PDA

Zobacz pełną wersję : Civic 1.4 i-dsi 2008 VIII gen - gaz



ga_cex
24-07-12, 22:59
Witam
(Przebieg 119kkm_PB + gaz 500km)

Zagazowałem moją zabawkę. Niestety silnik 1.4 jest słaby i nie da się go wzmocnić więc postanowiłem go zagazować - jak ma być słabe to choć niech tanio jeździ:)
Jest to pierwsza instalacja w mojej karierze i zakładając ją miałem obawy, jednak jak na razie wszystko jest OK z kilkoma mankamentami które opiszę poniżej:
- sam gaz - trzeba szukać instalatora, który robi wszystko zgodnie ze sztuką- czyli: Butla do jazdy przodem a nie na wstecznym + dobór komponentów (nie oszczędzać w końcu na tym ma się zarobić) ale też nie kupować mocniejszych zestawów - tu zapas nie gra roli, + montaż - instalacja ma być "szyta na wymiar" a nie wrzucona pod maske.
Chodzi o to, że wszystkie kable trzeba max skrócić aby później nie było problemów z przecierającym się dziadostwem oraz problemami w pracy samej instalacji.
Ja dopiero rozpoczynam przygodę z gazem (pierwsze 500 km), do mechanika jechałem ok 80 km pomimo iż w mieście jest z 10 zakładów AUTOGAS.

Strojenie - w zależności od sterownika i doświadczenia gazownika to ok 50-100 km (czasem więcej np silniki 6-8 cylindrowe) mój ok 50km, UWAGA strojenie na postoju = szkoda kasy bankowo będą problemy.

Prawidłowo wystrojone auto działa tak, że: - mój test:
- wrzucam 2 bieg i przyspieszam do odcinki, przy ok 4-5.000 rpm przełączam Gaz/PB i nie ma być ŻADNEGO odczucia przejścia. Tak samo PB/GAZ.
Silnik ma odcinke zgodną z PB (do 4 włącznie sprawdziłem).

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z decyzji o inwestycji w LPG.
A teraz MINUSY:
- hondy 8gen nie czytają poziomu pływaka PB co powoduje, że po przełączeniu na gaz silnik "przyjmuje", że jedzie na PB i licząc porcje paliwa w każdym wtrysku przelicza pozostały dystans jak również zużycie paliwa i poziom wskazania.
Efekt jest taki że wskazówka opada do zera, włącza się rezerwa pomimo, że w baku jest paliwko !!!
Sposoby na to 2:
1- doraźny - zdjąc klemy na +- minutę w celu resetu pamięci i po przekręceniu kluczyka mamy stan "dziesiejszy"
2 - docelowy - montaż emulatora który wysyła sygnały do ECU aby zczytać poziom paliwa częściej niż tylko przy dużej róznicy poziomu PB. Ten sam symptom co dotankowanie 5-10l na trasie, wskaźnik się nie podnosi pomimo dolania do baku (kilka razy poruszane na forum).

I tu moje pytanie - czy ktoś w Was znalazł jak zresetować poziom wskazania PB np z kierownicy lub jakimś schematem "kliknięć" bo jak nie, to musze kupić emulator (ok 100-200 pln z montażem) ale wolał bym nie naprawiać elektroniki elektroniką :D

No to się naklikałem - mam nadzieję, że text będzie pomocny osobą, które dopiero zaczynają zabawę z LPG i mają wiele wątpliwości.
Pozdr. :cool:

Ghost06
28-08-12, 11:41
Witam

Też mam taki silnik i założyłem właśnie do niego gaz i oczywiście taki sam problem ze wskazówką. Udało Ci się to jakoś rozwiązać bez emulatora ? Czy trzeba go jedna kupić.

Pozdrawiam

pyrek
30-08-12, 17:45
Ojciec w CR-V miał ten samo problem, został założony emulator i jest git majonez, jak poziom paliwa spadnie o 2-3 kreski to po ponownym odpaleniu auta odczytywany jest prawidłowy poziom benzyny. Koszt emulatora z montażem - 100zł. Nie ma innego sposobu na obejście tego problemu.