Zobacz pełną wersję : nierównomierne zużycie opony
prosze o pomoc w temacie jak wyżej.Jaka moze byc przyczyna tego ze prawa przednia opona od strony wewnętrznej jest o wiele bardziej zużyta(tzn prawie łysa) od części zewnętrznej tej opony i od pozostałych opon?z góry thx i sorry jesli bylo a nie znalazłem.
Dominik_bb
25-06-05, 17:20
sprawdz zawieszenie i podjedz na zbieznosc
A masz obnizane zawieszenie? Ja mam i przez to opony wystarczaja mi najwyzej na 2 miesiace. Kola sa "rozkraczone" i opony od wewnatrz bardzo szybko sie zuzywaja :(
Przeczytaj jeszcze to: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=4301
Dominik_bb
25-06-05, 18:54
ja mam obnizone o -30mm i jest oki kąty pochylenia kół przednich to -0,45 lewe -0,45 prawe zbieznosc całkowita to 1mm
nie mam obniżonego zawiecha-seria a poza tym nawet gdyby i jak piszesz kola bylyby rozkraczone to powinno sie nadmiernie zużywac i z prawej i z lewej strony a u mnie tak sie dzieje tylko z prawej , Michal750 zszokawales mnie-nie wyobrazam sobie ze gumy mialyby mi wystarczac na 2 miesiące:)Ustawie zbieznosc.jak ktos ma jeszcze jakies konstruktywne opinie na ten temat to poprosze
moze to te zbyc spowodowane za duzym cisnieneim w kolach- ja mam 17" i tez mialem wybrane srodki - w wulkanizacji powiedzieli mi ze ze duzo atmosfer mialem i ze to od tego.
cisnienia raczej za duzego nie mam w oponach a nawet wydaje mi sie ze za male(chyba ze calkiem sie myle)-przypomniales mi jinjet ze mialem spytac thx.Mianowicie na naklejce na progu pisze ze przy serii tj. 175/70R13 ma byc 2.0 bar , ja mam 195/60R14 ile powinno w nich byc?na razie mam te same 2.0 bar
no i zostaw tak, mysle ze to nie jest dzua roznica. ja na 205 r17 mialem 3,2 bara - teraz robie 2,7
Z własnego doswiadczenia wnioskuje pare opcji! temat jest bardzo głeboki! mianowicie mozliwe skrzywienie ktoregos z moconowan wachacza! wybity ktorys ze sworzni! sprezyna mogła lekko siasac(ale wtedy bys miał i z drugiej str opone zuzyta po przeciwnej stronie), mozliwe tez ze auto kiedyss,,, miało lekkiego dzwona a civik ma to to siebie ze zawieszenie jest podatne na kazde minimalne zmiany katow!
Sprawdz dokładnie czy zawiesznie nie ma jakis luzow! pozniej uderz na diagonostyke i popros o ustawienie zbierznosc! oraz o sprawdzenie katow kół! Z własnego doswiadczenia wiem ze wychodzi wtedy wszytko! ja miałem ten sam problem tylko wina były sprinigi przednie!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.