Zobacz pełną wersję : ostrzejszy wałek do D13B2
Witam,
Czy ktoś z was próbował sie bawić w wymiane wałka w D13B2 na ostrzejszy nieseryjny?
Wiem że można wsadzić wałek o dłuzszych otwarciach z D14a1, D15B3 i że daje to wymierne korzyści ale może ktoś próbował z wałkami dorabianymi na zamówienie...
Jesli tak to jaką moc można osiagnąć po takim zabiegu?
PZDR
the.ghost.dog
10-08-07, 16:00
a nie lepiej bedzie poszukac lepszego silnika? wydaje mi sie ze taki wałek polepszyłby tylko góre ale pogorszyl doł i srodek
Nowy silnik nie wchodzi w gre bo za dużo z tym paprania.
Jesli juz to całkiem nowa Hanka z innym sercem ale to za jakis czas. Póki co chce przekroczyć 100KM co przy tej masie i skrzyni daje juz troszke radości.
Brakuje z 5KM ale pomysły mi się skończyły juz:-)
PZDR
Mam pytanie a do d16z6 z czego najlpiej walek wlozyc zeby dostac kilka konikow?
wymiana wałka osłabi silnik na niskich obrotach. Nie zmieniaj silnika, włóż turbo.
wymiana wałka osłabi silnik na niskich obrotach. Nie zmieniaj silnika, włóż turbo.
Do 1.3? :freak:
no raczej, a czemu nie?
jedyna sensowna przeróbka jeżeli nie chce zmieniać silnika.
Turbo jest bez sensu dlatego że właduje w jakies 20 koni tyle kasy co warte prawie jego auto. Zmieniaj auto jeśli nie chcesz sie bawic w wymiane silnika, z tym ze z d16z6 wcale nie ma tak dużo roboty i ja akurat w to bym szedł, bo z tym silnikiem już się można bawić. Ładująć do 1.3 wałek (może światek albo grabowski coś takiego ogarnie) pogorszysz sobie bardzo i tak bardzo słaby doł 1.3, ale to twój wybór :). Efekt powinien być, ale sensu według mnie nie ma.
no pomyśle jeszcze...
Pytałem u źródła i Grabowskiego wałek bedzie mnie kosztowal 800zeta i da 10KM.
Także samochód bedzie miał 105 KM i tragicznie jeździł "z dołu".
Dzięki za opinie...
PZDR
Wkładając turbo możesz podnieść moc do 130 KM. Dopóki moc nie przekracza 100 KM z litra pojemności, nie trzeba martwić się o zakuwanie. Koszt włożenia turbo u Grabowskiego to 7000 zł - zestaw pod turbo z kompletnym układem wydechowym, zaworem blow-off i jednostką sterującą.
Macieks napisał, że nie chce zmieniać silnika, więc najlepsze będzie soft turbo. Będzie miał duży moment obrotowy i 130 KM. Ogólnie będzie elastyczniejszy na niższych obrotoach (nie jak przy zmianie wałka)
jezu czlowieku.. skoro gosc zastanawia sie czy nie kupic walka za 700pln, to nie doradzaj mu zestawu turbo za 10x tyle, bo po pierwsze do silnika gaznikowego montaz turba to nie takie hop siup, szczegolnie jesli motor jest wyjsciowo wolnossacy, po drugie (zapewne) motor za chwile by mu sie skonczyl (nie, to nie jest zasada, ze 100 koni z litra i jest git, bo to zalezy od silnika). zluzuj sie juz z tej propozycji, bo nie widzisz nawet jak mocno odstajesz od tego, o co gosc pytal :lol: jakbym majac 1.3 mial wywalic na mody 7000pln, to bez dluzszego zastanowienia wlozylbym d16z6, a za reszte kupil jakis fajny zawias i hamulce.
Może faktycznie trochę poleciałem z tym turbo (7000), ale wkurza mnie jak ktoś pyta o modyfikację silnika 1.3 albo 1.4 i wszyscy radzą zmień silnik. W tych silnikach o małej pojemności też dżemie moc którą można wydobyć za pomocą dmuchawki.
"do silnika gaźnikowego montaż turba to nie takie hop siup"
Skoro oddajesz auto do warsztatu z doświadczeniem i słono za to płacisz, to nie obchodzi cię czy jest to trudne czy łatwe.
"jakbym mając 1.3 miał wywalić na mody 7000pln to bez dluzszego zastanowienia wlozylbym d16z6"
Ja w grudniu wydam 7000 na mody d14z4 i chętnie się ścignę z 16z6.
