PDA

Zobacz pełną wersję : d15z6+problem ze spalaniem i chyba wodą:(pomocy



piotrr1987
17-07-12, 19:34
WItam mam d15z6 ek3 i moj problem dotyczy spalania.Autko pali mi przy spokojnej jezdzie okolo 9.5 litra. Chyba to jest za duzo.Obstawialem kilka przyczyn ,Na poczatku wymienilem sonde jednak spalanie jest takie same nie zmienilo sie.I mam takie pytanie czy to normalne.wyjezdzajac rano jak jest zimno to ciezko mi temperatura podchodzi pod norme tzn musze troche jej przycisnoc i po okolo 10 km dopiero mi sie ekono załaczy..zimą wskazówka chyba to juz wogole nie drgnie:(a cieple powietrze zaczyna leciec po okolo 1 km>troche dziwne. ..wiec myslalem ze to wina termostatu ze tak duzo pali i ta temp tak ciezko wchodzi tak samo jest jadac noca....wymienilem termostat i nowy tak samo dziala i temp rowniez ma problemy z dojsciem do normy jak jest zimno....nie wiem czy tak te silniki maja z temperatura?czy to moze wina jakiegos czujnika temperatury?i to spalanie mi tez sie nie podoba swiece raczej dobre kable rowniez obroty nie faluja nic nie szarpie.Jaka przyczyna moze byc ze tak ciezko temperatura mi sie podnosi(a cieple powietrze leci i grzeje super,mialem wczesniej inne hondy tak nie bylo) i takiego spalania?termostat nowy ,sonda nowa

Brylant1
17-07-12, 22:47
Podejrzany według mnie jest czujnik temperatury, Jeśli po przejechaniu 1km leci ciepłe powietrze to jest ok. Moją teoria jest taka że czujnik podaje złe wskazania do kompa a on nie załącza econo bo wg czujnika silnik jest niedogrzany.

karas
17-07-12, 22:56
moze wina samego kompa?

kiko13
17-07-12, 23:37
Ja sprawdziłbym raz jeszcze termostat. A kupiłeś odpowiedni? Sprawdź węże czy jest obieg. Miałem identyczny przypadek z dogrzewaniem i po wymianie termostatu jak ręką odjął. Spalanie też nieco spadło, no bo wcześniej silnik nie mógł osiągnąć właściwej temperatury.

piotrr1987
18-07-12, 11:27
no odpowiedni odpowiedni.na tym starym tak samo było. Jak mam sprawdzic węże?

a jakbym zamienil sie z bratem czujnikami beda pasowac?on ma d14a8

w_rebacz
18-07-12, 12:35
sprawdź czy po ok 5-10 minutowej pracy obydwa węże(górny i dolny) są gorące.

Brylant1
18-07-12, 17:21
sprawdź czy po ok 5-10 minutowej pracy obydwa węże(górny i dolny) są gorące.

Ale to w dalszym ciągu nie gwarantuje tego że jak będą gorące to termostat jest dobry, równie dobrze mógł się zaciąć w pozycji otwartej i ciecz chodzi po dużym obiegu, i wtedy górny i dolny będzie ciepły. W pierwszej kolejności sprawdziłbym czunik temperatury koszt myślę koło 30zł więc można zaryzykować.

w_rebacz
18-07-12, 21:49
Ale to w dalszym ciągu nie gwarantuje tego że jak będą gorące to termostat jest dobry, równie dobrze mógł się zaciąć w pozycji otwartej i ciecz chodzi po dużym obiegu, i wtedy górny i dolny będzie ciepły. W pierwszej kolejności sprawdziłbym czunik temperatury koszt myślę koło 30zł więc można zaryzykować.

Masz rację, ale może tez sprawdzić czy po chwili od odpalenia termostat jest zamknięty bo jeden wąż będzie wtedy ciepły a drugi całkowicie zimny(przed otewarciem), po jakimś czasie oba gorące(po otwarciu) przy prawidłowo działającym termostacie :)

piotrr1987
19-07-12, 21:44
węze są oki.Na poczatku jeden jest zimny a drugi cieply po 10 min obydwa sa cieple .Wczoraj zamienilem sie z bratem czyjnikem tym z dwoma kablami co idzie do kompa...i temp tak samo ciezko wchodzi,,,widocznie moze to jest ten drugi czujnik co idzie na liczniki(no ale przez niego wiecej by nie palila)>bo za to raczej odpowiada ten co do kompa idzie)

piotrr1987
02-08-12, 20:24
temperatura jest oki,zamienilem sie z bratem swiecami kablami(a mial nowe),co jeszcze moze byc przyczyna spalania na poziomie 9.5-10 litrów w d15z6 ,sonda tez nowa,co jeszcze moze byc?pomozcie