PDA

Zobacz pełną wersję : jakie powinna miec obroty d13b2



Maciek21
10-06-12, 23:02
witam. pytanie jak w temacie. jakie obroty powinna miec d13b2 od poczatku do konca. wiem ze sa jakies dwie fazy na ssaniu przy pierwszej fazei powinien miec 1500 obrotow zejdzie z tej fazy wejdzie na druga na 1200 obrotow a pozniej powienien juz trzymac 900 obrotow. czy to sie zgadza? od dawna juz mam problem z szalonymi obrotami...

Labed2007
11-06-12, 03:46
Wszystko jak najbardziej ok :) Jeśli po nagrzaniu silnika, nie zwiększa on obrotów(mówimy o jałowych, oczywiście bez zmiany obciążenia, czyli włączania odbiorników prądu itp.) to nie masz się czym martwić. Spalanie w normie?

yautja
11-06-12, 14:53
2000 -> 1500 -> 800 (+/- 50). Ja mam 1500 -> 1200 -> 900.

Maciek21
11-06-12, 21:57
witam. pytanie jak w temacie. jakie obroty powinna miec d13b2 od poczatku do konca. wiem ze sa jakies dwie fazy na ssaniu przy pierwszej fazei powinien miec 1500 obrotow zejdzie z tej fazy wejdzie na druga na 1200 obrotow a pozniej powienien juz trzymac 900 obrotow. czy to sie zgadza? od dawna juz mam problem z szalonymi obrotami...

nie nie nieee koelgo o takich obrotach to ja snie. ja na ssaniu mam czasmi po 4-4,5tys. jak zjedzie z ssania 300-500. wszysztko zaczela sie od etgo ze porpsostu poszedelm do biedrnoki wychodze odpalam go na cieplym silniku a tu nagle gasnie nie wiedzielm co jest grane.. podkrecilem mu obroty na gazniku zeby nie gasl i tak od tej pory jak podkrecielm obroty na gazniku na ssaniu ma 4 tys obrotow zejdzie z ssnia i ma kolo 500. ale czasami obrotry szalje nawet na ceiplym silniku moge sie utrzymywac np na 2,5 tys. ogolnie kosmos. bylem dzisiaj u jednego mechnika podobno "dobrego" powiedzial ze nie podejmie sie naprawy tego nie chce mu sie grzebac...

metiu
11-06-12, 22:32
A może gaźnik był zabrudzony i jak pokręciłeś to się przytkał ??

Maciek21
11-06-12, 22:40
nie mam pojecia. w tym tygodniu kupie jakis preparat do czyszczenia gaznikow i go wyczyszzcze. ale watepi zeby to bylo przyczyna takiego zachowania..

w sumei nei wiem nie jestem mechanikiem nei znam sie na tym ale strasznei mnie te obroty denerwuja... moze ktos zna lub moze polecic dobrego mechanika w zielonej gorze i okolicach?

aha i mam jeszce dwa pytania do znawcow "jajka" czy po wylaczenia zaplonu i wyjeciu kluczyka ze stacyjki wskaznik paliwa dalej wam pokazuje stan baku ? i czy w mojej hani jest cos takiego jak filtr pylkowy bo jak wlacze nawiewy na makasa to czasami taki syf leci ze strach wlaczac mocno nawiew :D

kotc
12-06-12, 08:27
filtr pylkowy powinno sie co 10-20kkm wymieniac :)

Labed2007
12-06-12, 16:55
moze ktos zna lub moze polecic dobrego mechanika w zielonej gorze i okolicach?


Ja bym pojechał do jakiegoś warsztatu zajmującego się motocyklami. W motorach gaźniki były stosowane przez długi czas.

Muzyk-Grzes
12-06-12, 21:56
Były już tematy o tym jak ustawić obroty na ssaniu, sam jeden napisałem z dokładnym wytłumaczeniem co i jak, czyszczenie gaźnika nie jest potrzebne, no i "proszę" filtr pyłkowy w D13B2 nigdy nie znalazłem....A mechaników (od motorów też) unikaj bo mi bardziej zepsuli niż naprawili a sama regulacja trwa 5 minut, trzeba tylko wiedzieć co robić.
Napisałeś że podkręciłeś obroty na gaźniku ,stary to nie maluch tylko Honda ty na 100% kręciłeś śrubką przy lince gazu a to jest właśnie regulacja ssania, wolne obroty ustawia się śrubką za gaźnikiem (dokładny opis jest w manualu jak i na tym forum).
A ty dokręciłeś ssanie do takich obrotów silnika że przepustnica ssania jest teraz na stałe otwarta i dlatego nie gaśnie na wolnych obrotach.
musisz odkręcić śrubkę przy lince gazu tak żeby ci ciepły silnik zgasł a potem regulować obroty na jałowym odpowiednią śrubką.