Pozdrawiam
za 7tys zł masz swapa na b18c4.
a w grudniu wydam 7000 na mody d14z4 i chętnie się ścignę z 16z6.
ułaaaaaaaaa :d poproszę o miejsce w pierwszym rzędzie :aloha:
no z b18 to napewno d14T nie da rady, ale ciężko jest znaleźć b18c4 w dobrym stanie.
the.ghost.dog
13-08-07, 10:42
Ja w grudniu wydam 7000 na mody d14z4 i chętnie się ścignę z 16z6.
czekam z niecierpliwoscią...jakie to mody, uchyl rąbka tajemnicy...nie lepiej zrobić słapa?...
poproszę o miejsce w pierwszym rzędzie :aloha:tez bym prosił w pierwszym rzędzie gdzies na srodku jesli mozna ;)
w grudniu wydam 7000 na mody d14z4powodzenia :lol:
ciężko jest znaleźć b18c4 w dobrym stanieciekawe co mowisz. zadne swapowane w ssgarage c4 nie bylo w kiepskim stanie. jakos wszystkie swietnie daja sobie rade, a kilka ich juz bylo.
ale ty wolisz d14 turbo. dlugo nad tym myslales?
a dziękuję :hinczyk:
nawet bardzo długo, wbrew większości robię d14 turbo, chce 140 KM i około 200 Nm. Ale to nie temat o tym, pochwale się jak zrobie. Nie słyszałem żadnej opinii o ssgarage, ale każdy chwali swoje :klutnia:
Koniec OT.
chce 140 KM i około 200 Nmczyli takie SERYJNE NIENADMUCHANE NICZYM C4 za tyle samo kasy zloi cie rowno? wypas. w zasadzie to nawet przewypas tjun wymysliles. wyrazy uznania z mojej strony.
no napisałem że z c4 nie da rady. Za 7000 załatwisz mi kompletnego swapa? Silnik w dobrym stanie, komputer, wiązkę, skrzynie ze szperą, przeguby ?
[ Dodano: Pon 13 Sie, 2007 ]
acha no i robocizna.
nic ci nie bede zalatwial, co ja posrednik jakis jestem? :lol:
nadal nie moge wyjsc z podziwu jak mozna utopic 7 kola w d14. klub powinien ci przyznac jakas nagrode. pomyslcie o tym chlopaki, bo to chyba bedzie jedyny tak bzdurny motor w polsce :hinczyk:
nie widzialem jeszcze b18c4 w złym stanie.
swapy kompletne b18c4 kosztują w granicach 6-7tys zł, co to za problem znaleźć? bo ja nie widze żadnego.
spokojnie, żartowałem z tym załatwianiem. Nadal wstawiam soft turbo. Nie potrzebuje najszybszego samochodu w okolicy, bo bym musiał inwestować cały czas w modyfikację silnika. Mi wystarczy 140 KM z turbiny, dzięki której będzie elastyczniejszy na niższych obrotach - do miasta idealnie. Turbina z blow-offem ładnie pracuje i zawsze chciałem mieć turbo (oczywiście w benzynie). Dlatego robie to, bo mam ochote na to :) . Dodatkowo mam silnik w b.dobrym stanie.
nagrode, nagrode temu panu!!! :aloha:
rob to turbo, rob. tylko pamietaj, ze mowilismy ci, ze to kompletnie bez sensu, bo za tyle samo kasy mozesz miec 100% bezawaryjny SERYJNY silnik o wiekszej mocy. widocznie jeszcze nie przejechales sie na slabym zaturbionym silniku, pewnie dlatego nie potrafisz docenic seryjnego mocniejszego.
the.ghost.dog
13-08-07, 21:17
bezawaryjny i tu jest pies pogrzebany...silnika seryjenego na da sie porownac pod wzgledem awaryjnosci z silnikiem uturbionym... Konrad84, nawet jesli sadzisz ze soft turbo bedzie tansze niz swap(co raczej mija sie z prawdą) to jestem pewien ze w ciagu pierwszego roku ta różnicę(nieistniejąca) dołozysz do silnika z turbo, mozliwe ze nawet ją podwoisz... i tak czas pokaze i zweryfikuje to o czym sobie tutaj godomy wiec "iść swoja drogą, nie dać satysfakcji wrogom(twojego pomysłu oczywiscie) ;) "
"iść swoja drogą ..."
To może ktoś coś wie o tym wałku ?? :aloha:
the.ghost.dog
13-08-07, 21:28
800 zl i podobno 10KM przy spieprzeniu dołu i srodka... o czym tu wiecej gadac
Nie rozumiem po co ta gadka. Każdy robi ze swoją forsą to co chce. Jeśli chce bezsensownie wydać 7kPLN to czemu nie.
Swoją drogą był (jest???) w 3Mieście D14+T w HC Aerodeck. Właśnie jakieś 14xKM i 20xNm. Miał na streecie problemy z Hyundaiem Coupe 2.0...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.