PDA

Zobacz pełną wersję : Znoszenie pojazdu w koleinach i nie równej nawierzchni



data1985
20-07-12, 16:24
Witam

Czy według was szerokie i nisko profilowe opony mogą być powodem znoszenia auta na koleinach? Nie pisze o delikatnym pływaniu auta ale o konkretnych pociągnięć auta w lewo lub w prawo na najmniejszej nie równości na drodze nawet przy niskich prędkościach 50km/h... Na prostej równej drodze problem znika, mogę puścić kierownice i auto ładnie prosto sunie, na koleinach walka oburęczna i 100% skupienia żeby na 2gim pasie nie wylądować

mafia35
20-07-12, 16:51
Tak, szerokość opon ma bardzo duże znaczenie. W twoim przypadku to jest to. Zmiana na szerokość 185 pomoże.

Poll
20-07-12, 17:10
Dlatego ja mimo, że wyglądu nie ma zostawiłem seryjne oponki na 14 calowych arbetach i prześwitem, którego jelcz może pozazdroscić hahaha. Niestety polskie warunki mnie do tego zmuszają ; ) A czasami jeżdżę w takich miejscach, że muszę mieć taki prześwit.

mirasek
20-07-12, 17:32
Nie tyle szerokość opony co małe ET felgi wyrywa kierownicę z rąk, tzn. im mniejsze ET tym bardziej czuć na kierownicy szersze opony, o! :) Dorzucić do tego wybite cukierki i jazda w koleinach zamienia się w czelendż życia :D

MadSkillz84
20-07-12, 18:50
Kurde mam to samo,z tym że generalke zawieszenia robiłem,nowe wszystko:D a oponki mam 185/60/R14 uniroyal rainexpert i wydaje mi sie ze są troche za miekkie no ale hamowanie w deszczu i na suchym..bajka,sztuczna szczeka wypada.

jaro467
20-07-12, 20:14
Dlatego ja mimo, że wyglądu nie ma zostawiłem seryjne oponki na 14 calowych arbetach i prześwitem, którego jelcz może pozazdroscić hahaha. Niestety polskie warunki mnie do tego zmuszają ; ) A czasami jeżdżę w takich miejscach, że muszę mieć taki prześwit.

No ja sie musze przyznać że też zostawiłem 185\65 na 14'' bo właśnie o ten prześwit chodzi najbardziej :) wypad na rybki, i jak słyszę jak inni drą spodem o ziemię czy piach gdzieś przy zbiorniku wodnym to tym bardziej się utwierdzam w przekonaniu że dobrze iż przy tym zostałem :). Co do prześwitu to w serii 5d jest zacny!:)

data1985
21-07-12, 13:06
Dzięki za odpowiedzi. Jednym słowem muszę wybrać między wyglądem a komfortem jazdy :)? na krótkie trasy to nie takie złe ale mam miejsca gdzie naście km w 1 stronę są spore ciągłe koleiny i jak lubię jeździć to czuję się jakbym za karę miał jechać tym autem

dixo
21-07-12, 13:44
heh Tak musisz wybrac :) miedzy konfortem a wygladem :D ja wybralem Wyglad :D mam 205 lacie 17 " ... tyle ze ja Po Holandii smigam :) takze nie ma to wplywu ale jak do PL jade to 40 -50 bo sie nie idzie inaczej ^^^

Poll
22-07-12, 09:58
U nas tak do 15" to spoko. Ewentualnie 16 w danym typie auta. W hondzie nie grzebie nic. Fele seria, opony też, sprężyny, amorki.

Vincent
22-07-12, 15:53
Ja mam laka 195/50/15" i czasami czuć że ściąga.
Ale nie jest to na tyle uciążliwe żeby nie dało się spokojnie jeździć :)
A ktoś tu mówił o szorowaniu podwoziem. To nie jest problem samochodu tylko polaków :P
Wszyscy najchętniej to by do jeziora wjechali bo ciężko jest przejść 50m. Wszystkim takim pchającym się na siłę zawsze serdecznie życzę pourywania wszystkiego co się da :p

Wojtec12345678
22-07-12, 16:02
A ktoś tu mówił o szorowaniu podwoziem. To nie jest problem samochodu tylko polaków :P
Wszyscy najchętniej to by do jeziora wjechali bo ciężko jest przejść 50m. Wszystkim takim pchającym się na siłę zawsze serdecznie życzę pourywania wszystkiego co się da :p

Na forum krąży takie powiedzenie, aż prosi się o wrzucenie go w temat:D

Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam gdzie nie dojedziemy na glebie :D

Poll
22-07-12, 20:29
Prawda Vincent na 100 %. Jak widzę jak się pchają pod sam market (najlepiej jakby się dało do środka wbić), albo wolą zaprakować w gównie, błocie z takimi dołami, że czołg zatrzyma byle nie iść tych 50 m ; )))

psik
24-07-12, 01:05
W moim przypadku różnica jest znaczna pomiędzy oponami letnimi a zimowymi (oba komplety 185/60/14) - na letnich (przód już trochę zjeżdżone Michelin tył Dunlop też do wymiany) bardzo pływa jak tylko pojawiają się koleiny, a na nowych zimowych Fuldach nie ma tego problemu albo niezauważalny - w momencie przesiadki na letnie na tych samych felgach różnica odczuwalna znacznie. Znajomy powiedział że poza zbieżnością równa jazda po koleinach zależy rodzaju opon, ich twardości i jak mocno napompowane. W moim przypadku opony letnie są do wymiany :(

fish2340
03-08-12, 00:41
Ooo tak kolega ma 100% racje wiem na własnym przykładzie