Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : blad 43



maciej29
27-08-07, 10:40
szukalem na forum ale nie moge znalesc wywala mi blad 43 uklad paliwowy lub jego obwod co to moze byc

hokej
27-08-07, 11:05
u mnie jak był ten błąd to walnęła mi sonda lambda !!

emg
27-08-07, 16:44
u mnie i u andmala tez akurat była sonda, ale ten błąd może oznaczać inną usterkę

Sławek
27-08-07, 17:21
szukalem na forum ale nie moge znalesc
To chyba najpopularniejszy błąd na tym forum :/
Sonda, filtr paliwa, wtryskiwacze, złe paliwo......

maciej29
27-08-07, 18:35
szukalem na forum ale nie moge znalesc
To chyba najpopularniejszy błąd na tym forum :/
Sonda, filtr paliwa, wtryskiwacze, złe paliwo......

chyba raczej nie


mam turbo grabowskiego 6 wtryskow moze to to albo sonda

siwy84-84
27-08-07, 22:30
zobacz tu a sie dowiecie wszystkiego http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/samodiagnostyka.html

maciej29
27-08-07, 22:37
jesli sonda ro wiadomo a jesli uklad paliwowy ?

hokej
27-08-07, 23:28
podjedz do kogos zmienicie sonde i bedziesz wiedział co i jak a przynajmniej wykluczysz jedna z opcji ale to powinno być to !!

maciej29
28-08-07, 23:37
nie to nie sonda

mixturant
19-02-19, 08:28
Pewnie zasłużę na Złoty Szpadel, ale co tam. Lepsze to niż zakładanie nowego tematu ;)

Tak jak w tytule męczy mnie błąd nr 43. Zapala się przy jeździe ze stałą prędkością po około 10 - 15 sekundach.
Po zatrzymaniu samochodu obroty silnika falują pomiędzy 900 a 1200 obrotów. Czasem zdarzy się, że spadną niżej i falują praktycznie na granicy zgaśnięcia między 100 a 500.
Sondę miałem sztukowaną NGK, więc po przeczytaniu wielu tematów z tym błędem wymieniłem sondę na dedykowaną Denso. Niestety wymiana nic nie pomogła...
Następnie założyłem zapasowe wtryski, które miałem po czyszczeniu w myjce ultradźwiękowej i które ładnie rozpylały. Też nic.
Zabrałem się za wyczyszczenie krokowego, którego porządnie wymoczyłem w preparacie do czyszczenia gaźników. Też żadnej poprawy.
Dwa lata temu wymieniałem pompę paliwa w zbiorniku, więc ją raczej odrzucam. Auto ma moc, przyspiesza do odcinki.
W planach mam wymianę filtra paliwa na Knechta oraz wymianę czujnika temperatury cieczy chłodzącej (tego dwupinowego co podaje wartość do kompa).

Pytanie co robić dalej? Macie jakieś pomysły? Padła tutaj sugestia przelutowania przekaźnika pompy paliwa. W 6 genie też zdarza się z nim problem?

Kriss91
19-02-19, 09:13
Może sprawdzić profilaktycznie Map sensor i ewentualnie jego przewód podciśnienia jeśli czujnik jest oddzielnie.
Dla pewności jeszcze TPS.

mixturant
19-02-19, 09:22
Mam całą przepustnicę zapasową z nieruszanym MAPem i TPSem.
Spróbuję też podmienić.

emg
19-02-19, 09:23
jak komp modyfikowany to mapa do poprawy, pewnie leje za dużo paliwa i sonda nie jest już w stanie skorygować

mixturant
19-02-19, 09:43
Z tym, że na tym kompie ( przerobionym P28) jeżdżę już ze 4 lata i było ok. Problem pojawił się po zimowym przestoju...

kowax
03-03-19, 01:24
mialem podobne obiawy, poruszaj wtyczka kompa albo przejsciowki , moze problemy zginą )))