Zobacz pełną wersję : Problem. blad numer 16(wtrysk lub jego obwod).
Panowie wiem, że temat z odpaleniem ciepłego silnika już byl ale rozlaczylem biegun ujemny akumlatora na jakies 5 minut i po podlaczeniu go z powrotem jest to samo.
Czyli po przekreceniu stacyjki w pozycje kiedy swieca kontrolki od ladowania i oleju sprawdsilem jak zachowuje sie ECU. Miga 16 razy, przerwa i znowu 16 razy i przerwa.
Czyli blad numer 16(wtrysk lub jego obwod). Co by sprawdzic.
Bo zauwazylem ze czasami gdy przekrece stacyjke do pozycji kiedy swieca kontrolki to nie slychac tego pykniecia od przekaznika. moze to to chodzi, czasami slychac to pykniecie ale i tak nie odpali.
w****ia mnie to bo nigdzie tym autem nie mozna pojechac no potem jest problem z odpaleniem
Na 100% masz walnięty przekaźnik pompy paliwa "to jest to co tak cyka" muszisz go wymontować i spróbować przelutowac styki powinno zadzialać...
Jak nie to masz do wymiany ten wlaśnie przekaźnik...
a ile taki przekaźnik mógłbys przypuszczalnie kosztować?
Jeśli przy tym nie zadziała przelutowanie
1. Hmm... moze sie mysle ale jesli mowimy o bledzie numer 16 to powinnien byc jeden długi błysk i 2 krótke.... jesli mówimy o 5 generacji oczywiscie
2. nazywaj swoje tematy troche bardziej sensownie... blad nr 16 czy cos a nie "problem" ktory znaczy wszystko i nic!!
Sorki za temat
Poprawię się.
Mówimy o civic 4 generacji
W tych generacjach nie ma kostki diagnostycznej i nie ma możliwości zwarcia tej kostki w celu sprawdzenia samodiagnostyki.
Jak ten przekażnik z tamtad wymonowac?
Bo widziałem ze jest umiejscowiony w taki miejscu ze nie wiem co trzeba rozebrac zeby sie tam dostac
Jak 4 generacja to OK :) Ale ja wiecej nie pomoge :) Zmien nazwe tematu :)
16 krotkich migniec to raczej nie jest zaden znany kod bledu ... :roll:
a ile taki przekaźnik mógłbys przypuszczalnie kosztować?
W granicach 200 - 300zl używka (zalezy gdzie kupisz i od kogo{handlaze zdierają...})
ja mam taki do piatej generacji z D16Z6. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jak pasuje to moge pomóc, taniej odstepujac.
.
16 krotkich migniec to raczej nie jest zaden znany kod bledu ... :roll:
Znany jaknajbardziej:
"16 - Fuel Injector - Wtryskiwacze (Problem in fuel injector circuit) "
Ja mam dokladnie ten sam problem. Czasami mam klopot z odpaleniem cieplego silnika i przy kreceniu wtedy wyskakuje CEL, a dioda mruga kod 16.
wlasnie u mnie jest tak samo jak pisze elmer. nie idzie go odpalic na cieplym silniku
[ Dodano: Czw 23 Cze, 2005 ]
jeszcz jedno!
Jeśli nie slychac tego pykniecia to znaczy ze przakaznik poszedl sie jebac lub trzeba go reanimowac(auto zawsze odpala na zimnym silniku, a nacieplym ostatnio wogole)
A co jak raz slychac to pykniecie a raz nie . Bo jak nie slychac to juz wiem ze nie odpali ale innym razem slychac pykniecie a i tak nie odpali.
Czyzby pompa paliwa.
Zapomnialem tez dodac ze cos gwizdze i jeczy w aparacie zaplonowym jak sie do nie go ucho przylozy. Czy to moze byc powod tego kiepskiego odpalania?
16 krotkich migniec to raczej nie jest zaden znany kod bledu ... :roll:
Znany jaknajbardziej:
"16 - Fuel Injector - Wtryskiwacze (Problem in fuel injector circuit) "
ale to jest jedno dlugie i 6 krótkich a nie 16 krotkich. Chyba ze 4 gen ma inaczej ?
16 krotkich migniec to raczej nie jest zaden znany kod bledu ... :roll:
Znany jaknajbardziej:
"16 - Fuel Injector - Wtryskiwacze (Problem in fuel injector circuit) "
ale to jest jedno dlugie i 6 krótkich a nie 16 krotkich. Chyba ze 4 gen ma inaczej ?
4gen ma inaczej
16 krotkich migniec to raczej nie jest zaden znany kod bledu ... :roll:
Znany jaknajbardziej:
"16 - Fuel Injector - Wtryskiwacze (Problem in fuel injector circuit) "
ale to jest jedno dlugie i 6 krótkich a nie 16 krotkich. Chyba ze 4 gen ma inaczej ?