Maciek21
13-06-12, 21:51
no walsnie o to mi chodzilo czy wogole jest jakikolwiek filtr pylkowy w d13b2 bo ja tez go nie znalazlem :D a co do tego co napisales to nie znam sie wogole na silnikach ale dokrecalem ta srobka pod ktora jest taka jakby sprezynka to jest ta srubka z tylu gaznika o ktorej mowisz?

Maciek21
14-06-12, 19:07
chcem sie zabrac za czyszczenie gaznika i regulacje. znalzlem instrukce jak go wyregulowac, przydala by sie tez taka instrukcja do czyszczenia. ma ktos taki link?

Muzyk-Grzes
14-06-12, 21:22
Pisałem ci "Czyszczenie gaźnika nie jest ci potrzebne" a bez odpowiedniej wiedzy możesz uszkodzić gaźnik lub gumowe elementy bo płyn do czyszczenia jest lekko żrący.
A ta śrubka koło sprężynki (którą namietnie kręciłeś) jest od regulacji ssania. Od obrotów jest plastikowy "motylek" z tyłu gaźnika czyli blisko ściany grodziowej.

Maciek21
15-06-12, 22:29
no to ta srubke musze wyregulowac bo to ze ssaniem mam problem.. nie masz jakiegos zdjecia zeby pokazac mi jak wygalda ten "motylek"?

metiu
19-06-12, 17:09
tak ale musisz wrócić z obrotami ssania do pierwowzoru a potem kręcić wolne obroty.

Muzyk-Grzes
19-06-12, 19:58
W manualu jest dokładny opis jak na ciepłym silniku wyregulować ssanie i rysunki co i jak.

Maciek21
20-06-12, 23:14
udalo mi sie trafic na gosciu ktory ma za...te pojecie o hondach bylem u niego dzisaij okazalo sie ze poszla jakas sprezynka w gazniku i sie nei zamykal wogole ;) jutro konczy regulowac wszystko i oddaje mu hanie na rozzraad regulacje zawrow i wymiane sworzni. ogolnie jestem z goscia zadowolony na maksa jak by ktos z zielonej mial problem z honda to pisac polecam go.

Muzyk-Grzes
21-06-12, 05:27
Jakby się gaźnik nie zamykał w ogóle to obroty miałbyś cały czas na bardzo wysokim poziomie, mogłeś to ustawić sam a tak koleś nawciskał ci bajek i skasuje za to . No cóż niewiedza kosztuje...

Maciek21
22-06-12, 22:20
no niestety tak to jest jak sie czlowiek nie zna.. zostaiwlem kupe kasy u niego ale wyminil lozysko w aparacie zaplonowym zrobil ten gaznik rozzrzad regulacje zaworow wymiane sworzni drazka kierowniczego koncowki drazka i jakiejs gumy na ukladzei kierowniczym. i pierdulki typu szpilka ktora idzie tam od zawrow i trzyma pokrywe, uszczelki pokrywy zaworow. ale niestety poszlo mi jeszce lozysko kola prawego przedniego... i on twierdzi zeby brac tylo dobre czesci orginalne i ze lozysko kosztuje 150zl okolo juz ze znizkami. oczywiscie wszysktie paragony mi daje ;p

Muzyk-Grzes
23-06-12, 13:35
150 to cała piasta kosztuje.

Olek60
25-06-12, 17:35
ja niedawno po robieniu modów d13 zwaliłem totalnie ustawienia gaźnika i musiałem do specjalisty, oprócz dwóch regulacji wspomnianych w tym temacie jest jeszcze śrubka od mieszanki ukryta głęęboko w tyle gaźnika. Ogólnie jak zobaczyłem co gość robił to ja bym za chiny do tego nie doszedł, zapłaciłem sporo ale teraz jest po zimnej nocy 1400obr i potem spada na 800 mniej więcej po 30 sekundach. Jak jest ciepły dzień to w ogóle na ssanie nie wchodzi.

Olo.rr
26-06-12, 17:49
Na ssaniu ma 1400? Ja to bym chciał, żeby ssanie szybciej się wyłączało, bo czasem to wkurza ;d

Muzyk-Grzes
26-06-12, 20:51
Można to zmniejszyć ,wszystko jest w manualu, pytanie tylko czy skoro Honda tak to ustawiła to należy to zmieniać?

Maciek21
11-07-12, 06:21
olek60 wystarczyla regulacja? ja teraz kupilem caly aparat zaplonowy od 4 gena bo zdaniem mojego mechanika membranka poszla... juz nie wiem co myslec wsadzielm kupe kasy w to auto od kilka miesiecy mam problemz tymi obrotami i juz nie mam pomyslow.. w jakim miescie byles u tego specjalisty?

Walnuts.inc
11-07-12, 10:11
U mnie po włączeniu zapłonu obrotomierz wskazuje 1500 obrotów, potem systematycznie wzrasta do 2000, potem wskakuje na chwilę na 2300 obrotów (czyli wartość którą ustawiłem na ssaniu poprzez wyciągnięcie wężyka nr 6) a potem spada na 850 obrotów.