Zobacz pełną wersję : Usprawnianie Prelude BA4
Witam wszystkich ;) Nosze sie z zamiarem ulepszenia mojego auta. Mam silnik B20A9 2.0 140km. Chcialem zaczac od wydechu. I stad moje pytanie. Czytalem wszystkie Wasze wypowiedzi w podobnych tematach ale nie do konca wszystko znalazlem. Jaka najlepiej powienien miec srednice ?? Co sie staie jak bedzie za duza / mala - jakie beda zwiazane z tym problemy. Czy jest sens zeby go wykonywac samodzielnie ?? Czy raczej nie przyniesie to wiekszego efektu i lepiej udac sie odrazu do np El-teca ( pogladalem wykresy z hamowni tejze firmy na Waszym forum i sa naprawde imponujace ) ?? Czy moze sa inne sprawdzone firmy ?? Pozdrawiam wszystkich i dzieki z gory za odp ;)
[ Dodano: Sob 18 Cze, 2005 ]
Jeszcze takie dolaczm pytanko. Czy zna moze ktos firme z Konstancina o nazwie Moto Wydech ?? Macie jakies zdanie o ich wyrobach ?? Czy warto do nich jechac ??
Szkoda że H22 nie masz bo się nazbierało troche info :wink:
co do wydechu to nie wiem czy jest sens robić większą średnice niż 60mm, chociaż skunk2 robi też na 76mm, ale lepiej zrobić wydech cut za mały niż za duży. Skutki jakie niesie zwniększenie lub zmniejszenie średnicy to dosyć zawiły temat.
A ta firma robi wydechy na zamówienie? Ja bym nic nie kombinował, lepiej jest zachować oryginalne kształty, a średnice wal na 60mm i będzie git.
Za kolektory to się nie bierz, bo fabrczne są lepsze niż by Ci ta firma zrobiła
spadki mocy takie ja miał tencio to norma
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=23337
więc lepiej jest zainwestować w lepszy ( i zarazem droższy :( ) kolektor. Z tego co się oriętuje to do pralek, bezwzględnie na model silnika, trudno jest dostać coś fajnego.
moja dobra rada: zamień pralkę na cifa :twisted:
ja robilem w Moto Wydech, generalnie wykonanie jest ok, takze polecam ale tak jak napisal kolega, kolektor kup dedykowany ;)
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=23337
więc lepiej jest zainwestować w lepszy ( i zarazem droższy :( ) kolektor.
No wlasnie mam w planie DC w wakacje sciagnac sobie. Co do tego wydechu to oplaca mi sie samemu to zrobic ? Jak wtedy wyglada sprawa z tlumikami ?? Mozna zrobic to np w ten sposob ze zamaist srodkowego zastoswoac kawalek rury o srednicy zalozmy 20 mm wiekszej niz wydech, no i oczywiscie koncowy tlumik ?? Ma to wogole sens ?
[ Dodano: Sob 18 Cze, 2005 ]
generalnie wykonanie jest ok,
Wykonianie ok a jak z osiagami ??? Jakies polepszenie / pogorszenie ??
powiem jak normalnie shamuje auto
o wydechu było tez juz setki razy..
o wydechu było tez juz setki razy..
do B20 :?:
Co do tego wydechu to oplaca mi sie samemu to zrobic ?
tak, o ile masz jaja i potrafisz soibie z tym poradzić (bułk a z masłem :wink: )
Jak wtedy wyglada sprawa z tlumikami ??
Tak jak to sobie zrobisz we własnym zakresie
Mozna zrobic to np w ten sposob ze zamaist srodkowego zastoswoac kawalek rury o srednicy zalozmy 20 mm wiekszej niz wydech, no i oczywiscie koncowy tlumik ??
można - ale co chcesz przez to osiągnąć!?
Ma to wogole sens ?
no comment
ARTX napisał/a:
o wydechu było tez juz setki razy..
do B20 ?
a czy cify miały B20? Od B20 to na tym forum za wiele nie znajdziesz, poleceam wytestować ten link (http://www.google.pl/) i wpisać "prelude"
wow - to chyba jakaś nowość w DC, bo o ile mi wiadomo DC nie rob kolektorówi do B20.
Toda chyba też nie robi :roll:
Mugen wypuścił kilka modeli, ale nie jestem pewien czy do B20
jestem za zamknięciem tematu :evil:
Co do tego wydechu to oplaca mi sie samemu to zrobic ?
tak, o ile masz jaja i potrafisz soibie z tym poradzić (bułk a z masłem :wink: )
Jak wtedy wyglada sprawa z tlumikami ??
