Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D14A3 co w jego miejsce, najtaniej i najprościej?



w_rebacz
06-06-12, 14:08
Witam. W trakcie wakacji chciałbym wyrzucić stary D14A3(słychać stukanie, możliwe że panewki) i mam pytanie co najprościej jest wstawić w miejsce tegoż silnika(chciałbym coś mocniejszego od D14) tak aby było jak najmniej rzeźby. Specy od Hondy u mnie za bardzo nie ma, dlatego chciałbym aby ogarnąć temat tak aby było jak najprościej.

Moja Honda to EJ9 D14A3, 98r.

Saiti
06-06-12, 14:15
D16w3?

w_rebacz
06-06-12, 15:03
Hmm.... tylko z tego co się zdążyłem zorientować ciężko znaleźć taki silnik... A z V-tec coś da rade ogarnąć w 2,5k zł+ robota? :)

Yotomeczek86
06-06-12, 15:17
D16W4 ma Vtec..... Najprościej wrzucić D14A3

Starstruck
06-06-12, 15:21
Za 2.500 zł + robota spokojnie ogarniesz kompletny SWAP D16VTEC. A najtaniej do wrzucić takie samo D14 (sam słupek, kwestia myślę 100-200 zł + robota), ew/ D16Y7/W3

Karuzel
06-06-12, 15:58
d16w3 ani d16y7 niebardzo bo sa inne mapy wiec niebedzie zbytnio tojezdzic

Starstruck
06-06-12, 16:03
Tzn. kwestia zakupu odpowiedniego kompa wydała mi się oczywista przy zmianie silnika/słupka na inny, niż obecne D14A3 :).

w_rebacz
06-06-12, 16:06
A jak jest Panowie z wiązkami itd? skrzynia, te sprawy.. Będzie to pasować? Z jakiej budy najlepiej wydrzeć silnik aby pasował w miejsce D14A3 w EJ9? ;)

Dziękuję za wszelkie sugestie ;)

rafal86
06-06-12, 17:29
buda nie ma znaczenia, najlepiej teoretycznie z 5D angielki, powinnien być najmniej zajeżdżony...w teori:) skrzynie są wymienne w D serii a wiec bedzie pasowac Twoja obecna

Labed2007
06-06-12, 17:29
Skrzynia będzie pasować, a co do wiązki niech inni napiszą, ale wydaje mi się że coś tam będzie trzeba przerobić.

Saiti
06-06-12, 18:19
Zależy od silnika, jeśli wrzuci na starym osprzęcie to praktycznie tylko kompa zmienia od tego silnika (żeby było bezpiecznie).

spychu
06-06-12, 20:53
Nie gadajcie chlopakowi glupot o podmiankach kompa itp, bo zamiast obecnego ktory ma u siebie podpasuje tylko komp od D14A4, do niczego innego nie beda pasowaly wtyczki i trzeba rzezbic wiazke zarowno silnikowa jak i kabinowa.

Moze jedynie wlozyc D16Y7 i uruchomic to na osprzecie i kompie z D14 i jakos to bedzie dzialac.

Wkladajac kazde jedno D16VTEC rzezbisz wiazke, pomijam fakt, ze oczywiscie musisz miec kompletny silnik z kompletnym kolektorem ssacym, wszystkimi czujnikami, aparatem zaplonowym, pominac mozesz skrzynie i polosie bo te akurat moga zostac z D14.

piroman
06-06-12, 20:57
Kabinowej nie trzeba w EJ9 ruszać, kostki do kompa są częścią wiązki silnikowej

w_rebacz
14-06-12, 18:16
Panowie mam do nabycia silnik D16A, w cenie 3k zł za komplet ze swapem w cenie. Jeśli silnik zdrów(na dniach jade obejrzeć) to Waszym zdaniem się opłaca? Średnio jestem obeznany jak cenowo wyglądają swapy, dlatego chciałbym poznać Wasza opinię. Z góry dzieki.

Labed2007
14-06-12, 19:13
d16a? nie słyszałem o takim silniku... Może chodzi ci o b16a :)? Ale to by było tanio za ten silnik, aż za tanio.

karas
14-06-12, 20:38
d16a? nie słyszałem o takim silniku
wygogluj i bedziesz wiedzial co to za cudo, gdzie wystepowało
Jak silnik w dobrym stanie i ze swapem ( rozumiem pełnym tzn razem ze zrobieniem wiazki ) to warto sie nim zainteresowac

Labed2007
14-06-12, 23:06
wygogluj i bedziesz wiedzial co to za cudo, gdzie wystepowało
Jak silnik w dobrym stanie i ze swapem ( rozumiem pełnym tzn razem ze zrobieniem wiazki ) to warto sie nim zainteresowac

Faktycznie, mój błąd... Nie spotkałem się jeszcze z tym silnikiem. W każdym razie według specyfikacji, nie różni się on specjalnie od z6, no ma tam 5km mniej.

Popieram przedmówcę, najlepiej jakby silnik był jeszcze na aucie z możliwością odpalenia/przejażdżki. W innym wypadku bez gwarancji sprawności, odradzam.

w_rebacz
15-06-12, 13:52
do jazdy nie jest ale do odpalenia tak :) siedzi na samochodzie tyle że paka zajechana :) jak sprawdzić ten silnik aby było jak najwiarygodniej?

Szczery
15-06-12, 15:50
A ja troche inaczej.
Jesli nie zalezy Tobie na min 120koni to podejrzewam, ze "zatrudniajac" jakiegos obcykanego forumowicza ktory zajol by sie kabelkologia i samym swapem to w 2k na bank zmiescil sie bys z d15z6/z8 ktore jest nieco slabsze od kolegow 1,6 ale tanie i malo katowane bo y seryjna skrzynia one wcale nie daja radosci z jazdy.
Do takiego kompletnego silnika (w tym komp, przejsciowka itp) dajesz swoja skrzynie i to ma wtedy potencjal.
Do 2,5tysiaka moze nawet bys taki silnik wybogacil o walek i klawiature z d16w4/y8/z6/z9 plus p28, wtryski z b18c4 i wtedy mial bys fajne autko w klasie mini. Ale wtedy te 2,5tysiaka moze kapeczke braknac.
Ostatnio jeden znajomy z forum prawie samodzielnie swapowal na d15z6 i zmiescil sie w 1,5tysiaka jesli dobrze pamietam.