PDA

Zobacz pełną wersję : szarpanie przy hamowaniu...



brytan
10-06-12, 15:56
Witam.
CIVIC 96r 5d 1,4i 75KM- proszę Was o pomoc, poradę co jest ,co może byc przyczyną szarpania samochodu przy.....hamowaniu. Dzieje się tak przy predkosci samochodu powyżej 50-tki. Na diagnostyce kazali mi wymienić górny prawy wahacz, wymieniłem i nic. Następna wersja to tarcze hamulcowe. Czy te tarcze można przed wymianą sprawdzic czy rzeczywiście nadają sie do wymiany, a jeżeli tak to czy trzeba wymienic jeszcze dobre/zużycie1/4/ klocki hamulcowe. Jeszcze jedna wersja to wadliwy czujnik ABS, no ale ABS-u nie mam. Może ktoś z Was miał podobny przypadek. Rozumiecie, nie chcę wymienić połowy samochodu, żeby trafić na przyczynę.
Z gory dzięki za podjecie tematu. Pozdrawiam.

probestic
10-06-12, 16:07
Przyczyn może być wiele. Dlatego :
Konkretniej opisz to szarpanie. Szarpanie odczuwane na budzie, czy na kierownicy, bardziej przód, czy cuś jeszcze możesz napisać ?
Im więcej podasz szczegółów, tym lepiej dla Ciebie.

wojti
10-06-12, 17:00
Ja miałem, co nie znaczy że u Ciebie jest ta sama sprawa. Najpierw były to tarcze przednie które się pokrzywiły a później po jakimś czasie jeszce doszły tylnie czyli bęben i szczęki. Tył jest łatwo zdiagnozować bo w trakcie jazdy na chwile zaciagnij ręczny, zobaczysz czy samochód będzie dalej szarpało, jeśli nie to znaczy ze przód masz do roboty. Tarcze możesz oddać do zakładu tokarskiego, żeby sprawdzili je pod kątem bicia. Niestety krzywienie tarcz może też powodować skrzywiona piasta (takie przypadki się zdarzają). Tak jak kolega wyżej napisał, przyczyn może być na prawde sporo. Nawet amorki...

Poll
10-06-12, 20:13
Można też rozebrać hamulce, zregenerować zaciski, zmienić blaszki, żeby wszystko pracowało jak powinno.

zolwik02
11-06-12, 17:46
Ja bym radził wynienić klocki i tarcze chamulcowe. Być może ci się krzywo dotarły i taki efekt. Widziałem kiedyś taki przypaedk w skodzie octawi a tam była masakra gościowi aż zrobiły się wyżłobienia w tarczy chamulcowej.

brytan
13-06-12, 14:56
No to jestem.Ciesze sie,że podjeliście temat. Chciałem dodać,że szarpanie zdecydowanie czuje sie w budzie!. Zdecydowanie...przod. Kierownica,bez drgań.
Przy silniejszym hamowaniu strasznie rwie przod,trzeba przerwac hamowanie i hamować na raty. Jeżeli chodzi o stan zawieszenia to jak pisalem wczesniej, na diagnostyce wykryto gorny przedni wahacz, ktory wymieniłem.Słyszę jednak ostatnio jakieś piski i podejrzewam, że to metal o metal trze/nie wykryto na diagnostyce?/- guma na wahaczu do wymiany. Miałem identyczny przypadek w Concerto.Jak mokro na jezdni to ok, a jak sucho to zaraz piszczy. Cóż więcej jeszcze mogę dodac.Wiem, że trudno na odległość zdiagnozować usterkę no, ale wierzę w forumowiczów bo dzięki Nim kiedyś "sam" naprawiłem pralkę automatyczną i nie tylko. Wczoraj sprawdzałem z kolegą zawieszenie silnika i jest ok. Zaciągałem też hamulec ręczny i jest ok. A może dobrać się do tych tarcz hamulcowych? Ale w pobliżu nie mam zakladu tokarskiego! Jakby już się zrobiły wyżłobienia to by bylo widać golym okiem, a jak nie? Cały czas sie polecam.