Tak jak to sobie zrobisz we własnym zakresie
Mozna zrobic to np w ten sposob ze zamaist srodkowego zastoswoac kawalek rury o srednicy zalozmy 20 mm wiekszej niz wydech, no i oczywiscie koncowy tlumik ??
można - ale co chcesz przez to osiągnąć!?
Ma to wogole sens ?
no comment
ARTX napisał/a:
o wydechu było tez juz setki razy..
do B20 ?
a czy cify miały B20? Od B20 to na tym forum za wiele nie znajdziesz, poleceam wytestować ten link (http://www.google.pl/) i wpisać "prelude"
wow - to chyba jakaś nowość w DC, bo o ile mi wiadomo DC nie rob kolektorówi do B20.
Toda chyba też nie robi :roll:
Mugen wypuścił kilka modeli, ale nie jestem pewien czy do B20
jestem za zamknięciem tematu :evil:
a dlaczego :?: bo nie znasz odpowiedzi na pytanie :?:
wystarczy pomyslec czy B20 to cos w stylu B18 i wywnioskwac jakas srednice wydechu
o ile pamietam, to blok b20 nie jest wyzszy od b18, tylko ma inna srednice tloka, tak?
wow - to chyba jakaś nowość w DC, bo o ile mi wiadomo DC nie rob kolektorówi do B20.
DC robilo te kolektory kilka lat temu wiec jedyna szansa na taki to uzywka z Ebay.com. Co do szukania na google to robilem to wiele razy jednak nic sensownego nie ustalilem.
[ Dodano: Nie 19 Cze, 2005 ]
Co do tego wydechu to oplaca mi sie samemu to zrobic ?
tak, o ile masz jaja i potrafisz soibie z tym poradzić (bułk a z masłem :wink: )
Co masz na mysli ??
Jak wtedy wyglada sprawa z tlumikami ??
Tak jak to sobie zrobisz we własnym zakresie
Mozna zrobic to np w ten sposob ze zamaist srodkowego zastoswoac kawalek rury o srednicy zalozmy 20 mm wiekszej niz wydech, no i oczywiscie koncowy tlumik ??
można - ale co chcesz przez to osiągnąć!?
Chce po prostu zredukowac koszty. Pytanie czt taka puszka sie sprawdzi, czy nie bedzie to wylo za mocno itp itd.
o wydechu było tez juz setki razy..
do B20 :?:
było o B16, B18 to do B20 dodaj 5mm i bedzie to samo ;)
a dlaczego ? bo nie znasz odpowiedzi na pytanie ?
niop, nie znam, możemy sobie tylko gdybać - chociaż może wyjść z tego bardzo ciekawy temacik i bogaty w treść jeśli ktoś zrobi swapa na B20 i będzie szukać infa na temat wydechu :idea:
ale żeby tak było to potrzebana jest hamownia i fotki wydechu, a to są narazie tylko plany - czyli "gdybanie o tym co będzie lub może się stać"
o ile pamietam, to blok b20 nie jest wyzszy od b18, tylko ma inna srednice tloka, tak?
tłoki mają średnice 84mm do B20, to chyba jest o 3mm więcej niż w B18 :roll:
Co masz na mysli ??
A sam to sobie będziesz zakładać ? Czy sam go chcesz zrobić?
Chce po prostu zredukowac koszty. Pytanie czt taka puszka sie sprawdzi, czy nie bedzie to wylo za mocno itp itd.
jaka puszka??? W którym miejscu? o jakiej średnicy? po co ?
było o B16, B18 to do B20 dodaj 5mm i bedzie to samo ;)
to o jakiej średnicy założysz wydech zależy jeszcze jakie masz plany na dalszą przyszłość, jeśli chcesz bardziej dłubać to chyba 65mm będzie najlepszy, ale 60mm też da rade :D
- czyli "gdybanie o tym co będzie lub może się stać"
przypomnij sobie ile gdybania bylo przy twoich tematach, podtlenki itp. (najszybsze B16 :-) )
a jeszcze auta nie masz
Tutaj auto juz jest, a o realnych planach wsadzenia B20 do civica juz slyszalem, wiec info moze byc przydatne.
Wiedziałem, że ktoś w tym temacie mi to wytknie :evil:
Z tematów o podtlenku można było coś sensownego wyciągnąć, np że przy v-tec'u moc wzrasta znacznie więcej niż w silnikach z normalnym rozrządem i wiele innych :P
co do gdybania to chodziło mi jeszcze o to że nikt z nas nie wie co się stanie gdy.... bo nikt tu nie zakładał takiego wydechu, więc trzeba metodą prób i błędów (oraz analiz).
Dlatego postawiłbym na średnice wydechu 60mm (max 65mm), ale bez żadnych puszek i jakś niewiedomo jakich wynalazków.
