niski poziom paliwa to większe prawdopodobieństwo zassania syfu z dna zbiorniku.
W tej sytuacji propozycja czyszczenia zbiornika i wymiana filtra jest jak najbardziej na miejscu.
owsikk - też prawda z tym ciśnieniem, ale faktycznie albo jakiś mega syf w baku albo totalnie zapchany filtr (czyli jedno i drugie). Jak środek czyszczący pomógł na chwilę, to będę obstawiał bak i filtr.
Jeżeli w ciągu ostatnich kilku miesięcy / kilku-kilkunastu tys. km były wymieniane świece - to sprawdź czy mają rezystor filtrujący. Jeśli nie mają to komputer może zacząć głupie co się objawia różnymi dziwnymi efektami.
Szczegóły problemu tutaj: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?138202-D16V1-Rwie-i-szarpie/page2
Szanse, że to jest to nie są duże, bo trochę objawy nie do końca takie, ale skoro pokazuje się check engine, a jednocześnie kody są nie wiarygodne albo nie da się ich odczytać, nie za bardzo wiadomo co to jest, to warto sprawdzić - skoro to taka prosta operacja.
ciekawe czy się dowiemy jak się przedstawia sytuacja ??
Świece były wymieniane po tym jak samochód odmówił pierwszy raz posłuszeństwa.
Moja Honda znów padła... Znów objawy te same zamulanie się przy ruszaniu idt. Po zgaszeniu i ostygnięciu znów się nie uruchamia. Wyskoczył check, ten sam co kiedyś: P0172 Za bogata mieszanka. Wymieniłem sondę. Sprawdziłem wszystkie świece po kolei i dają iskrę, sprawdziłem pompę i przy uruchamianiu pompuje paliwo. Na dnie baku nie widać żadnego syfu. Może to wina przewodów? Zauważyłem, że wypala mi się podświetlenie zegarów, (najpierw zgasł obrotomierz, teraz nie świeci pół prędkościomierza) Tylne prawe drzwi przestały się zamykać centralnym. Może być gdzieś jest przebicie?
niezamykające się drzwi to może być padnięty siłownik - typowa usterka
tak jak i przepalające się żaróweczki w podświetleniu zegarów, więc to może być tylko zbieg okoliczności
jak te dwie rzeczy naprawić masz napisane w faq-zrób to sam
a co do Twoich problemów z szarpaniem to podobne przypadki się zdarzały na jakichś świecach z opornikami czy innymi cudami, ktoś o tym pisał
Jakie masz świece założone? dokładny model podaj
Aczkolwiek nie wiem czy to ma związek ze zbyt bogatą mieszanką..
Problem częściowo rozwiązany. Pasek rozrządu zjadł zęby... Zrobiłem na nim aż 15000km. Check zapala się cały czas, podobno to sonda tyle ze przednia, ją wymieniłem tylną.
Mam odnośnie sondy pytanie:
Wykrecilem obydwie sondy i wyglądają one tak samo(obydwie firmy Denso) Ta która kupiłem (również Denso) jest dłuższa od tamtych dwóch.
Czytałem, ze te sondy powinny się różnić od siebie.
Może mi ktoś podpowiedzieć jak to jest z tymi sondami?
Moge coś popsuć jak te która była z tyłu przełoże na miejsce tej która była przy silniku?
Te sondy nie są zamienne.
TU (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?138800-Sonda-Lambda-Nr-2-D14-D16-D17) masz co nieco.
mariusz_fiuk
11-02-13, 09:01
Cześć. Problem tkwi w zapchanym kolektorze ssącym a dokładnie w kanalikach kolektora ssącego. I przydało by się oczyścić zawór EGR.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.