4gen ma inaczej
ok, warto wiedziec.
A jak w 4 gen rozpoznac np kod 44? - 44 krotkie blyski?
Jasiu
16 krotkich migniec to raczej nie jest zaden znany kod bledu ... :roll:
Znany jaknajbardziej:
"16 - Fuel Injector - Wtryskiwacze (Problem in fuel injector circuit) "
ale to jest jedno dlugie i 6 krótkich a nie 16 krotkich. Chyba ze 4 gen ma inaczej ?
4gen ma inaczej
ok, warto wiedziec.
A jak w 4 gen rozpoznac np kod 44? - 44 krotkie blyski?
Jasiu
Troche zbaczamy z tematu.... no ale w 4gen błedów jest tylko 20 :D
Troche zbaczamy z tematu.... no ale w 4gen błedów jest tylko 20 n
Hej, nie zbaczamy z tematu, bo wazne jest aby ustalic co to za blad.
Piszesz ze w OBD 0 (Civic 4 gen) jest tylko 20 bledow, ale Ciamach w iVT ma blad 44!
Niech ktos to w koncu wyjasni!
Jasiu
Przekaznik widac raz pyka ale, ze ma styki nadpalone to nie laczy.
btw. cieply silnik = cieply przekaznik.
jesli chcesz sprawdzic czy pompa pompuje otworz korek paliwa i przyloz ucho w momencie przekrecania stacyjki. (2 osoby mile widziane)
...
byc moze to nie jest przekaznik do pompy a moze do wtryskow? :roll:
...
cisnienie paliwa jak bedzie w przewodach to odkrecajac odpowietrznik od filtra paliwa trysnie ci spod srubki.
...
next wskazowka: to jesli krecisz rozrusznikiem a paliwo dostaje sie do cylindrow a mimo tego nie pali, to po wykreceniu ktorejkolwiek swiecy powinna byc mokra od palifa.
swieca sucha = brak palifa.
....
ja bym przynajmniej posprawdzal takie rzeczy.
powodzenia
... w civicu 4 gen krotkie blysniecia = numer bledu
.... w vtec b16 jedno dlugie to jedna dziesiatka
przykladowo dla vteca 44= 4 dlugie (po ok 1s) plus 4 krotkie (0,5s) przerwa miedzy kodami trwa 2 s.
...
No i wymontowałem ten przekaznik, przelutowałem wlozylem na swoje miejsce zresetowalem komputer odlaczajc minus os akumlatora podpiolem po 5minutach z powrotem. Przelaczylem stacyjke do pozycji kiedy swieca kontrolki, spojrzalem na diode od komputera i teraz juz nie miga wogole. Przejechalem sie tak az rozgrzale sie silnik, potem zgasilem poczekalem jakies 10 minut i sprobowalem odpalic ponownie i jest OK :lol:
Jakbys jeszcze poczytal jak prawidlowo po resecie kompa, nauczyc go podstawowych parametrów i tak tez bys zrobil, byloby super.
ja mam to samo u siebie (też 4 gen) z tym że odkąd mam instalke LPG miga bo miga, po resecie jak jade tylko na benzynie już nie miga, ale przełącze sie znowu na gaz i znowu zaczyna migać 16 razy. miałe też taki problem gdy nie załączał mi sie drugi wtryskiwacz, ale wtedy silnik nie wkręcał sie na wysokie obroty. w moim przypadku tego błędu nie da sie wyeliminować ;)
jak to mam nauczyc ten komputer w tym civci'u
dajcie jakis link!
jak to mam nauczyc ten komputer w tym civci'u
dajcie jakis link!
odłącz kleme na jakies 5minut, poczekaj, podłacz, zapal silnik i niech stoji na wolnych obrotach az sie nei wlazcy wiatrak jak sie wlaczy to zgas, zapal i ogień
czytalem ostatnio w manulau ze reset ecu nastepuje po 10 sekundach od odlaczenia bezpiecznika hazard (czyli kasujac kody usterek kasujemy ecu jednoczesnie) a nie jak wielu mowi 5 minut, 10 minut, 12 minut nawet slyszalem.
bzdura.
Ecu nie ma wewnetrznej baterii podtrzymujacej.
dlatego kazdorazowe wylaczenie bezp. od awaryjnych swiatelek resetuje nam kompa.
ja mam to samo tylko nie wiem jak przeleutowac te styki boje sie o jej uszkodzenie bo skąd ja pozniej takąnarucham !!!!! a i komp wyswietla mi jeszcze jeden błąd dioda miga 2 razy ale tak jakby dluzsze migniecia !! co to silnik 4 gen.
gdzie można znaleźć ten przekaźnik wtrysków??
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.