Zobacz pełną wersję : blad 43
szukalem na forum ale nie moge znalesc wywala mi blad 43 uklad paliwowy lub jego obwod co to moze byc
u mnie jak był ten błąd to walnęła mi sonda lambda !!
u mnie i u andmala tez akurat była sonda, ale ten błąd może oznaczać inną usterkę
szukalem na forum ale nie moge znalesc
To chyba najpopularniejszy błąd na tym forum :/
Sonda, filtr paliwa, wtryskiwacze, złe paliwo......
szukalem na forum ale nie moge znalesc
To chyba najpopularniejszy błąd na tym forum :/
Sonda, filtr paliwa, wtryskiwacze, złe paliwo......
chyba raczej nie
mam turbo grabowskiego 6 wtryskow moze to to albo sonda
zobacz tu a sie dowiecie wszystkiego http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/samodiagnostyka.html
jesli sonda ro wiadomo a jesli uklad paliwowy ?
podjedz do kogos zmienicie sonde i bedziesz wiedział co i jak a przynajmniej wykluczysz jedna z opcji ale to powinno być to !!
Pewnie zasłużę na Złoty Szpadel, ale co tam. Lepsze to niż zakładanie nowego tematu ;)
Tak jak w tytule męczy mnie błąd nr 43. Zapala się przy jeździe ze stałą prędkością po około 10 - 15 sekundach.
Po zatrzymaniu samochodu obroty silnika falują pomiędzy 900 a 1200 obrotów. Czasem zdarzy się, że spadną niżej i falują praktycznie na granicy zgaśnięcia między 100 a 500.
Sondę miałem sztukowaną NGK, więc po przeczytaniu wielu tematów z tym błędem wymieniłem sondę na dedykowaną Denso. Niestety wymiana nic nie pomogła...
Następnie założyłem zapasowe wtryski, które miałem po czyszczeniu w myjce ultradźwiękowej i które ładnie rozpylały. Też nic.
Zabrałem się za wyczyszczenie krokowego, którego porządnie wymoczyłem w preparacie do czyszczenia gaźników. Też żadnej poprawy.
Dwa lata temu wymieniałem pompę paliwa w zbiorniku, więc ją raczej odrzucam. Auto ma moc, przyspiesza do odcinki.
W planach mam wymianę filtra paliwa na Knechta oraz wymianę czujnika temperatury cieczy chłodzącej (tego dwupinowego co podaje wartość do kompa).
Pytanie co robić dalej? Macie jakieś pomysły? Padła tutaj sugestia przelutowania przekaźnika pompy paliwa. W 6 genie też zdarza się z nim problem?
Może sprawdzić profilaktycznie Map sensor i ewentualnie jego przewód podciśnienia jeśli czujnik jest oddzielnie.
Dla pewności jeszcze TPS.
Mam całą przepustnicę zapasową z nieruszanym MAPem i TPSem.
Spróbuję też podmienić.
jak komp modyfikowany to mapa do poprawy, pewnie leje za dużo paliwa i sonda nie jest już w stanie skorygować
Z tym, że na tym kompie ( przerobionym P28) jeżdżę już ze 4 lata i było ok. Problem pojawił się po zimowym przestoju...
mialem podobne obiawy, poruszaj wtyczka kompa albo przejsciowki , moze problemy zginą )))
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.