MlodyPTP, kup na ebayu cały układ z kwasówki (wyjdzie taniej niż zrobienie na zamówienie) a kolektora poszukaj jakiegoś kozackiego, jak jest możliwość to DC będzie git
no i to by w sumie było na tyle, bo ciągnąć ten temat w nieskończoność nie ma sensu, lepiej będzie do niego powrócić jak juz to wszystko poskładasz, prześlesz foty i shamujesz
LIO, do tematu "najmocniejszego B16 w pl" napewno powróce w czasie bliżej nieokreślonym :wink:
Omnipower widze ze cos jestes negatywnie nastawiony. Ja po prostu na swoim forum nie znalazlem odpowiedzi na te wlasnie pytania a dostalem cynk ze tu moge je odnalezc. Problem jest w tym ze na ebay nie dostane zadnej takiej rzeczy bo do Prelude BA4 czesci do przerobek jest jak na lekarstwo i znalezienie DC tez jest nie lada sczesciem. Wydech chcialem sobie sam skonstruowac bo to najtansza opcja. Dlatego tez chce sie dowiedziec jaka najlepsza bedzie srednica , jakie tlumiki zastosowac itp. Przeciez wydech to wydech. Nie wazne czy to Civic czy Prelude. Jakos sie tw wydechy dobiera. Pozdro
Omnipower widze ze cos jestes negatywnie nastawiony.
bez przesady :roll:
Co do wydechu to chyba lepiej będzie zostawić seryjne kształty i średnice na 60mm opcjonalnie 2.5" - ok 63mm
jeżeli chodzi o tłumiki to jest tu cała masa ludzi, który Ci dobrze doradzą, ale same tłumiki nie są aż tak istotnie w porównaniu np. do kolektora czy średnicy wydechu
Omnipower widze ze cos jestes negatywnie nastawiony.
bez przesady :roll:
Co do wydechu to chyba lepiej będzie zostawić seryjne kształty i średnice na 60mm opcjonalnie 2.5" - ok 63mm
jeżeli chodzi o tłumiki to jest tu cała masa ludzi, który Ci dobrze doradzą, ale same tłumiki nie są aż tak istotnie w porównaniu np. do kolektora czy średnicy wydechu[bzdura
[/b]
jeżeli chodzi o tłumiki to jest tu cała masa ludzi, który Ci dobrze doradzą, ale same tłumiki nie są aż tak istotnie w porównaniu np. do kolektora czy średnicy wydechu
No wlasnie to chce sie dowiedziec ;) Kolektor bedzie DC. Pozostalo jeszcze tylko ustalic jakie to maja byc tlumiki tzn jaka firma itp. Chodzi mi przede wszystkim o srodkowy. Bo rozumiem ze sam moge wydech poskladac w oparciu o rure 60 mm ??? Pozdro
ja tam sie juz nie udzielam tu bo same bzdury widze...
AdamR. i Pati: uważacie, że tłumik jest tak samo ważny albo bardziej niż kolektor, czy średnica? Przecież żaden tłumik nie da tyle przyrosu mocy co dobry kolektor, a dobry kolektor i odpowiednia średnica i kształt układu wydechowego to chyba podstawa?
Wiadomo, że tłumiki są ważne, ale nie wypisujcie, że to są bzdury, a jeśli jużtak piszecie to poprzyjcie to odpowiednimi argumentami !!!!!!!!!
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
AdamR. i Pati: uważacie, że tłumik jest tak samo ważny albo bardziej niż kolektor, czy średnica? Przecież żaden tłumik nie da tyle przyrosu mocy co dobry kolektor, a dobry kolektor i odpowiednia średnica i kształt układu wydechowego to chyba podstawa?
Wiadomo, że tłumiki są ważne, ale nie wypisujcie, że to są bzdury, a jeśli jużtak piszecie to poprzyjcie to odpowiednimi argumentami !!!!!!!!!
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:nie chce mi sie o tym z toba gadac
nie chce mi sie o tym z toba gadac
dlaczego :?: Bo nie znasz odpowiedzi na pytanie :?:
"Częstym błędem jest bezkrytyczne zwiększenie średnicy rur wydechowych podczas modyfikacji układu wydechowego. Takie rozwiązanie powoduje z reguły radykalną zmianę na gorsze charakterystyki silnika w użytkowych samochodach. Nie mniej, w kilku modelach samochodów aż prosi się o zwiększenie tego parametru. Dotyczy to jednak tylko nieznacznej ilości samochodów.
