Zobacz pełną wersję : D14A3 co w jego miejsce, najtaniej i najprościej?
Witam. W trakcie wakacji chciałbym wyrzucić stary D14A3(słychać stukanie, możliwe że panewki) i mam pytanie co najprościej jest wstawić w miejsce tegoż silnika(chciałbym coś mocniejszego od D14) tak aby było jak najmniej rzeźby. Specy od Hondy u mnie za bardzo nie ma, dlatego chciałbym aby ogarnąć temat tak aby było jak najprościej.
Moja Honda to EJ9 D14A3, 98r.
Hmm.... tylko z tego co się zdążyłem zorientować ciężko znaleźć taki silnik... A z V-tec coś da rade ogarnąć w 2,5k zł+ robota? :)
Yotomeczek86
06-06-12, 15:17
D16W4 ma Vtec..... Najprościej wrzucić D14A3
Starstruck
06-06-12, 15:21
Za 2.500 zł + robota spokojnie ogarniesz kompletny SWAP D16VTEC. A najtaniej do wrzucić takie samo D14 (sam słupek, kwestia myślę 100-200 zł + robota), ew/ D16Y7/W3
d16w3 ani d16y7 niebardzo bo sa inne mapy wiec niebedzie zbytnio tojezdzic
Starstruck
06-06-12, 16:03
Tzn. kwestia zakupu odpowiedniego kompa wydała mi się oczywista przy zmianie silnika/słupka na inny, niż obecne D14A3 :).
A jak jest Panowie z wiązkami itd? skrzynia, te sprawy.. Będzie to pasować? Z jakiej budy najlepiej wydrzeć silnik aby pasował w miejsce D14A3 w EJ9? ;)
Dziękuję za wszelkie sugestie ;)
buda nie ma znaczenia, najlepiej teoretycznie z 5D angielki, powinnien być najmniej zajeżdżony...w teori:) skrzynie są wymienne w D serii a wiec bedzie pasowac Twoja obecna
Skrzynia będzie pasować, a co do wiązki niech inni napiszą, ale wydaje mi się że coś tam będzie trzeba przerobić.
Zależy od silnika, jeśli wrzuci na starym osprzęcie to praktycznie tylko kompa zmienia od tego silnika (żeby było bezpiecznie).
Nie gadajcie chlopakowi glupot o podmiankach kompa itp, bo zamiast obecnego ktory ma u siebie podpasuje tylko komp od D14A4, do niczego innego nie beda pasowaly wtyczki i trzeba rzezbic wiazke zarowno silnikowa jak i kabinowa.
Moze jedynie wlozyc D16Y7 i uruchomic to na osprzecie i kompie z D14 i jakos to bedzie dzialac.
Wkladajac kazde jedno D16VTEC rzezbisz wiazke, pomijam fakt, ze oczywiscie musisz miec kompletny silnik z kompletnym kolektorem ssacym, wszystkimi czujnikami, aparatem zaplonowym, pominac mozesz skrzynie i polosie bo te akurat moga zostac z D14.
Kabinowej nie trzeba w EJ9 ruszać, kostki do kompa są częścią wiązki silnikowej
Panowie mam do nabycia silnik D16A, w cenie 3k zł za komplet ze swapem w cenie. Jeśli silnik zdrów(na dniach jade obejrzeć) to Waszym zdaniem się opłaca? Średnio jestem obeznany jak cenowo wyglądają swapy, dlatego chciałbym poznać Wasza opinię. Z góry dzieki.
d16a? nie słyszałem o takim silniku... Może chodzi ci o b16a :)? Ale to by było tanio za ten silnik, aż za tanio.
d16a? nie słyszałem o takim silniku
wygogluj i bedziesz wiedzial co to za cudo, gdzie wystepowało
Jak silnik w dobrym stanie i ze swapem ( rozumiem pełnym tzn razem ze zrobieniem wiazki ) to warto sie nim zainteresowac
wygogluj i bedziesz wiedzial co to za cudo, gdzie wystepowało
Jak silnik w dobrym stanie i ze swapem ( rozumiem pełnym tzn razem ze zrobieniem wiazki ) to warto sie nim zainteresowac
Faktycznie, mój błąd... Nie spotkałem się jeszcze z tym silnikiem. W każdym razie według specyfikacji, nie różni się on specjalnie od z6, no ma tam 5km mniej.
Popieram przedmówcę, najlepiej jakby silnik był jeszcze na aucie z możliwością odpalenia/przejażdżki. W innym wypadku bez gwarancji sprawności, odradzam.
do jazdy nie jest ale do odpalenia tak :) siedzi na samochodzie tyle że paka zajechana :) jak sprawdzić ten silnik aby było jak najwiarygodniej?
A ja troche inaczej.
Jesli nie zalezy Tobie na min 120koni to podejrzewam, ze "zatrudniajac" jakiegos obcykanego forumowicza ktory zajol by sie kabelkologia i samym swapem to w 2k na bank zmiescil sie bys z d15z6/z8 ktore jest nieco slabsze od kolegow 1,6 ale tanie i malo katowane bo y seryjna skrzynia one wcale nie daja radosci z jazdy.
Do takiego kompletnego silnika (w tym komp, przejsciowka itp) dajesz swoja skrzynie i to ma wtedy potencjal.
Do 2,5tysiaka moze nawet bys taki silnik wybogacil o walek i klawiature z d16w4/y8/z6/z9 plus p28, wtryski z b18c4 i wtedy mial bys fajne autko w klasie mini. Ale wtedy te 2,5tysiaka moze kapeczke braknac.
Ostatnio jeden znajomy z forum prawie samodzielnie swapowal na d15z6 i zmiescil sie w 1,5tysiaka jesli dobrze pamietam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.