Końcowy tłumik renomowanego producenta typu : Sebring, Remus, Supersprint, OMP - nie udało się dotąd osiągnąć deklarowanej zwyżki mocy w okolicy 10% po zastosowaniu tych tłumików. Zwykle przyrost mocy oraz momentu obrotowego wynosi w okolicy 3,5%. (pod warunkiem jednak dobrego dobrania tłumika lub zakupu tłumika dedykowanego!) Nie mniej, właśnie z powodu rozbudowania przebiegu i zakresu momentu obrotowego daje się zauważyć poprawę właściwości dynamicznych samochodu."
źródło: http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php
Więc gdzie te wielkie przyrosty mocy po założeniu chociażby tłumika dedykowanego?
przy komstruowaniu układu wydechowego mogą się przydać artykułu z ATŚ: nr 10 (2004) str. 58; nr 11 (2003) str. 56; nr 8 (2004) str. 60; nr 6 (2004) str.54; nr 11 (2004) str. 57; nr 3 (2005) str. 54 - to tak na początek, żeby mieć jakiekolwiek pojecie poglądowe
podobno w książce "Układy wylotowe szybkobieżnych silników spalinowych" prof. Czesława Kordzińskiego jest wszystko.
Powyższych artykułów można poszukać tu (http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/info_artykuly.htm)
poszukaj na tym forum http://www.streetracing.pl/forum/index.php Wombata, dowiesz się od niego dużo więcej treściwych informacji niż tu
izzy_rajder
19-06-05, 17:41
Omnipower zmien ksywe bo ją profanujesz swoja wiedza i wywodami :lol:
Super żródło chojnacki :lol: tak tlumiki sa niewazne, zostaw seryjne bedzie najlepiej, a jeszcze lepiej zrob wszystko u chojnackiego :lol:
DC robi do b20 kolektory caly czas,jezeli chodzi o reszte wydechu to tak jak napisali koledzy na pewno nie mniejsza srednica niz 63mm. Tyle bym Ci polecal. Z czystym sumieniem polecam eltec. I opieram sie na swoim wykresie, a nie wiedzy ze strony chojnackiego czy innych cudakow :lol: .
pozdro
Omnipower zmien ksywe bo ją profanujesz swoja wiedza i wywodami
czym???
to co jest napisane z chonackiego strony jest nieprawdą, bzdurą? Bo ja twierdze że nie. Fakt że chojnacki nadaje się tylko do fiatów 126p czy cc ale prawa fizyki są NIEZMIENNE
DC robi do b20 kolektory caly czas,jezeli chodzi o reszte wydechu to tak jak napisali koledzy na pewno nie mniejsza srednica niz 63mm. Tyle bym Ci polecal. Z czystym sumieniem polecam eltec. I opieram sie na swoim wykresie, a nie wiedzy ze strony chojnackiego czy innych cudakow
a co ma wykres B16 do B20?? Skąd wiesz, że tłumik który świetnie się sprawdza w B16 tak samo bedzie się sprawdzał w B20?
b20 wydali mniej wiecej tyle samo gazów co B16, bo ma wieksza pojemnosc, ale nizej sie kreci.
to co jest na stronie P.Chojnackiego jest prawdą, bo oparte na fizyce, ale nie zmienia to faktu, że Twoje wywody są dziwne i tajemniczo zawiłe, trącając lekko o abstrakcję, żeby nie rzec 'pierdoły'.
jak czytam te pierdoły to nie dobrze się robi :?
omnipower ty swoje poglądy opierasz na Panu Chojnackim a większosć z nas na doświadczeniu ;) taka rożnica, kontynuacja tematu nie ma sensu..
ps. za osobiste przepychanki na forum będa warny!!
Chojnacki ma doswiadczenie z tym sie zgodze
Ale wiekszej bzdury niz to ze tlumiki nie maja takiego znaczenia jak kolektor nie slyszalem. Dobry kolektor jest tak samo wazny jak dobre tlumiki. Od kolektora zaczyna sie wywalanie spalin ale zle tlumiki zepsuja ten proces. Tym bardziej jesli zamierzamy wymienic kolektor. No chyba ze Omnipower spodziewa sie ze po wymianie ostatniego tlumika bedzie juz 10KM, a po calym wydechu to w ogole 50KM. To wtedy faktycznie mozna uwazac ze skoro nie bylo duzego przyrostu mocy to jest to niewazny element. Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile mozna popsuc zle dobranym ukladem wydechowym. Wydech + kolektor = sa tak samo wazne.
Chlopaki widze ze awantura z tego wieksza niz to warte ;) I w sumie jestem w punkcie wyjscia ;) Mam jeszcze taki problem z dolotem :) Srednica wewnetrzna mojej przepustnicy to 60 mm. Pytanie : Jaka dac srednice dolotu ?? Wieksza czy taka sama ?? Pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.